Stereoset Audiogek 2021

Gestart door audio_stabilo, maart 21, 2021, 12:54:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

audio_stabilo


scoc

#151
Citaat van: audiogek op september 18, 2021, 20:21:30
Is dit beter ? Wel even wennen

Wat mij betreft lijkt dit er al beter op  ;)  In de vorige foto stonden de speakers volgens mij 4m oid uit elkaar wat me toch wat veel lijkt voor de ruimte. En waarom sub aan buitenkant? Als ik het goed voorheb heeft die Kef sub 2 drivers links en rechts. Deze zouden wat vrije ruimte nodig hebben voor elk driver en dus niet direct tegen een tv meubel wand aan.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

audio_stabilo

Citaat van: scoc op september 18, 2021, 21:20:31
Wat mij betreft lijkt dit er al beter op  ;)  In de vorige foto stonden de speakers volgens mij 4m oid uit elkaar wat me toch wat veel lijkt voor de ruimte. En waarom sub aan buitenkant? Als ik het goed voorheb heeft die Kef sub 2 drivers links en rechts. Deze zouden wat vrije ruimte nodig hebben voor elk driver en dus niet direct tegen een tv meubel wand aan.

Heb je zeker een punt mee! Ga ik zo ook even doen. En moet eerlijk toegeven. Dit klinkt beter. Eigenlijk had ik al mijn luidsprekers zo staan. Details zijn nu duidelijker hoorbaar

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

#154
Verkeerde topic audiogek (verplaatst), maar ben benieuwd hoe dit op je installatie klinkt
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

audio_stabilo

Citaat van: B-art op september 19, 2021, 12:29:24
Verkeerde topic audiogek (verplaatst), maar ben benieuwd hoe dit op je installatie klinkt

Ga ik snel eens beluisteren. Dankje wel ! :)

brt

Citaat van: audiogek op september 18, 2021, 20:21:30
Is dit beter ? Wel even wennen

En, hoe bevalt dit zo een paar dagen verder?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

audio_stabilo

Citaat van: brt op september 20, 2021, 13:10:22
En, hoe bevalt dit zo een paar dagen verder?

Ik moet zeggen heel goed ! Was inderdaad te ver uit elkaar

brt

Citaat van: audiogek op september 20, 2021, 18:36:11
Ik moet zeggen heel goed ! Was inderdaad te ver uit elkaar

Mooi man!
Het staat ook mooier vind ik. Maar dat je gratis geluidswinst hebt is sowieso top. Enjoy.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

audio_stabilo

Citaat van: brt op september 20, 2021, 21:09:22
Mooi man!
Het staat ook mooier vind ik. Maar dat je gratis geluidswinst hebt is sowieso top. Enjoy.

Ja mijn vriendin zei ook dat dit beter staat. Bedankt voor de tip :)

audio_stabilo

Van het weekend kwam ik er achter dat muziek van Giovanni (pianist) schitterend klinkt met de wireless 2 en de Sub. Elk detail hoor je... heerlijk !

audio_stabilo

Zou ik in de toekomst de sound nog mooier kunnen krijgen met een qutest chord dac

audio_stabilo

Er zit geen cinch aansluiting meer op zie ik. Dus je bent verplicht hun dac te gebruiken

brt

Citaat van: audiogek op september 21, 2021, 21:55:05
Zou ik in de toekomst de sound nog mooier kunnen krijgen met een qutest chord dac

welke dac heb je nu? En wat zou je er aan willen uitgeven?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

audio_stabilo

Citaat van: brt op september 22, 2021, 09:45:07
welke dac heb je nu? En wat zou je er aan willen uitgeven?

Ik gebruik gewoon de dac in de Wireless 2. Maar er kan geen externe op. Zit namelijk geen tulp (cinch) op

brt

Wat is de Wireless 2?

Zit er geen enkele digitale uitgang op?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

audio_stabilo

Citaat van: brt op september 22, 2021, 11:00:02
Wat is de Wireless 2?

Zit er geen enkele digitale uitgang op?

Wel. De kef Wireless 2
Coaxiaal zit erop. Maar daar kun je geen externe dac op aansluiten. Anders zou je namelijk als nog met de dac van de kef werken

audio_stabilo

Iemand voor mij tips voor de Sub. De kef app geeft standaard als ik voor de kc62 kies: high pass filter 70 hz en low pass 45. Ik vind dat de Sub dan weinig doet.

Trabuca

Citaat van: audiogek op september 22, 2021, 17:04:43
Iemand voor mij tips voor de Sub. De kef app geeft standaard als ik voor de kc62 kies: high pass filter 70 hz en low pass 45. Ik vind dat de Sub dan weinig doet.
Onder de 45 doet hij niets nu. Dat haalt de LS50 ook wel met wat room gain.

Verdiep je eens in wat die filters doen en probeer eens wat.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

audio_stabilo

Citaat van: Trabuca op september 22, 2021, 19:17:54
Onder de 45 doet hij niets nu. Dat haalt de LS50 ook wel met wat room gain.

Verdiep je eens in wat die filters doen en probeer eens wat.

Nee precies. Dat is het gene wat kef zelf adviseerd en standaard zo zet. Nu heb ik high pass op 80 hz en low pass 65. De kefjes vallen langzaam af

brt

Citaat van: audiogek op september 22, 2021, 11:42:48
Wel. De kef Wireless 2
Coaxiaal zit erop. Maar daar kun je geen externe dac op aansluiten. Anders zou je namelijk als nog met de dac van de kef werken

Ah oke. Als de Kef Wireless geen digitale uitgangen heeft zit je vast aan de dac van de Kef.
Of je moet een streamer aansluiten op een dac en die dan aansluiten op de analoge ingang van de kef, dan omzeil je em wel.
Of dat beter is weet ik niet, zou je echt moeten  proberen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

audio_stabilo

Citaat van: brt op september 23, 2021, 09:10:11
Ah oke. Als de Kef Wireless geen digitale uitgangen heeft zit je vast aan de dac van de Kef.
Of je moet een streamer aansluiten op een dac en die dan aansluiten op de analoge ingang van de kef, dan omzeil je em wel.
Of dat beter is weet ik niet, zou je echt moeten  proberen.

Ja alleen is dat Jack 3.5 inch. Wordt je denk ik niet vrolijk van

Roksan

En dan gaat het volgens mij alsnog weer door de DAC van de KEF heen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

audio_stabilo

#173
Citaat van: Roksan op september 23, 2021, 11:03:24
En dan gaat het volgens mij alsnog weer door de DAC van de KEF heen.

Yep denk ik ook.

brt

Citaat van: Roksan op september 23, 2021, 11:03:24
En dan gaat het volgens mij alsnog weer door de DAC van de KEF heen.

Als de dac vd Kef analoge ingangen heeft wel, anders niet.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3