Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

RalphH

De gruwel!

Is r geen analoge kabel die je ergens in de keten kan proppen en die de boel harder of zachter kan laten klinken, dat zou wel veel beterder zijn Hans.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Kwabbernoot

#11151
Citaat van: Contour op juni 16, 2022, 12:40:50
Lijkt me een top aanpassing voor mensen die ook graag van DSP houden.
Want?

chansig

Al antwoord gekregen. Helaas alleen op de line uitgang.

Volgens mij is niet mogelijk om analoog in de te gaan op de speakers en dan vervolgens door van top naar bottom speakers (of andersom).

Dus hij gaat retour. Helaas pindakaas. Het gemak gaat mij dus niet dienen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kwabbernoot

Misschien is dit wat voor jou? Ralph heeft hem nu al vaker te koop aangeboden. Wie weet wil hij er nog wel vanaf.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=182425.0

En misschien is deze ook wel te oud. Geen idee.

Groeten...

jahtari

Ik heb het opgelost met een minidsp shd studio. Die gebruik ik ook als crossover naar de subs en voor dirac.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

Citaat van: Staaled op juni 16, 2022, 20:03:01
https://www.helios-online.nl/shop/product/16-62/dat-rs-05

Deze bekend bij je ?

Nee, maar ook te veel geld voor alleen het gemak van een ab in je hand.

Ook wetende dat ik met mijn mobiel het volume kan regelen of met het volume schuifje in Spotify op de laptop.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Citaat van: chansig op juni 16, 2022, 18:23:42

Volgens mij is niet mogelijk om analoog in de te gaan op de speakers en dan vervolgens door van top naar bottom speakers (of andersom).


Gr. Hans

Ik bedoelde mijn analoge kabel opmerking niet serieus eigenlijk ;D. Was nav de DSP post uit het aquarium.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Ja dat begreep ik gelukkig wel. Maar dacht: Laat ik deze optie alvast benoemen als niet mogelijk.

Nu is het wel de vraag wat te doen: Terugsturen of simpelweg hier verkopen. Iemand een idee wat het kost om een pakketje van ws 2 kilo terug te sturen naar Frankrijk ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy


chansig

Snotverdorie staat het gewoon op internet ?????  :D

Gelukkig nog geen 2 kilo. Dus 9 euro. Valt mee dan.

Tenzij iemand hem voor 98 euro incl verzenden wilt overnemen. Dan hoor ik het graag. Apparaat is natuurlijk geen geld voor wat het meettechnisch biedt. Daarnaast een volume control op de line uitgangen. En daarnaast een USB ingang, 1 x optisch en 1 x coaxl uit.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67


chansig

Yep...en verkocht. Fijn. Beterder dan naar Frankrijk terug.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Citaat van: chansig op juni 16, 2022, 21:37:07
Nee, maar ook te veel geld voor alleen het gemak van een ab in je hand.

Ook wetende dat ik met mijn mobiel het volume kan regelen of met het volume schuifje in Spotify op de laptop.

Gr. Hans
Een ab is zelfs niet standaard maar een extra bij deze. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Waarschijnlijk kost die je dan 300 euro.

Maar goed ik ga simpelweg op de gebruikelijke manier het volume bedienen. Dan maar geen ab. Dat noemen ze dan vooruitgang. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Zweet brak me gisteren toch wel even uit. Knisper, gespetter etc vanuit de speakers. Zo bekend vanuit de tijd dat ik net de M1 had gekocht. Rustig blijven Hans!!! Wat heb je gedaan: De FX audio er tussen gehad, even wat lopen klooien in het Audio/MIDI board.

Eerst maar de boel herstart. Want ik had ook de upsampeling wat hoger gezet (al was dat al een paar weken). Eerste gedachte was cache vol. Dat bleek het toch niet te zijn. Upsampeling lager gezet. Ook dat was het niet. Toch een instelling ?

MIDI board geopend en daar miste ik een vinkje.Wist alleen niet meer waar. Dus op goed geluk en beetje gaven in het geheugen hem toch geplaatst. En hoppa...geluid was weer normaal. Nu nog eens uitzoeken waarom ????

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Misschien een klok instelling?
Ik krijg dit soort shit als ik op mijn highres streamer, via toslink, geen fixed klok gebruik...

Maar schrikken is dit soort geneuzel wel....
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Ik zal vanmiddag eens kijken en een foto plaatsen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Heel irritant dit soort zaken, hoort helaas bij streaming zo lijkt het.

Ook hier weer een als een zonnetje draaiende steamer setup die ineens geen geluid meer geeft, kan de Roon core niet meer vinden. Voor dit soort gevallen heb ik nu gewoon een goede cd-speler ernaast gezet, kan je tenminste altijd luisteren.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Nou... ik ben blij dat jij het begrijpt  ;)

Klinkt wel of mijn fixed clock ook iets soortgelijks is, trouwens...

Maar werkt weer, I presume?
Mooi!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Het eea moet gewoon goed samenwerken. Dat is volgens mij de simpele boodschap.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

De dozen uit de kelder een beetje aan het opruimen en wat kom ik daar tegen: Good old Ikea snijplanken. Snijplanken welke veel goeds deden/doen met het laag. Zal het morgen eens gaan proberen. Kunnen ze onder de subs.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Toch geen bamboe Ikea snijplanken ?

chansig

Geen idee...zou mij niets verbazen. Komen uit een tijd dat ik andere overtuigingen had.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.