Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BernHardN

Citaat van: Erik van Voorst op februari 23, 2010, 23:37:41
Omdat we hier een mooie bestemming ...................
............................ de kleur op instrumenten dat vind ik een begerenswaardig effect waar ik steeds een beetje meer van wil proberen te blijven proeven... ;D

Die cd heb ik al eerder aangeraden...waanzinnige muziek en kun je ook tevens met een gerust hart als referentie cd in je referentie-verzameling opnemen..(zorg wel voor veel referentie-cd's anders bestaat het gevaar dat je dit mooie werk  "dooddraait".... :wub:


Misschien kan je een nieuw topic openen "de referentie CD der referentie CD's" en een beschrijving van wat je voelt bij welke track waar het om gaat als je luistert.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Erik van Voorst (in memoriam)

#3326
Citaat van: BernHardN op februari 24, 2010, 11:01:24
Misschien kan je een nieuw topic openen "de referentie CD der referentie CD's" en een beschrijving van wat je voelt bij welke track waar het om gaat als je luistert.

Nope want wist je dat ik dat HAAT...ik kan je een paar fantastische Beethoven Opnamen laten horen van de 4e en de 7e Symhony elke violist bijna afzonderlijk aanwijsbaar en als slot een oude van George Szell met het Cleveland Orchestra ik denk dat die laatste "zandbak" meer schreeuwt en krijst in die shoot-out maar dat deze uitvoering je als enige tot tranen kan beroeren.. (1959 !!) :wub:...dus tja dat is dan MIJN referentie..en die top-opnamen laat ik dan links liggen.

Nee het is beter dat ik mijn muziekbeleving in combinatie met mijn set updates beschrijf ipv scope en grafieken of losgekoppeld.....dat is gewoon de manier waarop ik werk  :tongue2:...als er dan wat tussen zit wat je nieuwsgierigheid prikkelt........ Be it Bybee or Be it Beethoven, Be my guest  :yin-yang:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#3327
Gisterenavond Garmt en Anton op visite gehad en een reuze gezellige avond ervaren.... 8)

Er werd veel gebabbeld en ervaringen uitgewisseld en veel muziek gedraaid met af en toe de 10 minuten totale concentratie om een werk van Handel of Kreisler/Wagner te absorberen..... :yin-yang:...

Het merendeel waren bijna hele cd's of gewoon wat iemand mooi vond uit mijn collectie en of dat nu goed of slechte opnames betrof...... who cares...reuze relaxed en weinig met audiofiliteit (IS DIT NEDERLANDS)  te maken,  kortom eigenlijk voor mij persoonlijk de enige echte formule.....en dat het dan wat later wordt na een drukke (sport/knutsel)dag.... :-X

Voor herhaling vatbaar... :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

#3328
Citaat van: Erik van Voorst op februari 27, 2010, 20:32:15
Gisterenavond Garmt en Anton op visite gehad en een reuze gezellige avond ervaren.... 8)

Er werd veel gebabbeld en ervaringen uitgewisseld en veel muziek gedraaid met af en toe de 10 minuten totale concentratie om een werk van Handel of Kreisler/Wagner te absorberen..... :yin-yang:...

Het merendeel waren bijna hele cd's of gewoon wat iemand mooi vond uit mijn collectie en of dat nu goed of slechte opnames betrof...... who cares...reuze relaxed en weinig met audiofiliteit (IS DIT NEDERLANDS)  te maken,  kortom eigenlijk voor mij persoonlijk de enige echte formule.....en dat het dan wat later wordt na een drukke (sport/knutsel)dag.... :-X

Voor herhaling vatbaar... :)

Ahh, was dat die herrie waar ik soms dwangmatig 10 min. met mijn mond dicht :-X naar heb moeten luisteren.

Ik vind het toch wel wat hebben als ik zo mensen met 3 uit een collectie van 7 cd's, naar een punt tussen de speakers zie staren. Het is net als bij vissen en naar het dobbertje kijken. :D

Ach, zo ieder zijn meug. Ik ga gewoon vissen en luister lekker mp3 128kbps vanaf mijn I-podje.

Neemt niets weg aan het feit dat ik er over mee wil 'zwetsen' en met alle plezier van de wereld er eerstvolgende keer weer graag bij wil zijn. Het was namelijk erg gezellig, en die chocolaatjes ....... ;D

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Icarus314

Je zegt nog net niet dat je het zielig vindt als iemand in zijn eentje naar een versterkertje zit te staren  :devil:

Icarus314

#3330
Overigens kennen jullie als klassiek kenners ook de cd 'The Best of' Mozart? Van Pieter Jan Leusink. Een nederlands produkt denk ik maar dit is de eerste keer dat ik kippevel heb bij Mozart (met het konijn natuurlijk)  :notify:  :D

Het is hier cd13 en ik kan niet overdrijven hoe toegankelijk en mooi dit is  :)
http://www.pieterjanleusink.nl/nl/paginasamenstellingNIEUWS.asp?paginaID=111&menu=home1

scrutinizer

#3331
Citaat van: Icarus314 op februari 28, 2010, 16:01:19
Je zegt nog net niet dat je het zielig vindt als iemand in zijn eentje naar een versterkertje zit te staren  :devil:
Zielig, nee. Geemotioneerd ... afhankelijk van de op dat moment gekozen muziek die beluisterd wordt en de therapeutische waarde die dat biedt. ::)
Ik bedoel er zijn ook mensen die gaan vissen zonder aas alleen om een moment voor 'zichzelf' te hebben. ;)

Anton.



Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Icarus314

Citaat van: scrutinizer op februari 28, 2010, 22:12:36
Zielig, nee. Geemotioneerd ... afhankelijk van de op dat moment gekozen muziek die beluisterd wordt en de therapeutische waarde die dat biedt. ::)
Ik bedoel er zijn ook mensen die gaan vissen zonder aas alleen om een moment voor 'zichzelf' te hebben. ;)

Anton.



Grappig, er zijn ook mensen die een ipod opzetten om juist gezien te worden  :D Anyways ik betrek het niet op mijzelf, niet op mijzelf, niet op mijzelf. Bedoelde je mij ???

garmtz

Was zeer zeker gezellig! Gedraaide muziek werd bijzonder door het hele systeem dat er stond: zelfs de meest extreme stukken worden een open boek. Prachtig!

Het was al een tijd geleden dat ik geweest was. Destijds waren er in mijn oren wel wat punten die anders/beter konden. Nu had ik (na de altijd gebruikelijke 10 minuten 'wennen' aan akoestiek, schaalgrootte, tonaliteiten) echt het idee dat er eigenlijk niets meer was dat negatief opviel en dat het geheel volkomen vanzelfsprekend klonk (eigenlijk de belangrijkste eigenschap van een topsysteem!). Het meest bijzondere vond ik hoe het systeem kan omgaan met energie. Die kan zeer lokaal gebundeld worden als een pakketje, waarbij alle tonen compleet bij het instrument blijven en niet 'uit de bocht' vliegen. Goed te horen met solo viool, waarbij de hoogte van de afbeelding niets veranderd als de violist van G- naar E-snaar beweegt... :)  Verder geen upfront, noch laidback perspectief, maar het perspectief van de opname zelf. Ook geen 'puntzak' dieptebeeld, maar ook direct achter en voor de speaker meters ruimte. Slechte opnames worden als zodanig gepresenteerd, maar je aandacht is al heel snel bij de muziek, een prima eigenschap!

Het CD-loopwerk is echt een 'work of art' om te zien. De foto's op dit forum geven 'een' beeld, maar in het echt is het een ander verhaal. WOW! Zowiezo klonk het digitale front-end 'niet'. De gebruikelijke versmering was afwezig, het hoog was er gewoon zonder enige ringing of aanzet, het laag klonk organisch en het midden volkomen natuurlijk. Zie voor je een drum die wordt aangeslagen, zonder pre- en postringing, waarbij vel (en het materiaal waar die van gemaakt is!), grootte van de trom en de nagalm van de ruimte zonder enige moeite zijn te volgen. Zaken die bij een leek weleens de indruk kunnen geven dat er weinig spektakel is, maar ik was diep onder de indruk van de afwezigheid van 'speaker' of 'systeem'.

Superervaring en mede door de interessante discussies een feest! Aafje en Erik, wederom bedankt voor de gastvrijheid!

Erik van Voorst (in memoriam)

Leuke review eigenlijk een antwoord op mijn streven hoe ik vind dat een set zou moeten kunnen weergeven... ;D 8)
Ach jullie babbeltje/discussie moet kunnen  ;)  het stond toch hard genoeg voor mij zodat ik kon blijven luisteren  >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Citaat van: Erik van Voorst op maart  1, 2010, 15:44:48
Leuke review eigenlijk een antwoord op mijn streven hoe ik vind dat een set zou moeten kunnen weergeven... ;D 8)

Graag gedaan!

CitaatAch jullie babbeltje/discussie moet kunnen  ;)  het stond toch hard genoeg voor mij zodat ik kon blijven luisteren  >:D

Hahaha! Zoiets vermoedde ik al.... :D   Toch opmerkelijk hoeveel je nog kunt horen terwijl je praat... :)  Multi-tasking!

scrutinizer

 ::)

It's 'all' in a day's wo....FUN!!!

;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: garmtz op maart  1, 2010, 20:25:43
Hahaha! Zoiets vermoedde ik al.... :D   Toch opmerkelijk hoeveel je nog kunt horen terwijl je praat... :)  Multi-tasking!

Moet je eens opletten wat je allemaal hoort als je je echt concentreert... ;D :devil: :sneaky2: :hehe:

Komt gewoon doordat ik geen multi-tasker bent............................................................zegt mijn baas  :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Jawel het ByBee..uhhh........BarBeque seizoen is weer aangebroken....

Over een weekje gaan ze erin.

Ditmaal een setje per Accuton C-95 middentoner in het middenconsole van de xXx.....ben benieuwd... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Ga ik een keer blind mee ..... Four of a Kind. ???

Daar ga ik dan met mijn Full House.

;)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

celerontje

Defeating is something you should expect! :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

"Winning is conquering the expected" .....  said the pessimistic one....E. van Voorst  :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Ahhh een ByBeeQ feestje  :coffee:

celerontje

Don't wanna know the contribution to participate... :withstupid:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Erik van Voorst (in memoriam)

Om er nog een schepje bovenop te doen....vandaag de "gouden" Bybees beluisterd.

Het ging met krokodillenbekkies op een uitwendig en blootliggend filter van een stel Tannoys....en wat er toen gebeurde... :blink:

Uiteraard ook even een "gewone" set Bybees er in geklikt ...nog steeds veel mooier dan zonder. ;).....maar weer duidelijk de mindere in een direct vergelijk met de "gouden"....

Tja en dan ga je er toch weer mee naar huis (voorspelbaar I know... :-[).......om ze eens in de xXx te proberen... :wub:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

En vandaag was het zover....de "gouden" Bybees in het filter en de "gewone" op het middenlaag .... 8)


Ik zit voorlopig rustig te luisteren......en hij gaat uitstekend.... :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik ben alweer heel wat uurtjes verder....met de bybees...... ;D

Er zijn inmiddels al erg veel cd's langsgekomen en ik kan eigenlijk alleen maar van een grove verbetering spreken... :clapping:.

Ik wil nog wel even een "gouden" ontdekking met jullie delen... ;)

Ella en Louis Again.....deze dubbel cd (het vervolg op Ella en Louis) is ooit door MoFi uitgebracht dus mooier uit 1957 kan het niet worden...

Heerlijke muziek en nu komt het:

400 dollar op internet. :(..
maar gelukkig door een muziekliefhebber op een nieuwsgroep gezet. :wub:......dus even googlen en downloaden...en beloven dat je de verkrijgbare cd's WEL blijf kopen  :police:............HEERLIJK  O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Douma

Citaat van: Erik van Voorst op mei 15, 2010, 18:01:14
Ik wil nog wel even een "gouden" ontdekking met jullie delen... ;)

Ella en Louis Again.....deze dubbel cd (het vervolg op Ella en Louis) is ooit door MoFi uitgebracht dus mooier uit 1957 kan het niet worden...

Heerlijke muziek en nu komt het:

400 dollar op internet. :(..
maar gelukkig door een muziekliefhebber op een nieuwsgroep gezet. :wub:......dus even googlen en downloaden...en beloven dat je de verkrijgbare cd's WEL blijf kopen  :police:............HEERLIJK  O0

Ben m nu aan het binnenhalen. Bedankt voor de tip!
"Nothing lasts, but nothing is lost."

hifiman

Ga hem ook eens beluisteren  :thumbs-up:  :)