Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dday

Van de week de Zeiss Loxia 35mm f/2 opgehaald voor de Sony a7rII. manual focus objectief dat echt fun is om mee te werken. En rendering is echt super.
Jammer genoeg de Zeiss Batis 85mm f/1.8 nog niet op mogen halen. Deze staat nog in back order.

Dday

Van de week kreeg ik een appje dat de Zeiss Batis 85 binnen is. Helaas geen tijd gehad, maar vandaag opgehaald. :D
Eerste foto die ik er mee maakte was gelijk raak. Heerlijk objectief om mee te werken. Mooie aanvulling op de Loxia 35 en 16-35


danielo

Citaat van: Dday op december 17, 2015, 18:51:54
Van de week kreeg ik een appje dat de Zeiss Batis 85 binnen is. Helaas geen tijd gehad, maar vandaag opgehaald. :D
Eerste foto die ik er mee maakte was gelijk raak. Heerlijk objectief om mee te werken. Mooie aanvulling op de Loxia 35 en 16-35

Zijn wel mooie om te zien snap niet dat andere ook niet overgaan naar de vloeiende lijnen tussen lens en kap.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

BernHardN

Citaat van: danielo op december 17, 2015, 19:34:14
Zijn wel mooie om te zien snap niet dat andere ook niet overgaan naar de vloeiende lijnen tussen lens en kap.

Daniel.

Pentax heft dat bij een aantal al jaren!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Perfectionist

Nu de Nikon boel verkocht is rustig aan het oriënteren. Belangrijkste criterium is day het lichter en kleiner moet zijn, maar wel hoge kwaliteit.
Dan zit je toch bij Sony.

Kijk dus naar de A7 II of voorlopig eerst eens een zeer goede bridge camera (die ik toch sowieso wilde hebben om alleen 1 camera mee te hoeven nemen): Sony RX 10 ii.
Film vind ik vanuit perspectief van herinneringen tegenwoordig net zo belangrijk als foto, en dan is de RX 10 ii ook erg mooi.
Een beter forum begint bij jezelf.

s0000884

Zonet nieuw binnen  :)
Canon EF 11-24mm f/4

Zonet even snel uitgeprobeerd binnen. Ben niet snel onder de indruk, maar van deze lens dus wel.  :D
Absolute aanrader voor iedereen die een nieuwe groothoeker zoekt.

Perfectionist

#2956
Toch maar eerst de RX-10 ii gekocht. Zoiets wilde ik sowieso hebben, voor citytrips (volgend jaar NY) en wandelingen, bridgecamera van hoge kwaliteit, groot zoombereik, en 4k film.
Geen gesjouw meer met een rugzak etc.

De A7II kan altijd nog.

Een beter forum begint bij jezelf.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Perfectionist

Citaat van: Nahpets op december 22, 2015, 22:36:26
Ik vind het toch vrij groot zo.

Geen rugzak met lensen etc. nodig. Veel DSLR bezitters nemen dit erbij voor vakanties e.d.
Een beter forum begint bij jezelf.

danielo

Citaat van: Nahpets op december 22, 2015, 22:36:26
Ik vind het toch vrij groot zo.

Gezien de 24-200mm / 2.8 met goeie 4k mogelijkheden is het een leuke allrounder om erbij te hebben. Anders moet je echt naar de rx100 toe :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Perfectionist

De RX 100 III was nog handzamer geweest, maar met 28-70mm toch onbevredigend en ontoereikend op citytrips e.d.
Een beter forum begint bij jezelf.

VlisChris

Volgens mij ging het om het (ondertussen door je aangepaste ;)) formaat van de foto.
In ieder geval vat ik hem wel zo op ;)

De camera heb ik geen ervaring mee, maar het ziet er in ieder geval keurig uit :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Perfectionist

Haha zo, die had ik al wat verkleind ja.  :yawnee:
Een beter forum begint bij jezelf.

Perfectionist

Citaat van: Christiaan S op december 22, 2015, 23:30:45
Volgens mij ging het om het (ondertussen door je aangepaste ;)) formaat van de foto.
In ieder geval vat ik hem wel zo op ;)

De camera heb ik geen ervaring mee, maar het ziet er in ieder geval keurig uit :)

Je moet voor de grap eens de kwaliteit foto's kijken die deze camera maakt en de ISO en AF prestaties. Echt top.
Een beter forum begint bij jezelf.

VlisChris

Ik zal straks eens even een stukje opzoeken ;)

De ontwikkelingen in cameraland staan natuurlijk niet stil. Dus dat er een goede kwaliteit uitkomt verrast me niet ;) Alleen maar mooi voor de mensen die net even wat compacter willen gaan toch ;) 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mokumer45

#2967
Het is weliswaar maar een heel klein onderdeel, maar is voor mij toch belangrijk. Het afdekkapje van de hotshoe op mijn eind vorig jaar gekochte Sony A58 zat niet standaard bij de levering (zit tegenwoordig bij bijna geen enkele  Sony camera meer - schande!). Was niet verkrijgbaar bij Sony Nederland en wel via diverse leveranciers in Azië, maar dan werd de prijs incl. de transportkosten krankzinnig hoog voor zo'n klein stukje plastic - tussen de 25 en 30 Euro minimaal. Uiteindelijk in Duitsland een excacte kopie van dat kapje gevonden (en gekocht) van een andere fabrikant voor nog geen 3 Euro plus nog wat transportkosten. De prijs bij Sony lag op rond 8 Euro excl. transportkosten, maar dus niet verkrijgbaar.
P.S.: een typo er uit gehaald.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

VlisChris

Ik moest serieus op google opzoeken waar je op doelt :D
Waarom zou je dat willen afdekken als ik vragen mag? Echt nog nooit, bij enige camera welke dan ook gedaan.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mokumer45

@ Cristiaan S: Tweeledig: ten eerste om de contacten van de hotshoe te beschermen (o.a. waterspatten enz.) en ten tweede om mijn kleren te beschermen en te voorkomen, dat er achter de hoekjes iets blijft hangen.
Bij mijn andere/oudere camera (een Sony A350) zat hij er wel standaard bij, evenals bij die er voor (een Konica-Minolta Z5) en zelfs bij diens voorganger (een analoge Minolta X1), als ik me dat goed herinner. Dus ik was al zo'n 40 jaar niet anders gewend. En uiteraard zijn ze van de twee Sony's niet compatibel.
Ook vind ik het met kapje er mooier uitzien (helaas, ik ben wat o.a. dat soort dingen betreft nogal een stevige Pietje Precies). 
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Nahpets

Dat heeft wel een hoog rubbertegel-gehalte.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

danielo

#2971
Citaat van: Mokumer45 op december 23, 2015, 01:02:23
Het is weliswaar maar een heel klein onderdeel, maar is voor mij toch belangrijk. Het afdekkapje van de hotshoe op mijn eind vorig jaar gekochte Sony A58 zat niet standaard bij de levering (zit tegenwoordig bij bijna geen enkele  Sony camera meer - schande!). Was niet verkrijgbaar bij Sony Nederland en wel via diverse leveranciers in Azië, maar dan werd de prijs incl. de transportkosten krankzinnig hoog voor zo'n klein stukje plastic - tussen de 25 en 30 Euro minimaal. Uiteindelijk in Duitsland een excacte kopie van dat kapje gevonden (en gekocht) van een andere fabrikant voor nog geen 3 Euro plus nog wat transportkosten. De prijs bij Sony lag op rond 8 Euro excl. transportkosten, maar dus niet verkrijgbaar.
P.S.: een typo er uit gehaald.

4 euro bij iets als cameranu.nl heb er een paar gekocht en ja is bizar.

https://www.cameranu.nl/nl/search?sort=relevance&q=JJC+FA-SHC1M+Flitsschoenkapje


Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.


danielo

Citaat van: Dday op december 23, 2015, 10:07:51
Gebruik zelf deze http://www.dx.com/de/p/bubble-spirit-level-gradienter-cover-cap-for-sony-dslr-black-157715#.VnpkMq_tSrU nog geen 2 euro

had ik ook gezien maar wilde geen bubble en die sloot niet 100% de pinnen af. Maar inderdaad zijn best veel opties deel wel de mening dat ze er niet altijd bij zitten bij sony wat vreemd is. De nieuwe cameras hebben ze wel weer.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Mokumer45

@ Nahpets: wat wordt hiermee bedoeld (een hoog rubber tegel gehalte)?

En ja, ik heb ondertussen begrepen, dat er in ieder geval een kapje bij de duurdere Sony camera's geleverd wordt.

Ik heb het even opgezocht: ik heb mijn kapje via Amazon Duitsland gekocht. Het merk is Profox en het is een excact copie van het Sony kapje, past perfekt. De prijs was 1,99 Euro en de verzendkosten 3,00 Euro. Dat was ten minste nog eens een prettige prijs en als ik het goed heb, zelf nog goedkoper dan hier in Nederland inclusief de verzending.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.