iPhone 6 en 6 plus

Gestart door Starred, september 2, 2014, 18:13:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanky Panky

Citaat van: Rielplayer op oktober 13, 2014, 15:40:15
Pak nu maar eens een 4s vast. Dan heb je echt het idee een speelgoedtelefoon vast te hebben.


daar hoef ik geen 6 plus voor te kopen  :D

Feli met je aanwinst  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

The Guardian

Citaat van: Rielplayer op oktober 13, 2014, 15:40:15
Pak nu maar eens een 4s vast. Dan heb je echt het idee een speelgoedtelefoon vast te hebben.

Wegen des Formats oder (auch noch) iets anders?

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

snopper

Overstap van 4S naar 6+ is echt groot ...... kan ik alleen bevestigen ....
Snopper

Starred

Citaat van: snopper op oktober 14, 2014, 09:46:07
Overstap van 4S naar 6+ is echt groot ...... kan ik alleen bevestigen ....
Snopper

Ja, dat is niet zo moeilijk te zien   :D


Raphie

vroeger waren de advertenties exact andersom :D
JBL PRX Power!


J.A.F._Doorhof

Heb ondertussen de 6Plus hier.
ERG mooi, scherm is absoluut adembenemend, lijkt alsof de iconen erop liggen :D
En ontwerp is ook erg mooi, beetje glad, maar daar hebben we hoesjes voor :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

snopper

Okay .. komend van een 4S is natuurlijk een generatie verschil .. maar qualiteit van de kamera voor de snapshots is zoveel beter in de 6+

Snopper

Erik

Citaat van: snopper op oktober 16, 2014, 11:42:08
Okay .. komend van een 4S is natuurlijk een generatie verschil .. maar qualiteit van de kamera voor de snapshots is zoveel beter in de 6+

Snopper
4S -> 5 -> 5S -> 6 meer dan 1 generatie dus
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Na een paar dagen de volgende conclusie.

Beeld is waanzinnig mooi, iconen lijken op het glas te drijven.
Kleuren en contrast en scherpte zijn duidelijk een stap beter dan de 5s, welke al goed was.
Grote is even wennen, maar uiteindelijk toch wel zeer fijn voor internet en mails, totaal nieuwe ervaring voor een telefoon.
Video is enorm veel beter geworden, vooral de optische stabilisatie is zeer goed.
Foto's zelf zijn marginaal beter, blijft een smartphone, maar voor een smartphone zijn de foto's gewoon erg goed.
Snelheid is iets sneller weer dan de 5s (vind ik minder belangrijk).

Zonder hoesje vind ik hem behoorlijk glad en ben ik bang op een gegeven moment de telefoon te laten vallen, ik gebruik nu het standaard siliconen hoesje van Apple en dat maakt het bedienen en vasthouden een ENORM stuk beter.

Overall, een totaal andere telefoon dan de 5s zowel op grote maar ook op video.
Ben er tot nu toe zeer blij mee.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Is het scherm ondertussen al leesbaar in fel zonlicht? Dat vond ik de 5 toch wel het grootste nadeel als ik de routeplanner moest aflezen en bijna niks kon zien. Zou fijn zijn als ze dat ook eens aanpakten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

FDLARRY

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 17, 2014, 09:50:14
Na een paar dagen de volgende conclusie.

Beeld is waanzinnig mooi, iconen lijken op het glas te drijven.
Kleuren en contrast en scherpte zijn duidelijk een stap beter dan de 5s, welke al goed was.
Grote is even wennen, maar uiteindelijk toch wel zeer fijn voor internet en mails, totaal nieuwe ervaring voor een telefoon.
Video is enorm veel beter geworden, vooral de optische stabilisatie is zeer goed.
Foto's zelf zijn marginaal beter, blijft een smartphone, maar voor een smartphone zijn de foto's gewoon erg goed.
Snelheid is iets sneller weer dan de 5s (vind ik minder belangrijk).

Zonder hoesje vind ik hem behoorlijk glad en ben ik bang op een gegeven moment de telefoon te laten vallen, ik gebruik nu het standaard siliconen hoesje van Apple en dat maakt het bedienen en vasthouden een ENORM stuk beter.

Overall, een totaal andere telefoon dan de 5s zowel op grote maar ook op video.
Ben er tot nu toe zeer blij mee.
Wat ik wel geinig vind in je conclusie is dat je het nooit over bellen hebt, maar je het wel steeds over een telefoon hebt.

Ik zeg iMob, veel betere naam.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

J.A.F._Doorhof

Bellen met een telefoon ?

Tja....
Inderdaad dat is wel waar.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik misschien maar 1% van de tijd bel, de rest doe ik er andere dingen mee.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FDLARRY

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 17, 2014, 23:06:21
Bellen met een telefoon ?

Tja....
Inderdaad dat is wel waar.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik misschien maar 1% van de tijd bel, de rest doe ik er andere dingen mee.
M2, ik ben benieuwd hoelang we het nog een Phone gaan noemen.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

BJF

De Personal Digital Assistent opnieuw uitgevonden... iPda  :tongue2:
NAD M10 V2
Elac FS247

Gaeje

Citaat van: FDLARRY op oktober 17, 2014, 23:03:39
Wat ik wel geinig vind in je conclusie is dat je het nooit over bellen hebt, maar je het wel steeds over een telefoon

Ja hallo, dat is wel een beetje flauw he... Het ís ook nog steeds een telefoon, en iedereen weet dat hij perfekt belt, behalve facetime kan je daar ook niet echt iets nieuws meer aan toevoegen he, dus wat voor zin heeft het om het daar over te hebben? Bij de nieuwe imac release hebben ze het toch ook niet meer over het feit dat je erop kan typen en printen, wat computers ook al sinds de jaren '80 kunnen. Het gaat meestal toch net om wat nieuw is?

danielo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 15, 2014, 15:39:30
Heb ondertussen de 6Plus hier.
ERG mooi, scherm is absoluut adembenemend, lijkt alsof de iconen erop liggen :D
En ontwerp is ook erg mooi, beetje glad, maar daar hebben we hoesjes voor :D

Fijne is dat ook de nieuwe ipad dit soort scherm heeft :). Zo Frank baal je ook een beetje dat ze geen 5K monitor hebben aangekondigd ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

Is het niet een probleem om 5K aan te sturen via thunderbolt oid?

KillerbeeNL

Ik moet zeggen dat de rondingen van de iPhone 6 er prima uit zien wat zich ook weer vertaald naar de gebruikers.

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

danielo

Citaat van: Nosoforos op oktober 19, 2014, 11:31:13
Is het niet een probleem om 5K aan te sturen via thunderbolt oid?

Yep maar zelfs dan duurt het al zo lang dat ze iets voor de externe schermen iets gedaan hebben. Gezien ze speciale hardware gemaakt hebben kunnen ze het best doen over meerdere thunderbolts. Mensen die deze 5k externe monitor zouden kopen hebben toch meerdere thunderbold2 aansluitingen :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

dennism

#496
Citaat van: Nosoforos op oktober 19, 2014, 11:31:13
Is het niet een probleem om 5K aan te sturen via thunderbolt oid?

Vanaf Thunderbolt 3.0 moet dit zonder trucjes kunnen (en binnenkort met DisplayPort 1.3), echter komt Thunderbolt 3 pas voor zover ik weet pas met de volgende generatie intel CPU's (Skylake).Thunderbolt 2 / DisplayPort 1.2 kan dit standaard inderdaad niet, Apple heeft daarvoor een custom display controller moeten ontwerpen die buiten de huidige specs draait. Apple heeft hierdoor ook al aangegeven dat het niet mogelijk is de nieuwe Imac Retina 5K als Extern scherm aan te sturen via Target Display mode (ik weet niet of dit alleen voor de 5K resolutie zo is, of dat hij helemaal niet extern aan te sturen is). Dell heeft al wel een 5K scherm aangekondigd in hun Premium Ultrasharp lijn, connectiviteit is echter nog niet bekend gemaakt, dus het is nog niet bekend of deze 2x DisplayPort 1.2  heeft voor de aansturing, of 1x DisplayPort 1.3, aangezien de release rond de kerst zou moeten liggen zijn beide mogelijk. 

Citaat van: danielo op oktober 19, 2014, 11:49:45
Yep maar zelfs dan duurt het al zo lang dat ze iets voor de externe schermen iets gedaan hebben. Gezien ze speciale hardware gemaakt hebben kunnen ze het best doen over meerdere thunderbolts. Mensen die deze 5k externe monitor zouden kopen hebben toch meerdere thunderbold2 aansluitingen :).

Daniel.

Volgens mij zou dit (in ieder geval theoretisch) alleen op de Mac Pro mogelijk zijn daar deze 3 Thunderbolt 20GB/s kanalen heeft, verdeeld over 6 maximaal te gebruiken aansluitingen, waar volgens mij de overige Apple machines maar 1 20G/s kanaal hebben, met 2 poorten maximaal te gebruiken, wat te weinig bandbreedte zou leveren voor 5K.

dennism

#497
dubbel

papaleo

#498
Citaat van: KillerbeeNL op oktober 19, 2014, 11:44:56
Ik moet zeggen dat de rondingen van de iPhone 6 er prima uit zien wat zich ook weer vertaald naar de gebruikers.

Ja dat is zo,ik heb er ook een dus kan het beaamen...ligt lekker in de hand  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

FDLARRY

Citaat van: Gaeje op oktober 18, 2014, 10:19:07
Ja hallo, dat is wel een beetje flauw he... Het ís ook nog steeds een telefoon, en iedereen weet dat hij perfekt belt, behalve facetime kan je daar ook niet echt iets nieuws meer aan toevoegen he, dus wat voor zin heeft het om het daar over te hebben? Bij de nieuwe imac release hebben ze het toch ook niet meer over het feit dat je erop kan typen en printen, wat computers ook al sinds de jaren '80 kunnen. Het gaat meestal toch net om wat nieuw is?
Het was ook een geintje, Phone is een beetje achterhaald, een nieuwe benaming zou niet misstaan. Maar als het nog 10 jaar Phone blijft, prima.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II