SVS Soundpaths monteren onder Klipsch subs

Gestart door RonG, mei 8, 2024, 10:22:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonG

Beste,

Is er iemand hier die deze onder een Klipsch sub heeft gemonteerd? Ik kan ze niet schroeven gezien er geen schroefgaten zijn.

Ik kan ze plakken, maar dat is natuurlijk niet zo geweldig, of andes schroefgaten maken?
Indien dat laatste, welke materialen zou dan moeten hebben? Google helpt me niet, of ik zoek verkeerd :).

Ik hoop of er hier al iemand ervaring mee heeft.

N1v3K

Je zou rampamoeren of inslagmoeren kunnen gebruiken.
Maar dan lijkt het me wel handig als je vooraf weet hoe dik de behuizing is.

RonG

Gisteren al even gecontroleerd en is toch zeker 2 cm dik en gaat niet direct de sub in. Dus dat zou moeten lukken.


RonG

Ik wacht ff tot ik ze binnen heb, ik weet niet wat er voor schroeven, cq maat bij zit of dat ik zelf andere schroeven moet kopen passend aan deze moeren.

N1v3K

Citaat van: RonG op mei  8, 2024, 11:29:33Ik wacht ff tot ik ze binnen heb, ik weet niet wat er voor schroeven, cq maat bij zit of dat ik zelf andere schroeven moet kopen passend aan deze moeren.
Tegenwoordig zit er alleen 1/4" bij (Amerikaanse maat).

Ik heb er zelf M6x20mm voor gebruikt.

RonG

Citaat van: N1v3K op mei  8, 2024, 11:54:42Tegenwoordig zit er alleen 1/4" bij (Amerikaanse maat).

Ik heb er zelf M6x20mm voor gebruikt.

Ah, kijk. Dan weet ik denk ik genoeg. Bedankt voor je replys

Blockbuster

Ik heb in het verleden ook svs pads onder mijn klinisch gehad. Deze had ik toen bevestigd met sterke dubbelzijdige tape  :tongue2: bleven gwn goed zitten  :thumbs-up:

angelo41

Hier hetzelfde gedaan met dubbelzijdig plakband.Mooi verdeeld er op geplakt.Gaan zeker niet verschuiven of iets dergelijk.

angelo41


RonG

Citaat van: angelo41 op mei 16, 2024, 14:54:37Hier hetzelfde gedaan met dubbelzijdig plakband.Mooi verdeeld er op geplakt.Gaan zeker niet verschuiven of iets dergelijk.

Thnks,

ja idd, ik ze er nu ook onder geplakt met goede tape en als ze eenmaal staan is het prima.
Was wel even tricky met het schuiven over de vloer (zijn tapijttegels) dat ze niet omklapten. Dus zal straks wel nog voor een schroef optie gaan.

angelo41

Tis niet dat we hem elke dag gaan verplaatsen he 😂😂😂😂😂
Schroeven had ik ook aan gedacht int begin,maar wat als je hem ooit verkoopt?en koper doet moeilijk ivm gaten erin.

RonG

Citaat van: angelo41 op mei 16, 2024, 15:30:36Tis niet dat we hem elke dag gaan verplaatsen he 😂😂😂😂😂
Schroeven had ik ook aan gedacht int begin,maar wat als je hem ooit verkoopt?en koper doet moeilijk ivm gaten erin.

Dat is waar :) ,

Ik dank als ik deze verkoop incl de sounpath eronder gemonteerd op een fatsoenlijke manier dat dit geen probleem zal zijn. Bevordert de verkoop zelfs misschien.

angelo41





Genoeg gewicht er allezins op .hahahahahah

Scuzz

Is het een verbetering? Ik heb een rp-1600sw en kan me er niet veel bij voorstellen of dit een echte upgrade is  :angel: 

RonG

Citaat van: Scuzz op mei 16, 2024, 22:18:56Is het een verbetering? Ik heb een rp-1600sw en kan me er niet veel bij voorstellen of dit een echte upgrade is  :angel: 

Ik had er eerst Auralex Gramma panelen onder liggen welke dezelfde functie hebben en ik merk nu niet zo heel veel verschil moet ik bekennen. Maar ik vond het sowieso mooier uitzien en had besloten ze te houden.

Als ik de verschillende reviews moet geloven (ook op YT) maakt het wel degelijk verschil dat ontkoppelen als dat nog niet gebeurd is op de e.o.a. manier.

Ik merkte wel verschil toen ik die Gramma platen eronder had. In mijn geval dreunde de bas daarna niet zo erg naar beneden (Zolder HT) en nam trillingen weg in de ruimte.

De Klipsch subs hebben dan ook niet de geweldigste pootjes eronder , ronde rubbere schijfjes van een mm of 3 :(