Probleem met Adobe Lr & Ps

Gestart door LittleNinja, juli 30, 2023, 10:57:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LittleNinja

Sinds gisteren heb ik een probleem om foto's vanuit Lightroom (Lr) te openen in Photoshop (Ps).

Doorgaans ga ik altijd vanuit Lr naar Ps om een foto daar verder onder handen te nemen. Nu heb ik de afgelopen dagen wat foto's apart van Lr opgeslagen omdat ze nog niet klaar waren. Die heb ik daarna rechtstreeks vanuit Ps geopend om verder te bewerken.

Echter, sinds dat moment, lukt het niet meer om foto's vanuit Lr te laten openen in Ps! Hij opent wel het programma, maar de foto of foto's komen er niet. Vervolgens krijg je de melding dat het niet lukt om Ps te openen (die dan al opgestart is).

Wanneer ik foto's rechtstreeks in Ps open lukt dat wel, maar dan hebben we natuurlijk niet de bewerkingen uit Lr er in zitten. Eerst apart opslaan vanuit Lr om daarna rechtstreeks te openen in Ps lijkt me een debiele werkwijze.

Het maakt niet uit welke versie van Ps ik gebruik, de regulier of de Beta versie. Voorkeuren aangepast in Lr voor welke versie van Ps en daarna zelfs heel de computer opnieuw opgestart.

Tevens zie ik dat zowel Ps als Bridge een update hebben gehad eergisteren. Dus dat zou ook een probleem kunnen veroorzaken. 

Meer mensen met deze ervaringen?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sjaak_Banaan

Niet in PS of LR, maar wel soortgelijke opstart issues in InDesign en een plugin.
Daar wilde het wel eens schelen om zowel InDesign als de pluging als beheerder te openen en te sluiten.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

LittleNinja

Citaat van: Sjaak_Banaan op juli 30, 2023, 11:04:19Niet in PS of LR, maar wel soortgelijke opstart issues in InDesign en een plugin.
Daar wilde het wel eens schelen om zowel InDesign als de pluging als beheerder te openen en te sluiten.

Thanks. Ga ik proberen.

Werk je op Windows of Mac?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Apart.
Dit speelt soms wel op een NAS waar een permission open staat op de file en je dan niet kan opslaan alleen opslaan als

Je kan even de preferences van Lr resetten

maar VOOR je dat doet zou ik even een resync van die folder doen. Ga erop staan en rechtermuisknop resync folder.

Ik gok dat Ps de file anders heeft opgeslagen en Lr dus niet de juiste file lijkt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sjaak_Banaan

Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

LittleNinja

Citaat van: LittleZeurkous op juli 30, 2023, 11:06:21Thanks. Ga ik proberen.

Werk je op Windows of Mac?

Lijkt niet te werken..  :nopompom:

Bedankt voor de input.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 30, 2023, 11:16:52Apart.
Dit speelt soms wel op een NAS waar een permission open staat op de file en je dan niet kan opslaan alleen opslaan als

Je kan even de preferences van Lr resetten

maar VOOR je dat doet zou ik even een resync van die folder doen. Ga erop staan en rechtermuisknop resync folder.

Ik gok dat Ps de file anders heeft opgeslagen en Lr dus niet de juiste file lijkt.

Het gaat hier al om het openen vanuit Lr, dus nog niet het opslaan. Ik moet dan dus nog beginnen met de edits in Ps.

Hij haalt de beelden van een externe USB-C schijf. Hoe doe ik dat resyncen?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Op de map gaan staan waar de files in zitten binnen Lightroom. Rechtermuisknop en dan resync folder.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 30, 2023, 13:06:29Op de map gaan staan waar de files in zitten binnen Lightroom. Rechtermuisknop en dan resync folder.

Helaas. Het doet niets.

Wanneer ik een enkele foto wil openen in Ps (vanuit Lr) dan duurt het redelijk lang, vervolgens komt er een melding dat Ps niet gestart kan worden. Vervolgens klik je op oké en dan opent hij alsnog de foto in Ps. Dus dat werkt (ook al voor de poging van resyncen).

Echter, wanneer ik een aantal foto's als layers wil openen in Ps dan worden de foto's niet geopend (in ieder geval niet snel genoeg en heb ik het al opgegeven).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Heb je de bèta erop of standaard release ?

Anders even alles eraf en opnieuw erop. Vaak is dat geen enkel probleem met Adobe.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 30, 2023, 14:50:42Heb je de bèta erop of standaard release ?

Anders even alles eraf en opnieuw erop. Vaak is dat geen enkel probleem met Adobe.

Beiden getest (inclusief herstart).

Ik probeer het herinstalleren altijd te vermijden vanwege de verschillende instellingen die je doet in die software. Ik ben altijd bang dat die weer direct verdwijnen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Maar niemand heeft dus dit probleem?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Gaf hij bij resync wel de dialoog met 0 changes ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 30, 2023, 16:44:53Gaf hij bij resync wel de dialoog met 0 changes ?

Nee want ik heb in de tussenliggende tijd allerlei beelden aangepast en er bij gezet.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Ok maar daarna zelfde probleem dus.
Heb je dit ook met fotos die je nog nooit geopend hebt ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 30, 2023, 17:16:20Ok maar daarna zelfde probleem dus.
Heb je dit ook met fotos die je nog nooit geopend hebt ?

Nog niet geprobeerd. Morgen even doen..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Even een update:

In de afgelopen tijd zijn er wat updates geweest en inmiddels lukt het openen vanuit Lr prima bij de normale versie van Ps.

De Beta versie werkt nog k*tter dan voorheen. Echt top.
Gelukkig gebruik ik die nog niet heel veel en kan ik dus uitwijken naar de gewone versie.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Even navraag voor je gedaan.
Bij bepaalde updates kan dit inderdaad voorkomen.
Als je op dit moment van alle 3 de laatste update hebt draaien zou het opgelost moeten zijn.

Ik kan dat bevestigen.
Ik kreeg het probleem een tijdje geleden ook ineens, en na de update van vorige week werkt alles hier weer perfect.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 28, 2023, 10:53:35Even navraag voor je gedaan.
Bij bepaalde updates kan dit inderdaad voorkomen.
Als je op dit moment van alle 3 de laatste update hebt draaien zou het opgelost moeten zijn.

Ik kan dat bevestigen.
Ik kreeg het probleem een tijdje geleden ook ineens, en na de update van vorige week werkt alles hier weer perfect.

Dan ga ik dat morgen opnieuw checken want ik dacht dat ik de laatste versies had. Thanks
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"