Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Status: Auralic Vega G2, Roksan Caspian M2, Dynaudio Contour 20i op Audioquest Niagara 1200.

Geluid is delicaat, compleet, dynamisch, gedetailleerd, mooi zonder teveel lievigheid. Moderne en klassieke muziek klinken prima.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Beter audiorack met ontkoppeling of iets dergelijks zou wel aan te raden zijn, staat nu min of meer koud op de vloer lijkt het.

Gr. Walter

Rowdy


HuubF

Citaat van: Contour op januari 10, 2021, 10:16:18
Beter audiorack met ontkoppeling of iets dergelijks zou wel aan te raden zijn, staat nu min of meer koud op de vloer lijkt het.

Gr. Walter

Ja klopt, maar is wel berken multiplex.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

B-art

Of een mooi creaktiv audio meubeltje. Jouw set komt zo meer tot zijn recht.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Contour

Klopt, maakt best verschil, paar mooie voetjes onder de apparatuur kun je ook leuk mee tunen. Meest handig is een rommelbak waar je zulk spul over de jaren in verzameld, hoeft niet duur te zijn, ben zelf erg tevreden over de masterbase plaatjes. Maar er bestaat uiteraard ook meer exclusief spul.

Gr. Walter

cccp

Citaat van: HuubF op januari 10, 2021, 10:10:35
Status: Auralic Vega G2, Roksan Caspian M2, Dynaudio Contour 20i op Audioquest Niagara 1200.

Geluid is delicaat, compleet, dynamisch, gedetailleerd, mooi zonder teveel lievigheid. Moderne en klassieke muziek klinken prima.
Zie ik daar een Brink en Campman Marble/Coble vloerkleed?  ::)

Wat staat daar boven op de luidsprekers voor decoratie?  :eh:

HuubF

Citaat van: cccp op januari 10, 2021, 10:32:25
Zie ik daar een Brink en Campman Marble/Coble vloerkleed?  ::)

Wat staat daar boven op de luidsprekers voor decoratie?  :eh:

Het kleed was erg duur dus dat zou best kunnen.

Op de speakers staan Totem Beaks. Baat het niet dan schaadt het niet.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Citaat van: Raphie op januari 10, 2021, 09:12:15
ik zeg versterker, je DA's verdienen beter. Een Mooie geïntegreerde Levinson bijv.

Das ook wel een serieus goede optie! Mooie ML 383 oid, zijn tweede hands vaak goed te betalen!

Tevens dacht ik nog aan een Bryston eindversterker met de Vega als VV, bakken met vermogen en reserves... en toch muzikaliteit  :thumbs-up:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Raphie

JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: Mitch-- op januari 10, 2021, 10:46:17
Das ook wel een serieus goede optie! Mooie ML 383 oid, zijn tweede hands vaak goed te betalen!

Tevens dacht ik nog aan een Bryston eindversterker met de Vega als VV, bakken met vermogen en reserves... en toch muzikaliteit  :thumbs-up:
Het is maar een bescheiden kamertje, pre/EV is dan best bulky....
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 10, 2021, 10:46:59
die kegels gaan volgens mij alleen maar resoneren?

Nee, ze verzamelen de trillingen, voeren ze naar boven af en verdwijnen dan door het kegelvormig ontwerp!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Mitch-- op januari 10, 2021, 10:46:17
Das ook wel een serieus goede optie! Mooie ML 383 oid, zijn tweede hands vaak goed te betalen!

Tevens dacht ik nog aan een Bryston eindversterker met de Vega als VV, bakken met vermogen en reserves... en toch muzikaliteit  :thumbs-up:

Ik heb al wat Brystons gehad maar echte autoriteit heb ik daar tot nu toe niet in kunnen ontdekken. Ze zijn wel erg neutraal.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Citaat van: Raphie op januari 10, 2021, 10:47:55
Het is maar een bescheiden kamertje, pre/EV is dan best bulky....

Ja klopt zeker, word een flinke set dat als je die combi maakt....

Mooi rekje heb je dan ook wel nodig, Bryston bakkie weegt gemakkelijk 20kg, denk dat het huidige meubel instort ;)

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Citaat van: HuubF op januari 10, 2021, 10:10:35
Status: Auralic Vega G2, Roksan Caspian M2, Dynaudio Contour 20i op Audioquest Niagara 1200.

Geluid is delicaat, compleet, dynamisch, gedetailleerd, mooi zonder teveel lievigheid. Moderne en klassieke muziek klinken prima.

Huub, misschien gezichtsbedrog, maar staat de linker speaker op de foto nou verder naar voren dan de rechter? Afstand naar het kleed lijkt wel kleiner, of je kleed ligt scheef?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: Mitch-- op januari 10, 2021, 11:05:14
Huub, misschien gezichtsbedrog, maar staat de linker speaker op de foto nou verder naar voren dan de rechter? Afstand naar het kleed lijkt wel kleiner, of je kleed ligt scheef?

Beide. Maar wel de uitkomst na 4.753 kilometer schuiven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Citaat van: HuubF op januari 10, 2021, 11:07:45
Beide. Maar wel de uitkomst na 4.753 kilometer schuiven.

hehe  8)

Ik ben in mn vorige huis ook wel eens met de speakers door de kamer heen gewandeld..... uitkomst: in de keuken klonk het het beste... :-X
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: Mitch-- op januari 10, 2021, 11:10:05
hehe  8)

Ik ben in mn vorige huis ook wel eens met de speakers door de kamer heen gewandeld..... uitkomst: in de keuken klonk het het beste... :-X
Waar staan ze nu?...... of slaapt je set inmiddels ergens anders ::)

:D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mitch--

Citaat van: scrutinizer op januari 10, 2021, 11:12:20
Waar staan ze nu?...... of slaapt je set inmiddels ergens anders ::)

:D

Gelukkig ergens anders..... ;) Na wat omzwervingen over de wereld zijn we wel op 5km van het toenmalig huis genaderd... gelukkig is de opstelling nu een stuk beter  :thumbs-up:



Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kingpin

En toch snap ik sommige dingen niet.
Je hebt een prachtige set maar miereneukt over verschillen die in mijn ogen kleine marges zijn maar ontzettend veel kosten terwijl je speakers (a) niet fullrange kunnen weergeven en (b) je apparatuur ook niet ideaal is geplaatst.
Daar kan je zeker meer winst op halen.
Wat ik een goed rack vind is de Copulare Audio Racks bijvoorbeeld. Misschien wat voor jou.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Maximus_Aurelius

Oef Copulare Made in Bayern. :headbanging:

Erg mooi en goed alleen (nieuw) erg duur.

Huub ik kop hem ook even in omdat er een ML geadviseerd wordt, Lindemann 882 of 885 ;).

Heb Dynaudios op Moon gehoord en ik vond het een mooie combi. Mooiste combi gehoord waar Moon speelde.
Maar het blijft persoonlijke smaak.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Contour

Probleem met de Lindemann 800 serie: bijna niet te vinden, ik zou ook nog wel een eindtrap willen vinden.

Kingpin

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 10, 2021, 11:33:33
Oef Copulare Made in Bayern. :headbanging:

Erg mooi en goed alleen (nieuw) erg duur.
Tja Huub wil een referentie set, en gezien de apparatuur die hij wisselt zal zo'n rack ook wel in z'n budget passen. Als je basis al niet goed is blijf je klooien.
Idd mooie racks en ja ook beproefd door metingen aantoonbare verschillen dat het daadwerkelijk wat doet.

http://www.copulare.de/handwerkskunst.html
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack