Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op juni 17, 2013, 11:53:09
Dat doe ik dus ook en dan is het toch vreemd dat we in deze een andere ervaring hebben.

Maar zoals gezegd rest my case.............  :clapping:

Misschien dat S@m en Martin!!! langs elkaar heen praten en het over twee aspecten hebben: S@m over het principe van de SCS spike en Martin!!! over het effect dat hij merkt in zijn specifieke situatie.

Gr
Henk

tompj

#2376
Citaat van: Bas Akkerman op juni 17, 2013, 09:22:07
Ik ben wel benieuwd wat je aan verschil hoort, want ik wil precies de omgekeerde route volgen. Van spikes direct op de grond naar soundcares.
Heb ik precies zo gedaan Bas. Ik heb het gedaan omdat ik met de speakers wil kunnen schuiven; soms als ik een tijdje niet luister gaan ze tegen de muur. Ik hoor geen enkel verschil (maar ik heb dan ook weinig fantasie).
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

corry

#2377
.

Dr.Bedlo

Heb mijn 2de set Harbeth speakers op de volgende stands staan. Kun je in de laden ook nog zand kwijt voor de boemerigheid. Mooie hoogte en zo stabiel als het kan, Totale kosten E 60.-
Quad vintage.

Alco

:o voor € 60,- koop je ook al een stel prima stands. (2e hands)

Of voor € 40,- meer deze Atacama Duo 6 stands nieuw.

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Deleted Member 2

Ik vind de stands van Fred19633 fraaier 8).
Passen ook meer bij harbeth ;D

MarkD

Nog wat foto's van hoe het nu staat te glimmen...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Bas Akkerman

Gaaf, al lijkt het heel donkerbruin? Geen problemen zo dichtbij de muur trouwens?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

raindog

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

bmateijsen

Citaat van: Bas Akkerman op juni 18, 2013, 17:27:55
Gaaf, al lijkt het heel donkerbruin? Geen problemen zo dichtbij de muur trouwens?

Hij heeft geen directe zij-wanden en dit was echt de optimale plek ;D.

Bas Akkerman

Citaat van: bmateijsen op juni 18, 2013, 17:38:54
Hij heeft geen directe zij-wanden en dit was echt de optimale plek ;D.
Geloof ik hoor, het is meer dat het verbazingwekkend blijft dat akoestiek zo kan verschillen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ


MarkD

De beste plek is door Bjorn proefondervindelijk vastgesteld en als ik het zo hoor heb ik geen reden om daaraan te twijfelen.  ;D Ook bij grotere afstand van de speakers tot de achtermuur blijf ik een staande golf rond de 63 Hz houden. Op deze positie manifesteert die zich het minst.

Ze zijn zeker wel zwart van kleur! Het zal aan de foto's liggen.

Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

MarkD

Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Alco

#2389
Wow, mooi hoor MarkD!  :)
Ik hou zelf niet zo van hoogglans zwart, maar nu ik de foto's zo zie is 't als geheel i.c.m die stands en je mooie interieur wel een heel fraai plaatje. :smile:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

MarkD

Ik was zelf eerst ook niet zo enthousiast bij het idee van hoogglans zwart, maar omdat maple niet leverbaar was en een andere houtfineer mismatcht met de meubels uiteindelijk toch maar de keuze hiervoor gemaakt (past wel weer goed bij de tv en sub e.d. + minder lastig te combineren bij aanschaf nieuw meubilair). Het scheelt dat de speakers nooit vol in de zon staan, zodat ik binnenshuis niet met een zonnebril hoef op te zitten... Plus ze zijn "iets" kleiner dan mijn vorige speakers (zie foto). Die had ik beslist niet in hoogglans zwart willen hebben!
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

JeroenGRT

Erg mooi, past goed in het interieur! Kom ze binnenkort graag eens beluisteren, ben erg benieuwd naar de harbeth klank.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

S@m

Citaat van: MarkD op juni 18, 2013, 20:08:02
(zie foto).


Oei... je rijdt zeker ook in een okergele volkswagen?


MarkD

Citaat van: JeroenGRT op juni 18, 2013, 20:24:23
Erg mooi, past goed in het interieur! Kom ze binnenkort graag eens beluisteren, ben erg benieuwd naar de harbeth klank.

Moet je zeker doen!

Citaat van: S@m op juni 18, 2013, 20:25:43
Oei... je rijdt zeker ook in een okergele volkswagen?

Jij mag nooit meer raden! ;D
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

S@m

Staan mooi die Harbeth's op de Fishtanks!  ;)

MarkD

Citaat van: S@m op juni 18, 2013, 20:31:58
Staan mooi die Harbeth's op de Fishtanks!  ;)

En multifunctioneel die Fishtanks. Ook mooi als bokjes onder de Volkswagen! :D

Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

S@m


garmtz

Geweldig om te zien! Wat gebruik je voor luidsprekerkabels?

Mitch--

Very nice!! Heel chique in hoogglans zwart!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

MarkD

Citaat van: garmtz op juni 18, 2013, 21:29:33
Geweldig om te zien! Wat gebruik je voor luidsprekerkabels?

Vooralsnog Audience AU24, maar ik wil zeker nog wat anders gaan proberen. Heb je misschien suggesties?
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers