Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: bramsat op mei 15, 2021, 16:23:04
Dat voor de deur bedoel ik voor heel tijdelijk want proberen gaat boven meten&studeren...toch?

En laag rendementboxen die bezit je nu toch? jbl's spendor A7.

En met dure speakers word het echt oppassen! want de meesten hebben ruimte nodig....grote zuilen zoals de confidense 4 dus.

Alleen dat is dus ook een laag rendement.De enigste die mijn goedkeuring krijgt voor een gemiddelde kamer± 8 bij 4 is de

evoke 50 van dynaudio.....maar let wel! een kamer doet wat ie wil dat heb je niet in de hand,en vooral als je vastzit op maar

1 plek.

En jawel ik krijg elke box op zicht ook al is het 14 dagen,W&W zit op 100 mtr van mijn flat en dat zonder verplichting

alhoewel ik ken de eigenaar ±40 jr en dat scheelt natuurlijk ook.....dat wel ;D

Ja schreef het verkeerd, ik heb nog nooit hoog-rendementsboxen gehad.

W&W is een leuke zaak en inderdaad een toffe eigenaar. Voor mij helaas te ver weg om er vaak heen te gaan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Citaat van: chansig op mei 14, 2021, 18:37:22
Als Teun nu ook nog even in mijn topic komt vertellen dat mijn ruimte een crackhol is, bij Maz gaat vertellen dat hij zich afvraagt hoe deze toch aan het geld komt, advertenties maakt platen gezocht etc, etc..dan weten we het zeker.

Gr. Hans

Teun is alweer uitgetimmerd :D

twani


chansig

Zelfs de gekozen namen hebben iets van een patroon. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Citaat van: HuubF op mei 15, 2021, 15:28:05
Dat hangt van de versterker af. Mijn Primaluna klonk er belabberd op. Naim versterkers kunnen er ook niet tegen.
Misschien was dat in jouw situatie op dat moment zo. Ik zou het zeker niet zo willen stellen: mijn Atom doet het nog een stuk beter sinds ie achter de Niagara hangt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: Richi op mei 15, 2021, 21:51:01
Misschien was dat in jouw situatie op dat moment zo. Ik zou het zeker niet zo willen stellen: mijn Atom doet het nog een stuk beter sinds ie achter de Niagara hangt.

Dat geloof ik, maar die kanonnen met reusachtige voedingen zou ik niet achter een conditioner hangen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Citaat van: HuubF op mei 15, 2021, 22:30:41
Dat geloof ik, maar die kanonnen met reusachtige voedingen zou ik niet achter een conditioner hangen.
En toch heb ik zelf mogen ervaren hoe een Classé CA-2300 flink opknapte nadat ie achter een Niagara 5000 kwam te hangen. Natuurlijk is dat een ander apparaat dan de Niagara 1200, maar ik zou nooit zo stellig zijn als jij hierboven bent. De Classé is een zeer mooie eindversterker die hoorbaar dynamischer speelde en dieper ging nadat de Niagara er tussen kwam. Zodanig zelfs, dat toen ik kwam binnenlopen in de betreffende kamer (de audio set staat om de hoek, dus niet zichtbaar in eerste instantie, ik meteen opmerkte dat het een stuk dieper ging dan voorheen. Ik wist niet dat de 5000 er tussen hing, maar ik hoorde direct het verschil. En dat in positieve zin.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: Richi op mei 15, 2021, 23:00:09
En toch heb ik zelf mogen ervaren hoe een Classé CA-2300 flink opknapte nadat ie achter een Niagara 5000 kwam te hangen. Natuurlijk is dat een ander apparaat dan de Niagara 1200, maar ik zou nooit zo stellig zijn als jij hierboven bent. De Classé is een zeer mooie eindversterker die hoorbaar dynamischer speelde en dieper ging nadat de Niagara er tussen kwam. Zodanig zelfs, dat toen ik kwam binnenlopen in de betreffende kamer (de audio set staat om de hoek, dus niet zichtbaar in eerste instantie, ik meteen opmerkte dat het een stuk dieper ging dan voorheen. Ik wist niet dat de 5000 er tussen hing, maar ik hoorde direct het verschil. En dat in positieve zin.

Die Niagara 5000 is behoorlijk veel duurder dan de 1200 inderdaad. Mijn stelligheid is gebaseerd op mijn ervaring met PS Audio in het verleden en de Niagara 1200 nu. Van de versterkers die ik de laatste maanden in huis heb gehad reageerden alleen de Roksans goed op de 1200.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Zodadelijk maar weer even aan het hifi-infuus. Kijken of de fanless vervanging van de luidruchtige Roon-NUC het goed doet, hopen dat mijn haperende microRendu het weer doet met deze server (volgens Small Green Computer kan hij niet kapot zijn) de Spendor A7's weer terug op hun plek om eens te horen of het klopt wat ik denk.

En dan wordt het tijd voor een auto-persoonlijkheidsanalyse. De afgelopen dagen met de JBL's waren een snel afgedraaide film over hoe dat in mijn hoofd gaat: het plan, de euforie, de drang, het geluid, het gevoel, de berusting, het nieuwe plan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Dat is grappig, een stuk elektronica wat niet kapot kan...  :laugh:

ajbeefde

Citaat van: HuubF op mei 16, 2021, 09:25:25


En dan wordt het tijd voor een auto-persoonlijkheidsanalyse.


Je kunt natuurlijk ook een lekker muziekje opzetten en er van genieten..... zonder al dat geleuter er om heen.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Contour

Een tevreden audiofiel bestaat niet toch? Zou nogal een ramp zijn, wat moet Huub dan op een zondag, appeltaart gaan bakken ofzo?

AudioEnZo

Citaat van: Contour op mei 16, 2021, 09:33:13
appeltaart gaan bakken ofzo?
Hoef je wel minder keuzes te maken. Gewoon appel + taart = appeltaart.

ajbeefde

Citaat van: AudioEnZo op mei 16, 2021, 09:36:19
Hoef je wel minder keuzes te maken. Gewoon appel + taart = appeltaart.

Wel even de oven laten inspelen....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Contour

Waarom denk je dat er een voorwarm functie in een oven zit?  :colgate:

ajbeefde

Citaat van: Contour op mei 16, 2021, 09:44:02
Waarom denk je dat er een voorwarm functie in een oven zit?  :colgate:

De inspeel functie bedoel je toch.... ?  Wel even in de termen van het topic blijven, anders raken de "geleerden" de weg kwijt.....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

twani

Citaat van: ajbeefde op mei 16, 2021, 09:30:55
Je kunt natuurlijk ook een lekker muziekje opzetten en er van genieten..... zonder al dat geleuter er om heen.....

Zou je zeggen ja....  :laugh:   Maar is hier niet het doel en dan kan het wel weer.

Huub wil gewoon lekker frutselen en prutten met z'n spullekes en vanuit die kant bekeken ook wel weer te begrijpen.

Ik denk eigenlijk dat Huub zich doodverveeld als hij muziek luistert.


HuubF

Citaat van: twani op mei 16, 2021, 09:54:42
Zou je zeggen ja....  :laugh:   Maar is hier niet het doel en dan kan het wel weer.

Huub wil gewoon lekker frutselen en prutten met z'n spullekes en vanuit die kant bekeken ook wel weer te begrijpen.

Ik denk eigenlijk dat Huub zich doodverveeld als hij muziek luistert.

Er staat hier bijna permanent muziek aan. Meestal Radio Paradise of Rondo Classic Klasu en als we 's avonds sport, Netflix, Op1 en elkaar zat zijn verzoeknummer van de aanwezigen.

Helaas luister ik ook kritisch naar de kwaliteit van het geluid, dat klopt.

En frutselen/pruttelen is ook een soort van 1e levensbehoefte.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De microRendu doet het ook niet goed met de vervangende Roon Rock server dus die gaat definitief de kliko in.

De Spendor A7's staan weer opgesteld. Aangenomen dat ze na 3 dagen niet opnieuw moeten inspelen is het geluid opvallend anders.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

En ook een complete workout voor jou...goed dat je hobby's lekker kunt combineren 👍😂
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

ajbeefde

Citaat van: HuubF op mei 16, 2021, 10:29:37

De Spendor A7's staan weer opgesteld. Aangenomen dat ze na 3 dagen niet opnieuw moeten inspelen is het geluid opvallend anders.


Paar dagen stil gestaan, hoezo inspelen?   ;)

Als je na 3 weken terug komt van bv vakantie, laat je dan ook de boel 200 uur inspelen?  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Mitch--

Citaat van: HuubF op mei 16, 2021, 10:29:37
De microRendu doet het ook niet goed met de vervangende Roon Rock server dus die gaat definitief de kliko in.

De Spendor A7's staan weer opgesteld. Aangenomen dat ze na 3 dagen niet opnieuw moeten inspelen is het geluid opvallend anders.

Maar, wat is de voorkeur nu? JBL of Spendor?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Contour

Wat is er anders aan het geluid? Enige verschil de NUC?

HuubF

Citaat van: Mitch-- op mei 16, 2021, 10:38:31
Maar, wat is de voorkeur nu? JBL of Spendor?

Compleet verschillend geluid. De Spendors de verfijning, JBL's de ballen.

Het verschil is goed voel- en hoorbaar met All The Rowboats van Regina Spector. De Spendors geven dat erg mooi weer, het is ook een mooie opname. De JBL's maken het nummer een overdonderende ervaring maar geven je niet het gevoel dat het zo'n mooie opname is.

Beide speakers hebben iets wat ik graag wil. Als compromis hou ik het nog steeds op een Dynaudio vloerstaander. Het JBL pad aflopen zie ik niet zo zitten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Citaat van: HuubF op mei 16, 2021, 11:04:41
Compleet verschillend geluid. De Spendors de verfijning, JBL's de ballen.

Het verschil is goed voel- en hoorbaar met All The Rowboats van Regina Spector. De Spendors geven dat erg mooi weer, het is ook een mooie opname. De JBL's maken het nummer een overdonderende ervaring maar geven je niet het gevoel dat het zo'n mooie opname is.

Beide speakers hebben iets wat ik graag wil. Als compromis hou ik het nog steeds op een Dynaudio vloerstaander. Het JBL pad aflopen zie ik niet zo zitten.

Dat de Dyn's de verfijning hebben geloof ik wel, maar de 'ballen' van de JBL's.... twijfel aldaar
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'