Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sirius666

Citaat van: HuubF op juni  3, 2018, 21:46:03
Ik wil wel weer eens mooie vloerstaanders.  :wub:

ATC (19a)? De synergie is er blijkbaar  ;)

Bereid je de waf alvast voor? :D

HuubF

Citaat van: Sirius666 op juni  3, 2018, 22:35:29
ATC (19a)? De synergie is er blijkbaar  ;)

Bereid je de waf alvast voor? :D

Ja ATC is nog niet uitgespeeld. De 19 is maar een beperkte stap. De 19a of 40 zijn logische vervolgstappen.of PMC, Spendor of Focal.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

#1202
De S5 heb je toch al eens bezeten (...)?

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op juni  4, 2018, 08:23:59
De S5 heb je toch al eens bezeten (...)?

Ja ik heb wel eens een Spendor(tje) in huis gehad. Daarna kwamen een paar B&W's geloof ik (705, 704). Wat ik me herinner: lekker echt Engels geluid, geweldige gitaren. Geen idee waarom ze weggingen. Misschien omdat ik steeds meer klassiek ging luisteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Wel beide licht besnaarde instrumenten.

Ik ga weer in de volgmodus.

Sirius666

Citaat van: HuubF op juni  3, 2018, 22:57:31
Ja ATC is nog niet uitgespeeld. De 19 is maar een beperkte stap. De 19a of 40 zijn logische vervolgstappen.of PMC, Spendor of Focal.

De karavaan trekt de komende jaartjes dus nog wel even voort ;)

Met je nieuwe slaapritme :tounge: is het vroeg in de ochtend met die stilte om je heen ook geen straf om te luisteren gok ik?

HuubF

Citaat van: Sirius666 op juni  4, 2018, 09:53:48
De karavaan trekt de komende jaartjes dus nog wel even voort ;)

Met je nieuwe slaapritme :tounge: is het vroeg in de ochtend met die stilte om je heen ook geen straf om te luisteren gok ik?

Ja hoewel het voorlopig niks mag kosten.

Dat vroege opstaan is wel lekker ja.

Wat me vanochtend opviel was hoe groot de bijdrage van de Schiit Eitr is aan de natuurlijkheid van de weergave. Dat is echt een groot verschil met vroeger. Zelfs de 128 kbs NPO 4 stream klinkt daardoor beter.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na nog een paar heerlijke ochtenden klassiek luisteren lijkt het allemaal toch nog goedgekomen. De weergave heeft nu voor mij de juiste mix van alles wat ik zoek.

De Schiit Eitr was daarin het laatste stukje van de puzzel. Die zorgt voor het gevoel dat de omzetting van digitaal naar analoog nu perfect is. Hij zit de Naim sound niet in de weg. En het is heerlijk dat ik Roon weer kan gebruiken.

Alle onderdelen van de keten zijn belangrijk gebleken, de ATC SCM11's natuurlijk ook. Maar alle wijzigingen van de laatste tijd (de oorzaak dat ik nu tevreden ben) zaten in de electronica. Ook weer een wijze les.

Desondanks vind ik de bijdrage van ATC aan het totaalgeluid te belangrijk om weer naar een ander merk over te stappen.

De volgende stap zal dus een SCM40 zijn. Maar daarvoor moet eerst even worden gespaard.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Mooi man, ik vind de Schiit ook een verrassend apparaatje.
Geniet er van.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

chansig

Niet bang dat andere speakers de reis toch weer..etc ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op juni  7, 2018, 08:02:46
Niet bang dat andere speakers de reis toch weer..etc ?

Gr. Hans

Dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Maar ik vind het geluid nu zó goed dat ik het risicovol vind om naar een ander merk over te stappen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Er wordt een demo ATC SCM19A voor me geregeld. En dan hevig sparen ondanks dat de SCM11, Rel T5i en NAP200 er dan uitkunnen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Citaat van: HuubF op juni  7, 2018, 18:34:45
Er wordt een demo ATC SCM19A voor me geregeld. En dan hevig sparen ondanks dat de SCM11, Rel T5i en NAP200 er dan uitkunnen.

Sub niet denk, de ATC SCM19A gaan maar tot 54hz laag.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HuubF

Citaat van: Marco66 op juni  7, 2018, 18:51:45
Sub niet denk, de ATC SCM19A gaan maar tot 54hz laag.

Haha zit wel in de berekening. Ik denk ook dat de nogal kleine T5i ten onder zal gaan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Er is altijd wel roomgain waardoor zo'n speaker zomaar tot 40 Hz kan doorlopen.

Subwoofers is meer een HT dingetje, voor hifi niet echt nodig.

Groetjes Walter

Carrol

Citaat van: Contour op juni  7, 2018, 20:17:38
Er is altijd wel roomgain waardoor zo'n speaker zomaar tot 40 Hz kan doorlopen.

Subwoofers is meer een HT dingetje, voor hifi niet echt nodig.

Groetjes Walter
Zou hem ook! voor de hifi niet graag willen missen!!
De sub brengt zoveel extra's,daar kan een speaker echt niet tegenop
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

Citaat van: Contour op juni  7, 2018, 20:17:38

Subwoofers is meer een HT dingetje, voor hifi niet echt nodig.

Groetjes Walter

Mwahhhh.... :D

En een speaker gaat echt niet dieper door roomgain....de speaker blijft even diep gaan alleen gaat de ruimte aan de haal met het laag.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Carrol op juni  7, 2018, 20:34:33
Zou hem ook! voor de hifi niet graag willen missen!!
De sub brengt zoveel extra's,daar kan een speaker echt niet tegenop

Ja ik vind het ook wel lekker. Ik zet hem altijd heel zacht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.


Carrol

Citaat van: HuubF op juni  7, 2018, 20:37:01
Ja ik vind het ook wel lekker. Ik zet hem altijd heel zacht.
Als ik op ongeveer 70 db luister doe ik hem ook zachtjes,als ik avonds luister doe ik hem iets harder,ik wil hem dan ook wel " voelen"
Heb daar vaste volume standen voor ,die ik zelf een beetje uitgevogeld heb.
Bevalt prima
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op juni  7, 2018, 20:52:45
Bijna een kekke 'alles in één oplossing!'...

;D

Versterkers in speakers vind ik wel ok. Misschien zouden die wel beter kunnen maar er staat veel tegenover. Maar in dacs in speakers geloof ik niet.

Overigens zouden jij en Hans misschien baat kunnen hebben met die Schiit Eitr. Jullie speakers hebben tenslotte een spdif aansluiting.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Ik zou ook met USB kunnen spelen. Maar mijn streamertie heeft die optie niet.

Zet dat ding ook spdif naar USB om?

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op juni  8, 2018, 20:20:37
Ik zou ook met USB kunnen spelen. Maar mijn streamertie heeft die optie niet.

Zet dat ding ook spdif naar USB om?

Tsja dat zou kunnen. Dan moeten we het apparaatje omdraaien!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Citaat van: Baardmannetje op juni  8, 2018, 20:20:37
Ik zou ook met USB kunnen spelen. Maar mijn streamertie heeft die optie niet.

Zet dat ding ook spdif naar USB om?
Niet voor zover ik weet, de USB is alleen een ingang en de SPDIF is alleen een uitgang.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

op eigen verzoek verwijderd.

Dat is volgens mij inderdaad het geval...

Daarbij 'less is more'!

:hehe: