Current Game(s) Playin'

Gestart door Snutchz, april 5, 2008, 23:21:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snutchz

Capcom doet dat ook... het staat verdomme al op de disc!! ..hang er dan 'n prijskaartje van €39,95 aan  :mad:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

#1726
Vind ik ook. Ze kunnen de games wel wat goedkoper gaan maken.


Nu we het toch over prijzen hebben:

Dit zag ik laatst in een folder van de FRS staan:

Killzone 3 .. van € 74.95 voor € 70,99  :blink:

Wat een maten-naaiers.

Dit doen ze alleen bij een game zoals KillZone (of een tripple A titel). Bij deel 2 was het niet anders.
In Nederland was die game voor maanden geleden ook nog ruim € 60.
Ik had hem voor een euro of 22 toen in Engeland (Zavvi of Amazon) gekocht.

Bij onze vriendelijke Engelse vrienden; kost de Collectors Edition van Killzone 3 incl verzending; rond de € 50 a € 55. (44,99 Pond voor de game).
De normale editie zal goedkoper zijn.

Het word steeds gekker hier in NL   :closedeyes:


Btw.

Gisteren met Fable III verder gegaan.
Ik heb nu ook alle bloemen gevonden, Chesty's game afgehandeld en ben nu
met de nieuwste DLC bezig. De vijanden zijn best pittig te noemen, en gaan niet zomaar neer.

Alles ziet er natuurlijk weer goed uit.  ;)

aMUSEd

Na streamen van muziek en video wordt het tijd voor cloud-gaming :)
Betaal naar gebruik of abonnement.. Misschien niet zo leuk voor mensen die graag een disc, hoesje en boekje in hun handen hebben.

Ronin79

Betaal naar gebruik ?

Eh ... dan zijn sommige hier zo blut  ;)

aMUSEd

#1729
Citaat van: SillentWolf op maart  3, 2011, 12:16:04
Betaal naar gebruik ?

Eh ... dan zijn sommige hier zo blut  ;)
Nee, voor jullie is er het 'heavy use abonnement'  :)

Het principe is simpel. Het spel draait ergens op een server en het enige dat je thuis hebt staan is een soort terminal die verbonden is met de server via internet.
De terminal vertaalt een signaal van de server naar audio/visuele info en stuurt alle input-signalen (van bv een controller/joystick) naar de server.

Misschien dat we uiteindelijk net zoveel zullen betalen maar het is dan makkelijker om games te proberen/wisselen.

EDIT Volgens mij heb ik ooit eens gelezen dat Sony voor de ontwikkeling vd PS4 dit 'verdienmodel' overweegt/onderzoekt.

Ronin79

#1730
Ik denk dat Sony daar vanaf stapt. De nieuwere PSP was ook een flop.
Voor zo ver ik weet zullen de nieuwe consoles gewoon gebruik gaan maken van Disks.

Er is wel een andere speler (bedrijf) op de markt, die wat jij hier zegt .. wel doet, of er in ieder geval mee bezig is.
Alleen daar heb ik daar de laaste tijd niet zoveel meer over gehoord. Ik denk dat het project niet
van de grond gaat komen.

De mensen zijn nog niet klaar, voor pure digitale aan te schaffen games.
Bij Arcade games (Xbox Live, PSN) en DLC wil het wel lukken .. maar bij normale games nog niet.

Ik denk dat het nog wel een hele lange tijd gaat duren, voordat zoiets is ingeburgerd.


Btw ..

Wie gaat er Dragon Age II kopen ?
Wat ik ervan gezien en gehoord en gelezen heb, ziet er goed uit.

Deel 1 heb ik niet gespeeld (ik ken de achtergrond van de gameserie dus niet), dus ik ben nog aan het twijfelen of ik deel 2 wel zal gaan kopen.


Wazp

#1731
Citaat van: SillentWolf op maart  3, 2011, 13:01:16
Ik denk dat Sony daar vanaf stapt. De nieuwere PSP was ook een flop.
Voor zo ver ik weet zullen de nieuwe consoles gewoon gebruik gaan maken van Disks.

Er is wel een andere speler (bedrijf) op de markt, die wat jij hier zegt .. wel doet, of er in ieder geval mee bezig is.
Alleen daar heb ik daar de laaste tijd niet zoveel meer over gehoord. Ik denk dat het project niet
van de grond gaat komen.

De mensen zijn nog niet klaar, voor pure digitale aan te schaffen games.
Bij Arcade games (Xbox Live, PSN) en DLC wil het wel lukken .. maar bij normale games nog niet.

Ik denk dat het nog wel een hele lange tijd gaat duren, voordat zoiets is ingeburgerd.


Btw ..

Wie gaat er Dragon Age II kopen ?
Wat ik ervan gezien en gehoord en gelezen heb, ziet er goed uit.

Deel 1 heb ik niet gespeeld (ik ken de achtergrond van de gameserie dus niet), dus ik ben nog aan het twijfelen of ik deel 2 wel zal gaan kopen.



Euh? Steam heeft zo'n 1000+ games en tientallen miljoenen actieve accounts dacht ik.

En "cloud-gaming". Inputlag anyone? Er zit dus al een vertraging van het streamen naar jouw pc, en vervolgens nog eens van je controls die weer naar de server moeten worden gestuurd. Lijkt me niet echt lekker bij bv shooters of racegames.

Ben op het moment bezig met Race Driver GRID, blijft een leuk spel :)

Snutchz

..zolang piracy de kop wordt ingedrukt... ben ik overal voor :pompom:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

#1733
Dat weet ik ... ik heb het over de consoles, en niet over het PC gebeuren.
Dat je games kan kopen via Stream, ben ik mij van bewust  ;)

Roger Black

Dragon Age 2 ziet er wel veelbelovend uit!

Ronin79

#1735
Dat dacht ik ook.

Het is misschien jammer dat ik Awakening en Origins nooit gespeeld heb (je kunt ook niet alles gaan spelen  :P )
... maar ik heb gehoord dat deel 2 beter / leuker is dan de vorige versie. Daar moet ik dan maar op vertrouwen  ;)

Nog een mooi filmpje:




aMUSEd

Citaat van: Wazp op maart  3, 2011, 13:36:34
En "cloud-gaming". Inputlag anyone? Er zit dus al een vertraging van het streamen naar jouw pc, en vervolgens nog eens van je controls die weer naar de server moeten worden gestuurd. Lijkt me niet echt lekker bij bv shooters of racegames.
Inputlag? Zou je daar, wanneer dit echt een probleem zou zijn, niet op dit moment al last van hebben met online gaming?
Ik heb er in ieder geval nog geen last van gehad.
De grote datastream van beeld en geluid lijkt mij de bottleneck maar misschien dat goede compressie hier iets aan kan doen.

Ronin79

#1737
Inputlag is iets vrij normaals.

Game je vanaf een LED TV, met een console .... Inputlag.
Speel je vanaf je PC / Console met een IPS, PVA, MVA scherm (paneel) ... inputlag.

Het komt dus heel veel voor. Maar dan is de vraag: merk jij er ook wat van ?

Zelf game ik op 3 verschillende schermen. Een LCD van Loewe, een Plasma van Pioneer en een IPS High-end scherm van Dell (U2410)
Van deze 3 zou je verwachten dat de IPS van Dell het meeste Lag geeft. Maar ik kan de meest snelle games (Race games, shooters) erop spelen (online),
en ik merk er niets of nauwelijks wat van. Maar de genoemde Dell is ook geen lullig schermpje van 300 euro. Dat zal er ook mee te maken hebben.  ;)
Hoewel de Dell natuurlijk wel inputlag heeft, omdat dit gerelateerd is aan de techniek ... vind ik de Dell U2410 het beste computerscherm die ik ooit heb gehad, en mee heb gewerkt.\

Gaan wij naar de LED techniek (TV), die hebben zo wie zo last van Inputlag.
Een van mijn jongere broers heeft een 7000 of 8000 serie van Samsung aan de muur hangen.
Het is een aardig scherm om te zien, maar hij klaagt wel over de lag die het veroorzaakt ... bijvoorbeeld met TV kijken van Ziggo (hij woont in Groningen).
Zulke zaken zullen mij enorm gaan storen. Als je dus hier een console op aan gaat sluiten en online gaat spelen, lijkt mij dit ook niet echt fijn.
Maar wie weet waar de personen aan de andere kant van de verbinding mee of op gamen ? misschien hebben die het nog wel erger als jij.

Waar je nagenoeg geen inputlag op zal vinden zijn; de zogenaamde schermen met een TN paneel.
Waar ze wel weer last van kunnen hebben is de snelheid van het scherm. De aantal MS.
De meeste merken zetten op een doos bijvoorbeeld 2ms. Eigenlijk kan dit helemaal niet.
Misschien gemeten van Grijs naar Grijs. Als je dit gaat meten van Zwart, naar Wit en terug ... zul je in een keer een heel ander getal zien staan.
Je moet dan zeker in de richting van de 16 ms en soms hoger gaan denken.

Zo zie je; iedereen heeft wel ergens last van.
Het perfecte paneel, scherm, TV of Input lag vrije apparatuur .. kom je eigenlijk niet tegen.
De marketing van de fabrikanten maakt ons gek, met cijfers en specs. Maar die moet je met een enorme korrel zout nemen.
Er zijn maar weinig fabriekanten die echt eerlijk zijn.

Om nog even bij Dell terug te komen, met hun IPS (S-IPS / H-IPS) techniek en panelen.
Je kunt ze met een gerust hart kopen. Op een goed highend scherm (U2410, U2711) ... is gaming geen probleem (ik doe het immers ook dagelijks, ook online)  ;)





aMUSEd

Bedankt voor de info. Ik had 'inputlag' niet goed begrepen.
Het is dus een vertraging van het weergeven van het aangeboden video signaal.

Ronin79

#1739
Graag gedaan  ;):

Er zullen vast en zeker nog wel andere varianten daarop wezen ... maar inderdaad.

Het is een vertraging tussen bijvoorbeeld een Decoder, DVD Speler, Console etc. en oa. het scherm of TV.
Als jij dus op internet aan het gamen bent, zul jij bij een hoge inputlag het zichtbare signaal op jouw scherm dus wat later zien, dan dat het
aangeboden word.

Het is dus wat anders als dat je bijvoorbeeld lag hebt met een internet verbinding.


Dit komt af van Wikipedia (hier neergezet ter verduidelijking) :

Input lag is a phenomenon associated with some types of LCD displays, and nearly all types of HDTVs, that refers to latency, or lag measured by the difference between the time a signal is input into a display and the time it is shown by the display. This lag time has been measured as high as 68ms,[1] or the equivalent of 3-4 frames on a 60 Hz display. Input lag is not to be confused with pixel response time.

Input lag contributes to the overall latency in the interface chain of the user's inputs (mouse, keyboard, etc.) to the graphics card to the monitor. Depending on the monitor, input lag times between 10ms and 68ms have been measured. However, the effects of the delay on the user depend on the user's own sensitivity to it.



Eigenlijk een verkorte versie van wat ik probeer(de) uit te leggen ... maar het komt op hetzelfde neer.  ;D

aMUSEd

Hoe presteert jouw pioneer plasma in dit opzicht?

Ronin79

Meer dan prima.

De Pioneer is gewoon een heel lekker scherm om op te gamen.  :thumbs-up:


Snutchz

..ook ik kan dat beamen... ook de Pana's zijn lekker snel  :thumbs-up:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

aMUSEd

Jammer, dan heb ik dus geen goed excuus wanneer ik weer eens aan flarden wordt geschoten in BF2BC2 :P

Wazp

#1744
Citaat van: aMUSEd op maart  3, 2011, 16:55:45
Inputlag? Zou je daar, wanneer dit echt een probleem zou zijn, niet op dit moment al last van hebben met online gaming?
Ik heb er in ieder geval nog geen last van gehad.
De grote datastream van beeld en geluid lijkt mij de bottleneck maar misschien dat goede compressie hier iets aan kan doen.

Ik doelde meer op het feit dat de graphics en engine jouw input verwerkt en vervolgens nog de images naar jouw toe moet streamen. Vervolgens reageer/corrigeer jij dan op die situatie. Maar dan reageer je dus op "verouderde" gegevens. Je loopt altijd achter de feiten aan. En ik kan me zo voorstellen dat die verschillen een stuk groter kunnen zijn dan in de situatie van enkele tientallen ms die normaal je beeldweergever achterloopt.

Ook tv's van tegenwoordig hebben soms last van (te)veel lag. Voordat ik mijn nieuwe tv uit zocht heb ik eerst wel even duidelijk testen en dergelijke er op nagekeken. Het hangt natuurlijk wel van het soort spel af en hoe jij als gamer er mee omgaat (niveau).

Als voorbeeld even een stukkie tekst uit één van de nieuwste reviews van HDtvTest.co.uk:
CitaatWhen we played games on the Panasonic TX-P42VT20, we were disappointed at the relatively high amount of input lag. The TX-P46VT20B followed in the 42″ model's footsteps, sadly, and measured as lagging by around 41ms – an unusually high figure for a Panasonic Plasma display. For comparison, the best we've measured was from the TX-P50S20, at just 16ms. We're not sure what processing is causing the processing delay, but so far, TVs which are equipped with the (pointless) 2D to 3D conversion option have all featured higher input lag (even when this processing is not being used). In any case, the end result is the same: games requiring fast reflexes are simply not as enjoyable as they are on previous Panasonic TVs. We will be bitterly disappointed if 2011 is the year where Panasonic squanders their reputation for gaming performance, and although 41ms is not a terrible result, hope for a return to form in this new year.

One other oddity to note: just like the 42″ model, input lag during 3D gaming was only 16ms. It's actually possible to engage the TV's 2D-to-3D conversion mode (obviously causing the panel to switch to 3D display mode) to enjoy faster response. If Panasonic are to continue with whatever additional processing is causing the increased delay, we hope that in 2011, they'll add a real "Game Mode" (not just the relatively pointless "Game" picture preset they have now) to produce the fastest gaming response possible.

djaxx

Ik heb er ook wel eens last van op mijn Sony Bravia, maar nu niet echt storend veel of zo.

aMUSEd

Citaat van: Wazp op maart  4, 2011, 00:52:08
Ik doelde meer..
Dit kan ik mij wel voorstellen.
In principe reageer je altijd op een verouderde situatie. De posities van andere spelers bv komt nu van de server en wordt verwerkt in de graphics door de console.
Bij cloudgaming zit deze al verwerkt in de videostream. Het rekenwerk is op de server gedaan. Het verschil is de extra tijd die het kost om een video/audiostream naar jouw terminal te zenden.
Het slagen van cloudgaming lijkt me dus voor een groot deel afhankelijk van de verbindingsnelheid. Gezien hoeveel problemen mensen hebben met videostreamen in een thuisnetwerk zie ik het momenteel niet zonnig in voor cloudgaming  ;)
Inputlag laat ik verder buiten beschouwing want dit heeft niets met het principe van cloudgaming te maken.

Op een pioneer plasma zit een 'spel'-stand.. vermindert dit de inputlag?
Ik nam aan dat deze stand alleen de kleuren wat spectaculairder maakt.

Ronin79

#1747
@ aMused

Dan heb je idd. geen excuus.  ;)

Als je bijvoorbeeld zoals ik het meeste gamed op een High-end IPS paneel, had je wellicht een excuus gehad (omdat die wat inputlag hebben).
Maar zelfs daarop win ik toch redelijk veel (moet je nagaan als ik Black Ops op mijn Plasma zou gaan spelen  ::) :P  )
Ook met race games heb ik totaal geen moeite.

Zonder gein; als je een goed computerscherm wilt hebben, wat uitstekend is voor beeld en fotobewerking, maar waar je ook nog eens
goed een game op kunt spelen, en oa. films op kan kijken ... dan is IPS de enige soort paneel wat dan aan te raden is. Voor de leek; vergelijk ik IPS altijd met de Plasma techniek.
Wat ook een kern van waarheid bezit. IPS panelen worden namelijk ook wel in highend televisies gebruikt. Maar of daar dan nog aan getweakt word, of een
iets ander soort IPS bezit dan H en S ... weet ik zo even niet.

Het enige wat echt niet aan te raden is, als je een game speelt; zijn de MVA en PVA (computer) schermen. Deze zijn vrij traag in de MS, en hebben een hele hoge Inputlag.
Omdat deze ook nog zoals vermeld; een hoge MS reactie tijd hebben, zal er vrij snel het zogenaamde Ghosting zijn intreden doen. Zeker bij snelle beelden, of muis bewegingen.

Maar een tip voor jou .... blijven oefenen, dan kun je op een gegeven moment zelfs op een scherm met inputlag winnen  ;D


PS.

Wat betreft de spelstand:

Ik heb hem gewoon op de stand staan (Pioneer Plasma) die Frank Gecalibreerd heeft. Niet op een speciale gamestand.
Ik denk dat idd. de kleuren dan aangepast zijn als je dat wel doet.

Zelfs de Dell U2410 heeft een Gamestand die de Inputlag zou moeten verminderen ... maar ook daar
game ik gewoon op de standaard stand, of de multimedia stand. Werkt prima.  ;)

Daarnaast heef mij loewe LCD ook van die speciale standen, maar ook daar doe ik niets mee.

Met andere woorden; kijk lekker wat jij het beste en fijnste vind spelen.
Vind jij de gamestand het beste en mooiste ... prima, dan kies je die.  ;)

Snutchz

..aan 't binnen druppelen >

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

aMUSEd

Citaat van: SillentWolf op maart  4, 2011, 12:58:11
@ aMused

...
Ik speel eigenlijk alleen maar op een plasmascherm. De 'spel'-stand vind ik overdreven kleurig en daarbij kijk ik ook film op de ps3 en dan heb ik een sterke voorkeur voor de 'film'-stand.
Als er iets van vertraging is bij spelen ligt het meestal aan de server.
Misschien moet ik ook maar eens een calibratie laten doen.