Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

Ron_Z en 3 gasten bekijken dit topic.

Tabcam

Je hebt een kans gehad toen de eindtraptorren doorgebrand waren. Je kan misschien nog wel inbrengen dat jij je er niet meer zeker over voelt en dat je haar de NCores (of Purifi???)blokken laat kiezen op wat zij mooi vind.

En anders, is het zo slecht om er een anderhalf jaar langer mee te spelen? In ieder geval een wijze les, wil je kunnen wisselen, maak er dan geen kado van :P.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

De nood is aan de man... de Roksan Blak draait weer, de PRE90 voorversterker is er tussenuit, de subwoofer eraf.

Zonder subwoofer klinkt het erg goed, het verwijderen van de voorversterker doet de Roksan Blak goed. Het geluid heeft dan nog best veel laag (de SCM19's zijn onderdehand behoorlijk ingespeeld) maar je mist de subwoofer na een paar test nummers wel.

Dus de subwoofer maar low-level aangesloten op de D90se. Ik moet dan het volume op de subwoofer steeds aanpassen als ik iets met het volume van de Blak doe. Maar ja, vroeger moesten we voor elke elpee of CD naar de hifi-hoek lopen.

Nood breekt wetten, het klinkt erg goed zo.  :coffee:

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Tabcam op oktober 22, 2021, 12:04:26
Je hebt een kans gehad toen de eindtraptorren doorgebrand waren. Je kan misschien nog wel inbrengen dat jij je er niet meer zeker over voelt en dat je haar de NCores (of Purifi???)blokken laat kiezen op wat zij mooi vind.

En anders, is het zo slecht om er een anderhalf jaar langer mee te spelen? In ieder geval een wijze les, wil je kunnen wisselen, maak er dan geen kado van :P.

Zodra ik een toespeling maak over iets waar ik me onzeker voel gaat zij de hulpverlenert spelen. Nee, deze jongen mag op geen enkel moment zijn angsten openbaren. Gelukkig heb ik die ook niet, eigenlijk alleen met de hifi.

Dat kado heeft me inderdaad al heel wat geld gekost.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Verbaast me niet dat je hier weer op uitkomt, wel jammer dat die sub niet anders is aan te sluiten.

HuubF

Citaat van: Contour op oktober 22, 2021, 12:17:44
Verbaast me niet dat je hier weer op uitkomt, wel jammer dat die sub niet anders is aan te sluiten.

I know.  ;)

Ik lever iets aan inzicht in, maar er komt wel wat enthousiasme voor terug. Zo'n Hypex klinkt exacter en dat geeft rust, zeker met de precieze Topping spullen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

toetertje

Het probleem ontstond toch met de Atc subwoofer? Zou je je huidige sub niet gewoon via high-level
aan kunnen sluiten? Ik kan mij wel voorstellen, dat je dat even niet aandurft, maar aan de andere kant,
Rob had reserve torren toch?  ;)

Dura

Zo jammer dat Roksan niet de moeite heeft genomen een paar pre-outs op de Blak te zetten. En dat hi level wil ook niet, het komt er blijkbaar op neer dat de Blak niet te gebruiken is in combinatie met een subwoofer.  :wacko:
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Trabuca

High level met 1 zwarte ipv 2 zwarte aansluitingen werkt niet?
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Dura

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Trabuca

Citaat van: Dura op oktober 22, 2021, 13:08:15
Zou jij het proberen?
Na afstemming met Rob en of navraag bij Roksan.

Blijft lastig. Zou zwetende handjes opleveren bij me.

In principe is dat hoe Rel hun high level kabel levert
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Kingpin

High-level geeft (beetje afhankelijk van de sub) de meeste homogeniteit is mijn ervaring.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Heel misschien probeer ik het ooit nog een keer high-level. Maar ik sta niet te springen.

De oplossing KAN een erg goede REL subwoofer zijn. Maar die ATC C1 is volgens mij bijna niet te kloppen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Ik snap nog steeds niet waarom een Rel sub wel kan, maar de ATC sub niet...?

twani

Citaat van: HuubF op oktober 22, 2021, 11:14:56


'Nou, als je hem verkoopt wil ik mijn geld terug hoor!'.  :threadclosed: :nopompom: :ohmy: :unhappy: :-X :wub:

De enig juiste reactie op zo´n klaarblijkelijk onbetrouwbare echtgenoot :D

Kingpin

Citaat van: HuubF op oktober 22, 2021, 13:42:15
Heel misschien probeer ik het ooit nog een keer high-level. Maar ik sta niet te springen.

De oplossing KAN een erg goede REL subwoofer zijn. Maar die ATC C1 is volgens mij bijna niet te kloppen.
T.o.v. wat ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Citaat van: Kingpin op oktober 22, 2021, 14:24:03
T.o.v. wat ?

De ATC C1 past erg goed bij de SCM19's, beter dan de REL die ik eerst had. Maar dat was een kleintje.

Die REL was wel high-level aangesloten op de Roksan en dat was geen probleem.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

Citaat van: HuubF op oktober 22, 2021, 15:57:43
De ATC C1 past erg goed bij de SCM19's, beter dan de REL die ik eerst had. Maar dat was een kleintje.

Die REL was wel high-level aangesloten op de Roksan en dat was geen probleem.
Ah ok, in jouw situatie bedoel je dus. Ik dacht even algemeen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Geert (gvc)

Citaat van: Trabuca op oktober 22, 2021, 13:12:08
Na afstemming met Rob en of navraag bij Roksan.

Blijft lastig. Zou zwetende handjes opleveren bij me.

In principe is dat hoe Rel hun high level kabel levert

Dit goed met 90% zekerheid goed volgens mij. (Waar het bij een gebalanceerde versterker namelijk mis gaat is de 2 negatieve speaker terminals me elkaar verbinden via een gemeenschappelijke massa). En om die laatste 10% risico af te dekken, steek om te testen een glaszekering van 100mA (fast) tussen de kabels en probeer eerst even met de kabels tegen de versterker terminals te tikken in plaats van ze direct vast te zetten (met sub volume helemaal dicht).

Het leven is aan de durvers.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Rob_Dingen

Ik durf hem gerust aan te sluiten, geen probleem.
Het is gewoon een normale versterker.
Misschien kan ik er ook wel een cinch uitgang opmaken voor de sub, maar dan moet ik weer even in de Blak kijken.

Rob

Dura

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Dura

Citaat van: Trabuca op oktober 22, 2021, 13:12:08
Na afstemming met Rob en of navraag bij Roksan.

Blijft lastig. Zou zwetende handjes opleveren bij me.

In principe is dat hoe Rel hun high level kabel levert

Ik zou er ook nog steeds nerveus van worden, maar als Rob zegt dat het kan zou mij dat vertrouwen geven.
En die zegt dat het kan.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

katwax

Hier stopt je weg naar het audio-wahalla dan? Qua compris is dit voor iemand die altijd op zoek is naar juiste match toch een blok aan het been  ;)
Je kan altijd de Black als decoratie gebruiken, bv als je toch die actieve ATC's eens zou willen  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Richi

Citaat van: Rob_Dingen op oktober 22, 2021, 17:44:36
Ik durf hem gerust aan te sluiten, geen probleem.
Het is gewoon een normale versterker.
Misschien kan ik er ook wel een cinch uitgang opmaken voor de sub, maar dan moet ik weer even in de Blak kijken.

Rob
Dit lijkt me de beste en veiligste optie. Moet toch vrij gemakkelijk kunnen, zou ik denken. Maar ik ben geen techneut.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rob_Dingen

Citaat van: katwax op oktober 22, 2021, 18:21:12
Hier stopt je weg naar het audio-wahalla dan? Qua compris is dit voor iemand die altijd op zoek is naar juiste match toch een blok aan het been  ;)
Je kan altijd de Black als decoratie gebruiken, bv als je toch die actieve ATC's eens zou willen  ;D
Waarom denk je dat.
Denk je dat je een klasse D nodig hebt voor het walhalla en dat het met andere versterkers niet gehaald kan worden.
Ik denk een beetje te weten wat Huub wil en verwacht dan ook dat hij uiteindelijk terug gaat komen van zijn klasse D avontuur.
Maar zeker weten doe je bij Huub nooit.
Heb de Blak thuis beluisterd en kan zeggen dat die versterker mij aangenaam verrast heeft dat ding klinkt echt wel goed zeker voor wat hij nieuw kost.

Rob

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one