Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WickedGame

Citaat van: Starred op oktober  1, 2014, 08:21:34
Voor mij de volgende top3

FF: Sony mirrorless (DSLR is legacy en zal uitsterven)
APSC: Fuji
M43: Olympus

M43 is Olympus/Panasonic samen. Wel een slim systeem!

Starred

Citaat van: WickedGame op oktober  1, 2014, 10:03:04
M43 is Olympus/Panasonic samen. Wel een slim systeem!

Snap ik, maar Olympus is voor mij het bedrijf dat de beste modelline up heeft en het beste ecosysteem neerzet binnen m43, de meeste kennis heeft over fotografie en lenzen en ook een partnership met Sony heeft en daarmee ziet de toekomst er weer redelijk rooskleurig uit voor Olympus

Perfectionist

Ik denk dat alle lijstjes op basis van persoonlijke merkvoorkeuren en inzichten zijn. Ook dst een stand wel of niet druk bezocht is, is geen bepalende voorspellende factor voor over 10 jaar.

Ik weet het persoonlijk niet, maar verwacht geen grote verschuivingen, omdat mensen investeren in een platform niet het enkele feit van wel of geen evf. Ook zullen Nikon en Canon uiteraard onder de innovatiedruk alles doen om weer een voorsprong te krijgen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Madhouse

Wat is er weer veel aangeschaft de laatste tijd, daar gaat dit draadje toch over? :angel:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

skyfox

Een 16 bay batterijlader van het merk Tensai, de 1600-L. Mijn vorige lader ging stuk en ik was het zat maar 4 batterijen tegelijk te kunnen laden. Deze lader kan laadt per individuele batterij.

Ook nog 2 32GB Samsung SD kaartjes gekocht voor mn backup body.

Weer blij en tevree :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Gaeje

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  1, 2014, 07:57:44
Leica is geen speler van formaat. Ze verkopen alleen zeer dure "hebbedingetjes"
Raar, iedereen die ik ken wil er 1.

Citaat
Fuji geen speler ?
Goede morgen ben je überhaupt wel op de hoogte van de fotografie markt?

nee dat klopt, niet echt. ik heb die xT1 moeten googelen. ik volg de fotografie markt niet echt, ik dacht dat het nog altijd mamiya, leica, nikon, hasselblad en canon was. Die sony A7R had ik ook wel al iets van gehoord.

Citaat
Panasonic hetzelfde.
Op gebied van 4k filmen loopt dit bedrijf mijlen ver voor op de andere dslrs. Gezien het feit dat veel mensen dit zeer interessant vinden verkopen ze een flinke hoeveelheid camera's. Ook hun verdere aanbod is innovatief en interessant.
ook dit heb ik moeten googelen. Ook hier zie ik totaal het nut niet van in. 4K op de consementen markt? dat is gewoon weer cijfertjes gegoogel en megapixel race all over again. 4K op een SD card, de compressie zal wel weer mooi zijn. als ik dit soort dingen zie draai ik snel de andere kant uit

Citaat
Dan canon,
Nogmaals ik heb een enorm canon hart, maar wat hebben ze uitgebracht dat zeer innovatief is?
geen idee, ik ben al blij dat die DSLR film hype gaan liggen is. ik hoorde ook dat de 5D mkIII een enorme verbetering was op vlak van autofocus en lichtmeting. (en hoge iso)

Citaat
Daarnaast is fotokina een goede graadmeter als je kijkt naar de stands. Panasonic en sony waren enorm en helemaal afgeladen, canon was druk maar nikon was redelijk rustig. Meest gehoorde verhalen waren over de panasonics en sony. Nikon niets en canon dat mensen meer verwacht hadden van de nieuwe camera's. Fuji had een enorre stand en was ook niet door te komen.
dat zou kunnen, ik volg het idd niet zo

Citaat
Ik denk dat mijn lijstje redelijk accuraat is als ik alleen al naar de interesses op fotokina kijk.
i stand corrected. Al vind ik niet dat je leica kan verbannen naar de marge, ze hebben ook lenzen uitgebracht voor cinema die 4 jaar in backorder staan!

J.A.F._Doorhof

Probleem is dat veel mensen roepen dat ze een Leica willen hebben omdat.... wel het een Leica is.
ik schiet zelf regelmatig met een Leica R4, film dan natuurlijk, HELE mooie camera (voor film) en erg mooie lenzen maar in feite betaal je voor een 2e hands oude Leica lens net zoveel als een bijna gloednieuwe Zeiss AF lens en om eerlijk te zijn.... de kwaliteit van die Leica is niet ZO goed dat ze dat prijsverschil waarborgen.

Een gemiddelde Leica digitale body met 1 lens zit tussen de 5000-9000.00 euro en om eerlijk te zijn voor dat zelfde geld koop je een A7r met een selectie van lenzen waarmee je alles fotografeert, plus je hebt Autofocus :D

Fuji is inderdaad misschien aan je voorbij gegaan maar is ENORM hard opgekomen sinds de X100.

Panasonic kun je over twisten, ik zie zelf wel het nut van 4K in een DLSR, sterker ik zit er met smart op te wachten, maar niet om bioscoop films mee te maken maar puur voor het capturen van stills met motion (nieuwe techniek), is toch leuk als je dat aan je klanten kan aanbieden, en als het allemaal in 1 camera zit. De Panasonic cameras zijn erg goed maar niet goed genoeg om mijn Sony's voor te verkopen.

Op middenformaat is ook een "revolutie" gaande op dit moment.
Dankzij de nieuwe Sony 50MP sensor zie je nu Hasselblad, Phase One, Mamiya/Leaf en als grote verassing de Pentax die een prijsdoorbraak voor MF betekend, allemaal komen met specs die qua ISO performance gewoon DSLR verbeteren of evenaren, en de Pentax kan zelfs filmen :D
Daarnaast is Leica natuurlijk ook actief op MF gebied.


Als je 2 jaar niet bezig bent geweest met de fotografie markt dan schrik je je nu inderdaad helemaal kapot. 2 jaar geleden had ik NOOIT verwacht dat Sony zo verschrikkelijk hard die markt aan zou pakken, met de A99 had ik wel een hele mooie camera (heb mijn Canon spullen ervoor verkocht) maar ik had nooit de A7 serie verwacht en die heeft echt de hele markt op zijn kop gezet, sterker volgens DxO was de A7r tijden lang de beste camera die ze ooit getest hadden :D

Het zijn leuke tijden, ik ben veel betrokken bij Beta programma's en kan je wel vertellen dat er nog een paar HELE leuke dingen uitkomen in de komende 6 maanden :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

svmnb

Markins M10 ballhead met Arca quick release. Lekker zwaar ding, maar zeer soepele verstelling.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

eric_audio


Citaat van: svmnb op oktober  1, 2014, 19:30:26
Markins M10 ballhead met Arca quick release. Lekker zwaar ding, maar zeer soepele verstelling.


Geweldig balhoofd. Ga je veel plezier aan beleven!
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Perfectionist

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  1, 2014, 17:30:41
Probleem is dat veel mensen roepen dat ze een Leica willen hebben omdat.... wel het een Leica is.
ik schiet zelf regelmatig met een Leica R4, film dan natuurlijk, HELE mooie camera (voor film) en erg mooie lenzen maar in feite betaal je voor een 2e hands oude Leica lens net zoveel als een bijna gloednieuwe Zeiss AF lens en om eerlijk te zijn.... de kwaliteit van die Leica is niet ZO goed dat ze dat prijsverschil waarborgen.

Een gemiddelde Leica digitale body met 1 lens zit tussen de 5000-9000.00 euro en om eerlijk te zijn voor dat zelfde geld koop je een A7r met een selectie van lenzen waarmee je alles fotografeert, plus je hebt Autofocus :D

Fuji is inderdaad misschien aan je voorbij gegaan maar is ENORM hard opgekomen sinds de X100.

Panasonic kun je over twisten, ik zie zelf wel het nut van 4K in een DLSR, sterker ik zit er met smart op te wachten, maar niet om bioscoop films mee te maken maar puur voor het capturen van stills met motion (nieuwe techniek), is toch leuk als je dat aan je klanten kan aanbieden, en als het allemaal in 1 camera zit. De Panasonic cameras zijn erg goed maar niet goed genoeg om mijn Sony's voor te verkopen.

Op middenformaat is ook een "revolutie" gaande op dit moment.
Dankzij de nieuwe Sony 50MP sensor zie je nu Hasselblad, Phase One, Mamiya/Leaf en als grote verassing de Pentax die een prijsdoorbraak voor MF betekend, allemaal komen met specs die qua ISO performance gewoon DSLR verbeteren of evenaren, en de Pentax kan zelfs filmen :D
Daarnaast is Leica natuurlijk ook actief op MF gebied.


Als je 2 jaar niet bezig bent geweest met de fotografie markt dan schrik je je nu inderdaad helemaal kapot. 2 jaar geleden had ik NOOIT verwacht dat Sony zo verschrikkelijk hard die markt aan zou pakken, met de A99 had ik wel een hele mooie camera (heb mijn Canon spullen ervoor verkocht) maar ik had nooit de A7 serie verwacht en die heeft echt de hele markt op zijn kop gezet, sterker volgens DxO was de A7r tijden lang de beste camera die ze ooit getest hadden :D

Het zijn leuke tijden, ik ben veel betrokken bij Beta programma's en kan je wel vertellen dat er nog een paar HELE leuke dingen uitkomen in de komende 6 maanden :D

Overigens in vergelijkende testen en ook op dpreview scoor een D610 toch nog steeds duidelijk beter dan een Sony A7r ......
Een beter forum begint bij jezelf.

Nahpets

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 30, 2014, 19:48:59
Als ik heel eerlijk ben zie ik de markt als volgt in 10 jaar

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  1, 2014, 17:30:41
2 jaar geleden had ik NOOIT verwacht dat Sony zo verschrikkelijk hard die markt aan zou pakken

In 2 jaar tijd helderziend geworden? Of alwetend? Of gewoon een beetje te enthousiast in je woordkeuze?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

J.A.F._Doorhof

In de Lastste 2 jaar is meer gebeurt dan in de afgelopen 5-6
De doorbraak die sony heeft gemaakt op dynamisch bereik en fuji met mirrorless zijn gewoon aardverschuiving geweest

Perfectionist, niet alles geloven wat je leest. Ik fotografeer veel en met veel verschillende camera's. Op dslr gebied geeft de a7r op dit moment het beste eind resultaat. Focus is niet snel zonder de convertor voor a glas maar als je die concessie doet is het een wereld camera.

Heeft dus niets met helderziend te maken, maar ik ken de markt en cameras een beetje ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jeroen V

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  1, 2014, 17:30:41
Als je 2 jaar niet bezig bent geweest met de fotografie markt dan schrik je je nu inderdaad helemaal kapot. 2 jaar geleden had ik NOOIT verwacht dat Sony zo verschrikkelijk hard die markt aan zou pakken, met de A99 had ik wel een hele mooie camera (heb mijn Canon spullen ervoor verkocht) maar ik had nooit de A7 serie verwacht en die heeft echt de hele markt op zijn kop gezet, sterker volgens DxO was de A7r tijden lang de beste camera die ze ooit getest hadden :D
Nou fotografeer ik alleen hobbymatig (met een 7D met een 24-105 f4 lens, mijn eerste fatsoenlijke kamera) dus ik zal het wel niet goed kunnen beoordelen, maar zijn de verschillen echt zo groot? Ik heb zelf het gevoel, maar nogmaals ik kan het waarschijnlijk niet beoordelen, dat de verschillen niet echt vreselijk groot zijn omdat het al redelijk uitgekristaliseert lijkt te zijn. Naar mijn idee heeft het een redelijke tijd geduurd om tot 95% te komen wat men een paar jaar geleden is gelukt, en dat de laatste procenten erg lang gaan duren...

J.A.F._Doorhof

Het dynamisch bereik van die Sony's zijn echt bizar.
Uiteindelijk is de vraag wat vind jij ervan.
Als ik zie dat mensen nog steeds compact camera's van 300.00 vergelijken met camera's van 10.000,00 en amper verschil zien... tja dan verschilt het per persoon :D

Ik vind het een enorm verschil
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Vooral leuk met tegenlicht denk ik :)
Althans, dat zijn de situaties waarin ik graag nog meer dynamisch bereik zou willen zien 8) Niet dat ik met mijn bejaarde :P 5DmkII te klagen heb, maar soms wil je meer meer meer meer meer meer meer ;)

Is het overigens niet een idee dat ik eens wat postings ga afsplitsen tot een eigen topic? Gaat niet echt meer over aankopen die gedaan zijn :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Perfectionist

#2615
Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  1, 2014, 23:53:01
Perfectionist, niet alles geloven wat je leest. Ik fotografeer veel en met veel verschillende camera's. Op dslr gebied geeft de a7r op dit moment het beste eind resultaat. Focus is niet snel zonder de convertor voor a glas maar als je die concessie doet is het een wereld camera.

Heeft dus niets met helderziend te maken, maar ik ken de markt en cameras een beetje ;)

Uiteraard geloof ik niet alles, maar dpreview heeft erg afgewogen reviews, en daar "wint " een d610 het van de Sony. Ook zijn er profs die juist erg zweren bij Canon of Nikon.

Jouw mening komt uit een grote ervaring, maar er zijn ook profs die er anders over denken als ik wat links en rechts lees.

Waarbij ik ook helemaal jouw mening ben toegedaan dat het om de fotograaf gaat. Ik ben puur maar FF overgestapt vanwege de mogelijkheid erg ver door te gaan qua iso, zeker met veel binnenfotografie,
Een beter forum begint bij jezelf.

J.A.F._Doorhof

Sony heeft wat dingen die mensen tegenstaan, waaronder de evf.
De sensor zelf zit ook in nikon, uiteindelijk is het een kwestie van smaak EN wat je gewend bent.
De camera's liggen heel dicht bij elkaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Als het de 10e allemaal doorgaat, neem anders je Nikon mee Frank.
Kan ik eens first hand proberen hoe fijn zo'n EVF nu daadwerkelijk is 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Uh. Het is nog vroeg voor me zal ik maar zeggen :-X
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Perfectionist

Nog even een vraagje over een standaardzoom voor mijn Nikon D610.

Overweeg sterk de Tamron 24-70, als je de reviews leest een erg fijne lens. Kwalitatief doet deze niet onder voor de Nikon 24-70 2.8 en heeft IS.
De beelkdkwaliteit van de 24-120 valt me toch tegen voor de prijs. Dan zou ik eerder voorlopig de Nikon 24-85 kopen, en later een lens > 1k.

Iemand waarschuwde mij voor integratieproblemen met third party lenzen, zoals Tamron.

is dit iets waar je op moet letten?
Een beter forum begint bij jezelf.

Cyrus·

Ik heb de Tamron 24-70 op mijn D600 gehad en dat was een uitstekende combinatie. De D610 is qua sensor het zelfde dus ook daarmee zal het goed gaan. Het is een top-objectief, VC is een fijne extra en de AF werkt uitstekend: snel en accuraat.

Heb 'm onlangs verkocht, met als enige reden dat een kilo glas aan de camera voor mijn fysiek steeds bezwaarlijker werd.

De mensen die roepen dat third-party glas niet goed zou werken, roepen dat alleen maar omdat ze veel te veel geld hebben uitgegeven aan merk-eigen glas, dat ondertussen door third-party glas links en rechts is ingehaald ;)
Groeten,
Edwin

Cyrus·

Vandaag kwam mijn Tokina AF17 f/3.5 (Nikon F) binnen :)


(Gemaakt met Nikon D600 en Nikkor 35 f/2 Ai)

Hier ben ik heel erg lang naar op zoek geweest: het objectief wordt niet meer nieuw gemaakt en wie 'm heeft, doet 'm nooit meer weg.

Het brandpunt van 17mm geeft een beeldhoek van 104 graden, op 35mm kleinbeeld (FX). Ideaal voor interieurs maar ook mooi voor landschap.

Onlangs in Italië een bijzonder mooi exemplaar gevonden: in nieuwstaat en inclusief de originele (ongebruikte) koker. En die staat nu bij mij op tafel :)
Groeten,
Edwin

Perfectionist

Citaat van: CyrusOne op oktober 18, 2014, 21:48:02
Ik heb de Tamron 24-70 op mijn D600 gehad en dat was een uitstekende combinatie. De D610 is qua sensor het zelfde dus ook daarmee zal het goed gaan. Het is een top-objectief, VC is een fijne extra en de AF werkt uitstekend: snel en accuraat.

Heb 'm onlangs verkocht, met als enige reden dat een kilo glas aan de camera voor mijn fysiek steeds bezwaarlijker werd.

De mensen die roepen dat third-party glas niet goed zou werken, roepen dat alleen maar omdat ze veel te veel geld hebben uitgegeven aan merk-eigen glas, dat ondertussen door third-party glas links en rechts is ingehaald ;)

Dat laatste dacht ik ook al, hoewel er wel wat op het net over te vinden is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Perfectionist

Kleine prijs (125 euro), prachtige prestaties..... (Nikon 50 mm AF-D1.8 )

Een beter forum begint bij jezelf.