Bij DofN: Analysis Audio Omega met Bacch Audiophile en ORC

Gestart door DofN, augustus 13, 2013, 21:32:25

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op februari 28, 2024, 08:26:22DSP? Juiste muziek?

Aangevuld.

Citaat van: RZeemering op februari 28, 2024, 09:13:05Ik mis nog placebo en nocebo effect...

Placebo ook toegevoegd.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

brt

Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

DofN

Ik zal al een tijdje te denken hoe ik nou toch handig een remote control kreeg tot mijn Mac Mini M2, waar Bacch op draait en die als streamer functioneert.

Inmiddels ontdekt dat UltraVNC hier de oplossing is. Hiermee heb ik toegang vanaf mijn Windows laptop tot de Mac Mini. Ik kan de Mac Mini nu gewoon 's nachts uitzetten en 's ochtends opstarten. Meestal werkt alles zonder dat ik hoef in te loggen of nog extra dingen moet doen, maar soms ook niet. Weer een stapje gezet.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Hannibal_

Lekker! Gemak dient de mensch  ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

DofN

@Kwabbernoot: in de veronderstelling dat je dit wel eens leest: hoe tevreden ben jij nog over Bacch? Ik kan me herinneren dat je twijfelde.

NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Kwabbernoot

Bij een apenstaartje voor de naam krijg je schijnbaar tegenwoordig een melding.

Maar ook zonder dat volg ik dit draadje wel.

Ik ben wel tevreden met BACCH. Het technisch luisteren is ook wel voorbij. Nu is het weer zoals voor BACCH. Muziek opzetten en niet luisteren of alles wel klopt. Héél af en toe schakel ik het nog wel eens uit als iets mij opvalt in de weergave. Maar het staat standaard aan ook al weet ik dat ik hier en daar ook wel iets inlever.

Zou ik het weer kopen? Absoluut.

Groeten...

DofN

Kwabbernoot

Het verbaast mij trouwens dat er niet meer HT-forum leden BACCH gebruiken. Ik kan iedereen aanraden het in ieder geval eens te onderzoeken.

mmuetst

Citaat van: Kwabbernoot op juni  8, 2024, 18:47:25Het verbaast mij trouwens dat er niet meer HT-forum leden BACCH gebruiken. Ik kan iedereen aanraden het in ieder geval eens te onderzoeken.
Ik wil het zeker een keer ondergaan. Is toegevoegd aan mijn Bucketlist.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Huub-13

Citaat van: Kwabbernoot op juni  8, 2024, 18:47:25Het verbaast mij trouwens dat er niet meer HT-forum leden BACCH gebruiken. Ik kan iedereen aanraden het in ieder geval eens te onderzoeken.
Kun je BACCH alleen gebruiken als er een PC of iets aanverwants in je signaalketen zit?
Als dat zo is vind ik het niet vreemd dat er maar weinig gebruikers zijn.
Hifi Rose RS-150B | Lyngdorf TDAI-3400 | Harbeth SHL5plusXD | Stax SR-009 + Stax Sigma + Stax 006t buizenversterker

chansig

Gewoon de Dutch & Dutch 8c speakers kopen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

DofN

Citaat van: Huub-13 op juni  8, 2024, 20:34:43Kun je BACCH alleen gebruiken als er een PC of iets aanverwants in je signaalketen zit?
Als dat zo is vind ik het niet vreemd dat er maar weinig gebruikers zijn.

Ja, dat is zo. Je moet er even moeite voor doen, maar de tijd die audiofielen hebben om maandenlang bezig te zijn met de beste versterker, kabels, luidsprekers, beurzen, bij elkaar op bezoek gaan, artikelen lezen en discussiëren op dit forum, kan deels besteed worden aan het implementeren van BACCH. Het kost wel geld natuurlijk, maar dat lijkt zelden een probleem voor deze vergrijsde doelgroep met voldoende centjes.

chansig

En hetgeen je moet doen stelt bar weinig voor. Tenminste bij de instapversie.

En als het niet gaat, staat Edgar paraat om je te helpen waar nodig.

Gr. Hans

Huub-13

Citaat van: DofN op juni  9, 2024, 08:24:41Ja, dat is zo. Je moet er even moeite voor doen, maar de tijd die audiofielen hebben om maandenlang bezig te zijn met de beste versterker, kabels, luidsprekers, beurzen, bij elkaar op bezoek gaan, artikelen lezen en discussiëren op dit forum, kan deels besteed worden aan het implementeren van BACCH. Het kost wel geld natuurlijk, maar dat lijkt zelden een probleem voor deze vergrijsde doelgroep met voldoende centjes.
Het is niet zozeer de moeite die het kost om BACCH te implementeren, maar het feit dat je bij het muziek luisteren altijd die PC of aanverwant ingeschakeld moet hebben. Vaak staat dat ding ook nog eens ver verwijderd van de muziekset.
Hifi Rose RS-150B | Lyngdorf TDAI-3400 | Harbeth SHL5plusXD | Stax SR-009 + Stax Sigma + Stax 006t buizenversterker

DofN

Ik heb een stille apple als een streamer verstopt achter mijn audiomeubel. Gaat prima.

mmuetst

Even voor mijn beeldvorming, je kunt de BACCH bewerking toch gewoon via een externe DAC omzetten naar analoog. Ik zie dan het probleem niet van de PC. Het signaal is gewoon nog steeds digitaal.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Kwabbernoot

Klopt. Ik denk dat men de pc (nog) niet als een volwaardige bron ziet?

Tabcam

Citaat van: Kwabbernoot op juni  9, 2024, 22:48:03Klopt. Ik denk dat men de pc (nog) niet als een volwaardige bron ziet?
Het is meer een extra kastje en/of dat je aan pc afspeelsoftware gebonden bent, ofwel je afspeelgemak wordt er niet eenvoudiger op.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Ik heb hier weleens een printscreen van de interface zien langskomen en dat vind ik er toch behoorlijk ingewikkeld uitzien. Zo ontzettend veel mogelijkheden...

En ik wil met Roon blijven spelen, dat valt ook niet te combineren dacht ik?

Zelfde voor mij als HR Player via Roon. Ook te veel opties voor mij (en daarmee kansen het te verklooien) waardoor ik afhaak.
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

chansig

Het zal van de versie afhangen hoe ingewikkeld het is. Het scherm ziet er inderdaad ingewikkeld uit. Maar je gebruikt er niets van. Daarbij...ingesteld is ingesteld.

Gr. Hans

brt

Citaat van: chansig op juni 10, 2024, 10:03:09Het zal van de versie afhangen hoe ingewikkeld het is. Het scherm ziet er inderdaad ingewikkeld uit. Maar je gebruikt er niets van. Daarbij...ingesteld is ingesteld.

Gr. Hans

Oke. Maar kan het met Roon geintegreerd worden? Het werkt ook alleen met Spotify dacht ik?
En is er een gratis proefversie?

chansig

Volgens mij gaat het prima met Roon. En het werkt met iedere streamingsdienst.

DofN heeft een proefversie gehad toch ?

Gr. Han

Faxe

Ik maak gebruik van een Silent Angel Rhein server voor Roon. Mijn Lyngdorf versterker heeft Roomperfect en is een een roon endpoint. Hoe kun je hier Bacch4Mac aan toevoegen? Een Mac mini heb ik al.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

chansig

https://www.theoretica.us/bacch4mac/

Hier kan je zien hoe het eea in de verschillende situaties aangesloten kan/moet worden.

De mazzel is dat ik geloof dat het eea er allemaal niet zoveel toe doet. Dus ik gebruik de MacBook als bron. Hier staat ook BACCH op, muziek gaat door de BACCH software en dan digitaal naar de Paradigm. Vanuit de Paradigm weer digitaal naar de luidsprekers.

Gr. Hans

Kwabbernoot

Gebruik je de Paradigm nog steeds? Ik dacht dat je die ertussenuit had gehaald.

Groeten...