Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GTDesign

Er zit een schakelaar op, daarmee kun je de zaag aanzetten  ;D ;D ;D

Arno P

Citaat van: GTDesign op juli 25, 2004, 08:05:14
Er zit een schakelaar op, daarmee kun je de zaag aanzetten  ;D ;D ;D

??? toen moest ik nog steeds heen en weer bewegen met dat ding.... ::)

of zou ik nog iets met dat zwarte touw moeten doen wat er aan bummelt ?  ;D...

richardkrol

Was dat een standaard- of pendeldecoupeerzaag? Een pendel moet met een nieuw zaagje toch echt wel door 3x18mm heenkomen. Je kan ook de frees gebruiken. Zolang de frees de diepte haald is er dan niets aan het handje...(zie foto)
Richard Krol
Hexateq Audio Visual

GTDesign

Citaat van: Arno P op juli 25, 2004, 09:51:01


??? toen moest ik nog steeds heen en weer bewegen met dat ding.... ::)

of zou ik nog iets met dat zwarte touw moeten doen wat er aan bummelt ?  ;D...

Ja... dat kun je gebruiken als cirkel geleider... ;D

Arno P

Citaat van: GTDesign op juli 25, 2004, 13:03:15


Ja... dat kun je gebruiken als cirkel geleider... ;D

Een ervaren vakman... ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

#1355
Terug van weggeweest...

En ik kan het maar niet laten...

In een race tussen Krell en Zapps voor mijn xXx-subs ...dient zich plotseling en geheel onverwachts een derde kandidaat aan. :o

Jawel mijn " naar HT afgeschreven" Audio Research D-90 uit .....1978.

Bij het aansluiten van de Krell op mijn huidige systeem verliest de Krell het op bijna alle gebied...jawel zelfs het laag klinkt anders...midden gebied gaat sowieso naar de Audio Research.

Enfin het gaat hier natuurlijk niet om een "gewone"  Audio Research...maar door mij getuned...zeg maar voor het gemak een ...AMG... 8).


Dit verhaal krijgt een vervolg...ik heb in ieder geval nu geleerd om voor straks een xXx-schakelbord te fabriceren... ;D.....en dan komen er nu dus 3 stuks ten strijde op het xXx-sublaag.....pakt het mischien anders uit  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

#1356
zeg ik ook al jaren...gaat niets boven buizen als het om audio gaat.... ;)

Edit: let wel...voor HT geen buizen in de amps...alleen in de PJ !!  ;D ;)

Overigens EL34 ????

Niet actief

#1357
Citaat van: Erik van Voorst op augustus  2, 2004, 21:48:26
Bij het aansluiten van de Krell op mijn huidige systeem verliest de Krell het op bijna alle gebied...jawel zelfs het laag klinkt anders...midden gebied gaat sowieso naar de Audio Research.

Ik heb nog plek voor 1 Krell KSA 50. Dat treft!  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Hij krijgt een eerlijke kans als het zover is.

Verliest hij het op de xXx-subs...dan bezit ik nog steeds een waanzinnige Krell voor de HT  8)

Nogmaals op het xXx-sublaag zou het wel eens anders kunnen uitpakken...maar genoeg gespeculeerd
tegen die tijd...is het luisteren en nog eens luisteren....de oren beslissen (die van mij dan ;))

Het is een zeer groot luxe probleem.....het is allemaal prachtige audio-apparatuur.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

waarom niet een bi-amp met de Krell voor het laag en de buizenbak voor de rest ??? Tricky maar wellicht een experiment waard...

Niet actief

Citaat van: Arno P op augustus  3, 2004, 07:32:00
waarom niet een bi-amp met de Krell voor het laag en de buizenbak voor de rest ??? Tricky maar wellicht een experiment waard...

Hoi Arno,
Voor mezelf geloof ik niet zo het combineren van verschillende versterker voor het laag / midden / hoog van hetzelfde luidsprekersysteem, maar ik weet dat het een optie is die veel mensen inderdaad als ideaal beschouwen.

Toine.

garmtz

Citaat van: ThingMan op augustus  3, 2004, 12:06:22
Voor mezelf geloof ik niet zo het combineren van verschillende versterker voor het laag / midden / hoog van hetzelfde luidsprekersysteem, maar ik weet dat het een optie is die veel mensen inderdaad als ideaal beschouwen.

Grappig, ik geloof daar ook niet in. Het zal naar mijn mening de muzikale coherentie sterk verslechteren. Dat doet naar mijn mening bi-wiring soms al... Als je kijkt naar het fase-gedrag van verschillende versterkers, gaat alleen fase-coherentie alleen al gelijk het raam uit. Wat moet je dan nog met je fase-correcte speakers...?

Rob_Dingen

Hoi

Is helemaal niet grappig maar helaas geloof ik er ook niet in.

Rob

garmtz

Citaat van: Rob_Dingen op augustus  3, 2004, 13:26:19
Is helemaal niet grappig maar helaas geloof ik er ook niet in.

;D

Arno P

Geloven...dat hoeft ook niet....

Ik heb het gedaan omdat je dan een veel hoogwaardiger filter kunt maken aan de ingangssignaal kant en niet meer de verliezen en ongemakken hebt van een "traditioneel" filter in de luidspreker. Voordeel: je gebruikt de dempingsfaktor volledig voor het laag zonder dat er nog iets mee in serie staat.

In mijn geval is het nog iets logischer aangezien het mid/hoog een ESL is die beiden een buizenbakje hebben en het laag apart door een andere buizenbak wordt aangestuurd zonder tussenkomst van een filter in de LS.


Kan niet zeggen dat het slecht klinkt... ;)

garmtz

Als je actief filtert, vind ik nog steeds dezelfde versterkers voor de units de mooiste oplossing, maargoed, ERG veel ervaring heb ik er niet mee... Behalve dan dat de meest muzikale systemen die ik hoorde nooit gebruikt maakten van verschillende versterkers.

Erik van Voorst (in memoriam)

#1366
Ahum Garmt....

Je vond de de grote Avalons toch een van de mooiste ooit....wel het laag heeft zijn eigen eindbakken
en als klant mag je zelf  " de rest van de bakken kopen....buizen/transistoren"

Je hebt dus 99 procent kans dat je toen naar verschillende versterkers hebt geluisterd  ::)

Anyway..ik ben wel in onderhandeling voor een derde Aitos set....mischien gaat dat lukken.

Heb ik in ieder geval alles boven de 120 Hz "hetzelfde" voor de ongerustte forummers  ;)

Ik geloof overigens WEL in een goede muzikale oplossing door middel van verschillende versterkers
maar het huwelijk moet wel uitgeprobeerd worden....such is life  >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#1367
Weer verder met het hout......

Foto 1 zoek het midden
Foto 2 cirkel trekken in 6 mm dik MDF als "Freesrand"
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Foto 3 cut-out
Foto 4 Dry-Fit
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

En klemmen maar  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Ook met het xXx-filter verder gegaan

Op deze foto zie je al zo een beetje het idee van de " motorkap "
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Close-up van de scharnier
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

En als hekkesluiter het aanbrengen van een bodemplaatje waar straks een ebbenlijst omheen komt en de input en output gaten voor al het speakersnoergeweld.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!