Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

Ron_Z en 3 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Markus2 op april 13, 2018, 16:49:01
Uniek willen zijn? Welnee.Ik geloof wèl in de verschilbeleving, dat is het punt helemaal niet. Het vormt voor mij ook geen punt meer zo snel ik de verschillen in een test niet langer weet te beschrijven of ze niet langer aan het specifieke apparaat weet toe te kennen (waarbij dat voorheen wèl leek).

Wat ik dan weer interessant vind, is dat de geneeskundige wetenschap zich sinds enkele jaren bezighoudt met de (meer) psychische kant van placebotoetsingen en die hebben toch wel enigszins verrassende uitkomsten (zover ik gekeken heb).
Jouw standpunt kennende, vind jij dàt niet interessant. Als je het sec over weergave hebt, is akoestiek ook (bijna) alles. Zodra daar echter visie en al wat daaraan gekoppeld is, bij kijken, dan liggen de kaarten simpelweg anders. Zo zie ik het, maar dat weet je.

En voor wat het waard is; Een Accuphase spreekt me nog altijd meer aan dan een JVC, maar lang niet meer zoveel als een tijd terug.

;)

Jij hebt een wat ontregelende manier van schrijven. Ik neem aan dat dat de bedoeling is. Even kijken...

1. Uniek zijn...
Jullie willen het misschien niet maar zijn het wel.

2. Ik geloof wel in de verschilbeleving...
Ik geloof in verschillen, period. But I'm no idiot. Dus als na een tijdje blijkt dat de waarneming niet klopt grijp ik gewoon in.

3. Een test??
Ik test niet, ik luister gewoon. In de lijn van Naim apparaten zitten verschillende klassen. Ik kan niet uitsluiten dat ze het onderscheid expres aanbrengen maar dat verschil hoor je heus wel hoor! Het helpt als je af en toe eens iets in huis haalt. Heb je dat vroeger ook gedaan en weet je nu beter (daar lopen er hier veel van rond)? Good for you maar laat mij dan met rust want ik vind het nog steeds leuk. :)

4. Placebo's...
Ik weet niet wat jij leest maar ik weet dan weer dat placebo's stoffen kunnen vrijmaken in je lichaam die daadwerkelijk iets doen. Dat is een beetje anders dan de suggestie dat het 'iets psychisch' doet. Ik vind dat juist bijzonder interessant.

5. Akoestiek is bijna alles...
Belangrijk, zeker waar. Toen ik een kleedje had neergelegd werd het geluid rustiger. Je zit alleen in een merkwaardige gemoedstoestand: jij moet veel dingen die je ziet, leest en hoort wel heel erg wantrouwen. Ik ben niet zo wantrouwig. Maar ook niet goedgelovig. Dat kan!

Kun je de volgende zin even uitleggen: 'Zodra daar echter visie en al wat daaraan gekoppeld is, bij kijken, dan liggen de kaarten simpelweg anders. Zo zie ik het, maar dat weet je.'.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op april 13, 2018, 17:08:06
Huub, veel plezier met de Hugo...

Dank je.. het is de Chord Qutest, de Hugo heb ik vorig jaar al gehad.  8)

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op april 13, 2018, 17:20:57
Jij hebt een wat ontregelende manier van schrijven. Ik neem aan dat dat de bedoeling is. Even kijken...
;)
Citaat
1. Uniek zijn...
Jullie willen het misschien niet maar zijn het wel.
Het maakt me dus niet uit.
Citaat
2. Ik geloof wel in de verschilbeleving...
Ik geloof in verschillen, period. But I'm no idiot. Dus als na een tijdje blijkt dat de waarneming niet klopt grijp ik gewoon in.
Maar hoe constateer je dan dat hetgeen je er enige tijd geleden bij kreeg, er nog altijd is?
Citaat
3. Een test??
Ik test niet, ik luister gewoon. In de lijn van Naim apparaten zitten verschillende klassen. Ik kan niet uitsluiten dat ze het onderscheid expres aanbrengen maar dat verschil hoor je heus wel hoor! Het helpt als je af en toe eens iets in huis haalt. Heb je dat vroeger ook gedaan en weet je nu beter (daar lopen er hier veel van rond)? Good for you maar laat mij dan met rust want ik vind het nog steeds leuk. :)
Luisteren, testen, what's in a name?! Ik zeg ook niet dat Naim zoiets niet pleegt te doen, kan me er echter niets bij voorstellen.
Dat jij het nog steeds leuk vindt, kan ik enkel waarderen.
Citaat
4. Placebo's...
Ik weet niet wat jij leest maar ik weet dan weer dat placebo's stoffen kunnen vrijmaken in je lichaam die daadwerkelijk iets doen. Dat is een beetje anders dan de suggestie dat het 'iets psychisch' doet. Ik vind dat juist bijzonder interessant.
Het begint juist bij de psyche, het zijn namelijk de hersenen die ervoor zorgen dat de werkzame stoffen binnen het lichaam aangemaakt worden en vrijkomen.
Citaat
5. Akoestiek is bijna alles...
Belangrijk, zeker waar. Toen ik een kleedje had neergelegd werd het geluid rustiger. Je zit alleen in een merkwaardige gemoedstoestand: jij moet veel dingen die je ziet, leest en hoort wel heel erg wantrouwen. Ik ben niet zo wantrouwig. Maar ook niet goedgelovig. Dat kan!
Toegegeven. Ik ben nogal een skepticus van nature.
Citaat
Kun je de volgende zin even uitleggen: 'Zodra daar echter visie en al wat daaraan gekoppeld is, bij kijken, dan liggen de kaarten simpelweg anders. Zo zie ik het, maar dat weet je.'.
Dat een oordeel enkel op basis van weergave weleens anders kan worden op het moment dat men daadwerkelijk weet èn kan zien waarmee de weergave tot stand komt.

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Ok fair, nog een reactie:

Citaat van: Markus2 op april 13, 2018, 18:46:13
;)Het maakt me dus niet uit.

Mij ook niet. Prima als mensen ergens compleet verschillend over denken.

Citaat van: Markus2 op april 13, 2018, 18:46:13
Maar hoe constateer je dan dat hetgeen je er enige tijd geleden bij kreeg, er nog altijd is? Luisteren, testen, what's in a name?! Ik zeg ook niet dat Naim zoiets niet pleegt te doen, kan me er echter niets bij voorstellen.

Ik weet niet beter dan dat ik dat gewoon onthou. Herinner je je dat ik mij het geluid van de Audio Note set die Hans 15 jaar geleden had nog voor de geest kan halen? Die set is zelfs voor mij een belangrijke referentie voor het aspect breekbaarheid in mijn ideaalgeluid. Dat mensen zich afvragen of dat werkelijk zo is (dat ik me dat geluid dus juist niet kan herinneren) kan ik me weer niet voorstellen. En Naim is gewoon cool stuff. Maar wel duur helaas.

Citaat van: Markus2 op april 13, 2018, 18:46:13
Dat jij het nog steeds leuk vindt, kan ik enkel waarderen. Het begint juist bij de psyche, het zijn namelijk de hersenen die ervoor zorgen dat de werkzame stoffen binnen het lichaam aangemaakt worden en vrijkomen.

Geen probleem, als die werkzame stoffen maar blijven worden aangemaakt. En dan een krachtig en toch muzikaal geluid graag.

Citaat van: Markus2 op april 13, 2018, 18:46:13
Toegegeven. Ik ben nogal een skepticus van nature. Dat een oordeel enkel op basis van weergave weleens anders kan worden op het moment dat men daadwerkelijk weet èn kan zien waarmee de weergave tot stand komt.

Dat is niet zo. Toen in een ABX mijn Sony TA370 net zo goed bleek als een hele dure versterker bleef ik het een verschrikkelijk ding vinden. Daarom vraag ik mij af in welke toestand jullie verkeren. Hoe matig het geluid ook is, als je vindt dat het de werkelijkheid is omdat je je akoestiek voor elkaar hebt is het OK. Daar heb je meer geluksbevorderende stoffen bij nodig dan in de wereld waar ik verblijf.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op april 13, 2018, 19:06:56
Ok fair, nog een reactie:

Mij ook niet. Prima als mensen ergens compleet verschillend over denken.

Ik weet niet beter dan dat ik dat gewoon onthou. Herinner je je dat ik mij het geluid van de Audio Note set die Hans 15 jaar geleden had nog voor de geest kan halen? Die set is zelfs voor mij een belangrijke referentie voor het aspect breekbaarheid in mijn ideaalgeluid. Dat mensen zich afvragen of dat werkelijk zo is (dat ik me dat geluid dus juist niet kan herinneren) kan ik me weer niet voorstellen.
Ik ben van mening dat je hier het menselijk brein (niet persé het jouwe) teveel krediet toekent.
Als je het hebt over gevoelens bij de weergave van destijds, kan ik je nog volgen, maar de exacte weergave van toen reproduceren èn langs de meetlat van een luistermoment in het heden leggen lijkt mij toch echt teveel gevraagd.

Daarover verschillen wij dus van mening.
Citaat
En Naim is gewoon cool stuff. Maar wel duur helaas.
Zeker fraai spul.
Citaat
Geen probleem, als die werkzame stoffen maar blijven worden aangemaakt. En dan een krachtig en toch muzikaal geluid graag.
De uitkomsten waren interessant, maar om kort te gaan; Ze konden enkele weken aanhouden, maar uiteindelijk hield het bij niet één van de personen aan.
Citaat
Dat is niet zo. Toen in een ABX mijn Sony TA370 net zo goed bleek als een hele dure versterker bleef ik het een verschrikkelijk ding vinden.
Waarom dan, denk of meen jijzelf?
Citaat
Daarom vraag ik mij af in welke toestand jullie verkeren. Hoe matig het geluid ook is, als je vindt dat het de werkelijkheid is omdat je je akoestiek voor elkaar hebt is het OK. Daar heb je meer geluksbevorderende stoffen bij nodig dan in de wereld waar ik verblijf.
Iedereen mag de eigen werkelijkheid bepalen. Ik geef alleen het belang van de akoestiek, in mijn optiek, aan (en hoe ik daarover denk).
De geluksbevorderende stoffen hoef ik in mijn geval beduidend minder aan te spreken dan vroeger. Ach, worlds apart.

Lekker frøbelen, dat doen we uiteindelijk allemaal. Op eigen wijze welteverstaan.  ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op april 13, 2018, 19:25:21
Ik ben van mening dat je hier het menselijk brein (niet persé het jouwe) teveel krediet toekent.
Als je het hebt over gevoelens bij de weergave van destijds, kan ik je nog volgen, maar de exacte weergave van toen reproduceren èn langs de meetlat van een luistermoment in het heden leggen lijkt mij toch echt teveel gevraagd.

Ken wel wezen maar als ik het nu nog in mijn hoofd terug kan halen én het herken is het voor mij toch echt zo.

Citaat van: Markus2 op april 13, 2018, 19:25:21
De uitkomsten waren interessant, maar om kort te gaan; Ze konden enkele weken aanhouden, maar uiteindelijk hield het bij niet één van de personen aan.

Dat zijn zo van die dingen die ik niet begrijp. Ik zeg al jaren dat autosuggestie en andere illusies maar beperkt aanhouden. Dat zeg jij nu ook. Hoe kun je dan een leven lang het geluid van Chord, Classe, Krell, Audioquest, Naim en al die andere fabrikanten mooi blijven vinden? Kennelijk niet door die stofjes van jou.

Wat probeer je nou te bewijzen vraag ik me af.

Citaat van: Markus2 op april 13, 2018, 19:25:21
Iedereen mag de eigen werkelijkheid bepalen. Ik geef alleen het belang van de akoestiek, in mijn optiek, aan (en hoe ik daarover denk).
De geluksbevorderende stoffen hoef ik in mijn geval beduidend minder aan te spreken dan vroeger. Ach, worlds apart.
Lekker frøbelen, dat doen we uiteindelijk allemaal. Op eigen wijze welteverstaan.  ;)

Psies.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op april 13, 2018, 16:51:56
Jouw opa is een wijze man! De muzikaliteit moet je meevoeren, de emotie moet je raken, je moet in de muziek worden gezogen en daar ook blijven. Dan heb je een goede set, of je nou met piepschuim omwikkeld op een doodgedempte zolderkamer zit of in een holle huiskamer om je WAF heen luistert.

Een geile bok was het, maar wellicht een andere keer meer daarover...

;D

chansig

Citaat van: HuubF op april 13, 2018, 19:49:26
Ken wel wezen maar als ik het nu nog in mijn hoofd terug kan halen én het herken is het voor mij toch echt zo.

Ze noemen dat ook wel een psychose... :D :D :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op april 13, 2018, 19:59:28
Ze noemen dat ook wel een psychose... :D :D :D

Ga jij jou lopen te zitten te twijfelen aan Huub zijn geestelijke kwaliteiten?!

:blink:  ;D

Markus2

Citaat van: HuubF op april 13, 2018, 19:49:26
Ken wel wezen maar als ik het nu nog in mijn hoofd terug kan halen én het herken is het voor mij toch echt zo.
Dat kan ik niet weerleggen en je kan het mij niet "bewijzen". Want dat laatste zou ik wel erg interessant vinden!
Citaat
Dat zijn zo van die dingen die ik niet begrijp. Ik zeg al jaren dat autosuggestie en andere illusies maar beperkt aanhouden. Dat zeg jij nu ook. Hoe kun je dan een leven lang het geluid van Chord, Classe, Krell, Audioquest, Naim en al die andere fabrikanten mooi blijven vinden? Kennelijk niet door die stofjes van jou.
Suggestie omvat meer dan één proces, daarnaast kunnen er meerdere suggestieve processen parallel aan elkaar plaatsvinden. Jij zoekt die verklaring in de apparatuur, ik in de psyche.
Dat is wat m.i. een eventuele ABX ook helder maakt; Het zit niet in de techniek en wel in de mens.
Ik weet hoe jij daarover denkt, maar ik heb naar mijn idee te vaak meegemaakt dat ik het wel even zou gaan vertellen.

De bewuste test is interessant omdat zowel proefpersonen als voorschrijvers wisten dat de medicatie, werkloze inhoudsstoffen bevatte.
Citaat
Wat probeer je nou te bewijzen vraag ik me af.
Ik tracht niets te bewijzen en geef slechts aan hoe ik tegen de zaken aankijk; Waarom naar mijn eigen idee, bepaalde argumenten van anderen, voor mij geen of voldoende hout snijden.

Jij kiest ervoor, door overtuiging, op het audiofiele pad te blijven. Ik juist niet meer. Achteraf zou je misschien ook wel kunnen stellen dat er bij mij nooit echte overtuiging is geweest en wel altijd twijfel, want het laatste was er altijd. Ik vond dat ervoeren verschillen door een nieuw "iets" altijd duidelijk waarneembaar moesten blijven, dat bleven ze nooit.
En juist dat genot is er sinds de akoestische aanpasserijen wel, dat blijft, duidelijk.

Ach, als we allemaal hetzelfde zouden zijn.... ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Citaat van: HuubF op april 13, 2018, 20:03:15
Ah de hulptroepen zijn gearriveerd.  :devil:

Ach nee Huub, zie de post zoals die is...een grote slechte grap. Welke voortkomt uit een werkervaring in de afgelopen week.

Ik heb vandaag sowieso niet de energie om mezelf te vermoeien met type discussies zoals deze.

Probeer me de afgelopen dagen voor te nemen alleen in het fiets topic, jouw topic en mijn topic te posten. Lukt niet altijd...maar gaat me redelijk af.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april 13, 2018, 20:13:33
Ach nee Huub, zie de post zoals die is...een grote slechte grap. Welke voortkomt uit een werkervaring in de afgelopen week.

Ik heb vandaag sowieso niet de energie om mezelf te vermoeien met type discussies zoals deze.

Probeer me de afgelopen dagen voor te nemen alleen in het fiets topic, jouw topic en mijn topic te posten. Lukt niet altijd...maar gaat me redelijk af.

Gr. Hans

Fiets topic???
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

 :D

Ja hij/het bestaat....is Tjeb ook nog wel eens te vinden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Omdat de Chord Qutest er waarschijnlijk dit weekend niet zal komen besteed ik de vrijgevallen tijd met luisteren naar muziek en, natuurlijk, experimenten. Ik kan niet lang luisteren zonder weer even iets te veranderen of te proberen. Foutje misschien, door WAF gediagnosticeerd als... nou ja die is er dit weekend niet. Dus een paar dagen lekker knallen.

Gisteren toog ik naar de Gamma voor droog zand om de stands iets stabieler te maken. Dat hadden ze niet maar ik vond wel relatief mooie en dikke isolatieplaten. Best duur nog maar inmiddels staan ze in de huiskamer. Na heel veel schuiven staan ze nu tamelijk optimaal.

De invloed op het geluid is er. Als je minder reflecties hebt wordt het geluid droger, rustiger en je hoort daardoor wat meer details, instrumenten klinken rijker, het stereobeeld verbetert, je kunt ongestraft harder draaien. Mooi! Op de vraag of het eenzelfde effect geeft als je een ander apparaat neerzet: wat betreft de mate van verandering wel maar de aard van de verandering is wel anders. Als je akoestiek niet optimaal is hoor je prima relatieve verschillen, alleen op een lager niveau. Net zoals een akoestiek-freak een enorme verbetering kan bereiken door eens een echte dac te kopen.

Mijn conclusie: akoestiek, techniek/apparaatjes en esoterie/suggestie zijn allemaal even belangrijk. Mijn weg naar het audio-walhalla wordt nog iets breder.

Vraag is nu of het zóveel uitmaakt dat ik snel een man's cave of ruzie met mijn vriendin moet gaan maken. Allemaal erg ongezellig dus: nee. Ik troost me met het feit dat het harde draaien zondagmiddag weer voorbij is. Want hoe zachter je draait, hoe minder problemen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Bestel eens wat Akotherm D40 platen, 50mm dikte, veel beter dan die bouwmarkt platen. En gewoon netjes wit, kan zo op de muur.

HuubF

Citaat van: Contour op april 14, 2018, 11:58:55
Bestel eens wat Akotherm D40 platen, 50mm dikte, veel beter dan die bouwmarkt platen. En gewoon netjes wit, kan zo op de muur.

Thanks ik ga eens kijken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Hoe schuin zijn de ATC's wel niet gericht op jou?

Waarom haal je eigenlijk van die platen terwijl dat toch niet mag blijven staan van jouw vriendin? Er is heel wat mooier spul te verkrijgen, probeer dat er dan door te krijgen. Overigens ontbreekt de ruimte achter de speakers dus ik vraag mij af hoeveel nut het daar heeft.



HuubF

Citaat van: Sirius666 op april 14, 2018, 13:50:51
Hoe schuin zijn de ATC's wel niet gericht op jou?

Waarom haal je eigenlijk van die platen terwijl dat toch niet mag blijven staan van jouw vriendin? Er is heel wat mooier spul te verkrijgen, probeer dat er dan door te krijgen. Overigens ontbreekt de ruimte achter de speakers dus ik vraag mij af hoeveel nut het daar heeft.

De richting van de speakers is gewoon richting luisterplek. Ik heb de platen meegenomen om nu 3 dagen te kunnen experimenteren. Het heeft nut kan ik je zeggen. Hoewel ik liever mijn vriendin hier heb dan die platen. Dus morgen is het voorbij. Hiermee kan ik misschien wel richting een oplossing die wel mag.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op april 14, 2018, 14:38:04
De richting van de speakers is gewoon richting luisterplek. Ik heb de platen meegenomen om nu 3 dagen te kunnen experimenteren. Het heeft nut kan ik je zeggen. Hoewel ik liever mijn vriendin hier heb dan die platen. Dus morgen is het voorbij. Hiermee kan ik misschien wel richting een oplossing die wel mag.

Een paar graden meer/minder indraaien kan, afhankelijk van de speaker, al effect hebben. Normaal begin ik kaarsrecht en van daaruit experimenteren maar. Teveel indraaien zou een smaller stereobeeld (en geen goede balans) als gevolg kunnen hebben.

Misschien dat Timvg in Hans' topic je kan helpen met wat er bij jou qua akoestiek mogelijk is?

Tevreden met je Pardo voeding?

Markus2

Citaat van: Contour op april 14, 2018, 11:58:55
Bestel eens wat Akotherm D40 platen, 50mm dikte, veel beter dan die bouwmarkt platen. En gewoon netjes wit, kan zo op de muur.

Ik betwijfel of Akothern zoveel beter is dan 50mn Isover of Rockwool van een bepaalde densiteit.
Wel fraai dat je er niets meer aan hoeft te vogelen om het toonbaar te maken.

@Huub, volgende keer het andere product meenemen. 😉
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Sirius666 op april 14, 2018, 13:50:51
...Overigens ontbreekt de ruimte achter de speakers dus ik vraag mij af hoeveel nut het daar heeft.

Want?

op eigen verzoek verwijderd.

Trouwens Huub, het spul wat je nu in huis hebt gehaald doet erg weinig in het laag.

Heb je een merknaam en type?

HuubF

Citaat van: Sirius666 op april 14, 2018, 15:00:02
Een paar graden meer/minder indraaien kan, afhankelijk van de speaker, al effect hebben. Normaal begin ik kaarsrecht en van daaruit experimenteren maar. Teveel indraaien zou een smaller stereobeeld (en geen goede balans) als gevolg kunnen hebben.

Misschien dat Timvg in Hans' topic je kan helpen met wat er bij jou qua akoestiek mogelijk is?

Tevreden met je Pardo voeding?

De afgelopen weken ben ik heel erg bezig geweest met allerlei kleine dingetjes, ook de stand van de speakers tov de luisterplek. Ze richten een heel klein beetje naar beneden, de MDF stands zullen wel niet recht zijn. Maar dat lijkt goed uit te pakken want het stereobeeld verbeterde flink met de komst van de Norstones.

Wat ik zo leuk vind aan hifi is dat ik het helemaal zelf kan doen, puur op gehoor. Het klinkt in mijn optiek al erg goed en ik weet hoe het nog beter kan. Ik experimenteer liever dan dat ik een expert uitnodig.

De TeddyXP is één van de dingen die ik de afgelopen maand heb veranderd. Nu ben ik erg tevreden dus hij doet het goed.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op april 14, 2018, 15:14:24
Trouwens Huub, het spul wat je nu in huis hebt gehaald doet erg weinig in het laag.

Heb je een merknaam en type?

Staat geen merknaam op. Wel duur, 40 euro voor 4. Met het laag heb ik eigenlijk geen problemen op dit moment.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)