Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Contour

Dat is inherent aan de hifi hobby toch? Duizenden euro's uitgeven, ik zie het probleem niet, mits je het geld kan vrijmaken natuurlijk...  :laugh:

HuubF

De Chord Qutest is alweer verkocht. Ik moet echt ophouden met het kopen van nieuwe apparaten die me dan weer teleurstellen dat kost me veel te veel geld.

Afijn, wel veel geleerd. De Naim sound blijft staan als een huis, de dac in de NAC272 klinkt geweldig, ik probeer voorlopig niets meer van een ander merk.

Maar ik wil wel Roon gebruiken en de USB naar spdif omzetting via de iFi vind ik niet goed genoeg. Er is een klein maar hoorbaar verschil met de NAC272 via de ingebouwde streamingmogelijkheden.

Een Naim V1 is inmiddels afgevallen. Mooi apparaat maar een lagere Naim-klasse dan die waar ik nu in zit en dat hoor ik gegarandeerd. Dus misschien komt er een betere USB-spdif omzetter. De TeddyU2S is de meest logische kandidaat.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AudioEnZo


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AudioEnZo

Dan is de Singxer SU1 wel een serieuze kandidaat. Ik gebruik 'm hier ook maar dan voor de I2S uitgang. Via de Singxer klinkt het zelfs beter dan USB rechtstreeks de DAC in.

HuubF

Citaat van: AudioEnZo op mei  6, 2018, 15:57:35
Dan is de Singxer SU1 wel een serieuze kandidaat. Ik gebruik 'm hier ook maar dan voor de I2S uitgang. Via de Singxer klinkt het zelfs beter dan USB rechtstreeks de DAC in.

Klinkt goed. Waar verkrijgbaar?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AudioEnZo


HuubF

Citaat van: AudioEnZo op mei  6, 2018, 15:59:31
Ik had er al een link in het vorige bericht geplaatst, maar hier is ie nog een keer  ;D

https://www.magnahifi.com/nl/webshop/product/singxer-su1-black

Sorry liep een beetje achter met inlezen. Nogmaals, ziet er goed uit maar de verhalen over verbeteringen in de voeding vind ik minder. De TeddyU2S heeft al een goede voeding ingebouwd én TeddyPardo is een Naim concurrent.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AudioEnZo

De "standaard" voeding in de SU1 is ook vast goed hoor en aan de voeding in de Teddy zal wellicht ook wel wat verbetert kunnen worden  :P

Je kiest gewoon wat je het best past natuurlijk, maar je hebt in ieder geval een keuze, that's all.


HuubF

Citaat van: AudioEnZo op mei  6, 2018, 16:16:33
De "standaard" voeding in de SU1 is ook vast goed hoor en aan de voeding in de Teddy zal wellicht ook wel wat verbetert kunnen worden  :P

Je kiest gewoon wat je het best past natuurlijk, maar je hebt in ieder geval een keuze, that's all.

Ik ben heus wel dankbaar hoor!  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AudioEnZo


AudioEnZo

Een simpelere en goedkopere manier is met een Singxer F1 module. Die heeft alleen een USB ingang en een SPDIF coaxiaal uitgang. Wordt als ik me niet vergis vanuit de USB ingang gevoed. Ik heb er zelf geen ervaring meer maar wat ik zo hoor en lees werkt en klinkt dat uitstekend.

Is als los module te verkrijgen maar er is ook een doosje voor eromheen beschikbaar.


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: AudioEnZo op mei  6, 2018, 18:12:06
Een simpelere en goedkopere manier is met een Singxer F1 module. Die heeft alleen een USB ingang en een SPDIF coaxiaal uitgang. Wordt als ik me niet vergis vanuit de USB ingang gevoed. Ik heb er zelf geen ervaring meer maar wat ik zo hoor en lees werkt en klinkt dat uitstekend.

Is als los module te verkrijgen maar er is ook een doosje voor eromheen beschikbaar.

Heb 'm met aluminium hoesje besteld. Ben benieuwd!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AudioEnZo

Doe je goed, Huub, ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen!

notoxus

Aha. Gaaf man! Ben ook erg nieuwsgierig wat het gaat brengen.
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

scoc

Citaat van: HuubF op mei  6, 2018, 13:44:47
De Chord Qutest is alweer verkocht. Ik moet echt ophouden met het kopen van nieuwe apparaten die me dan weer teleurstellen dat kost me veel te veel geld.

Afijn, wel veel geleerd. De Naim sound blijft staan als een huis, de dac in de NAC272 klinkt geweldig, ik probeer voorlopig niets meer van een ander merk.

Maar ik wil wel Roon gebruiken en de USB naar spdif omzetting via de iFi vind ik niet goed genoeg. Er is een klein maar hoorbaar verschil met de NAC272 via de ingebouwde streamingmogelijkheden.

Een Naim V1 is inmiddels afgevallen. Mooi apparaat maar een lagere Naim-klasse dan die waar ik nu in zit en dat hoor ik gegarandeerd. Dus misschien komt er een betere USB-spdif omzetter. De TeddyU2S is de meest logische kandidaat.

Waarom dan niet de NAC272 verkopen en een Naim Uniti Atom in de plaats want deze heeft gewoon direct Roon Ready ondersteuning. Kan je NAP200 gewoon houden als eindtrap. Gewoon een stuk eenvoudiger lijkt mij zonder allerlei bijkomende componenten etc. Of Naim Uniti Star ipv voor en eindtrap apart.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

HuubF

Citaat van: scoc op mei  7, 2018, 23:07:58
Waarom dan niet de NAC272 verkopen en een Naim Uniti Atom in de plaats want deze heeft gewoon direct Roon Ready ondersteuning. Kan je NAP200 gewoon houden als eindtrap. Gewoon een stuk eenvoudiger lijkt mij zonder allerlei bijkomende componenten etc. Of Naim Uniti Star ipv voor en eindtrap apart.

Daar kom ik vandaan. ;D Ik wilde een hoger model en de Nova/Star was niet leverbaar. De aanschaf van de NAC272 was een gok maar hij is veel beter dan de Atom. En toen begon ik Roon te missen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Ik zit al een week met veel plezier te luisteren. Zelfs de iFi USB-SPDIF converter doet het eigenlijk prima. Ik ben er nu wel achter wat het verschil tussen computer+ifi en alleen NAC272 precies is: de NAC272 klinkt een fractie warmer waardoor bijvoorbeeld een viool net wat meer laat horen dat hij een klankkast heeft. Subtiel maar als je er eenmaal achter bent toch belangrijk. Zo dadelijk heb ik een veel-te-duur USB-kabeltje, misschien maakt dat nog wat uit.

De Singxer F1 komt pas volgende week, die was niet in voorraad.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


HuubF

Citaat van: Sirius666 op mei  8, 2018, 21:42:45
Recensie:

https://www.alpha-audio.nl/2018/05/review-chord-qutest-converter/

Kan ik onderschrijven. Maar mijn Naim setje doet er niet voor onder. En ik heb alles geprobeerd zoals de filter-settings.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De prijzige Audioquest USB kabel (een Coffee) doet het ondertussen, samen met een Jitterbugje, voortreffelijk. Het nadeel van een relatief eenvoudige USB-spdif omzetter wordt zowaar weggepoetst. Het lijkt erop dat ik nu gewoon Roon kan gebruiken. En de vervanger van de IFi is onderweg.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Hey Huub, hoe ziet jou luisteravond eruit,zie dat je om half twaalf nog een post zet.
Ik heb eigenlijk alleen de donderdagavond tot mijn beschikking,daar mn vrouw dan aan t spinnen is.
Kun jij elke avond je hobby uitoefenen??
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

HuubF

Citaat van: Carrol op mei  9, 2018, 07:58:07
Hey Huub, hoe ziet jou luisteravond eruit,zie dat je om half twaalf nog een post zet.
Ik hen eigenlijk alleen de donderdagavond tot mijn beschikking,daar mn vrouw dan aan t spinnen is.
Kun jij elke avond je hobby uitoefenen??

Mijn vriendin is een weekje weg dus nu alle vrijheid. Maar normaal: 's ochtends een half uurtje en 's avonds van 10 tot 11 op zacht volume. In het weekend als La Waf de hort op is.  En samen luisteren we ook best vaak naar muziek die we beiden leuk vinden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Gezellig...glaasje wijn, dekentje, haart vuurtje aan...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.