Smart tv Android

Gestart door audiolover, februari 24, 2024, 17:31:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

audiolover

Kan ik op mijn Android smart tv een andere app installeren om live tv te kijken? Nu is dat Google tv denk ik?
Ik heb Ziggo als provider en de tv is een Philips.
Meridian M-30 active speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;  Audioquest Jitterbug
Audioquest kabels: Coffee USB - Water RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

jazzy

Ik heb zelf geen Ziggo of een Philips tv, maar ik zou gewoon in de Play Store zoeken naar de Ziggo app.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

audiolover

De Ziggo app heb ik al maar werkt niet echt beter.
Meridian M-30 active speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;  Audioquest Jitterbug
Audioquest kabels: Coffee USB - Water RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Fox

Het antwoord is Ja en Nee

Android TV is een interactief platform ontwikkeld door Google. Via dit platform kan elke tv de eigenschappen van een smart-tv krijgen als er verbinding met internet gemaakt is. Android TV kan standalone op de televisie gebruikt worden of via een mediaspeler zoals de Android stick of de Android TV box.

Als je de Tv opstart zie je dat de basis een Google Tv die met het Android besturing systeem werkt.
Echter dat is weer in de Schil van het merk van je TV. Dit laatste bepaald wat je wel en niet kan.
En dat is meestal dat je niet zomaar bij de Playstore kan komen.

Lukt dat niet dan zal je de "Sideloading" truc moeten proberen.
https://www.androidauthority.com/sideloading-apps-on-android-tv-1189896/

Disclaimer: pas hiermee op i.v.m. je garantie en ondersteuning via het merk van je Tv.


Citaat van: audiolover op februari 24, 2024, 17:31:50Kan ik op mijn Android smart tv een andere app installeren om live tv te kijken? Nu is dat Google tv denk ik?
Ik heb Ziggo als provider en de tv is een Philips.

audiolover

Meridian M-30 active speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;  Audioquest Jitterbug
Audioquest kabels: Coffee USB - Water RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06