Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Zo, de Elacs staan op mijn zelf-gemaakte stands. Die had ik ooit voor mijn Harbeth M30's gemaakt, later samen in gebruik als sidetable dus ik moest ze weer uit elkaar zien te krijgen. Was geschroefd en gelijmd dus duurde even. Als ze blijven bevallen krijgen ze een echte stand.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op maart 23, 2019, 11:38:49
Die 'kip zonder kop'. Dat vind ik oprecht niet leuk, is overduidelijk een opmerking vanuit een ander hifi-universum en, wat het belangrijkst is, helpt me niet echt.

Ah oke....ik heb het andersom. Vind het vervelender als mensen mijn intentie menen te kunnen duiden zonder dit na te vragen. Als men iets over mijn doen en laten zegt ervaar ik dat weinig als vervelend. Wel afhankelijk van de persoon die het zegt. Op dit forum zijn er erg weinig waar ik iets van aantrek: Baard, Dorf, Bert, Timvg, RalphH, jij schieten me zo te binnen.

Zijn er nog wel een paar....

Mijn excuses in ieder geval.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Hoe vertaal je deze actie naar jezelf...
2 wkn geleden probeer je nog dmv een AN transport je huidige set te upgraden?

Lijkt mij, gezien je intellect, dat deze gedachte voor het pensioen niet verleden week voor het eerst pendelde?

Ik bedoel...Het schept op zijn minst verwarring, Huub?.......Mits onvoorzien grote veranderingen op komst.
Zie dan mijn vraag en tekst als niet geschreven. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Het lijkt erop dat de Elac Navis monitors het toch gaan redden. Nu ze wat meer ruimte hebben en netjes op een stand staan is het toch wel lekker en gemakkelijk luisteren. Het laag is geen probleem meer, de speakers verdwijnen (nog nooit zo ervaren), ze zijn niet zo groot en goed bij klassiek en pop. Het gebrek aan beschaving is ze vergeven en valt niet meer te constateren want de Naim en ATC's staan ergens anders in de kamer.

Wat er gebeurd is de afgelopen dagen kan ik niet met zekerheid zeggen. Aanvankelijk vond ik ze tegenvallen, nu vind ik ze verslavend. Met kanttekeningen. Waarschijnlijk een combinatie van inspelen van speakers en nieuwe geleende interlinks. Plus wennen. Nu benieuwd wat een betere interlink gaat doen... je moet toch een beetje bezig blijven.

Iemand had al gezegd dat The Absolute Sound de speakers op de shortlist voor beste speakers van 2019 had gezet. Net zag ik dat er een compleet review van de ARB51's op hun site staat. Herkenbaar. Vandaag en morgen ga ik maar eens wat spullen te koop zetten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: scrutinizer op maart 23, 2019, 12:11:40
Hoe vertaal je deze actie naar jezelf...
2 wkn geleden probeer je nog dmv een AN transport je huidige set te upgraden?

Lijkt mij, gezien je intellect, dat deze gedachte voor het pensioen niet verleden week voor het eerst pendelde?

Ik bedoel...Het schept op zijn minst verwarring, Huub?.......Mits onvoorzien grote veranderingen op komst.
Zie dan mijn vraag en tekst als niet geschreven. ;)

Twee weken geleden was ik vooral bezig met de bronkant omdat ik de rest van de set goed genoeg vond. Afgelopen week heb ik besloten vervroegd met pensioen te gaan. Dat was een plotselinge ingeving maar voelt nog steeds zo goed dat ik het doorzet. Dat zorgt voor een verandering in je denken waardoor hifi ineens minder belangrijk wordt. Omdat ik nu veel geld misloop viel mijn oog op de dure componenten van mijn hifi-set. Gelukkig lijkt de komst van de Elac Navis meer een verandering dan een verslechtering te zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op maart 23, 2019, 12:18:16
Het lijkt erop dat de Elac Navis monitors het toch gaan redden. Nu ze wat meer ruimte hebben en netjes op een stand staan is het toch wel lekker en gemakkelijk luisteren. Het laag is geen probleem meer, de speakers verdwijnen (nog nooit zo ervaren), ze zijn niet zo groot en goed bij klassiek en pop. Het gebrek aan beschaving is ze vergeven en valt niet meer te constateren want de Naim en ATC's staan ergens anders in de kamer.

Toppie! Staan de Elacs los op de stands (ziet er best netjes uit zo) zonder iets van spikes?

HuubF

Citaat van: chansig op maart 23, 2019, 12:06:14

Mijn excuses in ieder geval.


Niet nodig hoor. Ik kan wel tegen een stootje maar ben na 65 jaar best assertief.  8)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Sirius666 op maart 23, 2019, 12:28:20
Toppie! Staan de Elacs los op de stands (ziet er best netjes uit zo) zonder iets van spikes?

Ja staan er los op omdat er foam onder de speakers zit. Ze kunnen eigenlijk alleen op de Speciale Elac stands staan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op maart 23, 2019, 12:27:36
Twee weken geleden was ik vooral bezig met de bronkant omdat ik de rest van de set goed genoeg vond. Afgelopen week heb ik besloten vervroegd met pensioen te gaan. Dat was een plotselinge ingeving maar voelt nog steeds zo goed dat ik het doorzet. Dat zorgt voor een verandering in je denken waardoor hifi ineens minder belangrijk wordt. Omdat ik nu veel geld misloop viel mijn oog op de dure componenten van mijn hifi-set. Gelukkig lijkt de komst van de Elac Navis meer een verandering dan een verslechtering te zijn.

Helder, Huub.

Maak ze dan af, gezien haalbare functie winst, met een paar zeer goede stands.
Oeps cross post ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Huub ik begrijp dat deze speakers mogelijk wel inspeel effecten van een kabel laten horen en geen verschillen tussen bronnen ?

Of begin je inmiddels te wennen aan het geluid ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


HuubF

Citaat van: chansig op maart 23, 2019, 12:37:04
Huub ik begrijp dat deze speakers mogelijk wel inspeel effecten van een kabel laten horen en geen verschillen tussen bronnen ?

Of begin je inmiddels te wennen aan het geluid ?

Ik geloof niet dat ik dat ergens heb geschreven, hoor! Wat ik wel heb geschreven is dat de resolutie van de Elac minder is dan de Naim-ATC combi. Niet gek gezien het prijsverschil. En dat daarom de kwaliteit van de bron er iets minder toe doet.

Weer op een ander plekje heb ik geschreven dat ik niet weet hoe het komt dat ik de Elacs een paar dagen geleden minder goed vond dan nu. Misschien een combinatie van inspelen en wennen opperde ik. Zelf denk ik overigens dat het voornamelijk het inspelen is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: scrutinizer op maart 23, 2019, 12:34:34
Helder, Huub.

Maak ze dan af, gezien haalbare functie winst, met een paar zeer goede stands.
Oeps cross post ;)

De mail voor de bijbehorende Elac LS-80 stand is reeds de deur uit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Nog beterder!

Kan het echte genieten beginnen!

Geniet!

:hehe:  ;D

Marino

Ik zag in een review dat je ze ook draadloos kunt connecten met een Elac product om zo Roon te gebruiken, scheelt misschien nog meer schakels?
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

HuubF

Citaat van: Marino op maart 23, 2019, 13:00:33
Ik zag in een review dat je ze ook draadloos kunt connecten met een Elac product om zo Roon te gebruiken, scheelt misschien nog meer schakels?

Ja er is een apparaatje met interlinks als input en een draadloze verbinding met de speakers. Vóór dat aparaatje kun je weer een Elac Discovery zetten. Die heb ik vroeger al eens in huis gehad en daar was ik niet van onder de indruk. Met een losse dac doet ie het een stuk beter maar dan kan ik net zo goed de huidige set-up gebruiken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

oud_account_1

Ik vind de Elac's mooier om te zien (op je foto's).
Wel zou ik je aan willen raden om de rest nog niet te koop te zetten, wacht - als het kan (financieel en que relatie   :ph34r: ) b.v. een maandje daarmee.
Dan ben je echt aan de set gewend en is de kans kleiner dat het een bevlieging was.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Marino

Citaat van: HuubF op maart 23, 2019, 13:43:10
Ja er is een apparaatje met interlinks als input en een draadloze verbinding met de speakers. Vóór dat aparaatje kun je weer een Elac Discovery zetten. Die heb ik vroeger al eens in huis gehad en daar was ik niet van onder de indruk. Met een losse dac doet ie het een stuk beter maar dan kan ik net zo goed de huidige set-up gebruiken.
Oh ik dacht dat een Roon eindpunt was en dan de Nuc als core.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

chansig

Citaat van: HuubF op maart 23, 2019, 12:54:59
Ik geloof niet dat ik dat ergens heb geschreven, hoor! Wat ik wel heb geschreven is dat de resolutie van de Elac minder is dan de Naim-ATC combi. Niet gek gezien het prijsverschil. En dat daarom de kwaliteit van de bron er iets minder toe doet.

Weer op een ander plekje heb ik geschreven dat ik niet weet hoe het komt dat ik de Elacs een paar dagen geleden minder goed vond dan nu. Misschien een combinatie van inspelen en wennen opperde ik. Zelf denk ik overigens dat het voornamelijk het inspelen is.

Ik geloof van wel. Ga jij zoeken of ik ?  :D

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: squadra op maart 23, 2019, 13:45:48
Ik vind de Elac's mooier om te zien (op je foto's).
Wel zou ik je aan willen raden om de rest nog niet te koop te zetten, wacht - als het kan (financieel en que relatie   :ph34r: ) b.v. een maandje daarmee.
Dan ben je echt aan de set gewend en is de kans kleiner dat het een bevlieging was.

Haha, iek bekrijp. Ik zit op dit moment echt met plezier naar mijn Finse flac-internetradio te luisteren terwijl ik gezellig advertenties voor hifi.nl aan het maken ben. Mijn vriendin krijgt de kriebels (en zal zich tegen mij keren) als al die spullen nog een maand in de huiskamer staan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op maart 23, 2019, 09:09:55
Vanochtend heb ik eerst een uurtje naar de Elacs geluisterd. Klassiek en daarna een standaard riedeltje pop waarvan ik vind dat het goed moet klinken (PJ Harvey, QOTSA, Radiohead, Nine Inch Nails, Veel Zingende Meisjes). Na dat uur was ik zowaar opgewonden. Het werd niet perfect weergegeven maar het was wel meeslepend. Zouden de nieuwe Audioquest interlinks een nachtje nodig hebben gehad om in te spelen?

Toen natuurlijk datzelfde uurtje voor de Naim en ATC. De afgelopen dagen schrok ik dan en begreep ik niet waar ik mee bezig was. Deze keer was het anders. Wat blijft is het gevoel dat de combi technisch gewoon beter is. Het geluid is evenwichtiger, de grotere inhoud van de ATC's hoor je natuurlijk, stemmen en instrumenten kloppen beter, het laag vliegt nergens uit de bocht. Maar de opwinding was minder. Wel schoot door mijn hoofd dat ik nog wat te doen heb aan de bron-kant, een prijzige zaak.

Dus op dit moment is De Keuze niet meer zo voor de hand liggend. Met de Elacs zou ik een keuze maken voor minder kwaliteit maar wel lekker niet-technisch luisteren. Maar wacht... als ik de Elacs laat staan valt mijn oog vroeg of laat op de (veel duurdere) vloerstaander. Met de Elac is een dure streamer is niet zo nodig want dat verschil hoor je toch niet. Als ik anders beslis: de Naim/ATC combi is technisch hoogwaardiger dus ga ik vroeg of laat wel aan de dure (Naim-) streamer om de set af te maken. Dan heb ik wel iets audiophilia nervosa bestendigs (hoewel?).

Het is ook een beetje een soort afkicken van een verslaving voordat ik met pensioen ga.  :nopompom:


Hier de suggestie over het inspelen van de kabel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: HuubF op maart 23, 2019, 09:09:55
Vanochtend heb ik eerst een uurtje naar de Elacs geluisterd. Klassiek en daarna een standaard riedeltje pop waarvan ik vind dat het goed moet klinken (PJ Harvey, QOTSA, Radiohead, Nine Inch Nails, Veel Zingende Meisjes). Na dat uur was ik zowaar opgewonden. Het werd niet perfect weergegeven maar het was wel meeslepend. Zouden de nieuwe Audioquest interlinks een nachtje nodig hebben gehad om in te spelen?

Toen natuurlijk datzelfde uurtje voor de Naim en ATC. De afgelopen dagen schrok ik dan en begreep ik niet waar ik mee bezig was. Deze keer was het anders. Wat blijft is het gevoel dat de combi technisch gewoon beter is. Het geluid is evenwichtiger, de grotere inhoud van de ATC's hoor je natuurlijk, stemmen en instrumenten kloppen beter, het laag vliegt nergens uit de bocht. Maar de opwinding was minder. Wel schoot door mijn hoofd dat ik nog wat te doen heb aan de bron-kant, een prijzige zaak.

Dus op dit moment is De Keuze niet meer zo voor de hand liggend. Met de Elacs zou ik een keuze maken voor minder kwaliteit maar wel lekker niet-technisch luisteren. Maar wacht... als ik de Elacs laat staan valt mijn oog vroeg of laat op de (veel duurdere) vloerstaander. Met de Elac is een dure streamer is niet zo nodig want dat verschil hoor je toch niet. Als ik anders beslis: de Naim/ATC combi is technisch hoogwaardiger dus ga ik vroeg of laat wel aan de dure (Naim-) streamer om de set af te maken. Dan heb ik wel iets audiophilia nervosa bestendigs (hoewel?).

Het is ook een beetje een soort afkicken van een verslaving voordat ik met pensioen ga.  :nopompom:

En hier dat een duurdere bron niet uitmaakt want de speaker laat de verschillen toch niet horen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 23, 2019, 13:55:44
En hier dat een duurdere bron niet uitmaakt want de speaker laat de verschillen toch niet horen.

Gr. Hans
Citaat van: chansig op maart 23, 2019, 13:52:10

Hier de suggestie over het inspelen van de kabel.

Gr. Hans

Op verzoek van een oplettende lezer: de zin 'Met de Elac is een dure streamer niet zo nodig want dat verschil hoor je toch niet.' wordt vervangen door 'Met de Elac is een dure streamer niet zo'n noodzaak want dat verschil hoor je toch niet zo.'. Want dat was wat ik bedoelde.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

 :D

Gelukkig is een kabel inspelen wel voldoende helpend.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.