Bij DofN: Bacch in tha house!

Gestart door DofN, augustus 13, 2013, 21:32:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brt

Citaat van: DofN op oktober 16, 2021, 20:51:05
Zeker, ik denk dat de minidsp SHD zowat de enige gegadigde is voor wat ik zoek, naast Lyngdorf of een NAD M33

NAD M33 is dan een fantastische optie toch? Sowieso qua sound als qua looks, mocht dat meespelen...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

minplus

Succes, Abel.
Ik blijf nog bij m'n Macs en die zijn te duur voor wat je nu wilt.
Maar de volgende keer dat je hier komt moeten we samen toch eens naar een jongen in de buurt van Groningen gaan. Wie weet ben je dan in 1x klaar, net als diverse anderen die hun gigantisch dure spullen daarna hebben weg gedaan en sindsdien helemaal gelukkig zijn met hun geluid.
Het klinkt daar iig waanzinnig goed.:)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

DofN

Citaat van: brt op oktober 16, 2021, 21:04:58
NAD M33 is dan een fantastische optie toch? Sowieso qua sound als qua looks, mocht dat meespelen...

Die past niet in mijn meubel :(
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: minplus op oktober 16, 2021, 21:26:36
Succes, Abel.
Ik blijf nog bij m'n Macs en die zijn te duur voor wat je nu wilt.
Maar de volgende keer dat je hier komt moeten we samen toch eens naar een jongen in de buurt van Groningen gaan. Wie weet ben je dan in 1x klaar, net als diverse anderen die hun gigantisch dure spullen daarna hebben weg gedaan en sindsdien helemaal gelukkig zijn met hun geluid.
Het klinkt daar iig waanzinnig goed.:)


Twee McIntosh mono's.. Zou ik wel leuk vinden. Maar te duur.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: brt op oktober 16, 2021, 21:04:58
NAD M33 is dan een fantastische optie toch? Sowieso qua sound als qua looks, mocht dat meespelen...

Ik bedoelde qua functies.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Citaat van: minplus op oktober 16, 2021, 21:26:36
Succes, Abel.
Ik blijf nog bij m'n Macs en die zijn te duur voor wat je nu wilt.
Maar de volgende keer dat je hier komt moeten we samen toch eens naar een jongen in de buurt van Groningen gaan. Wie weet ben je dan in 1x klaar, net als diverse anderen die hun gigantisch dure spullen daarna hebben weg gedaan en sindsdien helemaal gelukkig zijn met hun geluid.
Het klinkt daar iig waanzinnig goed.:)

Dat is degene die het altijd heeft over dat hij/zij luisteren naar muziek en de ander naar geluid ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Klopt, maar misschien is het wel iemand anders.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pameijer

Citaat van: minplus op oktober 16, 2021, 21:26:36
Succes, Abel.
Ik blijf nog bij m'n Macs en die zijn te duur voor wat je nu wilt.
Maar de volgende keer dat je hier komt moeten we samen toch eens naar een jongen in de buurt van Groningen gaan. Wie weet ben je dan in 1x klaar, net als diverse anderen die hun gigantisch dure spullen daarna hebben weg gedaan en sindsdien helemaal gelukkig zijn met hun geluid.
Het klinkt daar iig waanzinnig goed.:)

Hé, bedankt voor het compliment! Hier een jongen uit Groningen. Kan me niet herinneren dat je hier ooit geweest bent maar ik herken me in je omschrijving  :clapping:

Maar serieus: wie bedoel je?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Contour

Klinkt als Theo van Wermeskerken (Jan) van audiofreaksforum?

FS249

Citaat van: Contour op oktober 17, 2021, 10:53:02
Klinkt als Theo van Wermeskerken (Jan) van audiofreaksforum?

Daar heb ik zijn Tannoy's mogen beluisteren op zijn eigen ontwerp buizen versterker met de inmiddels beroemde audiolamp. Dat was een mooie ervaring.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

MAW

#1686
Citaat van: DofN op oktober 16, 2021, 12:33:41
Ik zal er toch naar kijken, maar eigenlijk heb ik zin om terug te gaan naar analoog. Overstappen van "digitaal" naar "digitaal"..voegt misschien weinig toe.

Dat begrijp ik niet zo goed, om twee redenen.

Ten eerste gebruik je een digitale bron om digitale bestanden af te spelen en hebt digitale filters t.b.v. 'room correction' geimplementeerd.
Dat zijn allemaal digitale filters die  je toepast in het digitale audio signaal.
Als je zegt dat je 'terug naar analoog' wilt, dan denk ik aan een heel andere setup.

Ten tweede is Hypex nCore (class D) is een 'digitale?' methode om te versterken. Dat zegt iets over hoe de versterker opereert. Hij audio signaal dat hij binnenkrijgt, versterkt en uitstuurt is en blijft analoog.
Gr. Martijn

AudioEnZo

Citaat van: DofN op oktober 16, 2021, 00:05:41
2 smallere hogere mono eindversterkers mogen ook. Leuk met een VU meter oid.
- met XLR inputs omdat de SHD XLR outputs heeft
Kijk eventueel ook eens naar de Kinki Studio EX-B7 monoblokken, qua maat zijn die  330D x 230B x 190H. Ik gebruik deze nu een alweer een tijdje naar volle tevredenheid.

DofN

Citaat van: MAW op oktober 18, 2021, 09:21:35
Dat begrijp ik niet zo goed, om twee redenen.

Ten eerste gebruik je een digitale bron om digitale bestanden af te spelen en hebt digitale filters t.b.v. 'room correction' geimplementeerd.
Dat zijn allemaal digitale filters die  je toepast in het digitale audio signaal.
Als je zegt dat je 'terug naar analoog' wilt, dan denk ik aan een heel andere setup.

Ten tweede is Hypex nCore (class D) is een 'digitale?' methode om te versterken. Dat zegt iets over hoe de versterker opereert. Hij audio signaal dat hij binnenkrijgt, versterkt en uitstuurt is en blijft analoog.

Ik heb uiteraard geen moeite met digitale bronnen. Ook niet met 'digitale' versterking. Maar het lijkt me wel interessant om terug te gaan naar traditionele versterking.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: AudioEnZo op oktober 18, 2021, 10:41:47
Kijk eventueel ook eens naar de Kinki Studio EX-B7 monoblokken, qua maat zijn die  330D x 230B x 190H. Ik gebruik deze nu een alweer een tijdje naar volle tevredenheid.

Nieuw te duur, maar als ik ze tweedehands voor een goede prijs zie.. Zeker interessant. Dank je voor de tip.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Citaat van: AudioEnZo op oktober 18, 2021, 10:41:47
Kijk eventueel ook eens naar de Kinki Studio EX-B7 monoblokken, qua maat zijn die  330D x 230B x 190H. Ik gebruik deze nu een alweer een tijdje naar volle tevredenheid.
Mooie spulletjes hoor en dacht even onbetaalbaar omdat ze het op de website over cost no object[/i hebben.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minplus

Citaat van: DofN op oktober 16, 2021, 22:20:37

Twee McIntosh mono's.. Zou ik wel leuk vinden. Maar te duur.

Voor mij helaas ook.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

minplus

Citaat van: DofN op oktober 16, 2021, 23:06:36
Niet bijster sympathiek.

Hij is buitengewoon sympathiek en heeft een ongelofelijke kennis van zaken en handigheid op gebied van elektronica. Ik heb maar 1 ander persoon meegemaakt die zo ver ging in het optimaliseren.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

minplus

Citaat van: chansig op oktober 16, 2021, 22:28:12
Dat is degene die het altijd heeft over dat hij/zij luisteren naar muziek en de ander naar geluid ?

Gr. Hans

Dan hebben we het over een totaal ander persoon. Of je hebt niet begrepen waar hij het over heeft want daar heeft hij het niet over. Maar je bent gezien je uitspraak al lang een keer bij hem wezen luisteren gezien je streven naar het optimale geluid. Of toch nog niet?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Kwabbernoot

Ik vond het ook wel een aardige kerel maar hij was inderdaad wel heel erg tevreden over zijn eigen bouwsels. Heb ik verder trouwens geen moeite mee maar het viel wel op. Maar dat die set nu zo ontzettend goed klinkt... Klinkt wel goed hoor maar nu ook weer niet zo bijzonder. Uiteraard imho.

Groeten...

DofN

Citaat van: AudioEnZo op oktober 18, 2021, 10:41:47
Kijk eventueel ook eens naar de Kinki Studio EX-B7 monoblokken, qua maat zijn die  330D x 230B x 190H. Ik gebruik deze nu een alweer een tijdje naar volle tevredenheid.

Ik zie dat het een setprijs is.. :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

AudioEnZo

Yep, 3,5K de set. Nog steeds geen zakgeld, maar niet de hoofdprijs :)

DofN

Als ik naar de spces en materialen kijk, is het best een koopje. Maar of ik mezelf kan overhalen om een Chinese ev te kopen.. Weet ik niet. Maar ze bevallen jou dus goed?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

scoc

Test maar eerst eens die Benchmark amp thuis ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Tabcam

Citaat van: DofN op oktober 18, 2021, 21:55:38
Als ik naar de spces en materialen kijk, is het best een koopje. Maar of ik mezelf kan overhalen om een Chinese ev te kopen.. Weet ik niet. Maar ze bevallen jou dus goed?
Ik neem tegenwoordig de specs van fabrikanten met twee of meer korreltjes zout. Pas als er externe metingen zijn die vaker de specs van die fabrikant bevestigen, ben ik geneigd die gegevens als meer betrouwbaar te beschouwen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i