iPhone 6 en 6 plus

Gestart door Starred, september 2, 2014, 18:13:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofiel

Je krijgt geen enkele iOS upgrade door je strot geduwd. Je kiest er zelf voor om wel of niet te upgraden en downgraden is eventueel zelfs een optie.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  6, 2014, 09:29:55
Daarnaast (als je naar de keynote hebt gekeken) zie je dat Apple bij het betalingsverkeer juist erg heeft gelet op de klant en zorgt voor goede bescherming.
Ja powerpoint blabla van CEO's die hijgerige investeerders willen imponeren.
Maar nu de feiten: in februari is Apple zwaar door de mand gevallen door hun SSL beveiligingslek, de broncode werd gepubliceerd en het was een lachertje, een vijftienjarige had het nog beter geprogrammeerd, gewoon door een aantal brackets {} te vergeten werden juist de essentiele security checks niet uitgevoerd.
Pear Programming? Software code review? Kennelijk doen ze dat daar niet, dus hopelijk voor de consument gaan ze het dit keer wel serieus aanpakken want een ding kan ik je nu al garanderen, zodra een applicatie geld kan opleveren gaan heel veel mensen op deze planeet aan de slag om het uit te buiten.
En juist daar komt de goodwill en de consumenten waardering van Apple om de hoek kijken. Wie vertrouw jij je geld toe? Een bank, een proven company als Paypal of een bedrijf als Apple die al moeilijk doet om de wettellijke garantietermijnen aan te houden?

Nosoforos

#327
Er zitten wel een paar experts hier op het forum met een geweldig inzicht in alle 'feiten'. Ik zou zeggen: haast je naar Cupertino, daar wachten je 'big bucks'. ;)

Raphie

Citaat van: Nosoforos op oktober  6, 2014, 10:23:28
Er zitten wel een paar experts hier op het forum met een geweldig inzicht in alle 'feiten'. Ik zou zeggen: haast je naar Cupertino, daar wachten je 'big bucks'. ;)
wat moet ik in Cupertino doen dan?!?
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Apple Pay loopt toch nog niet ?
Komt vast goed als het eenmaal loopt, ik vertrouw Apple zowel als Paypal.
Banken..... hummmm :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neptune

Zo'n SSL fout is natuurlijk kwalijk, maar is wel snel opgelost door Apple.
Eerlijk gezegd vertrouw ik publieke wifi netwerken liever helemaal niet, is toch een risico als iedereen het wachtwoord simpel kan opvragen, dat is vragen om man in the middle attacks.
Ik gebruik dan liever 3G.

Overige veiligheidissues, vingerafdrukscanner schijnt toch behoorlijk veilig te zijn en nu bij de iPhone 6 weer verbeterd, Apple pay slaat geen credit card gegevens op, lijkt dus ook wel goed te zitten...Als je Apple wil vertrouwen tenminste...
zet hier iets neer


Kjelt

Citaat van: Raphie op oktober  6, 2014, 12:35:06
http://www.telegraaf.nl/digitaal/23165982/__IPhone_6-gebruikers_trekken_haar_uit_hun_hoofd__.html
ah de fanboys zijn toch allemaal kaal en anders is er voor €4,50 bij je lokale dhz winkel nog dit:  ;D

Martinus

#333
Citaat van: Audiofiel op oktober  6, 2014, 09:55:26
Je krijgt geen enkele iOS upgrade door je strot geduwd. Je kiest er zelf voor om wel of niet te upgraden en downgraden is eventueel zelfs een optie.

dat laatste zeker niet, Apple hanteerd een "sign" window en afhankelijk van ellende in voorgaande versies is dit korter of langer.
Er zijn bv genoeg die hadden gewild dat ze nooit naar ios8 waren gegaan op een iP4. Das traag geworden.
............

Raphie

Citaat van: Kjelt op oktober  6, 2014, 12:39:51
ah de fanboys zijn toch allemaal kaal en anders is er voor €4,50 bij je lokale dhz winkel nog dit:  ;D
het zijn fanbois hé elité.
JBL PRX Power!

Kjelt

Ik begin me echt serieus af te vragen hoeveel fouten (in HW en SW) er echt in een telefoon moeten zitten en hoeveel groter de marge van BOM vs verkoopprijs nog moet worden voordat het algemene publiek door begint te krijgen dat het toch wel echt dom is om zo'n telefoon te kopen. Een beetje kleren van de keizer dus.  ;D

Raphie

Yep zal me niks verbazen als de BOM nog lager is als van een 4k oppo
JBL PRX Power!

rednax1

Citaat van: Raphie op oktober  6, 2014, 12:35:06
http://www.telegraaf.nl/digitaal/23165982/__IPhone_6-gebruikers_trekken_haar_uit_hun_hoofd__.html

Ze snappen er ook niks van bij die Televaag. Dit is de nieuwste feature van de iphone. Ik gebruik 't om m'n oorharen te trimmen  ;D
Classé Audio CAP-101 | Classé Audio CDP-10 | Classé Audio CT-10 | Cambridge Audio CXU | B&W CDM7-NT | Panasonic TX-48LZW984

W&M BC-01 | W&M LS-01 | Vandenhul The First Ultimate | DH Labs Silversonic BL-1 | Xindak PC-03

Kjelt

Citaat van: Raphie op oktober  6, 2014, 12:49:07
Yep zal me niks verbazen als de BOM nog lager is als van een 4k oppo
valt nog mee ze gaan een factor 4 over de kop 

iPhone 6 kost $224 en de 6+ $242,50 oftewel €179.- en €193
http://www.forbes.com/sites/chuckjones/2014/09/24/apples-iphone-6-teardown-and-other-costs-analysis/

Raphie

Dat bedoel ik dus, mensen laten zich gewoon graag beetnemen
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

#340
@raphie,
Dit getuigd toch wel een beetje van "onkunde"
De prijs word niet bepaald door de componenten, maar door :

Assemblage, R&D, licenties, garantie, vervoer naar verkoop punten, opslag/overslag, reclame, service, winkelruimte kopen (ja daar moet je tegenwoordig ook voor betalen), verpakking, updates etc. etc.

Een artikel dat 4x over de kop gaat.... eerlijk valt me nog mee.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Haargate :D
ik laat me er maar niet over uit, zal het wel zien als ik hem heb.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  6, 2014, 13:26:37
@raphie,
Dit getuigd toch wel een beetje van "onkunde"
De prijs word niet bepaald door de componenten, maar door :

Assemblage, R&D, licenties, garantie, vervoer naar verkoop punten, opslag/overslag, reclame, service, winkelruimte kopen (ja daar moet je tegenwoordig ook voor betalen), verpakking, updates etc. etc.

Een artikel dat 4x over de kop gaat.... eerlijk valt me nog mee.
nou nee hoor, bij een beetje fabrikant zit daar geen 4x tussen
De meeste zitten op 2.1 naar retail prijspunt maar goed...
JBL PRX Power!

Hanky Panky

Citaat van: Raphie op oktober  6, 2014, 13:30:40
nou nee hoor, bij een beetje fabrikant zit daar geen 4x tussen
De meeste zitten op 2.1 naar retail prijspunt maar goed...

Ach, zolang hele hordes voor mijn winkel blijven slapen om als eerste een freaking telefoon of tablet te kopen (dat deden wij vroegah alleen voor concertkaartjes - van papier ja :D ) dan deed ik dat ook. Misschien nog een meier erbij om te zien waar de pijngrens en de loyaliteit zou liggen  O0

Dat gedrag van die consumenten vraagt dan wel om een bijzondere cult manier van omgaan met je product zoals bagatelliseren van alle ontwerpfoutjes en tegen iedereen te roepen dat ze jaloers zijn omdat ze hem niet kunnen betalen en zo  :D

Buyers remorse moeten we natuurlijk voorkomen  :smile:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Ondanks dat het beeld van die Apple misschien minder technische foutjes bevat komt het beeld van de Samsung 'lekkerder' binnen bij mij. Ik kan zonder moeite meer detail herkennen door de wat meer in your face kleuren. Ging toch niet om de techniek maar de user experience?  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

#345
En rijk hoef je ook niet te zijn, als bkr het toestaat ben je voor een paar tientjes per maand al weer helemaal hip http://www.typhone.nl/gsm/apple/iphone-6?utm_source=Ligatus_Tablet&utm_campaign=Ligatus&utm_medium=LEC&utm_content=txt_03_iphone6
JBL PRX Power!

Raphie

#346
En dat is ook mijn grootste aversie tegen de iPhone:, het is het symbool geworden van "bling bling" op de pof en de daarbij behorende hoe kan ik zo idioot mogelijk doen op m'n tijdlijn seffie cultuur...... Kijk mij eens lekker belangrijk.... En daarboven op zijn het ook nog eens allemaal foute hipsters of mensen die er pretenderen een te zijn :D
Dus zelfs al zou ik het toestel mooi vinden, zou ik me nooit met die gebruikersgroep willen identificeren
JBL PRX Power!

Hanky Panky

#347
Citaat van: Raphie op oktober  6, 2014, 13:49:04
En rijk hoef je ook niet te zijn, als bkr het toestaat ben je voor een paar tientjes per maand al weer helemaal hip http://www.typhone.nl/gsm/apple/iphone-6?utm_source=Ligatus_Tablet&utm_campaign=Ligatus&utm_medium=LEC&utm_content=txt_03_iphone6

Het BKR wordt allang niet meer getoetst voor een telefoon abbo. Daar hebben we tegenwoordig Preventel voor. Dan kun je tot aan je de strot in de schulden zitten, rode vlaggen rondom bij het BKR maar gewoon lekker een iPhone als je maar geen historie hebt als telco wanbetaler.

Begrijp je nu waarom iedereen er mee loopt?  ;)

Mijn klanten vinden in veel gevallen bellen belangrijker dan geld voor boodschappen..... kan er een boek over schrijven ondertussen. Onderschat deze behoefte niet (en dat bedoel ik zeer serieus).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

Citaat van: Hanky Panky op oktober  6, 2014, 14:17:38
Het BKR wordt allang niet meer getoetst voor een telefoon abbo. Daar hebben we tegenwoordig Preventel voor. Dan kun je tot aan je de strot in de schulden zitten, rode vlaggen rondom bij het BKR maar gewoon lekker een iPhone als je maar geen historie hebt als telco wanbetaler.

Begrijp je nu waarom iedereen er mee loopt?  ;)
dat bedoel ik dus, Sjonnie en Anita telefoon bij uitstek en maar duur doen....
JBL PRX Power!

Hanky Panky

Citaat van: Raphie op oktober  6, 2014, 14:19:31
dat bedoel ik dus, Sjonnie en Anita telefoon bij uitstek en maar duur doen....

Zie mijn edit hierboven. Mobieltjes en mobiel bellen is voor veel klanten van mij een primaire levensbehoefte.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000