Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Gestart door BMW850, april 1, 2009, 18:08:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BMW850

Ga nu een Vicol Shiga voor mijn kameraad klaar maken en 1 voor modificaties die hou ik zelf.
Mocht de gemodificeerde Vicol Shiga beter zijn dan wordt deze over gezet naar mijn granieten chassis, ben benieuwd.
En daarna wordt de originele Vicol Shiga natuurlijk ook veranderd voor mijn kameraad.

Shiga 1. blijft origineel
Shiga 2. wordt gemodificeerd

Nu kunnen we ze goed gaan vergelijken het zijn nu al tweelingen  ;)

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

jeepee

Citaat van: BMW850 op november 16, 2013, 20:37:49
Hoe is de stand van zaken eigenlijk bij jeepee, heb namelijk niets meer gehoord  ;)

Rudy

Sorry dat ik me niet eerder meldde. ik heb het even heel erg druk. over tien dagen heb ik een weet vrij. Ik heb wel die inputschakelaar binnen en coax input had ik nog. Ik ga over een dag of tien aan de slag met de super handige fotos die nu geplaatst worden

JP

BMW850

Hoi JP,

Het stelt weinig voor om deze Vicol Shiga in elkaar te zetten bekijk de foto's maar.
Als je "1/2 uur"  per dag er mee bezig gaat om de stekkertjes te solderen dat is eigenlijk het meeste werk.
Neem gewoon eens tijd voor jezelf, je hebt deze Shiga onderdelen nu al maanden in huis  ;)

Ik maak meestal lange dagen van 12 uur per dag, sta door de week om 04.10 uur op en ben om 18.30 uur weer thuis en heb dan ook wel eens de batterij leeg  :sleep:

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

jeepee

Citaat van: BMW850 op november 17, 2013, 14:22:48
Hoi JP,

Het stelt weinig voor om deze Vicol Shiga in elkaar te zetten bekijk de foto's maar.
Als je "1/2 uur"  per dag er mee bezig gaat om de stekkertjes te solderen dat is eigenlijk het meeste werk.
Neem gewoon eens tijd voor jezelf, je hebt deze Shiga onderdelen nu al maanden in huis  ;)

Ik maak meestal lange dagen van 12 uur per dag, sta door de week om 04.10 uur op en ben om 18.30 uur weer thuis en heb dan ook wel eens de batterij leeg  :sleep:

Rudy

Dat zijn lange dagen! Heb je die metalen houdertjes zelf gezaagd uit een grotere plaat of kan je die ook zo kopen? Zo ja, waar?

BMW850

Dat zijn aluminium hoekprofielen van de Gamma.
Aftekenen daarna gaten boren en met de vijl pas maken voor de chassis connectoren.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

jeepee

Citaat van: BMW850 op november 17, 2013, 14:53:07
Dat zijn aluminium hoekprofielen van de Gamma.
Aftekenen daarna gaten boren en met de vijl pas maken voor de chassis connectoren.

Rudy

Ok dank voor de tip. Ik had nu een ijzeren hoek profiel liggen van een Ikea kast. Maar dat is nogal dik ijzer/staal, dus dat is waarschijnlijk veel lastiger te verwerken. Beter aluminium te gebruiken dus?

tonus

Hoi Rudy, ik ben benieuwd naar je shiga experimenten en welke aanpassing blijven en welke niet. Jouw suggestie voor BNC pluggen staan op de bestellijst... Wat zijn de vereisten voor interne bedrading, ik las dat Erik mooie zilveren bedrading maakt. Iemand nog een goedkoper alternatief? En welke dikte heb je nodig? De keus bij parts connexion en conrad is erg groot.


BMW850

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

tonus

Citaat van: BMW850 op november 18, 2013, 21:36:37
Hoi Anton,

Lees dit even door misschien heb je hier wat aan i.v.m. de S/PDIF bekabeling:
http://lampizator.eu/digilampizator/CD%20Transport%20Digi-Lampizator.html

Rudy

Interessant leesvoer wederom  :) , moet mijn conclusie nog wel trekken, misschien toch maar BNC houden....

BMW850

Als er nog mensen zijn die een Vicol Shiga willen bestellen moeten er nu snel bij zijn:
Shigaclone new GB 2013: http://www.diyaudio.com/forums/group-buys/238895-shigaclone-new-gb-2013-a.html

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AuQF0EAtUutedFBxckJoUjF6SzN0R3IxblBTclpGVlE#gid=0

There are some parts to source.
As soon I collect these parts I'll close this list and start collecting money.

Regards,
Tibi

Anton,
Heb je aluminium puck ook mee besteld zoals afgesproken  ;)

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

BMW850

Kun je zien dat ze snel zijn uitverkocht  ;)
Dus wees er snel bij ... zie link.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein


BMW850

In few days from now I expect a new LA9242M lot.
I'll start to collect money after 15.Dec.2013
Shipping will start around middle-end of January 2014

Regards,
Tibi

Voor de audio liefhebbers wees er nu snel bij dadelijk is alles weer uitverkocht  ;)
Het zou leuk zijn als er meerdere Shiga bouwers bijkomen.
Voordat er wat van gedacht word ik heb geen aandelen bij Tibi  ;)

Jullie kunnen je hier nog aanmelden en op de lijst zetten:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AuQF0EAtUutedFBxckJoUjF6SzN0R3IxblBTclpGVlE#gid=0

Site voor de Shigaclone new GB 2013:
http://www.diyaudio.com/forums/group-buys/238895-shigaclone-new-gb-2013-a.html

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Nahpets

Nu heb ik 2 linkerhanden maar ben ook een sucker voor een goede deal..... :D

Als ik jouw bestelling pak (en door 2 deel) wat moet er dan nog gebeuren/bij om hem werkend te krijgen?

Kastje om heen bouwen en speulen?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

BMW850

Citaat van: Nahpets op november 29, 2013, 22:34:19
Nu heb ik 2 linkerhanden maar ben ook een sucker voor een goede deal..... :D

Als ik jouw bestelling pak (en door 2 deel) wat moet er dan nog gebeuren/bij om hem werkend te krijgen?

Kastje om heen bouwen en speulen?

In de vorige posten kun je zien op de foto's wat er nodig is zodat de Shiga kan speulen op een MDF plank  en ga daar een paar weken lekker naar luisteren. "daarna een paar modificaties als je dat wilt" ;D
De MK2 versie zijn de kabels al gemaakt, dus plug in en play  ;)
Ik zou zeggen ga er voor ...

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

AbZ


Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

BMW850

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Hou deze website van Diyaudio in de gaten i.v.m. Super regulatoren dit is de beste die getest is, zie grafiek ...
http://www.diyaudio.com/forums/diyaudio-store/247281-super-regulator.html

Voor vragen over deze Super Regulator kunnen gesteld worden op de Diyaudio site ook kunnen de printen daar besteld worden.
Super Regulator PCB:
http://www.diyaudio.com/store/amplifier-circuit-boards/power-supplies-accessories/super-regulator.html


Superregs for your line-level projects:
http://www.linearaudio.nl/linearaudio.nl/images/pdf/superreg_article.pdf

Vrg,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

Rudy hij zal ongetwijfeld prachtig klinken en misschien wel inderdaad het mooiste in de door hen opgezette test setup...vermeld in dat blad.....ik kan daar niet over oordelen.

Maar wat wel EEN BEETJE in zijn nadeel spreekt is dat deze winnende superregulator van deze superregulator test gebouwd wordt door de publisher en managing editor van datzelfde blad Jan Didden....oeps  :o

Misschien flauw om dit aan te halen...maar gezonde tegengas .....meer niet hoor.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Citaat van: Erik van Voorst op december 10, 2013, 20:20:38
Rudy hij zal ongetwijfeld prachtig klinken en misschien wel inderdaad het mooiste in de door hen opgezette test setup...vermeld in dat blad.....ik kan daar niet over oordelen.

Maar wat wel EEN BEETJE in zijn nadeel spreekt is dat deze winnende superregulator van deze superregulator test gebouwd wordt door de publisher en managing editor van datzelfde blad Jan Didden....oeps  :o

Misschien flauw om dit aan te halen...maar gezonde tegengas .....meer niet hoor.... ;)

Daar heb je een punt, maar dan kun je altijd nog de regulator nemen die op de 2e plaats staat, die je nog hebt liggen dan weet je het 100% zeker  ;)

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein