Bas' Bios - voorzetje

Gestart door Bas Akkerman, januari 23, 2012, 14:37:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op oktober 22, 2014, 21:28:37
Zoals bij Epson gebruikelijk, dien je deze aan te melden bij Epson zelf (dit moet de consument doen, niet de winkelier). Volgens mij tel.nummer 020-7085099. Bjorn weet meer.
Ok, ik zal Bjorn binnenkort een PM sturen. Dank je Garmt!

Overigens is het met film kijken (geen 16:9) helemaal geen probleem, bizar eigenlijk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Balen Bas.  :(

Zouden de reparatiekosten wel opwegen tegen de huidige waarde van de projector?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Citaat van: clockwork op oktober 22, 2014, 21:55:04
Balen Bas.  :(

Zouden de reparatiekosten wel opwegen tegen de huidige waarde van de projector?
Dat durf ik ten zeerste te betwijfelen. Aan de andere kant wilde ik nog even wachten tot 4K meer gemeengoed wordt. Gezien de kijkafstand (3 meter) leek me dat een nuttige upgrade.

Mocht het echt te duur worden, maar geen verdere verslechtering opleveren, dan zit ik het nog wel even uit. Tijdens het spelletjes spelen, stoort het me nauwelijks. En bij de meeste films valt het mooi weg in de zwarte balken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Daar was ik ook bang voor gezien de reactie van Garmt.

Ik zit hier een klein beetje in hetzelfde schuitje met mijn HD350. Die heeft een paarse balk aan de zijkant. Eigenlijk wil ik nog wachten met upgraden maar of repareren zin heeft weet ik ook niet.

Je kunt natuurlijk altijd een prijsopgave vragen.  :ohmy:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Citaat van: clockwork op oktober 22, 2014, 22:06:48
Daar was ik ook bang voor gezien de reactie van Garmt.

Ik zit hier een klein beetje in hetzelfde schuitje met mijn HD350. Die heeft een paarse balk aan de zijkant. Eigenlijk wil ik nog wachten met upgraden maar of repareren zin heeft weet ik ook niet.

Je kunt natuurlijk altijd een prijsopgave vragen.  :ohmy:
Mijn geluk is dat het dus boven en onder is.
Ik ga eerst nog informeren bij Bjorn en dan ga ik inderdaad een prijsopgave vragen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

cardas49

Vervangen van de optical unit is (meestal) geen goedkope reparatie. Soort van hart transplantatie voor je projector.

Ik heb zelf sinds een jaar ook wat lichte blauw / rode banding in de hoeken op mijn model. Maar op dit moment geen last van, want lamp sinds kort ook dood.
Het is dat projecteren zo leuk is, anders zou ik er mee stoppen. Kans op issues (banding, dustblobs, lamp) na een jaar of 2 / 3 is gewoon groot. Veel hoger dan bij tv's.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

bmateijsen

Vervanging van de optical unit is niet nodig... Het is een lichte verschuiving in het paneel en kan prima verholpen worden. Je kan er overigens ook gewoon mee door draaien ;).

Bas Akkerman

#382
Citaat van: mark235 op oktober 23, 2014, 08:38:36
Vervangen van de optical unit is (meestal) geen goedkope reparatie. Soort van hart transplantatie voor je projector.

Ik heb zelf sinds een jaar ook wat lichte blauw / rode banding in de hoeken op mijn model. Maar op dit moment geen last van, want lamp sinds kort ook dood.
Het is dat projecteren zo leuk is, anders zou ik er mee stoppen. Kans op issues (banding, dustblobs, lamp) na een jaar of 2 / 3 is gewoon groot. Veel hoger dan bij tv's.
Ik vind het één van de beste aankopen ooit! Heb er erg veel plezier van en Linda ook. Ook ik vind het niet heel storend, maar als het verholpen kan worden...

Citaat van: bmateijsen op oktober 23, 2014, 10:10:42
Vervanging van de optical unit is niet nodig... Het is een lichte verschuiving in het paneel en kan prima verholpen worden. Je kan er overigens ook gewoon mee door draaien ;).
Dank je Bjorn.
Dan ga ik binnenkort daar eens langs mochten de kosten meevallen. De Lexicon heb ik ook nog steeds niet laten repareren, omdat ik en Linda Linda en ik (foei!) toch regelmatig in de HT zijn. Dit is dus misschien wel een geluk bij een ongeluk, beide apparaten even weg, zodat ik daarna weer "vers" kan spelen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

cardas49

Citaat van: bmateijsen op oktober 23, 2014, 10:10:42
Vervanging van de optical unit is niet nodig... Het is een lichte verschuiving in het paneel en kan prima verholpen worden. Je kan er overigens ook gewoon mee door draaien ;).

Volgens mij zijn er meerdere oorzaken mogelijk bij dit probleem. Een kennis van me en mede-TW2900 eigenaar had een roze balk onderaan (behoorlijk goed zichtbaar, ook in full screen film), en daar werd de optical unit vervangen. Wellicht ivm LCD panel wat niet meer ok was oid. Bij een andere kennis waar een blauwe balk bovenaan te zien was (nauwelijks zichtbaar in full screen film) is alleen panel alignment uitgevoerd, en niets vervangen.

Wellicht dat de grootte en intensiteit van de balk iets zegt over de oorzaak.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Bas Akkerman

Citaat van: mark235 op oktober 23, 2014, 13:31:29
Volgens mij zijn er meerdere oorzaken mogelijk bij dit probleem. Een kennis van me en mede-TW2900 eigenaar had een roze balk onderaan (behoorlijk goed zichtbaar, ook in full screen film), en daar werd de optical unit vervangen. Wellicht ivm LCD panel wat niet meer ok was oid. Bij een andere kennis waar een blauwe balk bovenaan te zien was (nauwelijks zichtbaar in full screen film) is alleen panel alignment uitgevoerd, en niets vervangen.

Wellicht dat de grootte en intensiteit van de balk iets zegt over de oorzaak.
In dat geval is het minder goed nieuws. Ik zal hen bellen/mailen en vragen wat het me sowieso kost om het na te laten kijken. Nu blijft het giswerk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Gekleurde banden, rare stroken,
De HTruimte is nog niet geheel gebroken
Ondanks de bende, het onopgeruimde zooitje
Geniet Piet nog steeds van zijn filmkooitje

Sinterklaas heeft nog niets filmachtigs geschonken
Hoeft ook niet, na al het moois dat hier heeft geklonken
Want al is er veel moderns, zelfs 4K op tv
Piet is nog altijd meer dan tevree

Het heeft zeker niet de hoogste prioriteiten,
Maar naast aankleding door verf en tapijten
Is een donkere, mooi opgeruimde HT met akoestisch foam
Stiekem een stille droom
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Haha, onze stille dichter. Helaas. Dus nog geen bios kijken, maar zoals je zegt, genoeg mooie spullen om van te genieten.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op december  8, 2014, 13:20:22
Haha, onze stille dichter. Helaas. Dus nog geen bios kijken, maar zoals je zegt, genoeg mooie spullen om van te genieten.
Oh, de projector en Lexicon doen het hoor. Alleen niet optimaal. Meer tijd voor maken om ze te laten repareren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Ah, ok, ik kreeg de indruk dat film kijken helemaal niet meer mogelijk was. Gelukkig niet het geval!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op december  9, 2014, 08:43:08
Ah, ok, ik kreeg de indruk dat film kijken helemaal niet meer mogelijk was. Gelukkig niet het geval!
Dat lukt ondanks de rotzooi, kleurige banden en een dove achterkant prima. :popcorn:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

En nu weer wat minder. De rest van het beeld is nu ook paars. Ik ga er binnenkort mee richting Maarsen (dacht ik) om de verschuiving te laten verhelpen.
Ik wil dan ook de Lexicon weer geheel aan de praat krijgen. Nou ben ik echter vergeten waar ik dat ook alweer kan laten doen. :huh2:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Succes met de reparaties, Bas. Hopelijk weekt het straks allemaal weer naar behoren.

Heb je ooit die speakerkabel nog vervangen door kabels uit 1 stuk? :p
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op januari  9, 2015, 20:58:18
Succes met de reparaties, Bas. Hopelijk weekt het straks allemaal weer naar behoren.

Heb je ooit die speakerkabel nog vervangen door kabels uit 1 stuk? :p
Haha, nee nog steeds niet. Misschien steek ik mijn licht wel bij BB&G op voor wat Linn K20-bekabeling.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Al begin je met een rol kabel van de gamma. Alles is beter dan de aan elkaar geknoopte draadjes die er nu liggen :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Wow, alweer bijna een jaar niet gepost in dit topic.

2016 wordt wat mij betreft het jaar van 4K in Bas' bios. Nu ik weer wat spaargeld heb, wordt het ook mogelijk om te denken aan een 4K-projector. Mede daarom ga ik aanstaande zaterdag naar België om wat verschillende projectoren te bekijken.

Na mijn Lexicon en projector begint nu ook de Oppo het te begeven. De HDMI-uitgang is beschadigd door een te strakke kabel eraan. Als ik tijd heb, zal ik er proberen een foto van te maken. Hopelijk heeft iemand dan een idee of en wat ik er aan kan doen. Verder denk ik al wat aan een opvolger van de Oppo 83. In eerste instantie dacht ik aan een 103 Darbee. Maar ik betwijfel of die Darbee wel een toevoeging is wanneer ik bijvoorbeeld een Sony VW320 zou gebruiken met reality creation.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

papaleo

#395
Als ik zo vrij mag zijn...

In mijn ervaring met en Reality Creation en Darbee,doet RC toch meer,andere dingen met het beeld dan de Darbee doet...
Waar Darbee in mijn ogen 'alleen' maar meer scherpte en de kleuren beter/geraffineerder neerzet,doet RC ook veel mooie dingen met het beeld,maar ook vaak dingen met het beeld waar ik niet zo gecharmeerd van bent,zo doet RC ook wel (vaak wil ik niet zeggen) zo nu en dan dingen er bij verzinnen in het beeld,zoals bv in een film met 'veel' film-grain,om dan deze dan vervolgens te versterken/vermenigvuldigen...dan is/word dit TE veel van het goede,het word dan in mijn ogen gezien als ruis,en niet meer als grain.
De nieuwe X1 chip van Sony zou theoretisch grain en ruis moeten kunnen onderscheiden,maar daar heb ik wel eens mijn twijfels over.

Wat een goedkoper alternatief kan zijn,en zo doe ik het nu ook,je zou niet je complete Bluray speler hoeven te vernieuwen voor eentje met ingebouwde Darbee,maar koopt een  'los'' Darbee kastje (is een stuk goedkoper en veelzijdiger) welke je waar en overal je maar wilt kunt plaatsen om dan daar vervolgens mee te kunnen experimenteren...

Edit,
Gelukkig kan je in de laatste versie van RC de instellingen helemaal handmatig naar je eigen wensen in % instellen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Bas Akkerman

Goede tip! Ik vraag me wel af hoe groot de verbetering in beeldkwaliteit is tussen een Oppo 83 en 103 (of 93).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Erik van Voorst (in memoriam)

#397
Ik vond het verschil in beeldkwaliteit tussen de 93 en 105D onverwachts veel...en toen stond het Darbee-effectenprogramma zelfs nog op OFF  :-X

Ik heb het opgezocht omdat ik dit eigenlijk niet begreep en ook nooit terug kon lezen bij de gebruikers maar de reden schijnt te zijn andere beeldprocessor(s) (ook weer Darbee).

Ondanks dat ik volgend jaar een nieuwe ( 4K ) projector aan ga schaffen...lijkt de stap nu al gemaakt...hahaha.... met de 105D goed ingesteld  :pompom:  O0

Ik verwacht geen verschil tussen de 83, 93 en 103 omdat deze nog WEL gebruik maken van dezelfde beeld-electronica.....ik denk zelf dat de meerprijs voor een Darbee mogelijheid een nobrainer is.

Ik heb veel testen gedaan maar er veranderd werkelijk niets "negatiefs mee"  bij het instellen  onder de 50 procent...ook veel testbeelden gebruikt dus echt aan de tand gevoeld want ik ben helemaal geen mens voor " beeldbewerkingen" maar ik bleef uitkomen op plm. 40 procent Darbee HD.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bas Akkerman

Dat pleit dus zeker voor de toevoeging van een Darbee. Enige dat ik dan zou missen is een HDMI-ingang, zodat het tv-signaal ook mee kan profiteren van Darbee. Een tweedehands 93 + Darbee lijkt me daarmee de beste optie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Natuurlijk ben ik meteen gaan zoeken op Internet. Dat wat ik op filmpjes zie van Darbee overtuigt me nog niet. Een onnatuurlijke verscherping en contrast. Een beetje zoals LCD en wat betreft het laatste in mindere mate JVC-projectoren (dare I say?). Misschien dat ik in het echt meer overtuigd raak...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten