Mijn set is af

Gestart door Bama, december 9, 2012, 13:52:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bama

Citaat van: LPlover op januari  3, 2015, 13:38:36
High end Lan kabel, moet niet gekker worden zeg :crazy:
Ik vond ze wel mooi ;), meteen maar een nieuwe switch besteld, 8 aansluitingen werd toch te weinig.

CZ79

Waar heb je de LAN kabels gekocht?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bama


Bama

#503
Vandaag is Garmt hier bijna een halve dag bezig geweest, Akurate DSM alles goed gezet en de nieuwe Anthem MRX310 afgeleverd en helemaal ingeregeld.
We hebben ook nog een a-b vergelijk gedaan met de Dynavector en de ingebouwde phono pre van Linn en gekozen voor de Linn, dus weer een kastje minder.

Was eerlijk gezegd bang dat de Anthem veel te weinig vermogen zou hebben maar dat is gelukkig niet zo. Alles is mooi geïntegreerd met elkaar nu en klinkt als een klok.
En het werkt ook nog eens erg makkelijk, de Anthem geeft in stand-by modus gewoon het hdmi signaal ook door nadat dit in het menu was aangepast.
Switchen tussen de bronnen gaat allemaal snel en probleemloos, kon ik met de Arcam niet altijd zeggen.
Ik heb alleen nog geen 3D geprobeerd maar dat komt van het weekend wel.

WickedGame

Citaat van: Bama op januari  7, 2015, 14:10:16
Vandaag is Garmt hier bijna een halve dag bezig geweest, Akurate DSM alles goed gezet en de Anthem helemaal ingeregeld.
We hebben ook nog een a-b vergelijk gedaan met de Dynavector en de ingebouwde phono pre van Linn en gekozen voor de Linn, dus weer een kastje minder.

Was eerlijk gezegd bang dat de Anthem veel te weinig vermogen zou hebben maar dat is gelukkig niet zo. Alles is mooi geïntegreerd met elkaar nu en klinkt als een klok.
En het werkt ook nog eens erg makkelijk, de Anthem geeft in stand-by modus gewoon het hdmi signaal ook door nadat dit in het menu was aangepast.
Switchen tussen de bronnen gaat allemaal snel en probleemloos, kon ik met de Arcam niet altijd zeggen.
Ik heb alleen nog geen 3D geprobeerd maar dat komt van het weekend wel.

Kijk altijd goed om te lezen dat de integratie goed verloopt. Wat jij ervaart met de Anthem kan ik alleen maar beamen. Hij laat zich makelijk configureren, en is gemakkelijk in gebruik. Weinig poespas en doet wat hij moet doen. Ook ik heb het 3D deel nog niet kunnen testen. Heb geen 3D tv en blu-ray speler die dat ondersteunt.

Bama

Deze nog gekocht bij een forumsponsor, zonder software update dus kan nog iso's streamen.

Zodiac

Goed voor de economie zullen we maar zeggen...[emoji106]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Bama

#507
De Oppo moet ik nog wel aan wennen, weet bv niet op welk bestand ik moet klikken als ik een bdmv wil streamen?
Tevens krijg ik nog niet de aanduiding true hd in het scherm van de Anthem wat de Dune wel doet maar dan zie ik daar bv pcm staan, dus moet me ook nog verdiepen in de instellingen.
Vandaag even snel wat blu rays gekocht (had ik nog niet :blush:) en vanavond Avatar gekeken in 3D en dat was toch weer indrukwekkend.

Ik had ingecalculeerd dat ik een flinke stap terug zou doen op surround gebied maar in werkelijkheid is het mooier geworden. Ik zit meer in de film, het is net of er meer speakers zijn weg gezet. De Anthem moet wel wat harder werken maar de Arcam had ook 2x zoveel vermogen in huis dus dat is niet zo gek. Maar dit is dus een zeer positieve meevaller, dikke complimenten voor het Arc systeem dus. :pompom:

De hoofdreden beter geluid bij stereo is ook gelukt, ik ben dus ook blij met de combi Linn - Kharma, ik hoor het verschil al als ik een matige kwaliteit radiozender op heb staan. Het is geen wereld van verschil maar ik had geen slecht klinkende set ook.
Zal binnenkort foto's nemen hoe het er nu bij staat maar ben dus weer uitgerommeld.

Ik ga nog wat plaatjes draaien, vandaag weer wat nieuwe dingen binnen gekregen ;)


bmateijsen

Voor streamen met de Oppo, druk op de home toets en kies dan voor netwerk... En heb je in de Dune misschien PCM aan staan en waarschijnlijk geen bitstream?

Bama

Citaat van: bmateijsen op januari 11, 2015, 08:50:01
Voor streamen met de Oppo, druk op de home toets en kies dan voor netwerk... En heb je in de Dune misschien PCM aan staan en waarschijnlijk geen bitstream?

Bedankt voor je reactie Bjørn.
De dune doet het goed maar waarschijnlijk bedoel je de  Oppo, ik zal straks weer eens kijken.
Ik ga er ook via de home knop naar toe en diverse bestanden kan ik streamen ( niet alles) maar bij een bdmv komen er gewoon meer mappen tevoorschijn of werkt dat gewoon niet en blijft het beperkt tot bv iso's?

Bas Akkerman

Op verzoek van Bama is zijn topic gesloten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten