samsung le32r51b

Gestart door angel66, juli 27, 2005, 09:12:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

angel66

nou ik zou graag wat meer over ervaringen met dit toetel willen weten.
ik wou hem gisteren kopen bij olie&olie.
maar die raadde hem absoluut af.
terwijl hij door velen geprazen word.

er werd door de winkel gesteld dat hij vaak een korrelig beeld geeft [bij kabel en dvd].



FrankB

#1
Ik heb de LE26R41B gisteren gekocht, en het was een DOA. Dus alleen een slechte start als ervaring tot nu toe  :-\
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen


Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

bmateijsen

Shit man..... Nog wel getest in de winkel??

FrankB

Citaat van: bmateijsen op juli 27, 2005, 09:31:18
Shit man..... Nog wel getest in de winkel??

Nee, ik was er pas om sluitingstijd door een meeting op het werk. Dus niet meer kunnen uitproberen. Maar ze gaan 'm vandaag proberen om te ruilen!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

angel66


FrankB

Citaat van: angel66 op juli 27, 2005, 11:08:36
balen voor je :-\

Zeker!

Morgen krijgen ze een nieuwe binnen, dan ga ik mijn defecte exemplaar omruilen. Ik houd jullie op de hoogte.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Bosschenaar

Die van mij wordt wsch deze week of begin volgende week bezorgd.
Zodra ik kan, zal ik mijn eerste ervaringen ermee hier neerzetten.
Samsung 32" LED TV
Marantz AV7600
Marantz DV7600
Dali Ikon 6 speakers

kippekop

Tja, dit is wat ik dus al de hele tijd zeg, samsung maakt superproducten, mooie looks en dat alles voor een superlage prijs, maar ik vertrouw de kwaliteit gewoon niet helemaal, het moet ergens vandaan komen (behalve lage lonen, minder kosten) die lage prijzen...alhoewel ze steeds beter beginnen te worden. Op nummer 1 met slechte QC staat nog steeds philips volgens mij ;)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

FrankB

Citaat van: kippekop op juli 27, 2005, 13:31:29
Tja, dit is wat ik dus al de hele tijd zeg, samsung maakt superproducten, mooie looks en dat alles voor een superlage prijs, maar ik vertrouw de kwaliteit gewoon niet helemaal, het moet ergens vandaan komen (behalve lage lonen, minder kosten) die lage prijzen...alhoewel ze steeds beter beginnen te worden. Op nummer 1 met slechte QC staat nog steeds philips volgens mij ;)

Gelukkig doet Samsung niet moeilijk qua service en krijg ik meteen een nieuwe!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

FrankB

Zojuist de nieuwe opgehaald, die wel prima werkt  O0 O0 O0

Vanavond eens kijken hoe de beeldkwaliteit is
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

angel66

ik heb vanmiddag effe gekeken bij de mediamarkt.
via de kabel zag het er goed uit.
die demo via HDMI zag er ook goed uit.

angel66

en?
Citaat van: FrenkB op juli 28, 2005, 14:39:57
Zojuist de nieuwe opgehaald, die wel prima werkt  O0 O0 O0

Vanavond eens kijken hoe de beeldkwaliteit is

FrankB

Citaat van: angel66 op juli 29, 2005, 07:14:24
en?

Wisselend. Kabel valt me helemaal niet tegen, dat is prima. Wel vallen bepaalde zenders of oude films op door mindere kwaliteit. DVD viel mij erg tegen, maar daarvan durf ik de tv nog niet de schuld te geven. M'n oude Pioneer 444 via scart aangesloten is natuurlijk niet de mooiste manier. Als dan ook nog eens een el-cheapo scartkabel wordt gebruikt zal het resultaat niet mooier worden.

De volgende stap is natuurlijk een dvd speler met DVI aansluiten op de tv. Dat zou wel een aanzienlijke verbetering moeten brengen. En de tv moet nog gecalibreerd worden uiteraard (Garmt, wanneer kwam je ook alweer de Lavardin brengen >:D ;)).

Ik houd je op de hoogte.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

angel66

#15
ja vreemd dat heb ik van een ander ook gehoord.
dat dvd via scart tegen viel.

beetje ruis of sneeuw effect?

wat voor dvd speler gebruik je?
kun je via component testen?

FrankB

Citaat van: angel66 op juli 29, 2005, 07:21:30
ja vreemd dat heb ik van een ander ook gehoord.
dat dvd via scart tegen viel.

beetje ruis of sneeuw effect?

Ja, inderdaad! Erg storend.

Citaat van: angel66 op juli 29, 2005, 07:21:30
wat voor dvd speler gebruik je?
kun je via component testen?

Zoals ook in het stukje staat een Pioneer 444, een ouwetje dus. Ik hoop, maar dat moet ik nog even regelen, er volgende week vrijdag wellicht een Arcam DV88+ aan via component. Eens kijken of dat lukt en of dat verbetering geeft.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Roksan

Hallo,

Ik ben ook zeer geïnteresseerd in deze Samsung TV. Echter op een Duitse site met allemaal testresultaten kom ik twee testen tegen van de 32R51b. Eentje bij het tijdschrift Video  en eentje bij Heimkino. In beide testen wordt de Samsung niet goed getest. Bij Video slechts 21 punten voor de beeldkwaliteit en bij Heimkino staat als min punt de slechte beeldkwaliteit.

"Plus: mit hellen Bildern kontraststark... Minus: Zeilenflimmern, unklare Konturen..."  
Note:  "befriedigend" (58 von 100 Punkten) Testüberblick  

4/2005 [+"Die Leichtigkeit des Scheins"]
 Fazit:  "Plus: ansprechendes Design; hohe Mobilität. Minus: Bildqualität schwach."  
Note:  1,7; "Oberklasse" Testüberblick  


Ik heb de TV zelf een keer live kunnen zien op gewone kabel aansluiting (meerdere TV's over splitter) en dat was ronduit slecht. Ook de ervaringen op internet zijn nogal wisselend. Bezitters van een Samsung zijn over het algemeen zeer positief (maar ja, je zult ook niet snel je nieuw aangekochte trots slecht beoordelen) maar mensen die nog aan het zoeken zijn, zijn niet altijd positief.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de ervaringen van jullie. Iemand deze Samsung nog vergeleken met de Toshiba 32WL56?

MvG Paul
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

FrankB

Citaat van: prison op juli 29, 2005, 07:37:00
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de ervaringen van jullie. Iemand deze Samsung nog vergeleken met de Toshiba 32WL56?

Niet met de Toshiba, wel met de JVC 26S60. Die is denk ik wel ietjes beter dan de Samsung, maar meteen een paar honderd euro duurder. En voor de tv hadden we een heel strak budget gesteld, daar het er gewoon minder toe doet voor ons. Hij moet plat zijn en tegen de muur aan kunnen en acceptabele kwaliteit leveren. Ik denk dat de Samsung dat wel doet. Verder heeft iedere LCD de nodige problemen qua beeldkwaliteit, plasma heeft de voorkeur qua beeldkwaliteit maar ja ik wil niet groter dan 26". Dus helaas.

Ik ben juist het meest tevreden over de tv kwaliteit. Scherp, weinig ruis. De scart aansluiting lijkt het probleem wel te zijn. Maar goed, ik ga verder met experimenteren. Hopelijk kan ik uiteindelijk zeggen dat de beeldkwaliteit met dvd beter is dan met tv ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

angel66

terwijl mensen wel tevreden zijn met digitale televisie over scart.

vreemd hoor.

verdikkie ben ik weer aan het twijfelen gebracht.

FrankB

Citaat van: angel66 op juli 29, 2005, 08:34:56
terwijl mensen wel tevreden zijn met digitale televisie over scart.

vreemd hoor.

verdikkie ben ik weer aan het twijfelen gebracht.

Hahahaha ja dat probleem ken ik. Ach, je mag wel komen kijken hoor ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

angel66

hehe ik zit door die spierziekte van mij aan huis,dus ben niet erg mobiel.

ben laatste keer al met grote moeite naar de mediamarkt gegaan,en dat is hier heel vlak bij.

het is jammer dat mijn budget niet erg groot is.
dus er zijn voor dat geld weining andere alternatieven.

kippekop

Citaat van: FrenkB op juli 29, 2005, 07:19:44
Wisselend. Kabel valt me helemaal niet tegen, dat is prima. Wel vallen bepaalde zenders of oude films op door mindere kwaliteit. DVD viel mij erg tegen, maar daarvan durf ik de tv nog niet de schuld te geven. M'n oude Pioneer 444 via scart aangesloten is natuurlijk niet de mooiste manier. Als dan ook nog eens een el-cheapo scartkabel wordt gebruikt zal het resultaat niet mooier worden.

De volgende stap is natuurlijk een dvd speler met DVI aansluiten op de tv. Dat zou wel een aanzienlijke verbetering moeten brengen. En de tv moet nog gecalibreerd worden uiteraard (Garmt, wanneer kwam je ook alweer de Lavardin brengen >:D ;)).

Ik houd je op de hoogte.

Ik weet honderd procent zeker dat je mond openvalt van verbazing als je je arcam aangesloten hebt, dvd's zijn echt prachtig op lcd's ik had niet beter durven hopen. Nog iets raars wat ik ook al wel vaker had gehoord, het beeld lijkt beter te worden na de eerste 20-30 uur kijken, meer contrast in donkere scenes dan daarvoor  ???  Maar wellicht is het wel weer gewenning.

Ik heb dus die jvc lcd en bevalt echt prima nog steeds na een aantal weken, gaat zeker niet het huis uit...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Joopj

Ik ben onlangs wezen buurten bij MM Amsterdam. Ze hebben een afzonderlijke wand voor de Samsung LCD's, die draaien met een demo-DVD. Wat mij opviel was een zeer mooi beeld. Scherp, contrastrijk en goede kleurweergave. De 40inch (40R51B) stak daar echter slecht bij af. Verkoper erbij gehaald en samen getracht via het instelmenu het beeld te verbeteren. Direct viel al op dat de instellingen een rommeltje waren: contrast voluit, helderheid zeer hoog, kleurtemperatuur niet goed, scherpteregelaar voluit enz. Na diverse aanpassingen werd het beeld wel beter, maar het bleef echt onscherp. Net alsof het out-of-focus was. Daarna gekeken in het menu van de 32R51B. Ook hier stond het contrast voluit. Dit wat teruggedraaid en wat kleine andere aanpassingen gedaan, zodat het beeld nog mooier werd. Deze ervaringen, vooral de zeer hoge contrastinstellingen, doen mij twijfelen bij de mogelijke aanschaf van een Samsung LCD.
Groeten, Joopj.

angel66

tje het word moeilijk zo. :-\