Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Gestart door BMW850, april 1, 2009, 18:08:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Magura

Als we dan toch weer on-topic gaan, heb ik nog wel wat foto's van mijn voeding voor de shiga.

Mijn 2 100va trafo's heb ik een knap jasje gegeven.
De behuizing komt van conrad. De trafo's staan op een 2mm messing bodemplaat met een scheidingswandje van messing.
De trafo's staan op rubberen ringen om trillingen te dempen. Verder de aansluiting gaan via neutriks. Bedrading is zilverdraad 0,8 met katoenen isolatie.
De iec aansluiting is de furutech fi-03 met zekeringhouder.De bedrading naar de pre regulatie is ook van zilver met katoen.
Er zijn ook nog 2x regulator van burson audio toegevoegd, wat ook weer wat verbetering geeft.

Het transport staat nu op 1 plaat massief koper. Er komt nog een plaat koper tegenaan met dezelfde afmeting.
Het is de bedoeling dat daar messing wandjes tegenaan komen, om een stevige bak van te maken.



Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Magura

#76
Nog een paar...
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

phy

Heel leuk !
Het speeld hier nu 2 dagen gewoon zoals het uit de boombox komt het enige dat ik eraan gedaan heb is de 300 ohm en 100 ohm weerstandjes aan de dig. uitgang en ik moet zeggen het is zeker niet verkeerd  :blink:
Het hoog klinkt alleen een beetje rauw en het "beeld" word wat klein neergezet voor de rest mag het zo blijven
volgende week begin ik aan de kast en ga 3 verschillende uitvoeringen bouwen het leuke is dat je het zo kompleet kan uitwisselen de voeding en bediening kan gewoon blijven zitten.
Ik weet wel dat ik 1 gewoon origineel laat.

BMW850

#78
Citaat van: Magura op september  7, 2009, 22:08:05
Als we dan toch weer on-topic gaan, heb ik nog wel wat foto's van mijn voeding voor de shiga.

Mijn 2 100va trafo's heb ik een knap jasje gegeven.
De behuizing komt van conrad. De trafo's staan op een 2mm messing bodemplaat met een scheidingswandje van messing.

Er zijn ook nog 2x regulator van burson audio toegevoegd, wat ook weer wat verbetering geeft.

Hoi Magura,

Dit ziet er inderdaad mooi uit, perfect dat je de draad weer oppakt  ;)
Wat heb je aan verbeteringen ondekt toen je de Burson Regulatoren hebt toegevoegd?
Zelf ben ik er nog niet aan toegekomen om eens een eerlijk vergelijk te doen met en zonder de de 2 ALWSR +5v  Regulator en de ALWSR +8v Regulator.

De Trichord clock 4 gaf een enorme verbetering bij mij omdat mijn DAC daar heel gevoelig voor is.
Maar ik heb het idee dat de ALWSR Regulator te "clean klinkt" maar het is te lang geleden er zal eerst opnieuw naar geluisterd moeten worden.
Ik had te veel modificaties achter elkaar gedaan zodat ik de ALWSR Regulator niet de schuld kan geven.

Hoi Robert,

Heb je de voeding al veranderd of speel je nog met de bestaande voeding van de boombox, dat zal de reden zijn dat het hoog een beetje rauw klinkt en het "beeld" word wat klein neergezet.
Citaatvolgende week begin ik aan de kast en ga 3 verschillende uitvoeringen bouwen het leuke is dat je het zo kompleet kan uitwisselen de voeding en bediening kan gewoon blijven zitten.

Wat bedoel je met 3 uitvoeringen, zijn dat 3 verschillende voedingen of bedoel je het board?
Ik zou zeggen maak eerst de voeding zoals beschreven hier in het topic, ook heb ik je een tijdje geleden een PM gestuurd waar je de onderdelen kunt bestellen.

Succes allemaal en doe het stap voor stap anders maak je dezelfde fout als mij, met te veel modificaties achter elkaar van de Regulatoren en het board :(

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

phy

hoi Rudy
Ik bedoel 3 verschillende boards.
Volgende week krijg ik het laatste deel van alle onderdelen binnen
de voeding heb ik nu al een paar dingen mee gedaan 2 accu's ,met transformator,  Elna's cerafine silmic ,msr diodes, mur diodes en een regelbare laboratorium voeding tot nu toe bevalt de laboratorium voeding het beste.
Maar goed volgende week de BG's proberen en ook nog verschillende transformatoren.
Het board is nu nog origineel eerst moet ik zeker zijn van de voeding.

waar heb jij de transformatoren van daan Rudy?
en Erik waar heb jij ze van ?
En hebben jullie verschillende geprobeerd
Ik heb de 47 labs dac nagebouwd en die is extreem gevoelig voor welke transformator je gebruikt het is goed hoorbaar
en kwam toen uit op een c kern .


Magura

Citaat van: BMW850 op september 13, 2009, 11:41:13
Hoi Magura,

Dit ziet er inderdaad mooi uit, perfect dat je de draad weer oppakt  ;)
Wat heb je aan verbeteringen ondekt toen je de Burson Regulatoren hebt toegevoegd?
Zelf ben ik er nog niet aan toegekomen om eens een eerlijk vergelijk te doen met en zonder de de 2 ALWSR +5v  Regulator en de ALWSR +8v Regulator.

De Trichord clock 4 gaf een enorme verbetering bij mij omdat mijn DAC daar heel gevoelig voor is.
Maar ik heb het idee dat de ALWSR Regulator te "clean klinkt" maar het is te lang geleden er zal eerst opnieuw naar geluisterd moeten worden.
Ik had te veel modificaties achter elkaar gedaan zodat ik de ALWSR Regulator niet de schuld kan geven.



Hoi Rudy,

De Burson regulatoren geven iets meer rust op de achtergrond. Ik heb er nog niet echt goed voor gezeten
Ik ga ook nog even zonder de Burson's spelen, want dan kan ik goed de verschillen horen.
Maar goed, eerst de ombouw van het loopwerk realiseren en dan pas weer eventueel gaan tweaken.  ;)
De Trichord clock 4 gaf bij mij ook een duidelijke verbetering. De ALWSR heb ik nog niet getest, misschien ook nog een kans geven.
Modificeren kan je idd het beste in kleine stappen doen.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Erik van Voorst (in memoriam)

#81
Hoi

Ik heb mijn trafo's (blikpaketten) in een winkeltje in Delft gekocht HEC.
Mijn persoonlijke ervaring (nu ook weer met mijn DAC-6 Matriarch)..
.....hoe meer powersupply-uitbreiding/verbetering....hoe mooier het geluid  ;)

BTW
Complimenten hoor Magura ziet er veelbelovend uit  O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Leuk al die Shigaraki clones. Als 'ie af is zijn jullie welkom eens te komen vergelijken met het origineel, zorg ik voor bier en koffie ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Leuke aanbieding........maar ik kan hier gezien praktische overwegingen niet op ingaan.  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op september 14, 2009, 11:27:48
Leuke aanbieding........maar ik kan hier gezien praktische overwegingen niet op ingaan.  ;)

:D

phy

Citaat van: reMC op september 14, 2009, 10:57:31
Leuk al die Shigaraki clones. Als 'ie af is zijn jullie welkom eens te komen vergelijken met het origineel, zorg ik voor bier en koffie ;)

Ik heb de mogelijkheid om hem te vergelijken met het origineel  :smile:

BMW850

#86
Citaat van: phy op september 14, 2009, 17:17:28
Ik heb de mogelijkheid om hem te vergelijken met het origineel  :smile:


Robert,

Dit is het origineel als ik het goed heb, Model 4716 Shigaraki CD loopwerk.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

reMC

Voel jullie welkom, ik ben benieuwd...

PHY-HP, heb je 'm zelf staan?

reMC

P.S. De getoonde afbeelding is 'm inderdaad, die staat nooit uit in de winkel ;)

Magura

Citaat van: Erik van Voorst op september 14, 2009, 08:52:20
Complimenten hoor Magura ziet er veelbelovend uit  O0

Dank je!

Citaat van: reMC op september 14, 2009, 10:57:31
Leuk al die Shigaraki clones. Als 'ie af is zijn jullie welkom eens te komen vergelijken met het origineel, zorg ik voor bier en koffie ;)

Dat lijkt me wel gezellig Remco  :coffee: . Ben wel benieuwd hoe groot de verschillen dan zijn.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

reMC

Citaat van: Magura op september 14, 2009, 19:17:20
Dat lijkt me wel gezellig Remco  :coffee: . Ben wel benieuwd hoe groot de verschillen dan zijn.

Cool, PM maar als 'ie klaar is ;)

phy

Citaat van: reMC op september 14, 2009, 18:07:24
Voel jullie welkom, ik ben benieuwd...

PHY-HP, heb je 'm zelf staan?
Nee een kennis in Duitsland ik heb mijn CEC meegenomen naar hem en toen ik de 47 labs hoorde wist ik dat ik wel die kant op wilde is echt een heel ander geluid .
Het sanyo loopwerk koud uit de boombox getrokken gaat al heel erg die richting op
Ik ben benieuwd wat er nog allemaal uit te halen is
en moet wel zeggen dat de 47 Labs ook een stuk kleiner "beeld" geeft dan de CEC.
We gaan de verschillende modificaties en veranderingen vergelijken op mijn eigen installatie.
Tot nu toe heb ik de 47 labs en CEC alleen vergeleken op zijn set
we wonen 10 km bij elkaar vandaan en hij is ook nieuwschierig ideaal dus !


reMC

Citaat van: phy op september 14, 2009, 19:52:57
en moet wel zeggen dat de 47 Labs ook een stuk kleiner "beeld" geeft dan de CEC.

Klopt :)

BMW850

#93
Citaat van: phy op september 13, 2009, 12:50:37
hoi Rudy
Ik bedoel 3 verschillende boards.
Volgende week krijg ik het laatste deel van alle onderdelen binnen
de voeding heb ik nu al een paar dingen mee gedaan 2 accu's ,met transformator,  Elna's cerafine silmic ,msr diodes, mur diodes en een regelbare laboratorium voeding tot nu toe bevalt de laboratorium voeding het beste.
Maar goed volgende week de BG's proberen en ook nog verschillende transformatoren.
Het board is nu nog origineel eerst moet ik zeker zijn van de voeding.

waar heb jij de transformatoren van daan Rudy?
en Erik waar heb jij ze van ?
En hebben jullie verschillende geprobeerd
Ik heb de 47 labs dac nagebouwd en die is extreem gevoelig voor welke transformator je gebruikt het is goed hoorbaar
en kwam toen uit op een c kern .


Hoi,

Ik gebruik Bika transformatoren (Bika Transformatoren fabriek)

Robert of Magura zouden jullie even wat voor mij willen testen?
De weerstand van de dig uit 375 ohm eens omruilen voor een 200 ohm en laat me dan weten wat de verschillen zijn.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Citaat van: reMC op september 14, 2009, 10:57:31
Leuk al die Shigaraki clones. Als 'ie af is zijn jullie welkom eens te komen vergelijken met het origineel, zorg ik voor bier en koffie ;)

Hoi Remco,

Zelf ben ik nog niet 100% tevreden over de kwaliteit van mijn Shigaclone i.v.m. de vele modificaties achter elkaar. (maar wel 95%  ;)  )

Maar het is een goed idee om eens een vergelijk te doen met het origineel.
En dan kan ik misschien ook mijn DDDAC eens vergelijken met een ander exemplaar.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

phy

Citaat van: BMW850 op september 16, 2009, 16:48:57
Hoi,

Ik gebruik Bika transformatoren (Bika Transformatoren fabriek)

Robert of Magura zouden jullie even wat voor mij willen testen?
De weerstand van de dig uit 375 ohm eens omruilen voor een 200 ohm en laat me dan weten wat de verschillen zijn.

Rudy

Hoi Rudy ik ben snipverkouden dus ik kan nu even niet iets gaan beoordelen
maar ik ga het wel proberen. en laat het je weten.
Ik ben nu gewoon alles aan het opbouwen en het kastje aan het maken
ik denk wel dat ik met een klep of schuif ga werken
maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Heb jij toevallig nog zo'n ronde quartz voor me?  die zou ik wel van je willen overnemen dan.

BMW850

Hoi Robert, beterschap.

Ik kan er nu moeilijk bij maar voor de modificaties had ik er 200 ohm inzitten en volgens mij zit er in het origineel ook een 200 ohm weerstand.
De 375 ohm weerstand had ik er in gezet om een 75 ohm uitgang te krijgen voor in mijn DAC.

Misschien dat Magura het eens kan testen wat die veranderingen met deze weerstand precies gaat doen met het geluid.

Rudy

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Magura

Hoi Rudy,

Ik zal het tzt eens testen, let wel dat het op elke set weer anders uitpakt. Heb je al Vishay getest Rudy? Deze schijnen ook goed te werken.
Het testen van verschillende waardes van weerstanden moet ik ook nog doen.

Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

scrutinizer

#98
Citaat van: Magura op september 18, 2009, 22:44:47
Hoi Rudy,

Ik zal het tzt eens testen, let wel dat het op elke set weer anders uitpakt. Heb je al Vishay getest Rudy? Deze schijnen ook goed te werken.
Het testen van verschillende waardes van weerstanden moet ik ook nog doen.



De powersupply ziet er keurig gebouwd uit, Magura. :clapping:
Voor wat de Vishay foils betreft ....  Doen bv. de VTA55's prima hun werk als attenuator voor dig. out.

VTA 55  90.9ohm
VTA 55 374  ohm

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Magura

Citaat van: scrutinizer op september 19, 2009, 14:02:55
De powersupply ziet er keurig gebouwd uit, Magura. :clapping:
Voor wat de Vishay foils betreft ....  Doen bv. de VTA55's prima hun werk als attenuator voor dig. out.

VTA 55  90.9ohm
VTA 55 374  ohm

;)

Anton.

Dank je Anton.  :)  Wat betreft de weerstanden zal ik eens wat verschillende merken en waardes bestellen om mee te experimenteren.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest