Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HuubF

Jammer genoeg trekt de Roon Nucleus kloon het niet, de ventilator heeft jaren uitgestaan maar nu hij een USB poort te bedienen heeft staat hij constant te loeien. Ik kan kiezen tussen het vervangen van de Nuc of het vervroegd aanschaffen van een streamer met spdif uit. Het laatste dan maar, de vervanging van de Nuc kost meer.

De streamer die het mag proberen is een Metrum Baby Ambre. Kostte weinig dus kan wel even.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op maart 12, 2021, 15:32:27
Mooi ding!

Dat is lief van je.  ;)

Is een gokje, in ieder geval gaat die k.t-ventilator dan weer uit. Of ik kan de lawaai-Nuc in de meterkast zetten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MarkD

Mooie berichten Huub! Ik volg uit interesse allerlei topics op het Naim forum en als je die mag geloven maakt het nogal uit wat je voor de Naim dac zet. Ik lees goede verhalen over een ND5SX(2) of NDX(2) met daarachter de dac (ondanks dat die toestellen ook een eigen dac aan boord hebben). Dat gaat nogal in de papieren lopen natuurlijk, dus ik zou ook alternatieven in overweging nemen. Maar als je eens in de gelegenheid bent om het te proberen...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

HuubF

Citaat van: MarkD op maart 12, 2021, 15:53:27
Mooie berichten Huub! Ik volg uit interesse allerlei topics op het Naim forum en als je die mag geloven maakt het nogal uit wat je voor de Naim dac zet. Ik lees goede verhalen over een ND5SX(2) of NDX(2) met daarachter de dac (ondanks dat die toestellen ook een eigen dac aan boord hebben). Dat gaat nogal in de papieren lopen natuurlijk, dus ik zou ook alternatieven in overweging nemen. Maar als je eens in de gelegenheid bent om het te proberen...

De nDac is een (niet geheel onverwacht) snoepje en een goedkope manier om een beetje Naim in de keten te injecteren. De Roksan Blak vindt het gelukkig allemaal prima.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

jahtari

Ik blijf het bijzonder vinden hoeveel tijd en moeite gestoken moet worden om je set conform wens te krijgen. Nu andere dac, maar die moet ook weer nog verbeterd worden. Misschien is dat wel de hobby. De weg naar walhalla is lang.  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Contour


HuubF

Citaat van: jahtari op maart 12, 2021, 16:26:01
Ik blijf het bijzonder vinden hoeveel tijd en moeite gestoken moet worden om je set conform wens te krijgen. Nu andere dac, maar die moet ook weer nog verbeterd worden. Misschien is dat wel de hobby.

De hobby is toch echt een set bij elkaar te sprokkelen die klinkt zoals ik wil. Er zijn wat hobbels zoals veranderende inzichten en een leeglopend budget. Voor mensen die het allemaal lood om oud ijzer vinden is het misschien vreemd.

Ik vind het niet lood om oud ijzer, dat lijkt me duidelijk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

brt

Citaat van: jahtari op maart 12, 2021, 16:26:01
Ik blijf het bijzonder vinden hoeveel tijd en moeite gestoken moet worden om je set conform wens te krijgen. Nu andere dac, maar die moet ook weer nog verbeterd worden. Misschien is dat wel de hobby. De weg naar walhalla is lang.  :D

Iets met de reis en de bestemming. Prima toch!?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Dura

Citaat van: HuubF op maart 12, 2021, 14:55:34
Jammer genoeg trekt de Roon Nucleus kloon het niet, de ventilator heeft jaren uitgestaan maar nu hij een USB poort te bedienen heeft staat hij constant te loeien. Ik kan kiezen tussen het vervangen van de Nuc of het vervroegd aanschaffen van een streamer met spdif uit. Het laatste dan maar, de vervanging van de Nuc kost meer.

De streamer die het mag proberen is een Metrum Baby Ambre. Kostte weinig dus kan wel even.

je kunt ook een nieuwe fanless case voor je NUC kopen, bijvoorbeeld van Akasa. Die zijn door de opbouw van de kast van nature goed genoeg gekoeld om geen ventilator nodig te hebben. Wel even goed kijken welke kast met jouw type NUC compatible is.
Overigens hebben voor zover ik weet alle NUCs inderdaad een 3.5 mm koptelefoonuitgang waar ook een optische uitgang op zit. Met een verloopstukje van een paar euro kan iedere optische kabel daarin.

Keep it simple!

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

addesmo

Als je nog een leuk kabeltje nodig hebt heb ik deze nog over: Atlas Mavros s/pdif Ultra 50 cm. ;D

HuubF

Citaat van: addesmo op maart 12, 2021, 16:41:44
Als je nog een leuk kabeltje nodig hebt heb ik deze nog over: Atlas Mavros s/pdif Ultra 50 cm. ;D

Misschien een goede optie maar ik werk eerst even de Metrum Ambre af.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: jahtari op maart 12, 2021, 16:26:01
Ik blijf het bijzonder vinden hoeveel tijd en moeite gestoken moet worden om je set conform wens te krijgen. Nu andere dac, maar die moet ook weer nog verbeterd worden. Misschien is dat wel de hobby. De weg naar walhalla is lang.  :D

Ik zie net dat je de speakers van Hans hebt overgenomen, gefeliciteerd! Dat verklaart ook je berichtje.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

addesmo

Citaat van: HuubF op maart 12, 2021, 16:45:56
Misschien een goede optie maar ik werk eerst even de Metrum Ambre af.
Zet hem wel even in de markt sectie. Kun je er altijd nog op terug komen ;)

HuubF

Citaat van: addesmo op maart 12, 2021, 17:12:46
Zet hem wel even in de markt sectie. Kun je er altijd nog op terug komen ;)

It depends on the prize.  :devil:

@contour, niets voor jou?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Wat betreft de voortgang van mijn Walhalla: de Naim nDac heeft definitief zijn plek veiliggesteld. Ik draai nu lekker hard Fink (vindt zij ook geweldig) en de muzikale boodschap komt via meerdere lichaamsopeningen binnen. Niet zo transparant als de Auralic maar als je de volumeknop een beetje openzet zit alles er wel in. Maar dan wel met een enorme drive.

Gewoon, zoals Naim dat altijd doet. Geweldig merk toch.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op maart 12, 2021, 17:05:42
Ik zie net dat je de speakers van Hans hebt overgenomen, gefeliciteerd! Dat verklaart ook je berichtje.  ;)

Ik begrijp dat je stress niveau weer wat gezakt is.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 12, 2021, 17:23:33
Ik begrijp dat je stress niveau weer wat gezakt is.  :D

Gr. Hans

Welja joh, we zijn allemaal vrienden.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Citaat van: HuubF op maart 12, 2021, 17:16:48
It depends on the prize.  :devil:

@contour, niets voor jou?
Ik kom graag in aanmerking voor deze prize :devil:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

oud_account_1

Citaat van: toetertje op maart 12, 2021, 10:32:19
Weet je dat zeker? Een vriend van mij speelt ook altijd met nuc's en die hadden allemaal
toslink via een 3.5 mm adapter over de koptelefoonuitgang.
Bedoel je misschien toslink ipv spdif? Mijn Mac Mini had dat ook. Toslink in de 3.5mm connector.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Dura

Huub, lees mijn vorige post nog even; ik denk dat ik nog wel zo'n verloopstukje heb liggen mocht je het willen proberen. En op die fan is die ook wel wat te vinden. Meestal kun je 'm trouwens ook geheel of gedeeltelijk uitzetten in het bios van de NUC van. Je krijgt er echt geen brand of defecten van, in het ergste geval slaat ie af.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op maart 12, 2021, 19:39:44
Huub, lees mijn vorige post nog even; ik denk dat ik nog wel zo'n verloopstukje heb liggen mocht je het willen proberen. En op die fan is die ook wel wat te vinden. Meestal kun je 'm trouwens ook geheel of gedeeltelijk uitzetten in het bios van de NUC van. Je krijgt er echt geen brand of defecten van, in het ergste geval slaat ie af.

Hoi ja heb ik gelezen. Morgen komt de Metrum Baby Ambre en is de herrie weer voorbij. Zo niet verhuist de Nuc naar de meterkast.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

naish123

Citaat van: HuubF op maart 12, 2021, 20:47:22
Hoi ja heb ik gelezen. Morgen komt de Metrum Baby Ambre en is de herrie weer voorbij. Zo niet verhuist de Nuc naar de meterkast.
Goed ding, die Baby Ambre. Ik heb de "grote" Ambre, erg blij mee.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Hannibal_

Citaat van: HuubF op maart 12, 2021, 20:47:22
Hoi ja heb ik gelezen. Morgen komt de Metrum Baby Ambre en is de herrie weer voorbij. Zo niet verhuist de Nuc naar de meterkast.

Hey Huub,

Gaaf ding die baby! Dat zocht ik eigenlijk toen ik mijn raumfeld kocht. Gewoon lekker ook coax uit. Gaat het vast fantastisch doen op je naim.

Blazende fans lijkt mij ook een vervelende verassing waar je toch iets aan wilt/moet doen.
Meterkast lijkt me lastig? Hoe kom je weer naar je DAC tenslotte.... tenzij je apparatuur aan de andere kant van de meterkast muur staat natuurlijk, maar dan nog, muren perforeren zou niet mijn voorkeur hebben  ;)

Benieuwd!

Han
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.