VERSTERKER DER VERSTERKERS

Gestart door paul groot, juni 16, 2007, 18:50:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jantje112

Citaat van: Blue-Eyes op januari 25, 2008, 18:08:22
Geen onderdeel wordt "minderwaardig" gemaakt.... petje af!

Ik denk dat zowat alle TNT chauffeurs jou al bij naam kennen zoveel pakketten worden er bezorgt!

Dat hebben ze idd vaak snel door. Op een gegeven moment weten ze dan op welke dagen je er niet bent en bezorgen het dan standaard bij familie :) Of gebeurt dat alleen in het Noorden ;)

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag een platform gemaakt voor 2 electrolyten voor de hoogspanning...
Foto's spreken voor zich...

Ik heb het mezelf weer moeilijk gemaakt om het volledig demontabel te maken....indien de keuzes later anders worden...maar goed dat is .....part of the hobby... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#854
 Rotsvast ;D ...daar kan geen Tiewrappie tegenop...en gelukkig ook geen hete lijm hoeven te gebruiken...gewoon pasmaken....wel wat extra uurtjes... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Mooie drankhouders  ;)...wat een kannen van elko's ....wat voor waarde hebben die?

blue-eyes

De trafo die je ziet, is dat met standaard bedrading?

Ga je dat ook nog aanpakken?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik van Voorst (in memoriam)

Die zijn 1200 uF...
Alles wat je nu ziet is in het verleden gebruikt voor de " oude " voeding-opstelling...

Uiteraard moet je dit nu eerst weer opnieuw opbouwen voordat je dit eventueel gaat modificeren...zodat je precies weet ...Wat Wat doet... ;)

Ook al is het heel verleidelijk om hier en daar meteen te keer te gaan. :P...dat zou niet verstandig zijn....de ESP-2 Rugged Edition   ;D......wordt (ver)bouwt na eerst te hebben geluisterd
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

blue-eyes

Begrijpelijk, dit gaat dus een erg langdurig openstaand topic worden ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

kermy

Beste Erik,

Ik neem onmiddellijk aan dat je aan de koeling van die trafo gedacht hebt, gezien de rest en de aandacht die aan alles besteed is waarschijnlijk een overbodige vraag?
Een van de leukste topic's om te volgen op dit forum!
Met vriendelijke groet,

Kermy

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

DA BoSS

...wat een ongelofelijke brute plaatjes weer zeg....prachtig O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Erik van Voorst (in memoriam)

#862
Vandaag weer lekker te keer gegaan...
Een platform gemaakt voor een buffering van 4 en een buffering van 2 elco's

Het gaat ook wel eens mis....bij het laatste kleine schroefgaatje spleet het platformpje...dus weer opnieuw moeten maken....enfin voor de rest alles in orde... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#863
It does not get...."ambachtelijker".... ;D

Het gespleten platformpje maar ietsje robuster genmaakt... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

FFF

Ontzettend mooi.

Zat er zo eens over na te denken, zou het geen idee zijn om de loze ruimtes op te vullen?

Ik denk dan aan zo'n zelfde past als over je filter, of eventueel aangetrild zand/loodkorrels.

Dit om trillingen te voorkomen  >:D

Maar nogmaals, ziet er ontzettend mooi uit, ben benieuwd naar het totaalplaatje.

Erik van Voorst (in memoriam)

Om trillingen te voorkomen.!!.....you must be joking... ???

Let wel dit is de oude situatie herstellen in een beter jasje...deze power supply gaat zeker veranderen/verbeteren in de toekomst na geluisterd te hebben, vandaar dat alles makkelijk te demonteren is ....extra veel moeite en denkwerk maar wel reuze handig straks gewoon een kwestie van "losschroeven" ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Nice "building blocks" Erik!! 8).....en vooral netjes gemaakt.
But he...what's new ;)

Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

royal d

is dat stomme ding nog niet af ::) ;D.

Echte vakmanschap, erg mooi om te zien.

Als ik zie hoeveel tijd en moeite dit allemaal kost, dan denk ik dat het voor mij niet is weggelegd ::)

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag even een euroconnector gekocht....na een paar uur ernaar gestaard te hebben ....in de prullenbak gegooid en zojuist maar een Furutech gekocht de FI-10....(belachelijk 23 maal duurder :-X)

Een normale euroconnector is echt niet goed vind ik...je ziet dat de pootjes met miniscule pinnetjes geklonken zit aan de lipjes...bah... :'(

Anyway omdat ik 3 a 4 maal 220Volt voedingslijnen nodig ga hebben is een goede euroconnector noodzakelijk om netjes veilig en praktisch te splitsen.....

Gelukkig was Peter van Accoustic Dimension te Delft onder zijn etenstijd bereid mij even te ontvangen...hij had die furutech wel voor mij op voorraad...ojee reclame eigenlijk...als het weg moet dan hoor ik het wel van de moderators.. ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op januari 29, 2008, 18:34:42
Vandaag even een euroconnector gekocht....na een paar uur ernaar gestaard te hebben ....

;D

Godtoh

Zijn de aansluitingen nu niet verguld en de draadingangen wel verguld?
En neem aan dat je de boel gaat solderen ipv schroeven ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Godtoh op januari 29, 2008, 20:22:16
Zijn de aansluitingen nu niet verguld en de draadingangen wel verguld?
En neem aan dat je de boel gaat solderen ipv schroeven ;D

Ik begrijp je verwarring...op hun Furutech Site hebben ze voor de front-foto de rhodium uitvoering en voor de back-foto de vergulde uitvoering genomen... ??? ;D

Ik heb zelf de (volledig) rhodium uitvoering genomen.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Godtoh

Citaat van: Erik van Voorst op januari 29, 2008, 20:55:49
Ik begrijp je verwarring...op hun Furutech Site hebben ze voor de front-foto de rhodium uitvoering en voor de back-foto de vergulde uitvoering genomen... ??? ;D

Ik heb zelf de (volledig) rhodium uitvoering genomen.... ;)
Op die fiets ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

paul groot

#874
Hij gaat lekker zo jongen....
Te bedenken dat het koper ooit in 1994 als ca. 80 kg (?) 2500 ampère trafo-vlag (verbinding) begon, maar werd afgekeurd omdat het werkstukje spiegelbeeldig gemaakt had moeten worden..........
>:D
Toen jarenlang bij mij in de huiskamer als curiosa dienst gedaan.
Bij het periodieke opknappen van de kamer me telkens aan vertild, en dat kostte me dan weer een vermogen aan fysiotherapie...... ;D

Als ik nu zie wat jij er mee gedaan hebt en ons bezig houdt met je creatieve werkjes..............
Ik geniet er van.
Geweldig.

Thanks.

Paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.