Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

chansig

En Noot87 vind je bericht leuk. Wat ik dan weer grappig vind gezien het thema jeuken.

Binnenkort ga ik naar Huub, voor de gezelligheid en om hem te indoctrineren als het gaat om het gebruik van een sub of 2. Je bent een subwooferdrammer of je bent het niet.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

noot87

Ik weet niet of er ook jeuk door mijn post is gecreëerd.

Ik ben zelf ook een grote voorstander van subwoofers. Alleen is het nog niet zo gemakkelijk om ze juist in te stellen. Zeker niet in lastige ruimtes.
Als ik de foto van Huub zie, dan lijkt het mij niet de meest ideale opstelling. Ik denk dat de opstelling (+ akoestiek) het meeste negatieve invloed op het geluid, waardoor je blijft switchen en gekke dingen proberen.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

chansig

Jeuk, noot87, noten, jeuk aan m'n noten.

In mijn hoofd was hij heel leuk.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

luuk123456

Citaat van: chansig op juli  4, 2018, 11:53:20
Jeuk, noot87, noten, jeuk aan m'n noten.

In mijn hoofd was hij heel leuk.

Gr. Hans

Niet alleen in je hoofd ;D
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Martin!!!

Citaat van: HuubF op juli  3, 2018, 23:31:45
Merkwaardig: de Allae klinkt alleen goed als je een andere LS-kabel dan de NACA5 gebruikt. Ik kon het niet geloven want je zou toch verwachten dat een Naim kabel tussen Naim apparaten het beste resultaat geeft. En tot nu toe was de NACA5 ook steeds de beste oplossing, ook in vergelijking met een Audioquest Castle Rock.

Nu niet meer. Misschien komt het omdat hij iets te kort is. Hij is 3 meter maar moet minimaal 3,5 zijn. Geen idee.

Ik had nog een paar metertjes goedkope Audioquest liggen en die doen het al de hele middag erg goed. De NACA5 klinkt magertjes en oninteressant.

Waar is de resterende halve meter gebleven dan?
mainly British stuff

HuubF

Citaat van: Martin!!! op juli  4, 2018, 14:00:36
Waar is de resterende halve meter gebleven dan?

Haha correctie: 3,5 meter jij kan het weten. Vraag blijft: is de link tussen NAP200 en Allae zo gevoelig dat er een langer stuk tussen moet? Ik kan het enorme klankverschil met el cheapo Audioquests anders niet verklaren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

noot87

Je moet ook echt de AudioQuest WEL Signature hebben wil je iets uit je luidsprekers halen, anders kun je wel blijven zoeken en zul je nooit tevreden zijn.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

frank2

De lengte van ls kabel maakt klanktechnisch geen verschil, heb het nooit kunnen horen. Verschillende​ merken type kabel natuurlijk wel. Proberen is het enige wat je kunt doen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Staaled

Citaat van: HuubF op juli  4, 2018, 14:31:04
subwoofer!
Dat was al duidelijk. :)
Het valt nu onder een algemene discussie. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: Knor op juli  3, 2018, 17:23:57
Ik doelde er simpelweg op dat je niet persé een subwoofer nodig hebt om de in de opname besloten laagfrequente informatie goed te kunnen waarnemen en duiden.
Dat komt omdat die informatie in het geheel niet afhankelijk is van de kwantiteit maar van de kwaliteit van de basweergave.
Onbelangrijk is of dat een monitor is of een groot systeem. Ergo: de aanwezigheid van een sub garandeert niet wat er werd beweert, nl. dat je dan ineens wel alle laaginfo hoorbaar krijgt.
Het gaat in de praktijk immers om niet meer dan een half oktaaf en daar zit wel info, maar ook weer niet zoveel als hier werd gesteld.

Het is daarnaast mijn ervaring - en die kun je er niet los van zien - dat de problemen en uitdagingen om sublaag correct weer te geven exponentioneel toenemen met elke Herz onder 35 die je nog lager wilt gaan.

Dit zal dan op een of andere manier resulteren in een min of meer afschrikwekkend slechte bas, die wel uitblinkt in selectieve kwantiteit, maar verder geen inzicht van betekenis levert in de nuances van het laag. Een goed opgestelde monitor in een ruimte die zelf ook meewerkt zou jou echter een inkijk kunnen leveren in het laag waar je U tegen zegt.

Het is gewoon niet zo makkelijk om echt laag echt goed neer te zetten, zeker niet in het soort onbehandelde en voor audio vijandige woonruimtes waarvan er nogal veel voorkomen.
Tenslotte maak ik weleens mee dat kwantiteit bij subs voor kwaliteit wordt aangezien, dus zo gek is het niet om die heiligverklaringen even tegen het licht te houden, toch?
Een subwoofer onderschuiven in de weergave is een beperkt en inferieur gebruik van subcapaciteit.
Dan doet het wel wat mee , maar de mains blijven uiteraard het meeste dragen.
Crossover met subs is waar de winst ligt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

noot87

NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

frank2

Een goede vloerstaander die wil Huub, heeft geen sub nodig. Ik heb hier goede vloerstaanders staan, die gaan zeer laag, sub is overbodig. Snap niet dat jullie over subs blijven doorgaan. Een sub is alleen noodzakelijk bij een monitor of slecht ontworpen of goedkope kleine vloerstaanders en je hebt dan dsp nodig.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

RalphH

Of als je akoestiek brak is. Maar daar moet je voor durven meten ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

frank2

Dat probleem heb ik niet maar kan zeer vervelend zijn. Maar ook dan is een sub niet meteen nodig. Dsp kan dan handig zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

notoxus

Subs..haat liefde verhouding mee. 4 of 5 gehad. Soms ontzettend gaaf. Meestal afleiding.. krijg het nooit goed voor elkaar. MiniDSP, meet mic en een Dualcore gehad maar geen bevredigende resultaten. Misschien dat Hans het voor elkaar krijgt om de stelling "meer subs" overtuigend weet neer te zetten voor Huub.  :D
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

chansig

Of je vind je geluid gewoon goed zoals het is en je denkt dat je waarneemt aan laag normaal/ het maximale is.

Waarom wordt er zo ongenuanceerd naar subs gekeken ?

Bijna alle woonkamers hebben een issue. Zeker in het laag icm hoe mannen hun speakers neer mogen zetten (mooi meubel er tussen, liefst ook een tv, zo dicht mogelijk tegen de muur, speakers waarvan er minimaal 1 in een hoek moeten staan) en het beste geluid ervaren wat je ooit hebt gehad als er weer een andere stekker op een nieuwe kabel zit.

Moedeloos wordt ik ervan...beetje verdrietig ook wel. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Niet iedereen kan (wil) zich terug trekken op zolder en in een soort iglo gaan wonen  :D

Carrol

Moedeloos Hans,we landen weer in dezelfde discussie,het gaat erom dat jij!! Tevreden bent,en wat een ander er van vind dat is toch klets.
Wat ieder van een sub vindt moeten ze zelf weten,ik...wil er niet meer zónder,ik denk er zelfs aan om er nog 1 te kopen.
Niet iedereen zn gelijk willen halen,a.u.b.
Huub wil hem niet,KLAAR!!!


,ik
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

Citaat van: Ralf67 op juli  4, 2018, 16:49:06
Niet iedereen kan (wil) zich terug trekken op zolder en in een soort iglo gaan wonen  :D

Eerder de Sahara....te warm. Dus van de week een klein JBL BT speaker dingetje gekocht. Ga ik nog een sub bij kopen en panelen omheen zetten... :D

Citaat van: Carrol op juli  4, 2018, 16:53:45
Moedeloos Hans,we landen weer in dezelfde discussie,het gaat erom dat jij!! Tevreden bent,en wat een ander er van vind dat is toch klets.
Wat ieder van een sub vindt moeten ze zelf weten,ik...wil er niet meer zónder,ik denk er zelfs aan om er nog 1 te kopen.
Niet iedereen zn gelijk willen halen,a.u.b.
Huub wil hem niet,KLAAR!!!
,ik

NEEE!!!! IK BEPAAL ZELF WEL WANNEER IK KLAAR BEN MET IETS....dusss.  :D

Maar goed, Huub weet het prima en zal zich door mij of wie dan ook niet om laten praten. Ik ga dat zeker ook niet proberen en gelijk hebben hoef ik al helemaal niet. Zeker niet van bepaalde mensen zoals een Frank2 of een Contour. Als die mijn (inhoudelijke) berichten gaan liken, dan heb ik een probleem.

Als Huub mij gelijk geeft dan is mijn dag weer goed. Overigens ik heb gewoon gelijk...dus er is helegaar geen probleem.

Zo dikke korrel zout erop....en door met leuke dingen doen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.