Silent Angel Bonn N8 ethernet switch

Gestart door naish123, oktober 15, 2019, 15:54:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Raphie op januari  9, 2021, 16:09:15
dat hebben we toch? Het is een Zyxel switch van 25,00 in een ander doosje  :D wat wil je nog meer weten dan?

Ik wil heel veel meer weten, alleen niet van jou.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 16:13:31
Ik wil heel veel meer weten, alleen niet van jou.
voor sprookjes moet je naar de Efteling.......
JBL PRX Power!

El Nino

Goed Raphie, de wedstrijd "ik ben de beste" en "ik weet het beter" en "wat de ander doet is belachelijk" is afgelopen en je hebt gewonnen. Je staat nu in het illustere rijtje van Diego Maradonna, Donald Trump en Raphie..... :worship:

Graag weer on topic over wat een goede switch - en in dit geval een N8 - kan doen in een audio set.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

chansig

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 16:13:31
Ik wil heel veel meer weten, alleen niet van jou.

Citaat van: chansig op januari  9, 2021, 12:53:27
De vraag is meer van wie wil jij de uitleg accepteren. Ws de uitleg welke aansluit bij de/je huidige beleving van geluid.

Gr. Hans

Kan maar beter duidelijk zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

#329
Citaat van: El Nino op januari  9, 2021, 16:19:06
Goed Raphie, de wedstrijd "ik ben de beste" en "ik weet het beter" en "wat de ander doet is belachelijk" is afgelopen en je hebt gewonnen. Je staat nu in het illustere rijtje van Diego Maradonna, Donald Trump en Raphie..... :worship:

Graag weer on topic over wat een goede switch - en in dit geval een N8 - kan doen in een audio set.
qua audio kwaliteit niks extra's, je kan het nu wel op de man gaan spelen, maar je kan niet voorbij het OSI model.
En de Zyxel van €25,00 is ook een goede switch. Noem anders eens een minder goede switch en leg uit waarom?
Ik zit hier alles voor te kauwen en verder als 'ik meen het te horen" en "raving reviews" komen jullie niet.
Zoals de amerikanen zellen: You can lead a mule to water, but you can't make it drink.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: chansig op januari  9, 2021, 16:21:29
Kan maar beter duidelijk zijn.

Gr. Hans

Ik dacht dat ik duidelijk had gemaakt dat ik werkbare alternatieven wil hebben. Niet alleen een blood rush om dit topic onleesbaar te maken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 16:29:33
Ik dacht dat ik duidelijk had gemaakt dat ik werkbare alternatieven wil hebben. Niet alleen een blood rush om dit topic onleesbaar te maken.
de Zyxel in de link hierboven 7% van de kosten en identieke performance.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op januari  9, 2021, 16:31:16
de Zyxel in de link hierboven 7% van de kosten en identieke performance.

Ik heb al wat switches in huis gehad en het geld voor de Bonn heb ik al uitgegeven. Zinloze raad dus.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Teleflubbie

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 16:13:31
Ik wil heel veel meer weten, alleen niet van jou.
Ook ik heb ook een poging gedaan om dit op basis van rationele argumenten te onderbouwen.
Maar een inhoudelijke discussie op basis van de onderliggende techniek zit er niet echt in.

Heb het idee dat de "believers" alleen openstaan voor zaken die hun eigen overtuiging bevestingen.
De gebruikte term "tegensputteraar" bevestigd dit.

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 16:29:33
Ik dacht dat ik duidelijk had gemaakt dat ik werkbare alternatieven wil hebben. Niet alleen een blood rush om dit topic onleesbaar te maken.
Het antwoord is al een paar keer gegeven Huub, maar wellicht heb je eroverheen gelezen:

Elke willekeurige switch is een uitstekend alternatief. En de Zyxel is daar een heel mooi voorbeeld van.
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

Raphie

#334
Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 16:33:20
Ik heb al wat switches in huis gehad en het geld voor de Bonn heb ik al uitgegeven. Zinloze raad dus.
stuur je hem toch retour?  Of zet je hem hier op het forum, dat doe je met al je andere impulsaankopen ook?
JBL PRX Power!

bmateijsen

Citaat van: Raphie op januari  9, 2021, 16:31:16
de Zyxel in de link hierboven 7% van de kosten en identieke performance.

Dit is een leuk statement.... want dit weet jij niet. Heb jij zelf onderzoek hier naar gedaan?

schedel

Ik vond op marktplaats een bedrijf, Audiofacts, die de Silent Angel modificeert en eventueel ook de voeding.
Puur ter informatie.
T+A | REL | Denon | JVC

Raphie

Citaat van: bmateijsen op januari  9, 2021, 16:36:04
Dit is een leuk statement.... want dit weet jij niet. Heb jij zelf onderzoek hier naar gedaan?
jij moet ook op netwerk cursus Bjorn?
JBL PRX Power!

chansig

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 16:29:33
Ik dacht dat ik duidelijk had gemaakt dat ik werkbare alternatieven wil hebben. Niet alleen een blood rush om dit topic onleesbaar te maken.

Ah sorry was even vergeten dat je het eea steeds minder kan verdragen. Mazzels.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Teleflubbie op januari  9, 2021, 16:34:12
Ook ik heb ook een poging gedaan om dit op basis van rationele argumenten te onderbouwen.
Maar een inhoudelijke discussie op basis van de onderliggende techniek zit er niet echt in.

Heb het idee dat de "believers" alleen openstaan voor zaken die hun eigen overtuiging bevestingen.
De gebruikte term "tegensputteraar" bevestigd dit.
Het antwoord is al een paar keer gegeven Huub, maar wellicht heb je eroverheen gelezen:

Elke willekeurige switch is een uitstekend alternatief. En de Zyxel is daar een heel mooi voorbeeld van.

Dat is verstandig doen met helemaal niks. Tegen zijn is het gemakkelijkste wat er is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Anyway, de dealers en believers moet het samen maar uitzoeken, de feiten staan hierboven. Doe er je voordeel mee, of niet.   :D
JBL PRX Power!

bmateijsen

Citaat van: Raphie op januari  9, 2021, 16:38:14
jij moet ook op netwerk cursus Bjorn?

Waarom zou je op de man spelen? Er zijn wel mensen die namelijk testen en metingen hebben gedaan met correcte apparatuur. Daarin is gebleken dat zeker niet alle switches hetzelfde meten en dat er een aantal zijn die op de testbank een beter resultaat behalen.

Oh ja... en ze leveren uiteindelijk allemaal met data hetzelfde pakket af.... en toch is er verschil.

Raphie

Citaat van: bmateijsen op januari  9, 2021, 16:41:06
Waarom zou je op de man spelen? Er zijn wel mensen die namelijk testen en metingen hebben gedaan met correcte apparatuur. Daarin is gebleken dat zeker niet alle switches hetzelfde meten en dat er een aantal zijn die op de testbank een beter resultaat behalen.

Oh ja... en ze leveren uiteindelijk allemaal met data hetzelfde pakket af.... en toch is er verschil.
onjuist, kom nou niet met die Alpha Audio onzin aanzetten.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: chansig op januari  9, 2021, 16:39:17
Ah sorry was even vergeten dat je het eea steeds minder kan verdragen. Mazzels.

Gr. Hans

Ik kan overal tegen hoor. Beetje tegenspel mag toch wel?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bmateijsen

Citaat van: Raphie op januari  9, 2021, 16:42:16
onjuist, kom nou niet met die Alpha Audio onzin aanzetten.

Zeker niet.... Maar nogmaals jij doet een statement, dus bewijs het eens!

Raphie

#345
Citaat van: bmateijsen op januari  9, 2021, 16:44:38
Zeker niet.... Maar nogmaals jij doet een statement, dus bewijs het eens!
je hebt de foto's van het mainboard gezien toch? Het is gewoon een switch van 25,00 in een alu doosje.
Tevens weet je mag ik,aannemen hoe het osi model werkt. De output van een switch is galvanisch gescheiden, de "ruis" van een switch is dus helemaal niet interesant, want die ruis wordt niet verpakt in de het data pakketje en verlaat door de galvanische scheiding het poortje niet.
Moet ik jou dan nou uitleggen? Jij verkoopt die zooi. Als verkopers al geeneens weten hoe het werkt.....l
JBL PRX Power!

chansig

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 16:42:24
Ik kan overal tegen hoor. Beetje tegenspel mag toch wel?

Van mij mag alles. Je weet waar mijn "kracht" (als het gaat om zinvolle bijdrage op een forum) ligt en ik snap je daar niet op zit te wachten. Maar daar hebben we het wel een keer over als die corona shit voorbij is. Tot die tijd is het zoals het is.

Citaat van: bmateijsen op januari  9, 2021, 16:44:38
Zeker niet.... Maar nogmaals jij doet een statement, dus bewijs het eens!

Je draait het om.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Oeps...iets misgegaan met kloten. Sorry ga niet mijn best doen het aan te passen.


Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Teleflubbie

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 16:40:10
Dat is verstandig doen met helemaal niks. Tegen zijn is het gemakkelijkste wat er is.
Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 16:42:24
Ik kan overal tegen hoor. Beetje tegenspel mag toch wel?
Ha, ha, zo ken ik je weer.
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

HuubF

Wat mij een beetje tegenstaat is dat skeptici het uitwisselen van informatie onder 'believers' frustreren. Als dat zou zijn om ons te beschermen is dat nog wel lief, maar ik vermoed dat ze het ook leuk vinden. Met onleesbare topics tot gevolg.

Als iemand nergens in gelooft is een korte zakelijke mededeling ('Nou ik vind van niet hoor!') al meer dan voldoende.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)