Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frank2

Je kunt ook een auralic altair terugkopen. Heeft een groot voordeel, muziek van hdd kan rechtstreeks op de altair aangesloten  worden. Heb je geen dure switch en kabels van nas naar altair meer nodig.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Na jaren zoeken en proberen had ik dan eindelijk het ei van Columbus gevonden: een setje speakers waar alles inzit. Met een Mac Mini die met HDMI en glasvezel tussen plasma en speakers was geknoopt. En natuurlijk een subwoofertje voor het laag. En na een tijdje schuiven stond alles goed op zijn plek zodat zelfs schuiven niet meer hoefde. En daar zat ik dan op de bank met mijn afstandsbedieningen en draadloze Mac toetsenbordje en - muis. Met bijna 600 cd's op de harde schijf. Internetten, voetbalwedstrijden kijken en muziek luisteren vloeiden naadloos in elkaar over. Van het geld dat over bleef kon ik zelfs een fatsoenlijke auto kopen. Kinderen en relatie betoonden zich tevreden met HuubF 2.0. Ik leek een gelukkig man.  :)

Ik had nog wel uit mijn vorige, inmiddels afgesloten, leven een paartje von Schweikert VR2's staan. Ze stonden er nog omdat ik een kleine reparatie moest uitvoeren: er was een ls-terminal afgebroken bij het verplaatsen. Omdat die joekels in de weg stonden bedacht ik een bodembedrag, zette ze te koop en al snel meldden zich wat mensen met wat (bescheiden) belangstelling. Nadat ik 2 nieuwe ls-terminals had gemonteerd begon ik me af te vragen of ze het nog wel goed deden; ik had ze tenslotte al maanden niet meer gehoord. En ik wist niet eens 100% zeker of mijn reparatietje goed was gegaan. En als laatste smoes: misschien waren die VR2's wel beter dan mijn huidige setje... Maar ik kon die $%&@-speakers niet eens testen want ik had geen versterker meer!

Vroeger heb ik een geïntegreerde Classé CAP-100 gehad die ik ongelofelijk lekker vond klinken maar na één van de vele koerswijzigingen het veld moest ruimen. Je raadt het al: sinds vorige week staat bij mij een Classé CAP-80 voor een crisis-prijsje. En daarna heb ik heerlijk geëxperimenteerd en de Classé - von Schweikert combinatie vergeleken met de AVI opstelling.

Wel, de VR2's gaan er zowiezo uit want het laag van deze speakers krijg ik in mijn huiskamer echt niet goed. Met de AVI's is na 162 km schuiven het laag wel prima met een naadloze overgang tussen speakers en subwoofer. De AVI's klinken wel wat minder spectaculair, maar de weergave van instrumenten en stemmen klopt gewoon. Ik ben daar te lang naar op zoek geweest om dat ooit nog op te geven.

Dus heb ik een versterker over. Wat daarmee te doen? Gewoon, ik ga voor de leuk een 2e setje beginnen. 8) Het is dan de bedoeling om voor een redelijk bedrag net zolang te experimenteren tot ik iets heb dat beter is dan de AVI's. En als dat lukt gaan de AVI's eruit en wordt de andere set de refererentie. Maar als het niet lukt is het nog veel beter: dan heb ik permanent het gevoel dat ik een goed setje heb staan. Dat noemen ze nou een win-winsituatie!

Of het gaat lukken? Geen idee want eigenlijk ben ik wel héél erg tevreden over de AVI-set. Maar ik heb nu weer een smoes om lekker te experimenteren en bij anderen te luisteren. Die hifi was tenslotte een ontzettend leuke hobby totdat ik plotseling tevreden was. HuubF 3.0 komt eraan!


2009...tsjemig wat gaat de tijd snel en wat verandert er eigenlijk toch weinig.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Mitch-- op januari 10, 2021, 15:36:12
pff als ik die kastjes en frommeltjes zie word ik al zenuwachtig... ;)

Ja en dan hoef jij er niet eens naar te luisteren.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Haha ja zelfs de grapjes zijn hetzelfde gebleven. En ik ben alleen maar 1,836 lichtjaar schuiven verder.  :clapping:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

frank2

Geen beste zet om de auralic te verkopen  die is als bron erg goed. Straks een goede versterker en mindere bron... zou t niet doen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Citaat van: HuubF op januari 10, 2021, 15:41:45
Haha ja zelfs de grapjes zijn hetzelfde gebleven. En ik ben alleen maar 1,836 lichtjaar schuiven verder.  :clapping:

2007....

wat heb ik staan ?

Een setje zelfbouw speakers...Klare Cantanus een speaker met scan speak units, deze worden verbonden, via Oehlbach speaker kabel, met de zelfbouw buizen mono blokken (KT88), deze eind blokken worden, via een zilver kabel, verbonden met de Canton Control Unit, die op zijn beurt weer verbonden wordt, met een zilver kabel, met een voorversterker de Hawk P11 (of wat daar van over over is aan de binnenkant). Op de VV zit aangesloten (via een John van Gent kabel) een DAC van Dialoque ( een Non-Up Dac) en deze is weer verbonden met een digitale kabel aan een Philips loopwerk (sinds gisteren)...

En hoe dat eruit ziet ?  Vanavond zal ik wat foto's plaatsen.



De set met het Rotel loopwerk (is nu te koop incl nieuw loopwerk)




Het nieuwe/oude loopwerk...let op de degelijk uitgevoerde ab.

Let op het oude Philips logo..

En hoe het klinkt ? Daar mag je jezelf voor uitnodigen, je mag je eigen muziek meenemen  en je wordt niet thuisgebracht ;D


Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

En dit vind ik dan wel weer grappig (om verschillende redenen)...de 1 na laatste post in dat topic in 2012. Mijn laatste post in mijn topic past overigens ook wel heel erg goed... :D

Ah, het topic leeft weer! Op dat andere forum heb ik gisteren een reactie geplaatst naar aanleiding van het bezoek. Die zal ik hieronder plakken:

Na wat omzwervingen door Leiden - geheel mijn eigen schuld, ik had gewoon de aanwijzingen van Huub moeten opvolgen - kwam ik iets later dan gepland aan op de bestemming. De hockeydames heb ik in de auto via de radio gevolgd. Als complete hockey-noob begreep ik niet zo goed hoe die 'penalties die geen penalties mogen heten' er in de praktijk nou zouden uitzien.

Tijdens het eten stond Huubs nieuwe setje zijn nieuwe huisje al vast van wat achtergrondklanken te voorzien. Na het eten heeft eerst Hans een aantal van zijn nummers gedraaid. Vervolgens heb ik er een paar gedraaid en ten slotte hebben Huub en ik wat metingen verricht. De meetresultaten sloten goed aan bij de bevindingen van Chansig en mij. Volgens mij kon Huub zich ook wel vinden in onze op- en aanmerkingen.

De kamer van Huub is hard. Er ligt een verlijmde houten vloer in, de muren zijn betrekkelijk kaal en het plafond is spack op beton. Er staat één zacht bankstel, een zachte fauteuil en een lederen soort bankachtig meubel vanaf welke je in een actieve lichaamshouding naar de muziek moet luisteren. Verder staan er weinig meubels. Tijdens gesprekken elders in de kamer, hoorde ik nadrukkelijk de kleuring in de stem van Chansig. Opvallend genoeg bemerkte ik in de audiohoek veel minder van die kleuring. De gemeten galmtijd met de Harbeths als bron ligt rond de 0,7 seconde en verloopt mooi gelijkmatig met frequentie. De absolute waarde van de RT60 verkregen op basis van deze meetconfiguratie is overigens niet zo heel relevant, maar je krijgt een idee.

De sterke vroege reflecties en sterke galm maken het geluid juist erg groots. Toch wordt de klank ook op hogere geluidsniveaus niet zo gauw vermoeiend. De klank is warm, vol, enigszins terughoudend in het hogere middengebied en een beetje soft over de gehele linie. Niet helemaal neutraal, maar het is een set waar je erg lekker naar kunt luisteren! Het stereobeeld is wat minder scherp dan in veel andere situaties, maar dat stoort me niet. Met name stemmen klonken mooi rijk en zonder kastkleuring - volgens mij zit er prima R&D achter die ongebruikelijke kastconstructie. Naar mijn idee 'verdwijnen' de speakers wel degelijk; ze trekken niet de aandacht naar zich toe. Het geluidsbeeld loopt wellicht niet noemenswaardig ver buiten de speakers door, maar dat vind ik niet zo belangrijk. Het is immers ook een soort effectje dat je kunt oproepen door middels de plaatsing te zorgen voor sterke zijwandreflecties.

Vaak is het klankkarakter in belangrijke mate terug te vinden in de frequentieresponse en het afstraalgedrag van de luidsprekers. Zoals al door de anderen gezegd heb ik aan de speakers gemeten, maar zojuist vond ik een veel beter meetrapport online: http://www.soundstagenetwork.com/measurements/speakers/harbeth_30_domestic/ Mijn (beperkte aantal) metingen komen goed overeen met deze metingen, maar de metingen van Soundstage zijn gedaan in een dode kamer - daar kan ik met mijn gated metingen in de kamer van Huub niet tegenop. De luidspreker laat vanaf het middengebied (ook in mijn metingen) een keurig vlakke on-axis frequentieresponse zien, daar valt weinig aan af te dingen. Als je naar het afstraalgedrag onder hoeken kijkt, dan valt op dat er net boven 2 khz een gat in de response ontstaat. Dit wordt veroorzaakt doordat een relatief grote woofer op een verhoudingsgewijs hoge frequentie aan een veel breder afstralende tweeter wordt gekoppeld. Je ziet dat het afstraalgedrag net onder het crossoverpunt (waar de woofer sterk bundelt) veel smaller is. In feite ben ik van mening dat dit een kwestie van slecht ontwerpen is - hier had eigenlijk een middentoner tussen gemoeten - ware het niet dat het zeker in Huubs situatie erg prettig klinkt. In een opnamestudio is het directe geluid doorgaans veel sterker dan het indirecte geluid, waardoor je dus eigenlijk bijna uitsluitend het neutrale directe geluid van de Monitor30 waarneemt en dus geen 'last' hebt van het ongelijkmatige afstraalgedrag, maar in Huubs woonkamer met z'n sterke galm en vroege reflecties hoor je juist ook in sterke mate het afstraalgedrag en de power-response.

Bovendien zit er een duidelijke 'tilt' in het frequentieverloop van de woofer, hij loopt heel gelijkmatig iets af naar hogere frequenties (die tilt kon ik niet meten in Huubs kamer, maar dat ligt aan de gating die ik heb moeten toepassen). Daarnaast heeft de ontwerper er voor gekozen een bultje in de response aan te brengen rond 100 hz (ook herkenbaar in mijn close-range metingen aan de woofer). Deze twee zaken dragen bij aan de warme, volle klank. Huub noemde dat volle, rijke karakter een groot pluspunt van de set, welke met name met piano en stemmen tot uitdrukking kwam. Eigenlijk is het een soort effectje, en hoewel vaak een aangenaam effect, had het voor mij iets minder gemogen. Het bultje helpt wellicht te verbloemen dat de Monitor 30 niet zo diep doorloopt in het laag, want ondanks de grote woofer, het redelijke kastvolume en de poortafstemming op ongeveer 45 hz, valt de response op de luisterplek hard af onder 50 hz.

De frequentieresponse gemeten op de luisterplek ziet er goed uit. Er zit een flinke kanteling in de frequentiecurve, wat goed correleert met de volle en enigszins terughoudende klank. De dip in het afstraalgedrag rond een goeie 2 khz is op de luisterplek goed terug te zien in de metingen. Onder 150 hz zijn de staande golven duidelijk herkenbaar, maar dat gaat eigenlijk in elke ruimte op. Met sommige instrumenten (contrabas) klonk het wat boemerig, maar op de luisterplek leek het laag beter dan op een aantal andere plekken in de ruimte. Hier zijn goede maatregelen tegen te nemen, maar Huub durft die niet aan de schoonheidscommissie voor te leggen.


Al met al een mooie set die met name lekker klinkt met stemmen en wat rustigere muziek. De akoestiek draagt dan echt bij aan de klank en maakt het grootser, voller en warmer. De wat warme en enigszins teruggetrokken afstemming van de luidspreker speelt daarin ook een belangrijke rol. Ik heb twee stukken rustige klassiek beluisterd en dat klonk naar mijn mening meer dan goed, echt heel natuurlijk. Met wat steviger werk laat de set in deze akoestische omgeving wat punten liggen, vind ik. Dan klinkt het me toch iets te soft en lief. De prettige klank met minder staccato gespeelde muziek en vooral stemmen en samenzang maakt echter een hoop goed!

Huub en Hans, bedankt voor de gezellige avond!


Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Er komen al genoeg posts in dit topic bij per dag, als we nu nog oude posts erbij gaan halen mag de heer Doorhof wel extra server ruimte gaan bijbestellen...  :laugh:

oud_account_1

"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

HuubF

Jeetje ja die Harbeths, die kwamen in plaats van Avalons die na de verhuizing wel erg groot bleken. De eindversterker die erop stond was geloof ik een Cyrus, direct op een PS-Audio dac. Die set heeft het minimaal een jaar uitgehouden, op laatst was ik dat lievige van de set zat.

Geschreven door Martijn voor zijn grote avontuur.  :inlove:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: Dura op januari  9, 2021, 23:07:38
Er gaan geen nullen en enen over de lijn; er gaat een analoog signaal overheen dat bij de verzendende en ontvangende kant een interpretatie kent.
Als jij het beter weet, leg mij dan maar eens uit wat die nul of een dan is?
Hoe dit overgebracht wordt maakt geen zier uit, dat kan licht zijn, electrische signalen, ... maar dat maakt niets uit.
Kant A stuurt een 0 of 1 en kant B maakt daar terug 0 of 1 van en hoe dat signaal er komt, al is het iemand die het voorleest voor kant B, maakt niets uit. Dat is digitaal, maar begin met het begrijpen van het OSI model en als je dit dan 1x echt begrijp dan ga je NOOIT meer zeggen dat er verschil tussen 0 en 1 is.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 22:50:20
Klopt allemaal, maar ik kan je garanderen dat het niets zou mogen uitmaken. Nullen en enen hé?
Ik kan je niet meer volgen, je zegt dat het anders is en toch is het hetzelfde?  :notify:
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op januari 10, 2021, 16:19:14
Ik kan je niet meer volgen, je zegt dat het anders is en toch is het hetzelfde?  :notify:

Ik schreef 'zou mogen'.  :devil:

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rob46

Hoe kan je de sound nu beschrijven Huub? Gaat ie goed met de Dynaudio's 20i?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Richi

Citaat van: NAF op januari 10, 2021, 12:19:23
Laat ik dan ook nog maar eens een leuke suggestie doen nu zo'n beetje alles weer ter discussie staat.
Ik denk dat jij met de volgende verandering het grootste verschil t.o.v. Wat jij nu hebt kunt maken.

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1642427333-dynaudio-confidence-c2-buitengewone-high-end-speakers.html?previousPage=lr

Kosten net zoveel als een setje Contours 20i nieuw als ik het juist zag op internet maar zijn een stapje higer.

Ik lees een paar posts terug nog dat alles naar volle tevredenheid is maar ondertussen zie ik al voorstellen voor versterkers, luidspreker kabels, apperatuur voetjes en audio racks langs komen.

Vandaar de bekende knuppel in het hoenderhok, doe een stap met je speakers   ;D
De Platinum versie van deze luidsprekers ken ik erg goed. Ik ben bang dat dit bij Huub in zijn ruimte niet gaat werken. Deze luidsprekers hebben ruimte nodig om te kunnen 'ademen'. Ik zie niet hoe Huub die goed zou kunnen plaatsen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rob46

Oei, inderdaad joekels van luidsprekers. Ik ben een keer bij Huub geweest en denk dat dit inderdaad te veel van het goede is......
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

HuubF

Citaat van: Rob46 op januari 10, 2021, 17:20:36
Hoe kan je de sound nu beschrijven Huub? Gaat ie goed met de Dynaudio's 20i?

Ja het gaat goed. De Contour's zijn nu een beetje in de tang en met de Roksan Caspian komt er een mooi evenwichtig gedetailleerd geluid uit. Met precies genoeg laag maar niet te veel zodat de rest van het spectrum niet in het gedrang komt. De tweeter zorgt er voor dat het altijd aangenaam klinkt. Ik kan eigenlijk geen zwak punt ontdekken.

Kun je nagaan wat een iets steviger versterker kan betekenen.  :wub:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rob46

Fijn om te lezen dat het voor jou goed klinkt. Ja die tweeter van de 20i heb ik ook als zeer verfijnd en fraai bestempeld. Mooie stappen Huub[emoji106]
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

naish123

Citaat van: Rowdy op januari 10, 2021, 10:18:12
Tesa dopjes onder het audiomeubel monteren.
Wat zijn dat voor dopjes? Ik bedoel welke?


NAF

Citaat van: Richi op januari 10, 2021, 17:26:45
De Platinum versie van deze luidsprekers ken ik erg goed. Ik ben bang dat dit bij Huub in zijn ruimte niet gaat werken. Deze luidsprekers hebben ruimte nodig om te kunnen 'ademen'. Ik zie niet hoe Huub die goed zou kunnen plaatsen.

Het raam en de deur open zetten achter de speakers?  :devil:

Gelijk goede ventilatie zoals het RIVM heeft geadviseerd en tevens heel veel (frisse) lucht tussen de instrumenten  :worship:
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers


Tjeb

Ik zou er nog even op terug komen.

Citaat van: HuubF op januari 10, 2021, 08:03:33
Waarom wil jij zo graag van mij horen dat het tussen de oren gebeurt? Natuurlijk is dat zo. Af en toe heb ik het gevoel dat je, als je gewoon je zintuigen gebruikt, als idioot wordt beschouwd.
Dat wil ik helemaal niet, dat is jouw interpretatie..
Kennelijk lees je slecht, ik zeg nergens dat je een idioot bent als je je zintuigen gebruikt. Ik schrijf zelfs dat ik die vaak ook (denk) te horen maar erg twijfel omdat ik het blind niet kan herhalen en gemerkt heb dat ik wat dover begin te worden.
Ik heb dit geaccepteerd, jij hebt daar nog al moeite mee en denkt dat je nog steeds het gehoor hebt van een jonge vleermuis je gaat er alleen gemakshalve niet op in. Heb je gezien dat een 60 jarige vaak te maken heeft met een afval van 50dB vanaf 8000 Hz??

Citaat
Wat ik idioot vind is dat je kunt ontkennen dat je die zintuigen hebt en dan zo maar kunt luisteren naar iets wat subjectief slechter is. Je komt er zo ook nooit achter wat de waarheid is. Je beeldt je in dat je tevreden bent.
Tuurlijk heb je zintuigen, maar je kunt jezelf ook voor de gek houden. Ik kan me het versterker vergelijk nog herinneren waar jouw score beduidend slechter was dan die van mij.
Ik kwam op 80% en jij op iets van 20 als ik me niet vergis, jij was toen van dezelfde leeftijd als ik nu en als ik het op mijn gehoor achteruitgang projecteer zou dit heel mooi in het plaatje passen...

Citaat
Je opmerking over dat vaccin is bezopen, dat weet je zelf ook wel. Als je 67 bent weet je onderdehand welke informatie je wel en niet serieus moet nemen. Er is nog nooit iemand doodgegaan omdat hij een versterkertje goed vond klinken.
Jij begon over het vaccin en je beschrijft jouw eigen benadering van audio gebied Huub, wat de rest van de wereld ook meet en zegt, jij weet het beter want je hebt het toch gehoord!! Neem even het voorbeeld van je KT 120 vergelijk, je zwabbert van links naar rechts als het gaat om waarneming. Sterker nog, je wisselt zo vaak van apparatuur dat je naar mijn idee niet eens meer serieus kunt vergelijken. Je vergeet zoveel extra zaken mee te nemen in je vergelijk dat het nergens meer over gaat. Neem nu eens het voorbeeld gemoedstoestand, als je lekker in je vel zit en je bent fit klinkt je set top, stap je met je verkeerde been uit bed of ben je oververmoeid dan klinkt de duurste set van de wereld nog kludt.

Ik lees je verhalen nog graag, ik wordt er vaak vrolijk van maar echt serieus kan ik ze niet nemen..

NAF

Citaat van: HuubF op januari 10, 2021, 15:31:20
Maar goed, hoewel het snaarstrak metende één-nul helden zijn is het geluid nog weinig, zoals onze westerburen zeggen, inspiring. We geven het nog even een kans.

Huub heb jij deze "weinig inspiring" dacs ook met de PrimaLuna geprobeerd?
Misschien dat deze net de bezieling kan toevoegen die jij mist wanneer jij deze strak metende dacs met de Roksan beluisterd.

Zomaar een idee dat mogelijk de weg vrij zou kunnen maken om naar de Topping of Microrendu dac over te gaan en wat fondsen vrij te maken.

Jij hebt alles al in huis dus wat let jouw om alle combinaties te testen en uiteindelijk de voor jou meest optimale keuze te maken.


New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers