iPhone 6 en 6 plus

Gestart door Starred, september 2, 2014, 18:13:57

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ajbeefde

Citaat van: Hanky Panky op oktober  6, 2014, 23:50:06
Ik kom elke week in Rotterdam en daar zie je ze nauwelijks.

Rotterdam?  Zie je wel veel andere ....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

lynch1979

Citaat van: ajbeefde op oktober  7, 2014, 15:16:57
Rotterdam?  Zie je wel veel andere ....  ;)

Rotterdammers?

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Xstream

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  6, 2014, 22:59:52
15.5% voor 1 merk vind ik nogal wat.
Voor 1 phone zeker inderdaad. Maar qua OS niet heel indrukwekkend.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

neptune

zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

Dat is dus weer het anders bekijken. ;)

Als 1 merk 15.5% van de wereld markt in handen heeft en de rest word ingenomen door een veelvoud aan andere merken vind ik dat toch best belangrijk.

Natuurlijk komt er dan een antwoord als "maar ja 70% van de markt is android". Helemaal waar maar doet me heel weinig, nagenoeg elk ander toestel draait op android. Dus alle merken delen dat OS waar iOS alleen op de iPhones draait.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dennism

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  7, 2014, 19:03:47
Dat is dus weer het anders bekijken. ;)

Als 1 merk 15.5% van de wereld markt in handen heeft en de rest word ingenomen door een veelvoud aan andere merken vind ik dat toch best belangrijk.

Natuurlijk komt er dan een antwoord als "maar ja 70% van de markt is android". Helemaal waar maar doet me heel weinig, nagenoeg elk ander toestel draait op android. Dus alle merken delen dat OS waar iOS alleen op de iPhones draait.

Samsung en Apple hebben bijna de helft van de markt in handen, het enige waar Apple wel voor moet waken is dat ze niet al te veel marktaandeel meer verliezen, van de top 5 zijn ze namelijk de enige fabrikant die in 2013 marktaandeel verloren heeft op dit gebied (van 18.7% naar 15.3%), en door de hogere marges van Apple kunnen ze makkelijk stabiliseren op een marktaandeel dat een stuk lager is dan Samsung, die het veel meer van groei en marktaandeel moet hebben vanwege de lagere marges. 

Starred


Xstream

#408
Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  7, 2014, 19:03:47
Dat is dus weer het anders bekijken. ;)

Als 1 merk 15.5% van de wereld markt in handen heeft en de rest word ingenomen door een veelvoud aan andere merken vind ik dat toch best belangrijk.

Natuurlijk komt er dan een antwoord als "maar ja 70% van de markt is android". Helemaal waar maar doet me heel weinig, nagenoeg elk ander toestel draait op android. Dus alle merken delen dat OS waar iOS alleen op de iPhones draait.
Ik bekijk niks, het was gewoon een constatering. Ik reageer op Gaeje die zegt dat iedereen er 1 heeft. Vanuit 100% bekeken is 15,5% dus bij lange na niet iedereen.
Met meer toestellen met iOS hadden ze wss een groter marktaandeel gehad inderdaad, maar dat is niet zo. Verder kun je weinig met die info, behalve dat er meer draagvlak is voor Android. Wilde er geen punt mee maken in 't voor- of nadeel van de iPhone. Al is 't een OS met 1% aandeel, als 't dingen beter doet voor mij dan een ander, prima.

Ik zei volgens mij niks wat niet waar was? Android is overigens ook gewoon een merk, met alleen verschillende dragers.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xstream

#409
Citaat van: Starred op oktober  7, 2014, 19:27:45
Erg oud bericht. Je kunt beter de laatste update van Samsung inz phoneverkoop plaatsen
Waarom plaats je die dan niet, of moet ik dat dan doen ofzo?
Het was gewoon de 1e hit. Ga er geen uitgebreide google search van maken :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Starred

Ik neem aan dat je een doel met je bericht had. Prima, maar dan is het beter om je te baseren op recente berichten dan op berichten die 3 kwartalen geleden nieuws waren. Vandaar

Gaeje

ok, uiteraard heeft niet iedereen een iphone. maar het viel mij wel op dat ik echt (bijna) niemand met een andere telefoon zag dan een iphone. misschien her en der eens een blackberry

neptune

Citaat van: Gaeje op oktober  7, 2014, 20:59:39
ok, uiteraard heeft niet iedereen een iphone. maar het viel mij wel op dat ik echt (bijna) niemand met een andere telefoon zag dan een iphone. misschien her en der eens een blackberry
Klopt voor met name Amerika ook wel, het marktaandeel daar schijnt bijzonder veel hoger te zijn dan de rest van de wereld,ik dacht in de 40%.
Ik ben benieuwd wat de iphone 6 gaat doen voor het marktaandeel van Apple, je zou zeggen er zit wellicht nu weer een kleine stijging in....
zet hier iets neer

Hanky Panky

Het lijkt wel of er ineens een soort van eigenwaarde aan het marktaandeel van een merk wordt gehangen? Als of er cijfermatige bevestiging nodig is voor de aanschaf van een telefoon....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

neptune

Citaat van: Hanky Panky op oktober  7, 2014, 21:35:41
Het lijkt wel of er ineens een soort van eigenwaarde aan het marktaandeel van een merk wordt gehangen? Als of er cijfermatige bevestiging nodig is voor de aanschaf van een telefoon....
We hebben er allemaal aandelen in,vandaar :D
zet hier iets neer

Midcall

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  7, 2014, 19:03:47
Dat is dus weer het anders bekijken. ;)

Als 1 merk 15.5% van de wereld markt in handen heeft en de rest word ingenomen door een veelvoud aan andere merken vind ik dat toch best belangrijk.

Natuurlijk komt er dan een antwoord als "maar ja 70% van de markt is android". Helemaal waar maar doet me heel weinig, nagenoeg elk ander toestel draait op android. Dus alle merken delen dat OS waar iOS alleen op de iPhones draait.
Ik mis toch wel een belangrijk perspectief in je opmerking. Apple is zo groot als ALLE fabrikanten BIJ ELKAAR (http://www.consultancy.nl/nieuws/6392/pwc-top-20-grootste-beursgenoteerde-bedrijven-ter-wereld). Dan doe je het met 15 procent van de smartphonemarkt (het marktaandeel van de totale mobiele telefoonmarkt is aanzienlijk lager) en een sterk dalende trend qua marktaandeel, ronduit dramatisch. Samsung, de grootste concurrent, is de helft kleiner dan Apple, maar verkoopt in zijn eentje al dubbel zoveel.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Nosoforos

Ehm ja, maar heb je de winstprognoses van Samsung de afgelopen 4 kwartalen in de gaten gehouden? Marktaandeel is niet hetzelfde als een gezonde business.

Midcall

Citaat van: Nosoforos op oktober  8, 2014, 12:50:58
Ehm ja, maar heb je de winstprognoses van Samsung de afgelopen 4 kwartalen in de gaten gehouden? Marktaandeel is niet hetzelfde als een gezonde business.
Vast, maar in deze discussie niet zo heel relevant. Dat Apple heel veel meer winst maakt is overigens voor niemand een verrassing en de slechte cijfers van Samsung.... och, een slecht kwartaal met 'slechts' 3,84 miljard winst, dus 1,3 miljard winst per maand http://www.allaboutphones.nl/nieuws/26649/samsung-ziet-winst-in-derde-kwartaal-kelderen.html.... lijkt mij toch nog steeds een gezonde business, vind je ook niet?
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

RubenV.

Citaat van: Midcall op oktober  8, 2014, 12:45:59
Samsung, de grootste concurrent, is de helft kleiner dan Apple, maar verkoopt in zijn eentje al dubbel zoveel.

En wie maakt er het meeste winst?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

J.A.F._Doorhof

er worden ook meer volkswagens dan mercedessen verkocht... zegt toch niets over de kwaliteit, klant tevredenheid, kwaliteit etc. ?
Beetje nutteloos en wederom gewoon gericht om Apple naar beneden te halen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Midcall

#420
Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  8, 2014, 13:18:11
er worden ook meer volkswagens dan mercedessen verkocht... zegt toch niets over de kwaliteit, klant tevredenheid, kwaliteit etc. ?
Beetje nutteloos en wederom gewoon gericht om Apple naar beneden te halen :D
JIJ komt toch met het argument dat 15% marktaandeel van Apple zo goed is, of om jezelf maar even te quoten:
Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  7, 2014, 19:03:47
Als 1 merk 15.5% van de wereld markt in handen heeft en de rest word ingenomen door een veelvoud aan andere merken vind ik dat toch best belangrijk.


Wordt deze stelling bekritiseerd, dan zijn verkochte aantallen plots nutteloos..... beetje (heel erg) zwak, Frank.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Nosoforos

#421
Tja, 15% is ook heel goed als het de 'juiste' markt is. Een groot marktaandeel dat bestaat uit veel apparatuur in het lagere segment, bij gebruikers die geneigd zijn minder geld te hebben en minder uit te geven binnen een platform, is in concreto gewoon minder waard. Je zou kunnen zeggen, het verschil tussen kwantitatief en kwalitatief marktaandeel. Dat klinkt natuurlijk ontzettend elitair, maar dat boeit verder niet: het gaat uiteindelijk om hoe de markt er mee omgaat. Dan zie je dat het argument van een zo groot mogelijk marktaandeel aanvankelijk best zijn werking heeft, maar op den duur toch kwetsbaar blijkt. 


Midcall

#422
Citaat van: Nosoforos op oktober  8, 2014, 13:31:18
Tja, 15% is ook heel goed als het de 'juiste' markt is. Een groot marktaandeel dat bestaat uit veel apparatuur in het lagere segment, bij gebruikers die geneigd zijn minder geld te hebben en minder uit te geven binnen een platform, is in concreto gewoon minder waard. Je zou kunnen zeggen, het verschil tussen kwantitatief en kwalitatief marktaandeel. Dat klinkt natuurlijk ontzettend elitair, maar dat boeit verder niet: het gaat uiteindelijk om hoe de markt er mee omgaat. Dan zie je dat het argument van een zo groot mogelijk marktaandeel aanvankelijk best zijn werking heeft, maar op den duur toch kwetsbaar blijkt.
Dat zal allemaal best, ik bekijk het gewoon nuchter. Een marktaandeel van slechts 15% in euro's (gezien de veel hogere winstmarges die Apple hanteert, zou het in aantallen waarschijnlijk onder de 10%) zijn interpreter ik als volgt. Schijnbaar is de veronderstelde meerwaarde van een Iphone voor meer dan 90% van de mensen onvoldoende om hen te doen bewegen een Iphone te kopen. En het percentage mensen die een Iphone niet interessant genoeg vindt neemt alleen maar toe. En het handhaftig blijven verdedigen van de geweldigheid van Apple is prijzenswaardig, maar begint wel steeds meer een roepende in een woestijn karakter te krijgen. Ik zie veel geklaag over het grote aantallen aanvallen, terwijl een aantal van de kritiekpunten toch echt wel terecht zijn. Deze worden met ogenschijnlijk groot gemakt maar onder tafel geveegd. Een beetje kritische houding tov Apple is zelfs voor een fanboy toch niet teveel gevraagd?
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Nosoforos

Ik bekijk het juist nuchter: ik zeg niet dat aantallen irrelevant zijn (uiteraard niet), maar wel dat je ze niet als een losstaande factor moet bekijken. Als aantallen alleen voldoende zouden zijn om een investering in mijn ogen te rechtvaardigen, dan deed ik dat wel. Dat heeft niets met 'fanboyism' te maken, maar met geld. Ik heb beslist geen voorkeur voor het merk Samsung (als consument), maar als het een interessante zakelijke investering zou zijn, zou mij dat verder worst zijn.  ;)

J.A.F._Doorhof

Ik bekijk het ook zeer nuchter dus snap niet waarom je zegt zwak
Als 1 merk 15% van de markt in handen heeft en de markt verder verdeeld is onder een veelvoud van andere merken, als je dan ook nagaat dat Apple eigenlijk geen goedkope telefoons heeft.... Dan vind ik dat dus belangrijk.

Dat daarna weer andere dingen worden aangehaald is geen probleem natuurlijk maar het blijft zo een strijd tussen partijen en dat is denk ik verspilde moeite. Een Apple gebruiker zul je niet kunnen overtuigen dat apple failliet gaat, inferieure producten etc verkoopt. En een android gebruiker,,,..,. Wel op de een of andere manier proberen die altijd Apple aan te vallen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"