Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: scoc op november 30, 2021, 16:14:45
Of je zitbank aan de andere kant en speakers tegen de muur waar nu je zitbank staat. Zo zou het staan als ik vrije keuze had  ;)   Maar is natuurlijk mijn woonkamer niet ...

Zo heeft de architect het inderdaad bedacht maar de kamer is daar te breed voor. De bank heeft een tijdje in het midden van de kamer gestaan maar dat is al helemaal niks. Met de huidige opstelling hebben we uitzicht op de zon, tuin en de houtkachel en we kunnen muziek luisteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: HuubF op november 30, 2021, 19:23:09
Zo heeft de architect het inderdaad bedacht maar de kamer is daar te breed voor. De bank heeft een tijdje in het midden van de kamer gestaan maar dat is al helemaal niks. Met de huidige opstelling hebben we uitzicht op de zon, tuin en de houtkachel en we kunnen muziek luisteren.

Prima zo, het is tenslotte een woonkamer.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Contour

Twee audiotegels boven elkaar? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat 1 genoeg was en 2 elkaar konden tegenwerken?

HuubF

Citaat van: Contour op december  1, 2021, 10:18:04
Twee audiotegels boven elkaar? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat 1 genoeg was en 2 elkaar konden tegenwerken?

Ik had al een tijdje het gevoel dat het effect van de tegels een beetje weg was. Met 2 boven elkaar heb ik die illusie wel weer.

Even overlegd met Berret, die had bij de allereerste versie van de tegels ook wel eens een extra effect ervaren, zou het zelf niet doen maar zag ook geen bezwaar.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Ha Huub,

OK, twee boven elkaar kan dus wel, goed om te weten. Zouden die hardstenen platen de werking misschien wat belemmeren?

Groetjes Walter

Contour

Welke versie van de audiolamp heb je? De oudere hadden dacht ik geen ingebouwde tegel, dan zou je als test de lamp eens op zo'n grote tegel kunnen zetten.

HuubF

Citaat van: Contour op december  1, 2021, 10:40:44
Welke versie van de audiolamp heb je? De oudere hadden dacht ik geen ingebouwde tegel, dan zou je als test de lamp eens op zo'n grote tegel kunnen zetten.

Nee zit al een tegel in. De enige verbetering tov die van mij is de variac, ik heb nog een gewone dimmer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Contour op december  1, 2021, 10:38:34
Ha Huub,

OK, twee boven elkaar kan dus wel, goed om te weten. Zouden die hardstenen platen de werking misschien wat belemmeren?

Groetjes Walter

Misschien, kan ik nog proberen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Ik had ook 5cm dikke zandgevulde tussenplaten in het rack, die heb die eruit gegooid, kwam de beleving niet ten goede.

HuubF

Wow, net mijn Topping TCX1 Audiophile 6N Silver Copper XLR Balanced Cable - 25 centimeter binnengekregen. Weer net zo mooi verpakt als de andere Topping spulletjes. Het scheelt veel in de kabelkluwen, zo'n kort kabeltje.

Benieuwd of hij het redt tegen de Atlas Mavros xlr kabel.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HuubF

Citaat van: Contour op december  1, 2021, 11:22:22
Ik had ook 5cm dikke zandgevulde tussenplaten in het rack, die heb die eruit gegooid, kwam de beleving niet ten goede.

De stenen platen zijn er tussenuit, now we wait...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour


HuubF

Some you win, some you loose. Met hifi is het niet altijd duidelijk waarom.

Gisteren heb ik tegelijkertijd de 2 hardstenen tegels uit het mini-hifirack gehaald en de Atlas Mavros xlr interlink tussen D90se en PRE90 vervangen door een Topping xlr kabeltje. Dat kabeltje zag er geweldig uit en is lekker kort.

Even een nachtje laten draaien natuurlijk, het kabeltje was tenslotte nieuw.

Na vanochtend uren te hebben moeten luisteren naar een teleurstellend vlak geluid heb ik de boel weer teruggedraaid. Backtracking noemden we dat vroeger toen ik nog wat met computers deed.

En met stenen tegels en Atlas Mavros is het geluid weer preciezer, inzichtelijker en een stuk beter te pruimen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Dan nu nog uitzoeken of het vlakke geluid door het Topping kabeltje of weglaten van de stenen tegels komt...

Groetjes Walter

HuubF

Citaat van: Contour op december  2, 2021, 12:34:46
Dan nu nog uitzoeken of het vlakke geluid door het Topping kabeltje of weglaten van de stenen tegels komt...

Groetjes Walter

Ja precies, dat ga ik tot de bodem uitzoeken.  8)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

addesmo

Ja, na jaren van apparatuur wisselen zou je moeten weten om nooit twee dingen tegelijk te veranderen  ;)

Contour

Ik zou als eerste het kabeltje verdenken als boosdoener, maar als het toch de stenen platen zijn, dan zullen meerdere van ons toch nog eens moeten gaan experimenteren met de opstelling en ontkoppeling van de componenten in het rack.

Groetjes Walter

frank2

24 uur inspelen is veels te kort, na min 100 uur kun je meer zeggen, horen en is een vergelijk eerlijker
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Contour

Dat is wel een zeer goed punt, maar als het vanochtend echt heel slecht klonk, dan is het wel de vraag of dat nog goedkomt met inspelen...

noot87

Lijkt me ook, die kabel en de componenten moeten enorm wennen aan de nieuwe situatie.
Na zo'n 100 uur, zeg, 1700 liedjes afgespeeld te hebben weet je precies hoe de vorige kabel klonk en hoe het op dit moment klinkt.
Dan kun je er echt goed gefundeerd en betrouwbaar uitspraken over doen.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

katwax

Dit gaat toch om een set kabels die al gebruikt waren, niet?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Contour


Richi

Citaat van: HuubF op december  2, 2021, 12:08:05
Some you win, some you loose. Met hifi is het niet altijd duidelijk waarom.

Gisteren heb ik tegelijkertijd de 2 hardstenen tegels uit het mini-hifirack gehaald en de Atlas Mavros xlr interlink tussen D90se en PRE90 vervangen door een Topping xlr kabeltje. Dat kabeltje zag er geweldig uit en is lekker kort.

Even een nachtje laten draaien natuurlijk, het kabeltje was tenslotte nieuw.

Na vanochtend uren te hebben moeten luisteren naar een teleurstellend vlak geluid heb ik de boel weer teruggedraaid. Backtracking noemden we dat vroeger toen ik nog wat met computers deed.

En met stenen tegels en Atlas Mavros is het geluid weer preciezer, inzichtelijker en een stuk beter te pruimen.
Als de Topping kabeltjes nu al ruk klinken, dan gaat het met inspelen niet veel beter worden. Snap wel dat je de Atlas er weer tussen hebt gehangen. Is goed dat je af en toe een reality check doet. Heel herkenbaar. En laat iedereen die zegt dat kabels geen verschil maken, maar lekker [vul maar in].
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kwabbernoot

Wie zegt dat het aan de kabel ligt? Het kan net zo goed de invloed van de stenen zijn.

Groeten...