iPhone 6 en 6 plus

Gestart door Starred, september 2, 2014, 18:13:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LittleNinja

Ik neem aan dat je het dan puur over Apple hebt op de mobile devices markt of misschien zelfs alleen mobiele telefoontjes, want ik kan me niet voorstellen dat Samsung, LG, Sony allemaal kleiner zijn dan Apple wanneer je alle divisies erbij haalt...?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

ajbeefde

Citaat van: Erik op oktober  8, 2014, 15:00:40
http://www.hpdetijd.nl/2014-10-06/zo-manipuleert-apple-u-om-een-nieuwe-iphone-te-kopen/

Dat doet Samsung toch ook  ;D

Kijk maar naar de reclames op de tv, ze presenteren b.v. de 5S alsof er geen betere bestaan heeft tot nu toe, daar degraderen ze dan toch ook enigzins de voorgaande modellen mee. ;)

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Xstream

#429
Citaat van: Midcall op oktober  8, 2014, 13:24:13
JIJ komt toch met het argument dat 15% marktaandeel van Apple zo goed is, of om jezelf maar even te quoten:
Wordt deze stelling bekritiseerd, dan zijn verkochte aantallen plots nutteloos..... beetje (heel erg) zwak, Frank.
+1 ... 

Zoals ik het zie zouden Apple liefhebbers JUIST kritisch moeten zijn?
Je bent toch een Apple liefhebber om de feilloze uniforme experience die Apple zogezegd biedt? Een Apple gebruiker was toch juist altijd kritischer dan bijv. de Windows man? Met een ideaal dat 't beter moest? Daar betaal je toch ook die premium prijzen voor? Als daar dan iets in mis gaat, dan mag je toch gewoon zeggen: dat is niet goed? De wereld is dus omgedraaid blijkbaar? Windows en Android mensen zijn tegenwoordig kritischer met een hoger ideaal?

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  8, 2014, 14:46:31
En een android gebruiker,,,..,. Wel op de een of andere manier proberen die altijd Apple aan te vallen ;)
Sorry hoor, maar vind je jezelf nou niet heel zwak overkomen? Wat is dat nou weer voor opmerking wat je herhaaldelijke aanhaalt als jaloers en aangevallen. Waar is dat dan precies op gebaseerd behalve je eigen emotie? Gebrek aan echte argumenten? Of moeite met 't erkennen dat Apple sommige dingen momenteel niet zo goed doet?
Ik kan toch ook zeggen dat jij jaloers bent op Android, omdat die minder mankeert en je gek bent dat je 't dubbele uitgeeft voor hetzelfde? Dat is toch net zo zwak en nutteloos?
Laten we dan eens kritisch naar Android kijken als je wilt, dat kunnen wij Android liefhebbers prima hebben, we willen immers dat het beter wordt.
Kritiek hebben op een onderdeel van Apple betekend niet automatisch een volledige afbrand actie op 't hele merk hoor. Althans, niet bij mij (ik gebruik immers ook gewoon een macbook pro en iPad).

Ik heb geprobeerd gewoon heel inhoudelijk te reageren waarom ik niet zie waarom ik 2x zoveel aan een iPhone uit zou geven. Ipv te reageren waarom jij dat wel doet kom je met de reactie dat wij jaloers zijn? En dat als je iPhone buigt, je dan maar niet je telefoon in je broekzak moet laten zitten? Dat is jouw geweldige verdediging? Ik noem vervolgens alleen 15% op basis van feit (cijfers) en jij trekt daar alweer je conclusies uit, alsof ik je alweer aanviel. En toch ... wij zijn 't die Apple zo aanvallen. Misschien ben jij wel heel defensief?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

J.A.F._Doorhof

Zie je de smiley niet :)

Ik zit gewoon een beetje te stangen.
Ik heb het al heel vaak gezegd, als er iets beters is dan switch ik echt wel, of het nu duurder is of goedkoper, maar op dit moment is dat er gewoon niet voor wat ik doe.
Dus ik heb happy. En uiteindelijk gaat het daarom.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Daar gaat het ook om Frank, ik hoef jou niet te bekeren. Ben jij happy dan is het voor jou de juiste keuze.
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Precies, vandaar dat ik ook de draak steek met al die reviews.

Geef een Android gebruiker een Apple en hij weet er geen raadt mee, doet dingen verkeerd en ziet dat als bugs en maakt een video.
Gaaf een Apple gebruiker een Android en hetzelfde verhaal.

ik heb er een week over gedaan voordat ik op een Android toestel (Sony Xperia) net zo snel werkte als op mijn iPhone, nadeel was alleen dat ik gewoon niet kon wennen aan de NIET uniformiteit van de apps en ik miste gewoon teveel toepassingen die ik specifiek gebruik, verder was er weinig mis met het toestel en het OS, alleen wat gekke dingen in de camera app maar dat was meer Sony's probleem dan het OS. Aan de andere kant heb je daar net zo een punt te pakken, als je dus wisselt van toestel veranderd ook de FEEL en bediening van je toestel en dat vind ik onplezierig.

Brian is net naar een Samsung Galaxy Note 3 geswitched van een oudere iPhone, hij wilde een groter scherm en heeft niet de centjes voor de iPhone 6plus, tot nu toe bevalt het hem goed geloof ik, maar hij app-ed alleen maar en doet wat spelletjes. Ik denk daarom ook dat 90% van de particulieren het geen bal zal kunnen schelen.

Ik ben veel met sport apps en fotografie apps bezig en dan is de iPhone gewoon in mijn optiek een stuk verder dan Android.
Maar dat is dus specifiek.

Ik krijg volgende week de 6Plus zal dan wel laten weten wat ik ervan vind.

Een paar jaar geleden zei je nog "het is maar een telefoon" nu doe ik 80% van mijn werk op mijn telefoon, ik werk social media bv sneller bij via mijn telefoon dan via de computer :D de wereld veranderd snel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Gaeje

zoals vanouds gaat dit topic weer richting welles nietes. Mensen die geen iphone hebben moeten en zullen aantonen dat het te duur is en dat je je geld weggooit. Mensen die wel een iphone hebben zijn er tevreden van en proberen uit te leggen aan anderen (en zichzelf waarom ze er zoveel geld voor neergelegd hebben)

een paar eigen ondervindingen

ik heb een iphone. ik vond ze lang te duur. ik heb de eerste keer de 3Gs gekocht (dat vond ik toen best wel duur) Dan de 4 omdat daar wel echt veel verschil op zat: retina display, camera vooraan, de eerste deftige camera achteraan, etc... Duur, maar zijn geld waard omdat het echt wel een degelijk toestal was. (nog steeds is) ik heb m nog steeds als reserve. en Hij doet het eigenlijk nog, zelf met os7. al is het wel traag

toen heeft apple ook geleerd van niet te veel tegelijk te veranderen blijkbaar.

Daarna heb ik de 5 gekocht (dus 2 jaar later) omdat de lock toets ooit kapot gegaan was op de 4 en ik die laten vervangen had maar daarna was de functie die je scherm uitzet als je hem naar je oor brengt kapot dus ik zat heel veel met mijn wang op de toetsen te duwen. vervelend. Meestal is het zo als je iets moet laten maken gaat er iets anders stuk. (als je bij een officieuze reparateur gaat)

De 5 is crap, laat ons eerlijk zijn. ook al ben je er supervoorzichtig mee, de zijkant krast enorm snel en de batterij is naar de zak. (bij mij en vele anderen -> doch ze hebben nu een gratis vervangprogramma waar ik dankbaar gebruik van zal maken, maar het is momenteel te druk. dus ik wacht nog even) dus je kan zeggen, dat argument van die batterij vervalt, maar ik heb m wel al 2 jaar, en het 2de jaar heb ik er niks aan gehad want die batterij valt echt gewoon willekeurig UIT. leeg of niet leeg... Ik heb nu een mophie juice pack waarmee ik hem te pas en te onpas kan laden, maar dan nog...

De 6 en 6 plus heb ik vast gehad in de VS, en uiteraard het is tempting en nieuw speelgoed enz en het is wel weer heel knap van afwerking, en in dollar was het nog eens een pak goedkoper ook. Maar ik heb het nu wel gehad. Wat ik ermee doe is (in volgorde van frequentie) surfen, whatsappen, bellen, sms-en, homebanken, foto's tonen aan mensen, facebooken en nog wat apps hier en daar... Daar heb ik zeker niet jaarlijks een nieuwe voor nodig en eigenlijk vind ik om de 2 jaar ook te gortig. Dus ik heb beslist om een jaartje te wachten, en wie weet over een jaar, NOG een jaar. (durf ik nu nog niet zeggen) Het voegt gewoon niet genoeg meer toe om te upgraden. Ik heb niet het gevoel dat ik iets mis. Het geld is relatief, het is veel geld ja, maar voor velen ook een bedrijfskost en dan is het verwaarloosbaar.

Bij samsung heb ik niets te zoeken, ik wil niet gezegd hebben dat het slecht is... Maar het is gewoon slecht. Ik heb deze zomer met een galaxy tablet moeten werken voor de mövi te bedienen. En zelden zo gevloekt. Daarenboven vind ik de icoontjes lelijk en de menu's en vooral systeemvoorkeuren heel onlogisch gemaakt. De foto's leken ook echt gewoon NERGENS op, en het duurde ook gewoon uren voor de camera effectief afdrukte. Tevens was de preview enorm blokkerig, en krijg je dus pas achteraf je eigenlijke foto te zien. Beetje zoals laten ontwikkelen vroeger :-)

Fair is fair, ik verschoot toen ik hem afrekende in de mediamarkt, stond voor 250 in de rekken, en ik kreeg m uiteindelijk mee voor 199 (niet mijn eigen geld, wel te verstaan) en ik dacht wel: wat heb je nu nog (van elektronica) voor 200 euro?
Wel, niet veel is snel gebleken, maar goed. Ik mocht m gelukkig afgeven na de film.

Ik klink nu wel als een android basher, maar sorry, dat was mn enige ervaring ermee. Nee wacht, op een trouwfeest een paar maand geleden heb ik ook dat samsung horloge eens aangehad omdat ik naast iemand zat die bij samsung werkt en die had de S5 en dat horloge om mee te pronken. Hij wilde mij tonen hoe dat ding mijn hartslag kon meten (gaat alleen als je mooi stilzit trouwens, zei hij, dus niet al sportend) maar het is uiteindelijk nooit gelukt.

We hebben hier thuis wel een stofzuiger van samsung, die heeft een aan en uit knop in het handvat. Das wel gemakkelijk. Maar ik vind niet dat hij goed zuigt. Ik had liever mijn dyson van vroeger.

Maar ik dwaal af. De iphone 6 plus vond ik te groot. Maar dat is persoonlijke smaak zeker.

neptune

Citaat van: Gaeje op oktober  8, 2014, 17:49:25
zoals vanouds gaat dit topic weer richting welles nietes. Mensen die geen iphone hebben moeten en zullen aantonen dat het te duur is en dat je je geld weggooit. Mensen die wel een iphone hebben zijn er tevreden van en proberen uit te leggen aan anderen (en zichzelf waarom ze er zoveel geld voor neergelegd hebben)

een paar eigen ondervindingen

ik heb een iphone. ik vond ze lang te duur. ik heb de eerste keer de 3Gs gekocht (dat vond ik toen best wel duur) Dan de 4 omdat daar wel echt veel verschil op zat: retina display, camera vooraan, de eerste deftige camera achteraan, etc... Duur, maar zijn geld waard omdat het echt wel een degelijk toestal was. (nog steeds is) ik heb m nog steeds als reserve. en Hij doet het eigenlijk nog, zelf met os7. al is het wel traag

toen heeft apple ook geleerd van niet te veel tegelijk te veranderen blijkbaar.

Daarna heb ik de 5 gekocht (dus 2 jaar later) omdat de lock toets ooit kapot gegaan was op de 4 en ik die laten vervangen had maar daarna was de functie die je scherm uitzet als je hem naar je oor brengt kapot dus ik zat heel veel met mijn wang op de toetsen te duwen. vervelend. Meestal is het zo als je iets moet laten maken gaat er iets anders stuk. (als je bij een officieuze reparateur gaat)

De 5 is crap, laat ons eerlijk zijn. ook al ben je er supervoorzichtig mee, de zijkant krast enorm snel en de batterij is naar de zak. (bij mij en vele anderen -> doch ze hebben nu een gratis vervangprogramma waar ik dankbaar gebruik van zal maken, maar het is momenteel te druk. dus ik wacht nog even) dus je kan zeggen, dat argument van die batterij vervalt, maar ik heb m wel al 2 jaar, en het 2de jaar heb ik er niks aan gehad want die batterij valt echt gewoon willekeurig UIT. leeg of niet leeg... Ik heb nu een mophie juice pack waarmee ik hem te pas en te onpas kan laden, maar dan nog...

De 6 en 6 plus heb ik vast gehad in de VS, en uiteraard het is tempting en nieuw speelgoed enz en het is wel weer heel knap van afwerking, en in dollar was het nog eens een pak goedkoper ook. Maar ik heb het nu wel gehad. Wat ik ermee doe is (in volgorde van frequentie) surfen, whatsappen, bellen, sms-en, homebanken, foto's tonen aan mensen, facebooken en nog wat apps hier en daar... Daar heb ik zeker niet jaarlijks een nieuwe voor nodig en eigenlijk vind ik om de 2 jaar ook te gortig. Dus ik heb beslist om een jaartje te wachten, en wie weet over een jaar, NOG een jaar. (durf ik nu nog niet zeggen) Het voegt gewoon niet genoeg meer toe om te upgraden. Ik heb niet het gevoel dat ik iets mis. Het geld is relatief, het is veel geld ja, maar voor velen ook een bedrijfskost en dan is het verwaarloosbaar.

Bij samsung heb ik niets te zoeken, ik wil niet gezegd hebben dat het slecht is... Maar het is gewoon slecht. Ik heb deze zomer met een galaxy tablet moeten werken voor de mövi te bedienen. En zelden zo gevloekt. Daarenboven vind ik de icoontjes lelijk en de menu's en vooral systeemvoorkeuren heel onlogisch gemaakt. De foto's leken ook echt gewoon NERGENS op, en het duurde ook gewoon uren voor de camera effectief afdrukte. Tevens was de preview enorm blokkerig, en krijg je dus pas achteraf je eigenlijke foto te zien. Beetje zoals laten ontwikkelen vroeger :-)

Fair is fair, ik verschoot toen ik hem afrekende in de mediamarkt, stond voor 250 in de rekken, en ik kreeg m uiteindelijk mee voor 199 (niet mijn eigen geld, wel te verstaan) en ik dacht wel: wat heb je nu nog (van elektronica) voor 200 euro?
Wel, niet veel is snel gebleken, maar goed. Ik mocht m gelukkig afgeven na de film.

Ik klink nu wel als een android basher, maar sorry, dat was mn enige ervaring ermee. Nee wacht, op een trouwfeest een paar maand geleden heb ik ook dat samsung horloge eens aangehad omdat ik naast iemand zat die bij samsung werkt en die had de S5 en dat horloge om mee te pronken. Hij wilde mij tonen hoe dat ding mijn hartslag kon meten (gaat alleen als je mooi stilzit trouwens, zei hij, dus niet al sportend) maar het is uiteindelijk nooit gelukt.

We hebben hier thuis wel een stofzuiger van samsung, die heeft een aan en uit knop in het handvat. Das wel gemakkelijk. Maar ik vind niet dat hij goed zuigt. Ik had liever mijn dyson van vroeger.

Maar ik dwaal af. De iphone 6 plus vond ik te groot. Maar dat is persoonlijke smaak zeker.
De 5 is imo een hele goede en mooie telefoon, komt nog steeds heel erg goed mee met alles.

En die Samsung (stofzuiger) ? Sucks bigtime  :D
zet hier iets neer

Starred

Citaat van: Gaeje op oktober  8, 2014, 17:49:25
zoals vanouds gaat dit topic weer richting welles nietes. Mensen die geen iphone hebben moeten en zullen aantonen dat het te duur is en dat je je geld weggooit. Mensen die wel een iphone hebben zijn er tevreden van en proberen uit te leggen aan anderen (en zichzelf waarom ze er zoveel geld voor neergelegd hebben)

+1

Slotje?  ;D

dennism

Citaat van: Erik op oktober  8, 2014, 15:00:40
http://www.hpdetijd.nl/2014-10-06/zo-manipuleert-apple-u-om-een-nieuwe-iphone-te-kopen/

Haha, die lui in dat filmpje onderin die de iPhone 1 beoordelen alsof het de 6 is, vast veel knipwerk om de lui die het wel doorhadden eruit te halen, maar toch erg grappig om te zien hoe clueless sommige mensen schijnbaar zijn als het om telefoons gaat.

Erik

#438
Citaat van: dennism op oktober  8, 2014, 20:25:01
maar toch erg grappig om te zien hoe clueless sommige mensen schijnbaar zijn als het om telefoons gaat.
denk je nou echt dat ze hebben zitten knippen? Minstens drie kwart van dit forum zou er zelfs ingetrapt zijn. Zolang er maar Apple op de doos staat kan het niet fout meer zijn. Al stop je er een gouden drol in :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiofiel

Citaat van: Erik op oktober  8, 2014, 20:53:00
denk je nou echt dat ze hebben zitten knippen? Minstens kwart van dit forum zou er zelfs ingetrapt zijn.

Degenen die met Android draaien zullen er vast wel intrappen. :-*
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nosoforos


Kjelt

Iedereen weet toch dat Apple veels te duur is en HIER is het bewijs, 3+ ton voor een 38 jaar oud stukje antiek, echt van de pot ge*ukt!  ;D

Gaeje

Citaat van: Kjelt op oktober  8, 2014, 21:34:23
Iedereen weet toch dat Apple veels te duur is en HIER is het bewijs, 3+ ton voor een 38 jaar oud stukje antiek, echt van de pot ge*ukt!  ;D


helemaal niet, dat is gewoon een stuk geschiedenis.

Bart_M

Citaat van: Nosoforos op oktober  8, 2014, 21:34:07
Nou, nu even netjes zorgen dat er hier net zo'n punt van wordt gemaakt he  ;)
http://www.cultofandroid.com/69646/bendgates-latest-victim-samsungs-new-galaxy-note-4/

Nee hoor, de Note buig je gewoon weer direct terug. Niets aan het handje. ;)

Kjelt

Citaat van: Gaeje op oktober  8, 2014, 21:36:57
helemaal niet, dat is gewoon een stuk geschiedenis.
in nl betekent  ;D dat het een geintje is  ;) , ik weet niet hoe ze dat in Belgie doen  :dry:

Nosoforos

Citaat van: Bart_M op oktober  8, 2014, 21:39:11
Nee hoor, de Note buig je gewoon weer direct terug. Niets aan het handje. ;)

"As expected, it will bend just as easily as the 6 Plus if you put a similar amount of effort into it — and unlike the Note 3, it won't spring back into shape. If you're careful, you may be able to bend it back, but we wouldn't recommend bending it intentionally at all."


Bart_M


Nosoforos

Haha ja zo ken ik er nog wel een paar  ;D

Starred

Optische Stabilisatie werkt wel aardig zo te zien


Xstream

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  8, 2014, 16:21:44
Dus ik heb happy. En uiteindelijk gaat het daarom.
DAAR heb ik totaal geen problemen mee. Had een hoop getik bespaard ipv die vreemde drang om de iPhone kosten wat 't kost te moeten verdedigen op een paar mindere punten. Die je IMO gewoon niet goed kunt praten (of ontkennen zelfs), maar natuurlijk wel kunt accepteren. 

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub