Review Panasonic PTAE 700

Gestart door Rob_Dingen, oktober 29, 2004, 21:55:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Starred

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 21, 2004, 11:25:12
Oh ja, bijna vergeten.
Filtering van ALLE projectoren kan ook bij ons uitgezocht worden :D.

Bij Cine4Home hadden ze bij optimalisering van de pani700 een filter gebruikt dat 2 kleuren (ik meen rood en blauw) gelijktijdig corrigeerde, waardoor ze daadwerkelijk een CR van > 2000:1 haalden.  Kan jij zoiets ook leveren??

J.A.F._Doorhof

Ja dat zijn filters die op secondaries filteren bv Cyaan, magneta of Yellow.
We leveren verschillende soorten, de meest verkochte zijn gel filters omdat deze zeer goedkoop zijn.
Voor speciale orders kunnen we ook schroeffilters van glas leveren die zijn echter een heel stuk duurder.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi Frank

Ik doe niet geheimzinnig over filters er heeft alleen niemand wat aan zonder calibratie en het kan per projector ook nog verschillen dus van te voren meten is de enige juiste manier.
Jou uitspraak is dat 99,9% van alle projectors een vooruitgan van Contrast heeft.
De enige waar ik het mee eens ben is mischien de BenQ 8700 maar dat heb ik nog nooit gemeten.
Ik meet al jaren de contrast verhoudingen en jij gaat er nu ook mee beginnen waar haal jij die wijsheid dan vandaan want volgens mij ben je er nog niet mee gestart of nog maar net?
Maar ik blijf er bij dat zonder filtering nagenoeg alle projectoren een slechter contrast hebben na een grayscale calibratie.
Verder zijn er nog veel meer filters als alleen primaries en secodaries te verkrijgen er zitten ook nog waardes tussen in die ik ook al succesvol toegepast heb.

Rob

J.A.F._Doorhof

#53
Rob waarom toch die vijandigheid en het proberen te zoeken naar dingen waarmee je jezelf boven mij kan plaatsen ?
Ik vind dat echt niet getuigen van gentleman's behaviour.

Laten we het erop houden dat jij jouw manier hebt en ik mijn manieren.

Hoe ik weet dat er na een grayscale calibratie een hogere contrast ratio uit komt rollen is heel simpel.
Ik kijk naar de 100IRE waarde voor de calibratie en de 100IRE waarde na de calibratie als die hoger is of gelijk heb je een winst in contrast ratio, en sinds kort doen we inderdaad met een andere analyzer volledige contrast ratio metingen, daarvoor was het heel simpel kijken naar totale lightoutput.

Laat ik het anders stellen, een beetje in de Rob stijl.
Mischien calibreer ik wel anders dan jij, en mis je gewoon wat ?
Ik hou het echter liever op dat ik mischien meer projectoren calibreer waar ik mazzel heb en ik na de calibratie een gelijke of hogere lightouput heb op 100IRE dan jij.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Als ik bv de eerste search functie uitkomst van jou en contrast ratio erbij pak zeg je al dit:
CitaatMaar uit de doos had deze een contrast ratio met white emphassis uit  en Eco lamp mode aan van 1125:1.
Bij de White Emphassis aan en Eco mode aan kwam ik al op  1450:1 uit en later met het filter haalde ik de 1575:1.
Maw uit de doos 1125:1 na afstellen 1450:1 en na filtering 1575:1
Maar goed dat kan net die ene projector zijn die wel een winst haalt.....

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi Frank

Ik zeg ook niet alle projectors maar nagenoeg alle projectors.
Ook plaats ik me niet boven jou ik meet allang contrast dat kun je in mijn reviews lezen dat is gewoon zo tot nu toe had jij de apparatuur nog niet daar is niets mis mee.
Jij doet dat wel door te sugereren dat jij het anders doet al ik en om die uitpraak kracht bij te zetten zeg je dat ik dat soort dingen doe.
Ook doe ik niet vijandig maar maak eenzelfde soort opmerking als jij ook tegen andere forum leden doet in dit topic en dan heb ik het niet over mezelf.
Van mij mag je dit allemaal opschonen hier heeft niemand niets aan maar dan niet alleen mijn opmerkingen ook die van jezelf.

Rob

J.A.F._Doorhof

Ik zie geen reden om welke uitspraak dan ook te verwijderen, we laten alles staan.
Vanaf heden zullen ALLE reviews en metingen en calibraties gedaan worden met een contrast ratio meting.

Ik vrees dat de grootste verwarring mischien ligt in de kreet grayscaling.
Ik zie grascaling als een totaal van de calibratie.
MAW
Ik meet een projector uit de doos zonder ook maar wat te veranderen.
Daarna doe ik de VOLLEDIGE calibratie en meet dan weer.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Rob, Frank, misschien is het verstandig dat beiden voor de discussie in te gaan de condities/achtergronden van hun resultaten of meningen uitleggen en wat er wordt verstaan onder de grbuikte termen. Als die bekend zijn, is het veel duidelijker wie 'gelijk' heeft. In de natuurkunde kunnen we ook niet zonder duidelijke definities. Hadden we die niet gehad, was er nu ook geen HT... :)

Rob_Dingen

Hoi Garmtz

Op zich een goed idee maar dat heeft niets met deze discussie te maken.
Dit is gewoon wat meet een projector recht uit de doos aan contrast ratio en na een totale calibratie.
En dan is het zo met een paar uitzonderingen na zo dat het na calibratie minder is omdat je behoorlijk wat lichtoutput moet inleveren om aan D6500 te komen.
Een lomp voor beeld is een lcd die rond de 8000 graden zit daar lever je altijd lichtopbrengst in daar kun je helaas niet onder uit.
Nu dat we de filter gebruiken is dat nadeel er niet meer want nu kunnen we met het filter ook aan de onderkant de kleuren verminderen waardoor je weer een hoger contrast ratio haalt.

Rob

J.A.F._Doorhof

laat maar........
alles is gezegt.
ik zal vanaf nu ook de contrast ratio's erbij gaan vermelden, dan is de discussie niet meer nodig aangezien ook wij gewoon filteren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

noise

#59
Hallo.
Even terug op het topic.
Kan je de lens zowel horisontaal als vertikaal instellen?
Ik vraag dit omdat ik met en extra boven kader ga werken van ongeveer 60 a 70 cm.
Gr, Wim

noise

#60
Hi
Nog een vraagje, is 1000 lumens wel genoeg?
Dit omdat ik las in, welke projector past bij, staat dat bij een normale
woning je genoeg hebt aan 1200 lumen.
En als je dan ook nog een filter gebruikt gaat die waarde toch
ook nog meer naar beneden?
Daarom de vraag, is 1000 lumen genoeg in mijn woonkamer?
B.v.b.dank. Wim.


J.A.F._Doorhof

Hi,
In een woonkamer waarin je niet verduistert is bijna geen enkele projector goed genoeg.
In een volledig verduisterde ruimte (lees pikdonker) zou je met 400 ansilumen en een klein scherm al een goed beeld krijgen.
Waar veel mensen de mist mee ingaan is die scherm grote namelijk, die bepaald voor 90% het feit of de projector ja of nee geschikt is.

Als je niet wilt of kunt verduisteren kun je bv een 1.3 of 1.6 gain scherm kopen en daar een 1000-1200 ansilumen projector op laten spelen je zult dan een redelijk tot goed plaatje krijgen.
Kijk je veel savonds of kun je de gordijnen dicht doen dan is een 700 ansilumen projector op een matwit of highcontrast scherm voldoende.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

noise

#62
Hoi.
Ik kijk wel in een woonkamer.
Maar ik zal pas savond's film kijken met gordijnen dicht en krijg het makkelijk donker.
Echter in de zomer zomer blijft het heel lang licht en zal ik het niet pik donker kunnen krijgen maar wel redelijk donker doormiddel van jalouzieen en gordijnen.
Heb ik dan genoeg aan 1000 lumen met aftrek van filter
en gebruik van hi contrast doek?
Mischen lijkt deze vraag overbodig, maar deze leek weet niet hoeveel lumen je inlevert
bij gebruik van filter en hi contrast doek.
Gr, Wim

J.A.F._Doorhof

Hi,
Je mag ervan uit gaan dat je genoeg overhoudt bij een scherm van rond de 2 mtr.

Maar dan nog is het erg persoonlijk, sommige mensen hebben bv genoeg aan een lightoutput van 6 ftlmb van een scherm terwijl andere pas opgewonden raken bij 12 ftlmb van hetzelfde scherm.

Persoonlijk denk ik dat je genoeg hebt aan projectoren die rond de 700-1200 ansilumen zitten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

noise

Bedankt Frank.
Was bang dat ik door de ansi lumen deze kon afschrijven.
Blijft voor mij dus zeer interesant de shootout tussen de TW200H en de AE700.
Ik wacht je nieuwe topic inc preciese datum met spanning af :D
Gr, Wim.

Starred

Hoe goed is de interne scaler van de ae700?

Is het zinvol om hiervoor een dvd speler met faroudja chip te kopen om te scalen/deinterlacen (bijv. de S97 van ~300E die dezelfde faroudjechip heeft als de Denon 3910) of is dat overkill?

FrankL

Citaat van: Rob_Dingen op december 21, 2004, 08:57:02

Met filter is er altijd winst te behalen tenminste ben nog niet tegen gekomen dat het niet zo is.

Rob

Bij de Marantz 12S3 toch?  8)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Het ligt er helemaal aan wat je als winst ziet natuurlijk.
Ik heb er moeite mee om een klant een dikke 150,00 euro te laten betalen voor een meetbare winst die niet of amper zichtbaar is.
Vandaar dat ik ook alleen filter als er echt een enorme winst te behalen is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi FrankL

Klopt daar is niets te halen en ben onder tussen bij 3 mensen geweeest met een Marantz S3 die met alles op 0 (RGB) nagenoeg perfect D6500 waren en dus alleen de koffie genutigt heb en zonder afrekenen vertrokken ben.

Ik vind een groot verschil als je duidelijk het verschil kunt zien en dat is al bij een 10% tot 15% filter wat overigens niet overal 150Euro kost maar een stuk minder.
En personen die geen glas filter willen hebben al een kunstof filter voor rond de 25 Euro

Rob

Merth

Rob, wat koste het filter dat je bij de Pani hebt gebruikt?

Jeanke

Hallo,

ik heb eens geinformeerd bij een zaak in aachen voor de panasonic AE-700 en zij kunnen hem blijkbaar "tunen"
Zonder tuning contrast van 900:1 en met tuning contrast van 2040:1  ???   Dit lijkt me toch een groot verschil en ik vroeg me af of dit niet gewoon een verkoopspraatje is? >:(

"Wir koennen Ihnen den Panasonic ohne Projektor Tuning fuer 1674Euro anbieten. Da wir ein Fachgeschaeft betreiben koennen wir hier leider die Preise des Internet nichts mitgehen, jedoch koennen wir uns dafuer im Servicefall auch um die anliegen unserer Kunden kuemmern.

Es wuerde jedoch nicht viel Sinn machen, den Projektor ohne Tuning zu erwerben, da er dann nur ca. 900:1 Kontrast bei richtigen Farben erzeugt. Mit dem Tuning schafft er unglaubliche 2040:1

Dieses gilt ebenfalls fuer den Hitachi TX-100 und den Sanyo Z3

Natuerlich koennen Sie ebenfalls alle Geraete auch ohne Projektor-Tuning erwerben, jedoch sollten Sie sich bei uns Vor-Ort ersteinmal die Unterschiede anschauen. Sie werden sehen, wie hier der Unterschied ist.

Gruss
"


Jean

J.A.F._Doorhof

Hi,
Er staat nu een 700 bij ons en ik zal vanmiddag de resultaten wel even posten.
Uit de doos haalt hij hier een contrast ratio van rond de 1065:1 en na calibratie is dit marginaal hoger ik dacht rond de 1070:1.
Ik zal hem zo gaan filteren en kijken wat er dan uitkomt.

Maar wat ik nu zie is het een hele mooie projector alleen het lensshift systeem vind ik een RAMP.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Merth

Zou je als je over een Hdmi speler beschikt, misschien kunnen kijken of dat ook problemen oplevert? Want je leest op avsforum over 'white flashes' en dat het beeld wordt gecropped. Als je daar naar zou willen kijken zou dat mooi zijn. En misschien kan jij mijn vraag beantwoorden over hoeveel dat filter kost.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik heb met een filter als absolute verantwoordelijke performance 1708:1 gehaald.
Dit is in de video mode, de grayscaling blijft redelijk recht, de primaries en secondaries zijn goed, alleen de gamma curve had wat afstelling nodig, uiteindelijk is dit ook de modes waarop ik ze zal gaan calibreren, op de cinemastanden kom je niet veel hoger dan 1516:1 met filtering.

Als aanvulling op de review hier:

De lensshift oplossing vind ik helemaal niets, het is mischien wel leuk bedacht maar ik vind het allemaal veel te fragiel en te gevoelig voor kleine veranderingen.
De optiek is duidelijk wat minder als de TW200H maar dat is onderhand geloof ik een referentie in deze prijsklasse.
Het beeld knalt inderdaad van het scherm af en verbeterd de TW200H op contrast ratio, ook is het screendoor effect veel minder aanwezig hoewel ik dat om eerlijk te zijn bij de Hitachi en TW200H op normale scherm grotes en zitafstanden ook al niet echt storend vind.

De enige punten waar de TW200H het wint zijn kleurechtheid en optiek, verder is hij nu "eindelijk" verslagen.
De hitachi mag je van mij nu dan ook direct uit het lijstje schrappen, de 700 is gewoon de projector to beat.
Bij de shootout ben ik nieuwsgierig hoeveel mensen het verschil in kleurechtheid gaan zien :D.

Het is namelijk niet overdreven opvallend, maar naast elkaar zie je dat de Pana net een wat groen/gele gloed heeft, dit klopt ook wel daar de primaries bij de TW200H precies op de punten liggen waar ze horen en bij de panasonic loopt groen er toch wel redelijk vanaf naar buiten en rood word daardoor meegetrokken.

Verder niets dan lof.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Blijft jammer dat je de pani700 niet op 720p/50hz via dvi op de htpc aan de gang krijgt  >:(