Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

twani

Citaat van: garmtz op april  8, 2014, 22:48:31
Ik vind Croft helemaal niet zo pittig... Wel mooi open... En het doet mij ook wel degelijk aan een GOEDE buizenversterker denken. Maar dan met iets meer kracht en snelheid.
Nou hel jij qua voorkeur ook wat meer naar de snelle en directe kant van muziekweergave Garmt :)

Kan door een gekende "Laidback" fetisjist (zoals ik ben) ook wel eens heel anders worden ingeschaald....

Met beiden uiteraard niets mis :)

Cyreg

Citaat van: garmtz op april  8, 2014, 22:48:31
Ik vind Croft helemaal niet zo pittig... Wel mooi open... En het doet mij ook wel degelijk aan een GOEDE buizenversterker denken. Maar dan met iets meer kracht en snelheid.

Denk dat ik met mijn pittig hetzelfde bedoel als jij met kracht (en snelheid)  :unsure:

IMO in vergelijking met de LFD/ArtSpeak netsnoer is de klank minder smooth (of warm).
Heb nu even het originele UK netsnoer(met adapter) erop zitten als sort of reference.
Verder gewoon lekker inspelen  ;)

Maar ben overigens wel benieuwd waar de muteschakelaar zit in de techniek?
Wat en waar wordt eraf geschakeld?(alleen signaal?)

Nu met inspelen laat ik de versterker maar 'n paar dagen aanstaan(power on)
Daarna misschien zonde vd vv buisjes!  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

ChrisV

#3752
De LFD heeft een heel ander geluid dan Croft. Warmer, voller, flink upfront. De Croft doet veel meer met ruimte, plaatsing en ritme. De beheersing is groter.

ChrisV

...wat je voorkeur heeft is een kwestie van smaak.

garmtz

Inderdaad anders dan ik het verschil ervaar... Zou LFD niet warm willen noemen, eerder erg neutraal. De versterker is echter nooit scherp. Op het tonale vlak is op de LFD dan ook weinig aan te metken. Ik mis wel een bepaalde 'tunefulness'. Dat maakt het moeilijker muzikale lijnen te volgen en betrokken te blijven.

Wat me aan Croft opvalt, is de 'gulheid': in zijn rijke klankkleuren, grote ruimtelijkheid en vanzelfsprekende dynamiek. Muziek is goed te volgen, hoewel iets 'relaxter'/ warmer dan de werkelijkheid. Die warmte zit in het (mid-)laag, niet het hoog, dat zeker niet afgerond is ofzo.

Cyreg

Blijft toch lastig om steeds de klank zo te verwoorden, zodat we van elkaar snappen wat er wordt bedoeld, hier bij het lezen ;)

Mijn LFD3.1/MM(sn 519, in laatste standaard uitvoering) zou IK niet "upfront" willen noemen....
...maar misschien kan je het even anders verwoorden?
Croft meer ritmisch > Ja OK, past m.i. ook bij snelheid.


Maar 'k blijf nu gewoon even weekje luisteren; de LP's klinken echt prima.
Maar dat doen ze ook met m'n 3.1 ;D

Chris, welke netsnoertjes gebruik jij met je 4 Croft doosjes?
Al andere geprobeerd?

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

ChrisV

Ach, ik denk dat Garmt het het beste kan verwoorden. Nu ik zo even terugdenk aan mijn LFD opstelling zat daar ook een flinke dosis tweaks bij.

Qua snoeren: allemaal koper met prima stekkers.

Cyreg

Citaat van: garmtz op april  9, 2014, 09:35:18
Inderdaad anders dan ik het verschil ervaar... Zou LFD niet warm willen noemen, eerder erg neutraal. De versterker is echter nooit scherp. Op het tonale vlak is op de LFD dan ook weinig aan te metken. Ik mis wel een bepaalde 'tunefulness'. Dat maakt het moeilijker muzikale lijnen te volgen en betrokken te blijven.

Wat me aan Croft opvalt, is de 'gulheid': in zijn rijke klankkleuren, grote ruimtelijkheid en vanzelfsprekende dynamiek. Muziek is goed te volgen, hoewel iets 'relaxter'/ warmer dan de werkelijkheid. Die warmte zit in het (mid-)laag, niet het hoog, dat zeker niet afgerond is ofzo.

Ja, ruimtelijkheid is ook wel iets dat opvalt, naast dat de klank weinig vaagheid kent ;)
Garmt, welke Croft amp's heb jij beluisterd (jouw referentie)? pre25/power7, of zelfs R versies?

Chris, bedankt; jij bent in ieder geval blij  :clapping: met je 4 box setup van Croft met de M30.1's  :exclamation:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

garmtz

Alle Crofts die ik hoorde, waren laatste generaties R of de serie daaronder.

ChrisV

Graag gedaan. Ben nu zelf aan de slag met een wissel in stands: van Skylan naar (een stuk hogere) Custom Design. Heeft een flinke verandering tot gevolg. Het is luchtiger, makkelijker maar ook wat minder strak. Denk dat veel te maken heeft met de hoogte van de stands en het feit dat deze lichter zijn.

Ben nog aan het uitvogelen wat precies anders is en hoe dat komt.

garmtz


ChrisV

Dank voor de tip. Wat doet dat met het geluid?

Ik heb nog Skyfill liggen. Werkt dat hetzelfde?

garmtz

Iedere filler is goed! Maakt het laag strakker en het geluid rustiger. Omdat er niet heel veel massa wordt toegevoegd, blijft het geluid levendig.

Cyreg

Citaat van: Cyreg op april  9, 2014, 09:39:36
Blijft toch lastig om steeds de klank zo te verwoorden, zodat we van elkaar snappen wat er wordt bedoeld, hier bij het lezen ;)

Anyway, nu na 32u versterker in gebruik (ook veel LP's), incl nachtje "on", is eea wel veranderd.
Nu dus wat meer ingespeeld en heb inmiddels LSkabels ook met de "polarity reversed" aangesloten op m'n beide speakers (met beter klankresultaat) en ben zelf ook wat meer gewend geraakt  :D

Klinkt toch werkelijk wel goed nu met voldoende warmte, in 'n mooi opgebouwd geluidsbeeld en met behoorlijk wat geluidjes, die ik toch niet zo precies kende.

Was dus gisteren ff te snel met allerlei commentaar  ???
En ga rustig nog 'n paar dagen verder luisteren.  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

ChrisV

Laat je de set ook continue spelen of staat ie alleen aan?

Een en ander zal nog wel verder verbeteren komende dagen. Volgens mij adviseert Glen Croft 80-100 uur inspelen.

Cyreg

Overdag vooral muziek spelen, veel LP's (phonotrapje); 's nachts alleen aan (nog 'n paar dagen)

Ook even m'n P3's aangesloten gehad > gaat gelukkig ook heel goed (iets meer volume nodig)
Dat is voor als ik de Croft evt. in de woonkamer ga gebruiken ipv de NAD C316BEE.

En ja, die Integrated's hebben dus 'n "reversed polarity" (ook vlgns Glenn Croft)
De pre25 en power7 ook allebei, maar met elkaar dan dus wel de juiste polariteit op de klemmen ;)

Voor de R versies weet ik het niet, zal liggen aan hoeveel opvolgende buisjes  :unsure:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

Citaat van: Cyreg op april 10, 2014, 20:46:28
Overdag vooral muziek spelen, veel LP's (phonotrapje); 's nachts alleen aan (nog 'n paar dagen)

Ook even m'n P3's aangesloten gehad > gaat gelukkig ook heel goed (iets meer volume nodig)
Dat is voor als ik de Croft evt. in de woonkamer ga gebruiken ipv de NAD C316BEE.

En ja, die Integrated's hebben dus 'n "reversed polarity" (ook vlgns Glenn Croft)
De pre25 en power7 ook allebei, maar met elkaar dan dus wel de juiste polariteit op de klemmen ;)

Voor de R versies weet ik het niet, zal liggen aan hoeveel opvolgende buisjes  :unsure:
Er is toch ook iets met een nogal afwijkende ingangsimpedantie bij de Crofts?  Ik herinner me zelfs ergens gelezen te hebben dat iemand een exemplaar terug stuurde naar Glenn om dit, specifiek voor zijn situatie, aan te laten passen....

Cyreg

Ik heb ook gelezen dat Glenn best bereid is (heeft daar vlgns zeggen zelfs plezier in) om te modificeren, aan te passen, te upgraden, wat je maar wil dus... ;).

In de technische sectie vd Stereophile test staat ook het e.e.a.  :D

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

Is de Croft al aan het "bijdraaien" Cyreg"? (of jij :)

Timvg

Vraagje voor Garmt dat misschien voor anderen van toepassing kan zijn: is het ondertussen al mogelijk om bv. uit de pro-serie, drie matching M20.1/M30.1 aan te kopen voor HT dienst?

Zou graag eind dit jaar de HT een upgrade geven, maar ben toch wel wat verknocht aan dat Harbeth geluid.  Destijds werd me gezegd dat dit voor de de domestic serie moeilijk was, maar misschien dat dit voor de pro serie ondertussen wel een optie is? Ik ben natuurlijk geen BBC, maar wie niet waagt..

Cyreg

Citaat van: twani op april 12, 2014, 13:42:45
Is de Croft al aan het "bijdraaien" Cyreg"? (of jij :)

Tja...........je weet vast wel hoe dat in z'n werk gaat  ;)

Wennen/inspelen en wat verschillende netspulletjes/posities (geen dure dingen) proberen
De geluidskwaliteit (zie Garmt's commentaar) blijft daarbij wel steeds overduidelijk overeind.

Ben nog ff op zoek naar de prettigste volheid/warmte, niet dat de Croft ooit "koel" speelt hoor!
Ik heb wel de indruk dat de Integrated zeer sterk reageert op de verschillende net aansluitsituaties
Misschien doordat alles zo recht toe recht aan aan elkaar zit, korte lijnen!  :unsure:

M'n LFD had dat ook al veel meer als m'n eerdere Cyrus versterkers!
Volgende week nog weer de LFD aansluiten, zoals ik die had.

De rust is in ieder geval nog niet terug gekeerd  :D


setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Bas Akkerman

Citaat van: Timvg op april 12, 2014, 15:15:03
Vraagje voor Garmt dat misschien voor anderen van toepassing kan zijn: is het ondertussen al mogelijk om bv. uit de pro-serie, drie matching M20.1/M30.1 aan te kopen voor HT dienst?

Zou graag eind dit jaar de HT een upgrade geven, maar ben toch wel wat verknocht aan dat Harbeth geluid.  Destijds werd me gezegd dat dit voor de de domestic serie moeilijk was, maar misschien dat dit voor de pro serie ondertussen wel een optie is? Ik ben natuurlijk geen BBC, maar wie niet waagt..
Ik vraag me af of je een center echt zou missen. Je kunt ook met meerdere mensen paartjes bestellen en die verdelen, maar dan heb je inderdaad niet exact gelijke luidsprekers.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Timvg

Citaat van: Bas Akkerman op april 12, 2014, 18:00:33
Ik vraag me af of je een center echt zou missen. Je kunt ook met meerdere mensen paartjes bestellen en die verdelen, maar dan heb je inderdaad niet exact gelijke luidsprekers.

Hoi Bas

Dit hangt in mijn ervaring vrij veel af van de kamer en de opstelling, in mijn geval is de HT ruimte wel dedicated maar moet ik in de breedte werken, een center is in deze opstelling vrijwel een must indien je met twee of meer personen gaat film kijken.

Paartjes verdelen was al eerder in me opgekomen, maar het is er nog niet van gekomen. Sowieso, purist zijnde lijkt het me wel leuk een matchende set te hebben met compleet passende center (en dan ook nog graag de Harbeth badge temidden van het frontje met serienummer xxxxC  ::) )

twani

Citaat van: Cyreg op april 12, 2014, 17:16:07
Tja...........je weet vast wel hoe dat in z'n werk gaat  ;)

Wennen/inspelen en wat verschillende netspulletjes/posities (geen dure dingen) proberen
De geluidskwaliteit (zie Garmt's commentaar) blijft daarbij wel steeds overduidelijk overeind.

Ben nog ff op zoek naar de prettigste volheid/warmte, niet dat de Croft ooit "koel" speelt hoor!
Ik heb wel de indruk dat de Integrated zeer sterk reageert op de verschillende net aansluitsituaties
Misschien doordat alles zo recht toe recht aan aan elkaar zit, korte lijnen!  :unsure:

M'n LFD had dat ook al veel meer als m'n eerdere Cyrus versterkers!
Volgende week nog weer de LFD aansluiten, zoals ik die had.

De rust is in ieder geval nog niet terug gekeerd  :D

Mmm, afgaande op hetgeen ik "Internationaal" op fora van gebruikers lees over "Croft op Harbeth" gebruikers had ik de verwachting/hoop dat het in één keer op z'n plek zou vallen.

Nog maar even dóórpielen dan maar.

Als ie weggaat mag je me bellen hoor. Ik wil hem er graag naast als "back-up" versterker, wil het een keer geprobeerd hebben.


Dirk

Citaat van: Timvg op april 12, 2014, 15:15:03
Vraagje voor Garmt dat misschien voor anderen van toepassing kan zijn: is het ondertussen al mogelijk om bv. uit de pro-serie, drie matching M20.1/M30.1 aan te kopen voor HT dienst?

Zou graag eind dit jaar de HT een upgrade geven, maar ben toch wel wat verknocht aan dat Harbeth geluid.  Destijds werd me gezegd dat dit voor de de domestic serie moeilijk was, maar misschien dat dit voor de pro serie ondertussen wel een optie is? Ik ben natuurlijk geen BBC, maar wie niet waagt..

Ik heb ooit eens een dubbele set P3ES2 gekocht om voor HT gebruik één setje ervan te "halveren" en als center in te zetten (ik wou absoluut ook eucalyptus, passend bij de fronts), maar in diezelfde periode heb ik toen ook geïnformeerd naar de beschikbaarheid van een los exemplaar (dus unmatched!) en ik meen me toch te herinneren dat dit bij de pro series gewoon zonder probleem kon.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea