Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Gestart door BMW850, april 1, 2009, 18:08:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

 Tjeetje zeg wat een verhaal... ???

Welke leverancier leverde de drie goede ?

"Mijn" leverancier Quartel Modelbouw wist bij twee set-bestellingen (puck en platform) twee perfecte sets te regelen.

Geen kortingen of andere gekkigheid gewoon vakmanschap voor zo een 200 euro per set als ik me goed herinner.

Ik ga binnenkort er in ieder geval weer een setje bestellen ik laat het je wel weten.  ;)

Edit...het waren er zelfs drie  ;D

BTW ik ben natuurlijk ook door een (financiele) puck/platform hel gegaan...niets was goed vele honderden euro lichter slaagde echter de aanhouder... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

August

Citaat van: Erik van Voorst op februari 10, 2013, 23:47:27
Volgens mij zijn er wel een man of vijf die de print ed hebben besteld.....speelt er nu al iets..... ???
Zeker voor de ervaren boomboxer is dat een middagje  werk.... :D

Phy wij zijn de eenlingen   ;)

Ik heb gewoon heel weinig tijd ervoor. De jvc voorganger heeft ook twee jaar in de kast gelegen. Ding draait en klinkt goed, maar ik moet er echt eens een keer een behuizing voor ontwerpen en kijken welke wijzigingen ik verder nog wil toepassen, daarbij kijk ik graag met een schuin oog naar anderen natuurlijk.

Pjotr27

Zo, ik ga eindelijk beginnen met de bouw,
Wel nog een vraagje voor de ervaren bouwers hier, op het asje zit zeg maar de puck waarop de cd rust.
Hoe zet je die vast en hoe bepaal je precies de hoogte waarop hij vast gezet moet worden?

Morgen brons bestellen en wat mooi blackwood...
Daarna lekker aan de gang... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

Citaat van: Pjotr27 op maart 10, 2013, 12:51:26
Zo, ik ga eindelijk beginnen met de bouw,
Wel nog een vraagje voor de ervaren bouwers hier, op het asje zit zeg maar de puck waarop de cd rust.
Hoe zet je die vast en hoe bepaal je precies de hoogte waarop hij vast gezet moet worden?

Morgen brons bestellen en wat mooi blackwood...
Daarna lekker aan de gang... ;)
Het loopwerk hoef je niets aan te doen dat staat goed de puck is datgene wat op de cd komt om hem vast te houden zodat hij niet slipt
ik zou het loopwerkje eerst op een eenvoudig plankje bouwen en zorgen dat alles naar wens werkt voor je met het afbouwen begint.

Pjotr27

Citaat van: phy op maart 10, 2013, 13:40:55
Het loopwerk hoef je niets aan te doen dat staat goed de puck is datgene wat op de cd komt om hem vast te houden zodat hij niet slipt
ik zou het loopwerkje eerst op een eenvoudig plankje bouwen en zorgen dat alles naar wens werkt voor je met het afbouwen begint.

Op het asje zit een losse bevestiging waarop de puck rust. Die zit helemaal onderaan het asje. Je kan hem eenvoudig eraf halen.
Zoals hij nu onderaan zit kan er geen cd op...
Ik heb nog een aantal reserve loopwerken maar bij allemaal zit het op een verschillende hoogte...
( Lastig uitleggen, het gaat in ieder geval om de versie waarbij je een puck nodig hebt en niet die met de drie balletjes..)
Maar hoe krijg je de "puck" vast aan het asje.

Ik ga inderdaad eerst testen op een stuk multiplex...
Je weet het nooit.....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

kan je een foto plaatsen? ik begrijp niet wat je bedoelt.

AbZ

Betaalbaar cd transport?  Men neme een 2e hands cd-speler  :sly: 








en klaar is kees  :smile: 

Geintje natuurlijk.  Ook dit is weer leuk topic om te lezen  :thumbs-up:

Pjotr27

Citaat van: phy op maart 10, 2013, 18:39:59
kan je een foto plaatsen? ik begrijp niet wat je bedoelt.

Zal er morgen een maken, de juiste hoogte heb ik intussen uit het datasheet van de Sanyo gehaald. Nu nog bedenken hoe ik het vast kan zetten
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

Citaat van: Pjotr27 op maart 10, 2013, 19:40:36
Zal er morgen een maken, de juiste hoogte heb ik intussen uit het datasheet van de Sanyo gehaald. Nu nog bedenken hoe ik het vast kan zetten
Ik vind het vreemd..... ik heb een stuk of 8 boombox loopwerkjes 2 Vicol shigaclone's en een stuk of 10 losse loopwerkjes liggen
en het plateau zit allemaal vast en op de juiste hoogte.

Pjotr27

Misschien kan ik het zo uitleggen. Je hebt de motor die de cd rond laat draaien.. daar komt bovenop een dunne as uit waarop een plastic rondje zit waarop de cd rust. Dat plastic kan je gewoon van het asje afhalen, het moet van  onderen precies gelijk zitten met de bovenkant van de laserunit. Het plastic zit bij twee verschillende loopwerkjes op verschillende hoogtes.'maar dat is logisch als ze los zitten. Ik kan het wel eenvoudig met een druppeltje locktide vastzetten maar dat lijkt me niet de bedoeling.
Het lijkt mij stug dat ik bij twee loopwerken een manco heb als ze bij jouw allemaal goed zitten.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

BMW850

Dit ben ik ook niet tegen gekomen met alle reserve onderdelen die ik heb liggen.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Denk er wel aan dat je een koelplaatje gebruikt voordat je het aansluit.
Hier heb ik vandaag een paar besteld: https://www.distrelec.nl/elfa3~nl_nl/elfa/init.do?item=75-589-01&toc=0
Deze plak je erop.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Pjotr27

Ik zal morgen alle doosjes met loopwerken eens openmaken....
Heb er nog drie in gesealde verpakking.

Maar dat koelplaatje plak je op de ic"s neem ik aan, ( 2) ?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

BMW850

Citaat van: Pjotr27 op maart 10, 2013, 21:19:55
Ik zal morgen alle doosjes met loopwerken eens openmaken....
Heb er nog drie in gesealde verpakking.

Maar dat koelplaatje plak je op de ic"s neem ik aan, ( 2) ?

Ja deze plak je op U2 zie --> pijl je bent er maar 1 nodig maar ik bestel altijd wat extra ;)

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Pjotr27

Mooi, met koelpasta erop plakken neem ik aan?  ik heb ook nog wat draad nodig, voor o.a. naar de digitale out. Nog tips bij dezelfde leverancier.?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

BMW850

Citaat van: Pjotr27 op maart 10, 2013, 21:29:51
Mooi, met koelpasta erop plakken neem ik aan?  ik heb ook nog wat draad nodig, voor o.a. naar de digitale out. Nog tips bij dezelfde leverancier.?

NEE,   geen koelpasta er zit een dubbele plakstrip op.
Oeps, vergeten nog een antwoord te geven, voor de digitale uitgang van de print gebruik ik een doorgeknipte 75ohm BNC kabel.
Alleen aan de print zijde wordt dan gesoldeerd en aan chassis zie foto:
Hier heb ik deze 75ohm BNC besteld: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=461951

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

phy

Citaat van: BMW850 op maart 10, 2013, 21:11:18
Dit ben ik ook niet tegen gekomen met alle reserve onderdelen die ik heb liggen.

Rudy
Dat is ook vreemd normaal zitten ze zelfs erg vast.

Pjotr27

Citaat van: phy op maart 10, 2013, 22:50:10
Dat is ook vreemd normaal zitten ze zelfs erg vast.

2 zaten er gewoon goed vast, 2 niet. Ik heb ze gewoon met een druppeltje atoomlijm vastgezet...
Mooie BNC connector, meteen ook besteld...
En mensen die meer tips hebben voor mooie onderdelen....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

BMW850

Hier nog een mooi kabeltje tussen Shigaclone en DAC:

3 foot Apogee Wyde Eye Cable.
75Ω BNC Canare Connectors World Clock GN-WE-BB
http://www.ebay.com/itm/3-foot-Apogee-Wyde-Eye-Cable-75-BNC-Canare-Connectors-World-Clock-GN-WE-BB-/400387013778?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5d38ecfc92

Audio Schuko Power Plug Male Plug & IEC Connector Gold Transparent Red,079E
http://www.ebay.com/itm/261001662416?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Vrg,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Pjotr27

Citaat3 foot Apogee Wyde Eye Cable.
75Ω BNC Canare Connectors World Clock GN-WE-BB

Maar deze kan je toch ook gewoon in Nederland kopen voor 49 euro?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

BMW850

Citaat van: BMW850 op maart 10, 2013, 21:14:24
Denk er wel aan dat je een koelplaatje gebruikt voordat je het aansluit.
Hier heb ik vandaag een paar besteld: https://www.distrelec.nl/elfa3~nl_nl/elfa/init.do?item=75-589-01&toc=0
Deze plak je erop.

Rudy

Heb de koelplaatjes binnen maar er zit geen plakstrip op  :unhappy:
Ook een mailtje gestuurd naar dat bedrijf maar nog geen reactie terug.
Deze plakstrip kan natuurlijk ook los besteld worden.
Misschien een optie, iemand besteld de plakstrip en verstuurd 2 stukjes naar mij in een enveloppe en ik stuur 2 koelprofieltjes naar deze persoon.

Dan is dat ook weer opgelost  ;)

Rudy
Edit: Het is niet meer nodig, heb nu zelf al warmtegeleidend dubbelzijdig kleefband besteld ;)
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=472414
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Ik heb ook een begin gemaakt alleen zit ik te wachten op:
20 pieces JST (JAPAN SOLDERLESS TERMINALS) -SPH-002T-P 0.5 S-CONTACT, 0.05-0.22 MM, CUT REEL zeg maar kabelschoenen voor de kleine stekkertjes.

Ga deze gebruiken want als ik ga solderen kan dan zo de connectoren losmaken van de print.
Als alles klaar is wordt het natuurlijk gesoldeerd.

Ook had ik een paar vragen op het andere forum i.v.m. de +5v aansluiting van de "deur schakeling"

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Nog een paar foto's ...
Heb ook maar een CD Puck besteld.
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

BMW850

Citaat van: Pjotr27 op maart 30, 2013, 15:45:33
Waarom geen IEC aansluiting met knopje eronder gebruikt?

Dit is allemaal een test opstelling om te kijken of het werkt, by the way deze heb ik nog liggen met zekering houder  ;D
Daarna de +5 volt V1 V2 V3 V4 gescheiden aansluiten  ;)

Heb je de Shiga al aan het spelen?

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein