Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

Gsike en 4 gasten bekijken dit topic.

Raphie

Dat had je niet tijdens de inruil besproken? Heeft ie een mooie deal gehad of niet?
JBL PRX Power!

Contour


HuubF

Citaat van: Raphie op juni  7, 2021, 19:26:26
Dat had je niet tijdens de inruil besproken? Heeft ie een mooie deal gehad of niet?

Alles is via marktplaats gegaan. Als ik vanmiddag thuis was geweest had ik het waarschijnlijk niet gedaan. Hij heeft 500 euro bijbetaald, dat leek me ok omdat ik dacht wel 600 voor de SCM7's te kunnen vangen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour


HuubF

Citaat van: Contour op juni  7, 2021, 20:04:39
Zijn deze net wat groter dan de huidige versie?

Dat zou niet mogen; 7 liter is 7 liter.  :clapping:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Maar dit lijkt wel een heel andere speaker? Is die nou rechthoekig en niet afgerond? Ziet er veel gedateerder uit?
F@ck man, dat scheelt je zo 300 inruil.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op juni  7, 2021, 20:48:14
Maar dit lijkt wel een heel andere speaker? Is die nou rechthoekig en niet afgerond? Ziet er veel gedateerder uit?
F@ck man, dat scheelt je zo 300 inruil.

Klopt, ik dacht een goede daad te doen. De verkoper kan er niets aan doen, ik heb gewoon zijn foto niet goed bekeken en ze zijn in keurige nieuwstaat. Misschien hou ik ze zelf wel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Citaat van: HuubF op juni  7, 2021, 21:11:21
Klopt, ik dacht een goede daad te doen. De verkoper kan er niets aan doen, ik heb gewoon zijn foto niet goed bekeken en ze zijn in keurige nieuwstaat. Misschien hou ik ze zelf wel.

zit je toch een beetje mee opgescheept....  :nopompom:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: Mitch-- op juni  7, 2021, 22:02:35
zit je toch een beetje mee opgescheept....  :nopompom:

Valt misschien mee. Het schijnt een populair type te zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scoc

Het zal wel lichtinval zijn maar op de foto lijkt de kleur verschillend van beide speakers.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

HuubF

Citaat van: scoc op juni  7, 2021, 23:29:22
Het zal wel lichtinval zijn maar op de foto lijkt de kleur verschillend van beide speakers.

Is de zon.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

i2Paq

Citaat van: HuubF op juni  7, 2021, 20:03:00
Maar ik moet zeggen: ze klinken als een klok.

Ik vindt ze zeker niet misstaan in je interieur zo!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

HuubF

Citaat van: i2Paq op juni  8, 2021, 10:02:15
Ik vindt ze zeker niet misstaan in je interieur zo!

Ja dat zei mijn eega ook al.

De SCM19's zijn 3 keer zo groot.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op juni  8, 2021, 10:12:52
Ja dat zei mijn eega ook al.

De SCM19's zijn 3 keer zo groot.
Beetje grotere kan geen kwaad. Weet alleen niet of de kleur wel helemaal past bij de rest van de inrichting :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op juni  8, 2021, 10:42:06
Beetje grotere kan geen kwaad. Weet alleen niet of de kleur wel helemaal past bij de rest van de inrichting :)

Op de foto springen ze er nogal uit inderdaad. In werkelijkheid vallen ze een beetje weg zo voor de witte muur en tamelijk witte gordijnen.

En er komen smetteloos witte stands onder.  :inlove:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

ajbeefde

Citaat van: HuubF op juni  8, 2021, 10:57:20
Op de foto springen ze er nogal uit inderdaad. In werkelijkheid vallen ze een beetje weg zo voor de witte muur en tamelijk witte gordijnen.

En er komen smetteloos witte stands onder.  :inlove:

Mooie speakers, verdienen zeker een mooiere stand !!

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

HuubF

Citaat van: ajbeefde op juni  8, 2021, 11:11:52
Mooie speakers, verdienen zeker een mooiere stand !!

Ik heb nog zelfbouwconstructies van 2 avonturen geleden. Daarmee kan ik de speakers op allerlei verschillende hoogstes zetten. Als ik weet wat de optimale hoogte is koop ik mooie witte Atacama's.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op juni  8, 2021, 10:57:20
Op de foto springen ze er nogal uit inderdaad. In werkelijkheid vallen ze een beetje weg zo voor de witte muur en tamelijk witte gordijnen.

En er komen smetteloos witte stands onder.  :inlove:
Geluid komt eerst natuurlijk en als je ze niet mooi vind kan je nog altijd luisteren met je ogen toe :)

De stands die er nu onder staan zijn inderdaad niet ideaal, je krijgt de indruk dat ze elke moment kunnen begeven (proporties zijn fout)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op juni  8, 2021, 11:24:04
Geluid komt eerst natuurlijk en als je ze niet mooi vind kan je nog altijd luisteren met je ogen toe :)

De stands die er nu onder staan zijn inderdaad niet ideaal, je krijgt de indruk dat ze elke moment kunnen begeven (proporties zijn fout)

Die ATC's zijn maar in 3 kleuren te krijgen en wit vind ik daarvan de minst lelijke. De geluidskwaliteit van ATC is gelukkig zo goed dat ik ze in poepbruin of oranje ook nog wel had genomen.

Erg grappig: de SCM19 staat nu samen met de ouwe SCM7 te spelen. De verfijning van de SCM19 is al te horen en je hebt met maar 1 goede speaker toch stereo.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Citaat van: HuubF op juni  8, 2021, 10:57:20
Op de foto springen ze er nogal uit inderdaad. In werkelijkheid vallen ze een beetje weg zo voor de witte muur en tamelijk witte gordijnen.

En er komen smetteloos witte stands onder.  :inlove:

dat zijn behoorlijke monitoren Huub.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

kermy

Citaat van: HuubF op juni  8, 2021, 13:15:21
Voorlopig nog slechts één helaas.

Toole zegt dat de speaker die mono als beste gekozen word, ook in stereo als beste uit de bus komt. Dus het begin is goed.


Met vriendelijke groet,

Kermy

HuubF

Citaat van: kermy op juni  8, 2021, 14:05:35
Toole zegt dat de speaker die mono als beste gekozen word, ook in stereo als beste uit de bus komt. Dus het begin is goed.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Haha, love that man.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

kermy

Citaat van: HuubF op juni  8, 2021, 14:08:03
Haha, love that man.  :worship:


Mooie vent ja, ik vond deze video van de man, wel reete interessant, daar niet van.

Ik zeg kijken,

https://www.youtube.com/watch?v=zrpUDuUtxPM&t=1871s


Met vriendelijke groet,

Kermy