Te Lange HDMI Kabel Kan ruis Geven op Beamer??.

Gestart door hitsenbits, februari 25, 2011, 15:17:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Blijkbaar heb jij alle tijd van de wereld, ik niet.
Ik heb nog geen maand geleden een 10mtr kabel test gedaan dus lijken me nieuwe lijken me nieuw ;)

Nogmaals we verkopen erg veel kabels, switches en projectoren en horen ook veel.
Veel mensen testen eerst de kabel van een paar tientjes en komen later tocht terug omdat ze niet tevreden zijn.

Verder laat ik het hierbij en raadt jou aan het ook te doen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hitsenbits

He beste mensen hier allemaal die discussie van mij die ik begonnen ben heeft wel wat tongen los gemaakt(vingers)he!over of het beeld goed kan zijn met een te langer hdmi kabel(10M) die ik nu gebruik,zonet even goed de projector afgestelt met deze beugel van Voge'l's VPC 545 vondt het nog niet echt gemakkelijk om het goed te krijgen maar ik zit nu toch wel aardig in de goeie buurt??  :pompom:.
De 10 meter hdmi kabel die er nu tussen zit werkt goed maar kan nog niet echt zeggen hoe goed want moet het eerst even een tijd aanzien.Mischien zit ik er dus nog wel's een Repeater tussen dat kan nooit kwaad dacht ik zo?.
Groet,
William.

jaco

Citaat van: digitalboy op februari 25, 2011, 21:51:02
The bandwidth of HDMI (165-340Mhz - 4.9-10.2 Gbps) is no different to that of DVI (139-340MHz - 3.96-10Gbps) or Firewire / 1394 (3.2Gbps) or USB 3.0 (5.0Gbps) or SATA2/3 (3-6Gbps) or SCSI 640 (160Mhz - 5Gbps) or Cat 6a 10GbE (250-500MHz - 0.1-10Gbps) Ethernet cable (which is a two-way full-duplex networking standard that has to deal with collision detection / variable packet sizes that simple one way predictable HDMI doesn't and yet cost $1 per metre).
Ohh deze persoon weet waarover hij praat..

10 GBps Ethernet met Collision detection  :o

1) de kabel kan geen colission detecteren
2) Collission is er niet meer in een switched netwerk, en hubs zijn echt uit de tijd.

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

digitalboy

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 26, 2011, 13:15:24
''Blijkbaar heb jij alle tijd van de wereld, ik niet. ''


Frank ik heb duidelijk aangegeven dat ik ook een 20 meter hdmi kabel uitgetest hebt,
Ik vind het jammer dat je dit negeert, en het alleen over je eigen testen hebt.
Ik vraag me af of jij wel eens een goede 20 meter kabel hebt uitgetest.
Jij zegt dat 10 meter een kritische grens is,
Dan zou 20 meter ZEKER een kritische grens moeten zijn.
Verder vind ik het ook jammer dat je nu ook weer de technische uitleg
wegschuift en het alleen over je eigen testen hebt.
Je weet toch dat theorie samen met praktijk gaat??

digitalboy

Citaat van: jaco op februari 26, 2011, 14:39:44


''de kabel kan geen colission detecteren''


Natuurlijk kan een kabel niets detecteren dat word hier ook niet gezegd.
Wel goed lezen aub. Het gaat hier om signalen die beide kanten door de kabel heengaan.
een kabel is niets meer dan een ''domme'' geleider
Brengt de stroom van punt a naar b  that's all...

J.A.F._Doorhof

Joh jij weet toch alles beter.
En ja onlangs zelfs een 15mtr oelhbach terug moeten nemen omdat hij ruiste met 10bits. Een ster hoger en die werkte wel. Maar goed dat kan natuurlijk niet volgens jou.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

digitalboy

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 26, 2011, 16:21:37
Joh jij weet toch alles beter.
En ja onlangs zelfs een 15mtr oelhbach terug moeten nemen omdat hij ruiste met 10bits. Een ster hoger en die werkte wel. Maar goed dat kan natuurlijk niet volgens jou.

Frank je bent welkom om matige hdmi kabels naar mij toe te sturen die volgens jouw ruisen e.a. problemen,
dan kan ik ze vergelijken met andere hdmi kabels, als zelfs een dure oelhbach (15 m) ruist dat is wat ja.
Dan hou ik hier een grote test met verschillende merken en lengtes, op verschillende projectors.
Ik ben dan wel benieuwd van wat jullie precies bedoelen, ik heb zelf nog nooit die
klachten gehad die ik hier zie, of gezien bij andere mensen.
degene die ook nog een ''defecte'' hdmi kabel heeft liggen
is welkom om hem op te sturen.

Robiwan

Sterker nog ik heb aan een oude scart kabel van 200 meter 2 hdmi connectoren gesoldeerd want het signaal is digitaal dus maakt het allemaal geen f.. uit. :D

Robin
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

J.A.F._Doorhof

Waarom zou ik een kabel naar jou sturen ??
Die kabels gaan terug naar Oehlbach, de klant betaald iets bij en krijgt een andere kabel die wel goed werkt.
En bij de volgende weten we wat we niet moeten bestellen.

Probleem opgelost.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Citaat van: digitalboy op februari 26, 2011, 14:54:04
Natuurlijk kan een kabel niets detecteren dat word hier ook niet gezegd.
Wel goed lezen aub. Het gaat hier om signalen die beide kanten door de kabel heengaan.
een kabel is niets meer dan een ''domme'' geleider
Brengt de stroom van punt a naar b  that's all...
Ik kan redelijk goed lezen gelukkig. Het gaat 2 kanten op ja, maar wel via 2 verschillende aderparen. Dus heel weinig kans op collission.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm