Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Starred


GH

Ziet er kwalitatief nou niet echt spectaculair uit.... en ze zijn trouwens nagenoeg failliet, daar gaat de komende jaren weinig fatsoenlijks meer uitkomen.

Starred

Olympus lenzen zijn top, behoren kwalitatief tot de besten. De bodies eigenlijk ook best goed. Dus waar baseer je dat op?
En failliet is Olympus niet. Wel managerial issues die hebben geleid tot grote (enorme) afwaardering op de beurs, maar genoeg bedrijven die in Olympus willen investeren

Rob Eric Blank


TheSpeedSkater

Citaat van: Rob Eric Blank op februari  5, 2012, 19:46:58
Vandaag getest, eigenlijk alleen op de 300mm gehad.
En? :D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

GH

Citaat van: Starred op februari  5, 2012, 18:59:04
Olympus lenzen zijn top, behoren kwalitatief tot de besten. De bodies eigenlijk ook best goed. Dus waar baseer je dat op?
En failliet is Olympus niet. Wel managerial issues die hebben geleid tot grote (enorme) afwaardering op de beurs, maar genoeg bedrijven die in Olympus willen investeren

Wellicht enigszins verkeerde bewoordingen, maar goed ziet het er niet uit. Over de kwaliteit van de lenzen kan ik niets zeggen, het is een merk dat ik nooit gebruikt heb.
Alleen ze lopen natuurijk wel jaren achter op wat er bij Canon en Nikon gebeurt. Geen IS en niets langer dan 300mm.... lijkt me niet echt een aantrekkelijk systeem om in te investeren.

En als je de financiƫle berichten een beetje leest dan is toch echt de conclusie dat er in veel van de onderdelen al jaren grote verliezen worden geleden. Die ze met frauduleuze boekingen hebben toegedekt. Alles wijst erop dat ze het niet lang meer maken, en dat er gedeeltes overgenomen gaan worden. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand interesse in het camera onderdeel heeft....

Starred

#1807
Geen IS? Ze hebben een vrij goed inbody IS. Dus elke lens profiteert daar van  :)

Er zijn lensen van 300mm beschikbaar, en met factor 2 zit je op 600. Lang genoeg lijkt me.
Nieuwe model heeft snelste autofocus van alle systemen, incl. Nikon D4, en het videogedeelte schijnt ook top te zijn, dus ontwikkeling is er wel. Ze lopen juist behoorlijk VOOR op Nikon en Canon op het systeem camera gebied..

Maar, ik denk dat je de Olympus modellen niet moet vergelijken met de modellen in de DSLR markt. Daar concurreren ze ook niet mee. Als je een FF camera wilt of en top crop, dan zijn N en C de koning.
Olympus is voor mij een optimaal compromis tussen size en quality

Rob Eric Blank

Citaat van: TheSpeedSkater op februari  5, 2012, 20:05:21
En? :D
Ragscherp. Alleen de focuspunten aan de buitenkant werken iets minder goed op een D300s. Met de nieuwe D4 moet dit tot het verleden behoren. Het centrale punt doet het goed en over de scherpte ben ik meer dan tevreden. Zowel op F5.6 als op F8. F5.6 ging beter dan ik verwacht had.


Porsche 911 GT2R by roberto_blank, on Flickr

De laatste is op F8.

Heb nog wel platen op F5.6, maar niet online. Die zijn al naar klanten verstuurd, nadat ik ze op een 24" monitor heb nagelopen. Eigenlijk veel beter dan ik verwacht had, maar de 300mm f2.8 is ook wel een heel scherp stuk glas. Ik sneed bijna mijn vingers aan de foto's....(sorry te flauw)

TheSpeedSkater

Mooi plaat idd! Ragscherp, gaaf om de hitte te zien achter en naast de auto.

Ben erg benieuwd hoe hij bevalt op je 70-200... Dus als je tijd hebt..  :D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Starred

Citaat van: GH op februari  4, 2012, 17:15:25
Ziet er spectaculair lelijk en onhandig uit.... lijkt mij een verkeerd uitgevallen photoshop.

Real pics zien er toch wel hetzelfde uit.
Vind het zelf best wel een gaaf retromodel geworden. Maar even afwachten hoe hij het gaat doen in de reviews


Rob Eric Blank

Citaat van: Starred op februari  8, 2012, 08:58:45
Real pics zien er toch wel hetzelfde uit.
Vind het zelf best wel een gaaf retromodel geworden. Maar even afwachten hoe hij het gaat doen in de reviews
Ziet er zeker aansprekend uit. Maar deze aangeschaft???

Starred


Nicode

Een Nikon D5100. Nu spelen, oefenen, uitzoeken en me prima vermaken  ;D

Nu nog op zoek naar een telelens ter aanvulling op de 18-55
Wilson Benesch - Naim - Atlas


Bama

Ik heb een d300 en d5100 en heb er net een olympus xz-1 bij gekocht voor in de binnenzak. Weet nog niet of het de juiste keuze is, zat te dubben ook tussen de lumix 5 en powershot s100, deze zit er een beetje tussenin.

Rob Eric Blank

Een CF cardreader. Alleen voor de Firewire gegaan, vanwege de snelheid

jantje112

Ik heb in Januari een eos gekocht, echter geen bonnetje voor de cashback. Ik heb in februari een 50mm 1.8 gekocht. Iemand die voor mij nog 15 euro wil claimen?

Je kunt indien je reeds hebt ingediend nogmaals de cashback claimen met je andere gegevens.

Als iemand een cashbackcoupon code heeft ben ik ook blij.

vieze freddie

canon 100mm 2.8 macro, deze zomer eens vieze beestjes proberen
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

VlisChris

Weer een 1TB schijf om back-ups te maken.
Had achteraf beter voor 3 tientjes extra een 2TB schijf te kopen.
Maar dat heeft meer te maken met hoe ik mijn netwerk wil inrichten.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jeroen V

Mijn eerste serieuze stapjes in de wereld van de digitale fotografie: een Canon 7D met de 15-85MM IS USM lens aangeschaft...

Nu maar eens flink experimenteren en lezen :-)

R

Mooie camera, niet echt een instapper ;). Gefeliciteerd!

Rob Eric Blank


Driven2Shine

Mijn laatste aanwinst(en) ter vervanging van de 450D:

Canon 600D 18-55 IS II Kit
Metz 44 AF-1
Sandisk 32GB Extreme class 10

Enige waar ik nu nog over twijfel is of ik de Metz flitser toch niet moet gaan omruilen met een Canon Speedlite 430EX II

Jeroen V

Op Marktplaats een Manfrotto 144B weten te bemachtigen....