Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mr.M



Citaat van: chansig op januari 20, 2018, 09:54:23
Mmmm...."zeikers" staat er niet bij. Jammer misschien een volgende keer weer.

Gr. Hans


Iedereen die bij mij komt weet een beetje in welke cat... die past. Dus ik hoef geen namen meer te noemen. Lol

ik was jouw idd helemaal vergeten hans.... MY BAD...

Hierbij de aanpassing op de uitnodiging.... jij bent ook weer  van harte welkom Hans..


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

 :D

Thanks....laat maar weten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Voor 1 dagje een Audioquest Castle Rock luidsprekerkabel geprobeerd. Een rare ervaring toch weer, zo'n 1850 euro-kabel. Veel meer 3d, veel meer resolutie. Zeker in verhouding tot de in veel opzichten matige NACA5.

Toch uiteindelijk niet mooi. De coherentie wordt ingeruild voor spektakel, en ik weet waar dat eindigt. Wel weet je weer even dat je in feite aan het luisteren bent naar iets middelmatigs.

En ineens herinner je je dan waarom je jarenlang naar actieve speakers hebt geluisterd...

Nee we zijn er nog niet. Ik probeer maar weer even te wennen aan mijn lekker klinkende maar sub-optimale setje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Staat een setje te koop marktplaats, kost maar 525,00  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HuubF

Citaat van: Marco66 op januari 26, 2018, 13:34:45
Staat een setje te koop marktplaats, kost maar 525,00  ;D

Al gezien, wel vorige versie. Zo'n kabel doet het misschien goed in een wat steviger set met mooie vloerstaanders. In mijn set vind ik het niet werken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Als bijna 64-jarige midden in de zorg-sandwich én bezig aan het 47ste werkjaar vind ik toch nog tijd om lekker naar muziek te luisteren. En ook een beetje te klooien met mijn setje natuurlijk.

Bij de versterking heeft de AVI S21 eindversterker uiteindelijk toch gewonnen van de Naim NAP200. Dat komt voornamelijk door mijn ergernis over het slechte reageren op kabels; ik heb prachtige Vertere's die ik helemaal niet kwijt wil. De AVI geeft natuurlijk geen krimp en klinkt mooi helder met meer autoriteit dan de NAP200. Voordeel is ook dat de AVI het laag wat strakker in de hand heeft, dat verhaaltje dat ATC watts nodig heeft lijkt te kloppen. Beide versterkers gaan (waarschijnlijk) de deur trouwens uit want er komt een heuse Bryston lastransformator in da house. Leek me wel weer eens leuk en ik denk/hoop dat de ATC dat nog veel leuker vindt.

Wat betreft de Naim Atom: inmiddels ben ik zo gewend geraakt aan Roon met de Atom als end point dat ik me afvraag of ik er niet beter een goede dac tussen Mac Mini en eindversterker kan zetten...

Maar als ik dat dan zo teruglees bedenk ik me dat de aanschaf van de Atom juist een tegenreactie was op al die aan elkaar geknoopte apparaatjes. En de WAF is juist gewend aan de NAIM app.

Op dit moment ligt heel Ziggo er uit zodat we geen tv of muziek hebben. Morgen pas komt er pas iemand langs. Lekker rustig eigenlijk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

De PRAT-kick is wat weggeëbd en je mist nu de high-end sound eigenlijk wel?

:smile:

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op februari  5, 2018, 07:47:21
De PRAT-kick is wat weggeëbd en je mist nu de high-end sound eigenlijk wel?

:smile:

Daar worstel ik al een tijd mee. Naim klinkt lekker omdat er een soort vaart in zit die op zich verslavend is. Maar je moet dan niet teveel willen letten op details. Misschien dat een beetje Naim en een beetje geciviliseerde power werkt. De AVI klinkt in ieder geval goed.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Hey HuubF,zie net dat je weer actief bent nu richting het audio walhalla,leuk man,blijf je weer lekker volgen in deze virtuele audio wereld; :clapping:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

HuubF

Citaat van: Carrol op februari  5, 2018, 08:41:13
Hey HuubF,zie net dat je weer actief bent nu richting het audio walhalla,leuk man,blijf je weer lekker volgen in deze virtuele audio wereld; :clapping:

Hoi ja het blijft toch kriebelen. Mijn (daarvoor doorgeleerde) vriendin heeft al een tijdje geleden geamuseerd geconstateerd dat er een lichte persoonlijkheidsstoornis in mijn hoofd waart. Iets compulsiefs of zo. Maar het openbaart zich alleen bij hifi (vind ik).

Sinds ik dat heb toegegeven is ze een stuk inschikkelijker bij WAF zaken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op februari  5, 2018, 08:00:46
Daar worstel ik al een tijd mee. Naim klinkt lekker omdat er een soort vaart in zit die op zich verslavend is. Maar je moet dan niet teveel willen letten op details. Misschien dat een beetje Naim en een beetje geciviliseerde power werkt. De AVI klinkt in ieder geval goed.

Wat voor Bristol heb je jezelf cadeau gedaan?

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op februari  5, 2018, 09:13:41
Wat voor Bristol heb je jezelf cadeau gedaan?

Een 2B SST2 eindversterker. Als hij bevalt uiteraard.  8)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Ik zie dat Whathifi er in ieder geval wel over te spreken is.

;D

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op februari  5, 2018, 09:54:32
Ik zie dat Whathifi er in ieder geval wel over te spreken is.

;D

Ook over de AVI. Ooit heb ik dezelfde AVI in huis gehad samen met een eerder model Bryston en kon toen geen verschil horen. Ik heb toen de Bryston weggedaan (later ben ik overgegaan op actieve speakers). Dus ik ben benieuwd of een actuele Bryston de AVI nu wel kan verslaan.

Het punt zit hem in de ATC speakers. Die vind ik beter dan de Guru's maar ze blijken enorm veel power nodig te hebben om echt lekker te klinken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Goed bezig Huub, je reis laat mooi zien wat je met een traditionele set kan doen, goede speakers, dikke eindbak, goede kabels, zo'n alles in 1 (met of zonder dsp) oplossing krijgt het dan lastig om bij te benen.

Groetjes Walter

addesmo



HuubF

Citaat van: Contour op februari  5, 2018, 14:04:41
Goed bezig Huub, je reis laat mooi zien wat je met een traditionele set kan doen, goede speakers, dikke eindbak, goede kabels, zo'n alles in 1 (met of zonder dsp) oplossing krijgt het dan lastig om bij te benen.

Niet wat betreft precisie, wel wat betreft muzikaliteit vind ik. De gedachte dat in 1 actieve speaker een dac met de kwaliteit van een Chord Dave en een versterker met de kwaliteit van een mooie Bryston of Classé is gehuisvest geloof ik niet zo. Allemaal subjectief hoor!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Het is jammer dat je zo'n traditionele set niet even simpel naast zo'n alles in 1 set kan zetten. Bv naast die mij. Kan natuurlijk wel simpel, maar de kans is groot dat dit niet direct lekker gaat klinken. Wat niet geheel of eigenlijk geheel niet bijzonder te noemen is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Citaat van: HuubF op februari  5, 2018, 17:01:50
Niet wat betreft precisie, wel wat betreft muzikaliteit vind ik. De gedachte dat in 1 actieve speaker een dac met de kwaliteit van een Chord Dave en een versterker met de kwaliteit van een mooie Bryston of Classé is gehuisvest geloof ik niet zo. Allemaal subjectief hoor!

Actieve versterking heeft juist een zogeheten optimale technische match met de speaker zelf. Ook hebben speakers dan intern minder componenten nodig wat de weergave ook ten goede komt.

Vanuit die optiek denk ik dan ook dat bijvoorbeeld een set actieve KEF LS50 wel eens erg goed kan bevallen bij jou.

HuubF

Citaat van: Sirius666 op februari  5, 2018, 17:38:12
Actieve versterking heeft juist een zogeheten optimale technische match met de speaker zelf. Ook hebben speakers dan intern minder componenten nodig wat de weergave ook ten goede komt.

Vanuit die optiek denk ik dan ook dat bijvoorbeeld een set actieve KEF LS50 wel eens erg goed kan bevallen bij jou.

Geloof ik ook, hoor! Al met al heb ik best veel actieve speakers in huis gehad: veel Adams en een K&H 300. Maar daar zat dan een goede dac/voorversterker voor. Ook heb ik een jaartje geleden wat van die all in ones gehoord waaronder wat Dynaudio's en de Devialet Phantom Gold. Allemaal indrukwekkend maar toch...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De Bryston gaat waarschijnlijk niet door, ik kan geen kontakt meer krijgen met de verkoper.

Misschien niet erg, na weer een weekje luisteren en nadenken ben ik een stapje terug gegaan en heb de Naim Atom weer eens direct op de ATC SCM11's gezet. Eigenlijk is dat een mooi, lekker en natuurlijk geluid (geweldige gitaren en stemmen) met niet al teveel resolutie en maar 1 echt probleem: het laag is met de ATC's duidelijk iets te veel voor het ingebouwde versterkertje. Er is weinig autoriteit en het is minder gecontroleerd dan met de AVI of NAP200 eindversterker. En als je wat harder wil (wat ik bijna nooit doe) trekt de versterker de stekker er uit.

Vandaag ga ik toch maar eens informeren wat het kost om de Naim Atom in te ruilen voor de Nova. Als ik daarmee het geluid van de Atom krijg plus de autoriteit die ik nu mis plus minder gedoe met het aansluiten van de subwoofer plus niet gelimiteerde luidspreker/kabelkeuze zou ik het de meerprijs wel waard vinden. Ik kan 'm ongetwijfeld een weekje op proef krijgen, het voordeel van een hifi-winkel die jou als klant beschouwt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

solitaire

Dan zou ik idd. zeker ergens een luistersessie regelen met de Nova en jouw ATCs, om een herhaling van de klachten zoals jij die in de praktijk hebt met de Atom te voorkomen.




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Mitch--

Citaat van: HuubF op februari  8, 2018, 08:54:42
De Bryston gaat waarschijnlijk niet door, ik kan geen kontakt meer krijgen met de verkoper.

Misschien niet erg, na weer een weekje luisteren en nadenken ben ik een stapje terug gegaan en heb de Naim Atom weer eens direct op de ATC SCM11's gezet. Eigenlijk is dat een mooi, lekker en natuurlijk geluid (geweldige gitaren en stemmen) met niet al teveel resolutie en maar 1 echt probleem: het laag is met de ATC's duidelijk iets te veel voor het ingebouwde versterkertje. Er is weinig autoriteit en het is minder gecontroleerd dan met de AVI of NAP200 eindversterker. En als je wat harder wil (wat ik bijna nooit doe) trekt de versterker de stekker er uit.

Vandaag ga ik toch maar eens informeren wat het kost om de Naim Atom in te ruilen voor de Nova. Als ik daarmee het geluid van de Atom krijg plus de autoriteit die ik nu mis plus minder gedoe met het aansluiten van de subwoofer plus niet gelimiteerde luidspreker/kabelkeuze zou ik het de meerprijs wel waard vinden. Ik kan 'm ongetwijfeld een weekje op proef krijgen, het voordeel van een hifi-winkel die jou als klant beschouwt.

Goed pad! Blijf het persoonlijk wel echt bizar vinden dat Naim zo gevoelig is.....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: Mitch-- op februari  8, 2018, 09:20:19
... Blijf het persoonlijk wel echt bizar vinden dat Naim zo gevoelig is...

Vind ik ook. Gebruik van de NACA5 luidsprekerkabel helpt maar die is in vergelijking met de Vertere Pulse X inferieur op alle andere vlakken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)