Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scrutinizer

Citaat van: xlr8 op maart 10, 2019, 18:30:54
Welke versie heb je Huub ?

Idd, net zoals ik het heb over de v1 en jij de v2.

Ah...de oude doos. ;D

Anyways..De 9 Pro hadden ze nooit uit productie moeten nemen. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

xlr8

Ja de aller 1e,  dik 15 jaar geleden gekocht. 2e versie zal best een ander loopwerk hebben, geen idee welke Huub heeft.

Markus2

Citaat van: scrutinizer op maart 10, 2019, 18:33:46
Ah...de oude doos. ;D

Anyways..De 9 Pro hadden ze nooit uit productie moeten nemen. ;)

De cdm 9 is volgens mij een redelijk twijfelachtig loopwerk v.w.b. betrouwbaarheid. Is dat met de PRO anders?

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: xlr8 op maart 10, 2019, 18:30:54
Welke versie heb je Huub ?

Idd, net zoals ik het heb over de v1 en jij de v2.

Volgens de vorige eigenaar zit er een CMDpro2 LF in. Dat moet wel kloppen omdat hij het loopwerk heeft moeten vervangen.

De CDT is de eerste versie.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: Markus2 op maart 10, 2019, 18:47:40
De cdm 9 is volgens mij een redelijk twijfelachtig loopwerk v.w.b. betrouwbaarheid. Is dat met de PRO anders?

Heb verschillende spelers gehad waar dit loopwerk in gebruikt werd, Rotel RCD990, PS audio Lambda, KPS20i, Forsell Air Force.....,en heb daar destijds relatief weinig problemen mee gehad.
Maar doordat er, nog steeds, veel interesse voor bepaalde machines en restoratie was, is er veel sjizzel op de markt gekomen.......
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Knor

Citaat van: HuubF op maart 10, 2019, 14:43:23
Beetje platenspeler-gevoel met al die handelingen: deksel, puk, veel lopen. :wub:

Maar hij moet echt zijn best gaan doen wil ik hem houden.

Netstekker goed geplaatst?
Zo'n ding kan daar nogal eens uitgesproken op reageren!
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Knor

Citaat van: HuubF op maart 10, 2019, 18:12:42
Fase klopt omdat stekkers al 5 jaar correct in het blok zitten (wel gecheckt).

Er is geen vooraf juiste fase.
Altijd gehoormatig al of niet vaststellen voor een nieuw apparaat in de set...
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

HuubF

Citaat van: Knor op maart 10, 2019, 19:57:02
Er is geen vooraf juiste fase.
Altijd gehoormatig al of niet vaststellen voor een nieuw apparaat in de set...

Ok ik ga dadelijk weer experimenteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Bij een vergelijking tussen de CDT en streaming hoor ik op dit moment totaal geen verschil. Wel beide via dezelfde dac natuurlijk. Op zich goed, de streaming oplossing via de computer gaat (nog) niet onderuit.

Maar ik wil de extra klasse die de CDT zou moeten hebben er toch nog wel uit proberen te krijgen. Dus een paar dagen laten draaien, een ander kabeltje proberen en nog eens kijken naar de aarde.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Knor op maart 10, 2019, 19:57:02
Er is geen vooraf juiste fase.
Altijd gehoormatig al of niet vaststellen voor een nieuw apparaat in de set...

Omdraaien van de fase maakt gehoormatig niets uit. Ik heb hem op repeat gezet en luister morgen weer verder.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Het AN CDT transport heeft de hele nacht op repeat gestaan dus zal nu wel een beetje opgewarmd zijn. Hij doet het na 6 uur draaien nog, bemoedigend.

Het is niet zo dat het licht ineens is aangegaan of er nu ineens grote verschillen zijn met de streamer. Al luisterend klinkt het prima maar ik ervaar niets speciaals of zo. Bij direct vergelijken vallen me geen verschillen op maar ik heb het gevoel dat de AN een fractie frisser klinkt.

Het enige waar ik nog geen aandacht heb besteed is het digitale kabeltje. Maar ik denk dat ik hoogstens een interlinkje ga proberen om te kijken of dat iets uitmaakt, ik ga niet weer zo'n duur ding kopen.

Dus... experiment deels gelukt want ik kan tevreden zijn met mijn Mac Mini als centrum van de streaming. En als hij inderdaad iets minder fris klinkt dan de AN (wat ik op dit moment dus alleen maar vermoed) dan klinkt het zelfs beter want ik hou niet van fris.

De kans is groot dat hij er weer uit gaat. Als hij niet duidelijk beter klinkt dan de PC kan ik net zo goed de laatste cd's die er nog liggen rippen. Dus waarschijnlijk geen old skool platenspelerachtige dinosaurusmystiek alhier.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Wat uitermate goed duidelijk maakt dat jij fantastisch objectief kan zijn in deze hobby..!

;D  :hehe:

chansig

Citaat van: HuubF op maart 11, 2019, 06:52:25
.....maar ik ervaar niets speciaals of zo. Bij direct vergelijken vallen me geen verschillen op.....

Ik begrijp hieruit dat je niet op zoek bent naar iets wat cd's kon afspelen op je huidige stream niveau maar juist een stapje hoger/anders ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 11, 2019, 07:44:20
Ik begrijp hieruit dat je niet op zoek bent naar iets wat cd's kon afspelen op je huidige stream niveau maar juist een stapje hoger/anders ?

Gr. Hans

Ik was nieuwsgierig naar Audio Note, wilde eens controleren of de Mac Mini als streamingoplossing goed genoeg was en had nog een hoop speciale cd's liggen die ik niet meer kon draaien.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Staaled

Citaat van: scrutinizer op maart 10, 2019, 18:18:49
Vande AudioNote site

Details
The original CDT-Two was an instant success on its launch, and its direct descendent, the current CDT-Two/II, builds and improves upon the original model's performance.



Whilst the rest of the audiophile world continues it delusional and ultimately doomed love affair with the currently fashionable crop of what are claimed to be 'high resolution' computer sources, we at Audio Note (UK) continue to extract even greater degrees of information and quality from Red Book CD, which is still the best, currently available digital music format. ​


It has been specifically engineered for sonic performance rather than technical specification, and fulfils all Audio Note (UK) Level 2 criteria.



Digital Done Right



Custom modified Philips CD Pro2LF CD mechanism, power supply with 3 separate mains transformers, Audio Note (UK) AN-Vx silver cable for internal digital signal transfer, silver wired digital output transformer using thin laminated core, Audio Note (UK) Tantalum resistors and Cerafine electrolytic capacitors.



Make the Connection



The CDT-Two/II is equipped with both single ended / RCA 75 Ohm SPDif and balanced / XLR 110 Ohm AES / EBU, transformer coupled, digital outputs.
Hoe kun je meer info uit een CD halen dan een bitperfecte kopie ?  ::)
Die je vervolgens gebruikt om te streamen.

Dat er verschil tussen streamers bestaat lijkt mij helder, maar dat ligt niet aan de originele data.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

De apparatuur die het moet lezen in dit geval zal ook een kleur meegeven wat velen analoog noemen, streamers willen vaak koud klinken.... Dus dat zou het verschil kunnen zijn. Dat zullen ze met de marketing tekst bedoelen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: Staaled op maart 11, 2019, 10:12:49
Hoe kun je meer info uit een CD halen dan een bitperfecte kopie ?  ::)
Die je vervolgens gebruikt om te streamen.

Dat er verschil tussen streamers bestaat lijkt mij helder, maar dat ligt niet aan de originele data.

Het verschil tussen apparaten in het digitale domein vóór de dac is soms hoorbaar maar dat ligt waarschijnlijk niet aan de bitstream zelf; die komt netjes en op tijd aan.

Als er dus kwaliteitsverschillen zijn is dat eigenlijk niet uit te leggen, daarom schrijven ze m.i. maar wat. En dat wordt door de skeptici weer uitgelegd als bewijs dat ze de kluit belazeren.

Audio Note maakt verschillende klassen CD-transporten. Die ik nu heb is (geloof ik) de één na goedkoopste en 15 jaar oud. In die transporten zitten componenten waarmee oneindig is getweakt en getest. Onzin? In de loop der jaren heb ik regelmatig sets van Audio Note gehoord. Soms verbluffend duur maar altijd opvallend mooi. Dus ik denk dat zij een punt hebben.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Mooi?

:blink:

Peter zijn dochter inderdaad maar de klank van AN mooi noemen? Bruut en en flink uit de bocht vliegend, ja inderdaad. Maar mooi..? Ik kan me ook niet heugen dat jij dit merk ooit deze eigenschappen hebt toebedeeld....

xlr8

De uitkomst van je probeersel had ik al kunnen voorspellen, niet oneerbaar bedoeld maar je schiet er dus gene ene f*ck mee op.
Ander kabeltje ;  gerommel in de marge, doe geen moeite.

Leuk is het proberen wel en als de AN zonder verlies weer door kan gaan weer een ervaring rijker.
Ik hoor zelf ook totaal geen verschil met mijn eigen geripte CD's t.o.v. spinning. Zelfs als de 16 bit 44.1 dig. data van een Sonos Connect afkomt. Vandaar dat de AN ook maar sporadisch wordt gebruikt.
Verschillen in drives,;  mijn bejaarde AN CDT2 tegenover een Theta (type is me ontgaan) van over de 10k. (!)  resultaat:  geen verschil.

Tsja... soms kan een desillusie zo heerlijk voor de gemoedsrust zijn  :coffee:

Sirius666

Citaat van: HuubF op maart 11, 2019, 08:12:32
Ik was nieuwsgierig naar Audio Note, wilde eens controleren of de Mac Mini als streamingoplossing goed genoeg was en had nog een hoop speciale cd's liggen die ik niet meer kon draaien.

Heb je de cd's vergeleken met zelf gemaakte gerips daarvan?

scrutinizer

Citaat van: xlr8 op maart 11, 2019, 11:34:20
De uitkomst van je probeersel had ik al kunnen voorspellen, niet oneerbaar bedoeld maar je schiet er dus gene ene f*ck mee op.
Ander kabeltje ;  gerommel in de marge, doe geen moeite.

Leuk is het proberen wel en als de AN zonder verlies weer door kan gaan weer een ervaring rijker.
Ik hoor zelf ook totaal geen verschil met mijn eigen geripte CD's t.o.v. spinning. Zelfs als de 16 bit 44.1 dig. data van een Sonos Connect afkomt. Vandaar dat de AN ook maar sporadisch wordt gebruikt.
Verschillen in drives,;  mijn bejaarde AN CDT2 tegenover een Theta (type is me ontgaan) van over de 10k. (!)  resultaat:  geen verschil.

Tsja... soms kan een desillusie zo heerlijk voor de gemoedsrust zijn  :coffee:

Of de dominantie van de DAC's receiver zijde speelt je parten natuurlijk ;)
Heeft weinig met een desillusie van doen...Mits zo de ervaring dat toelaat.



Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op maart 11, 2019, 11:28:31
Mooi?

:blink:

Peter zijn dochter inderdaad maar de klank van AN mooi noemen? Bruut en en flink uit de bocht vliegend, ja inderdaad. Maar mooi..? Ik kan me ook niet heugen dat jij dit merk ooit deze eigenschappen hebt toebedeeld....

Het kan ook geen kwaad wat circuit kennis op te doen....... :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

xlr8

Citaat van: scrutinizer op maart 11, 2019, 11:58:55
Of de dominantie van de DAC's receiver zijde speelt je parten natuurlijk ;)
Heeft weinig met een desillusie van doen...Mits zo de ervaring dat toelaat.

Ik prik die doosjes gewoon in de Hegel H360, lijkt me dat de interne DAC niet de bottleneck kan zijn.
Anderzijds hebben we dezelfde test ook gedaan bij de eigenaar van die Theta, zijn set is van kaliber '2e hypotheek voor afgesloten'. Toffe gast maar volledig de weg kwijt in audio, het beheerst alles.
Heeft bijvoorbeeld 8 kabellifters van tropisch hout waar -kennelijk- magische krachten in huizen. 8 stuks opgeteld is de prijs waarvoor ik mijn versterker heb aangeschaft  :wacko:
Kan je nagaan wat de rest van zijn hardware is welke vrijwel elke 2 maanden wisselt omdat er weer wat nieuws is waardoor hij achter dezelfde 2 maanden weer dood ongelukkig van is  ;)

Maar goed, op die set;  ook geen verschil.

Volgens hem lag het aan de standaard zekering wat ergens foutief in de stroomvoorziening zat en was wachtende op een bestelde High - End zekering.
Ontwerpfout van de fabrikant was het betoog...  :lookaround:


HuubF

Citaat van: Baardmannetje op maart 11, 2019, 11:28:31
Mooi?

:blink:

Peter zijn dochter inderdaad maar de klank van AN mooi noemen? Bruut en en flink uit de bocht vliegend, ja inderdaad. Maar mooi..? Ik kan me ook niet heugen dat jij dit merk ooit deze eigenschappen hebt toebedeeld....

Ja bij die dochter was het een zooitje want dat stond veel te hard. Maar ik heb wel wat meer geciviliseerde sets gehoord, onder andere bij Hans.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: xlr8 op maart 11, 2019, 11:34:20
'...
Tsja... soms kan een desillusie zo heerlijk voor de gemoedsrust zijn  :coffee:

Ach desillusie... ik verveelde me een beetje want de set is eigenlijk af en de volgende upgrade kost een vermogen.  :)

Er zijn zat dingen die wél uitmaken. Soms maken die het geluid slechter, soms beter. Hele goede/dure Audioquest speakerkabels lijken bijvoorbeeld in eerste instantie een enorme verbetering ten opzichte van de Naim NAC A5 kabels. Totdat je de specifieke Naim touch gaat missen. En dan wissel je de boel weer zuchtend om. Met een lekkerder maar minder verfijnd geluid.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)