Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: Ralf67 op januari  2, 2021, 16:54:01
Met alle respect, maar een serieus audiorack zou ook nog wel eens een verbetering kunnen brengen.

Nu een soort van DIY kastje ?

:withstupid:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: Richi op januari  2, 2021, 17:26:53
Tussen alle berichten hier, is deze post een beetje verloren gegaan. Er staan wel een paar relevante zaken in deze test, zoals:

"Hieruit volgt: Deze luidsprekers zijn niet voor zeer hoge niveaus. En ze zijn geschikt voor ruimtes tot maximaal 30 vierkante meter. De praktijk leert dat de compacte Contour-geluidstransducers (zoals overigens de vloerstaande luidsprekers in de serie) graag vrij krachtige versterkers in hun rug hebben. Dankzij de voorbeeldige lineaire impedantie kunnen ze theoretisch overweg met zwakkere buizenversterkers, maar dat verlaagt de mogelijke opbrengst weer ..."

Oh pardon.  :blush:

Hier kunnen ze behoorlijk hard, hoor. De grootte van de kamer klopt wel. De vraag is nu: waarom willen ze een vrij krachtige versterker? En wat gebeurt er als hij niet krachtig genoeg is?

De NAD C298 bijvoorbeeld had power zat maar klonk als een klein keffertje in vergelijking met, vooral, de Roksan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Citaat van: HuubF op januari  2, 2021, 17:44:47
Oh pardon.  :blush:

Hier kunnen ze behoorlijk hard, hoor. De grootte van de kamer klopt wel. De vraag is nu: waarom willen ze een vrij krachtige versterker? En wat gebeurt er als hij niet krachtig genoeg is?

De NAD C298 bijvoorbeeld had power zat maar klonk als een klein keffertje in vergelijking met, vooral, de Roksan.

Men bedoelt een stabiele versterker met een grote voeding, je krijgt meer kracht in t geluid t wordt losser gemakkelijker.  Bijvoorbeeld een accuphase of mijn plinius hebben dat.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Roksan

Citaat van: HuubF op januari  2, 2021, 17:44:47
Oh pardon.  :blush:

Hier kunnen ze behoorlijk hard, hoor. De grootte van de kamer klopt wel. De vraag is nu: waarom willen ze een vrij krachtige versterker? En wat gebeurt er als hij niet krachtig genoeg is?

De NAD C298 bijvoorbeeld had power zat maar klonk als een klein keffertje in vergelijking met, vooral, de Roksan.

En dan heeft de roksan helemaal niet zoveel vermogen. Het blijven mooie versterkers  :wub:

Maar mocht je een pathos kunnen proberen, zou ik het zeker eens proberen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

scrutinizer

Citaat van: frank2 op januari  2, 2021, 17:47:02
Men bedoelt een stabiele versterker met een grote voeding, je krijgt meer kracht in t geluid t wordt losser gemakkelijker.  Bijvoorbeeld een accuphase of mijn plinius hebben dat.

Waarvoor stabiel, Frank? Voor die in dit geval enorme pieken en dalen in de imp/phase karakteristiek
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mitch--

Citaat van: scrutinizer op januari  2, 2021, 17:52:52
Waarvoor stabiel, Frank? Voor die in dit geval enorme pieken en dalen in de imp/phase karakteristiek
\

Die de Contours niet hebben, blijven boven de 2.5 ohm toch, allemaal niet zo schokkend...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

frank2

Citaat van: scrutinizer op januari  2, 2021, 17:52:52
Waarvoor stabiel, Frank? Voor die in dit geval enorme pieken en dalen in de imp/phase karakteristiek

Ga maar eens luisteren dan weet je het.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

scrutinizer

Citaat van: frank2 op januari  2, 2021, 17:56:47
Ga maar eens luisteren dan weet je het.
Waar wil je dan dat ik nog naar luister, Frank?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: Mitch-- op januari  2, 2021, 17:55:01
\

Die de Contours niet hebben, blijven boven de 2.5 ohm toch, allemaal niet zo schokkend...
3.5 ohm  minimum met een relaxt phase gedrag.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mitch--

Citaat van: scrutinizer op januari  2, 2021, 18:01:04
3.5 ohm  minimum met een relaxt phase gedrag.

volgens mij voor iedere gemiddelde versterker een makkie  :thumbs-up:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

scrutinizer

Citaat van: Mitch-- op januari  2, 2021, 18:01:49
volgens mij voor iedere gemiddelde versterker een makkie  :thumbs-up:
is ook wat er aangegeven word Mich. Neemt niet weg, gezien het relaxte karakter van Dynaudio,dat we soms 'dwang' matig meer willen. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: scrutinizer op januari  2, 2021, 18:04:31
is ook wat er aangegeven word Mich. Neemt niet weg, gezien het relaxte karakter van Dynaudio,dat we soms 'dwang' matig meer willen. ;)

Door jou veel benoemd, zoals alle mensen die al lang met elektronica te maken hebben en met verbazing kijken naar fanatici als ik.  ;)

Het is ook niet gemakkelijk voor fanatici als ik. Je kunt eigenlijk alleen proberen zeker te stellen dat een apparaat aan minimale eisen voldoet. De rest moeten we, af en toe met een beetje heel specifieke hulp, zelf uitzoeken.

Dat ziet er uit als dwang. Dat is het natuurlijk ook maar wat is het alternatief?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour


addesmo

Zo is het! En anders die hele klere zooi eruit en andere hobby. Bijvoorbeeld.... vissen, breien ;D

B-art

Hahaha. Die suggestie heb ik ook al eens naar mijn hoofd geslingerd gekregen in het verleden
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

twani

Over Dynaudio gesproken.  Mn collectie bestaat momenteel een 4-tal modellen waarvan er één bij is die op gelijke hoogte speelt met de SHL5 die ik eerder bezat.

Gedeelde eerste plaats voor de Contour 1.3 MK2.

Wat een speaker😎

twani

Audience 40 en Contour 1.3 gebroederlijk naast elkaar..

twani


twani

Ik wissel nu af de Focus 140, de Focus 220mk2 de Audience en de Contour 1.3 MK2

twani

Ook duurdere series hier gehad maar dat speelt niet zo lekker als deze mid priced Dynaudio series.

Te veel detail, te veel bass. Te veel info en insight.

Gaat allemaal ten koste van het totale klankbeeld dat met de introductie van méér info, bass en hoog al gauw aan homogeniteit verliest...

Niet mijn stijl. Die zooi staat er om muziek te luisteren tenslotte...



twani

Ik sta overigens niet alleen in mijn mening dat Dynaudio met de nieuwere modellen beetje bij beetje van zn huissound afdrijft..

Kijk maar naar het grote aantal S40's en Evokes dat al weer snel van de hand wordt gedaan...