Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op mei 31, 2013, 07:25:09
Zo te zien is er ook genoeg ruimte voor CD's :D
Moet je die ook wassen dan? Hoogstens een keer de Nespa over heen, toch? ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op mei 31, 2013, 08:15:33
Moet je die ook wassen dan? Hoogstens een keer de Nespa over heen, toch? ;)
Ze gaan waarschijnlijk wel mooi blinken ;)
Wat is een Nespa? Is dat een nieuw Nespresso apparaat?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op mei 31, 2013, 08:23:00
Ze gaan waarschijnlijk wel mooi blinken ;)
Wat is een Nespa? Is dat een nieuw Nespresso apparaat?
Het is een tijdje populair geweest hier op het forum. Het is een apparaatje dat de rand van een cd iets "bijsnijdt" waardoor de laser beter de data zou kunnen lezen. Met een betere weergave als gevolg. Htip heeft er één en laat het verschil graag horen, begreep ik.

Citaat van: clockwork op mei 31, 2013, 08:25:30
Maar eh, is je 'probleem' inmiddels verholpen?
Ga het zo even van de stroom halen, maar ook gisteren miste ik wat "puntigheid" (snelheid?) en impact. Misschien dat de nieuwe bewoning naast ons roet in de stroom gooit? Eenmaal de set aan vind ik het overigens nog steeds lastig om te stoppen met luisteren. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

:
Citaat van: Bas Akkerman op mei 31, 2013, 08:37:08
Eenmaal de set aan vind ik het nog steeds lastig om te stoppen met luisteren. ;D

Dat is een goed teken!
Heb ik ook vaak last van. Zoals nu: ik moet eigenlijk aan het werk maar ik zit zo lekker te luisteren. :blush:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Citaat van: clockwork op mei 31, 2013, 08:42:24
:
Dat is een goed teken!
Heb ik ook vaak last van. Zoals nu: ik moet eigenlijk aan het werk maar ik zit zo lekker te luisteren. :blush:
Haha, goed toch? Sterkte met afzetten...! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Staaled

Citaat van: Bas Akkerman op mei 31, 2013, 08:37:08
Het is een tijdje populair geweest hier op het forum. Het is een apparaatje dat de rand van een cd iets "bijsnijdt" waardoor de laser beter de data zou kunnen lezen. Met een betere weergave als gevolg. Htip heeft er één en laat het verschil graag horen, begreep ik.
Ga het zo even van de stroom halen, maar ook gisteren miste ik wat "puntigheid" (snelheid?) en impact. Misschien dat de nieuwe bewoning naast ons roet in de stroom gooit? Eenmaal de set aan vind ik het overigens nog steeds lastig om te stoppen met luisteren. ;D
Het werkt met licht en "flitst" een optische mediadrager. Dus CD, DVD, Blu-ray.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Citaat van: clockwork op mei 31, 2013, 08:52:13
bijna gelukt..... ;D
Ik ga het zo ook eerst maar eens van de stroom afhalen. Otherwise, I'm doomed. ;D

Citaat van: Hipster op mei 31, 2013, 08:56:04
Het werkt met licht en "flitst" een optische mediadrager. Dus CD, DVD, Blu-ray.


Iets met klok en klepel...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op mei 31, 2013, 12:23:50
Je bedoelde de Audio Desk CD sound improver Bas...


Nee, ik bedoelde echt de Nespa. Al ziet dat ding er ook wel cool uit... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

De Nespa werkt met licht en de Audiodesk met een bijteltje Bas...  ;)

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op mei 31, 2013, 12:52:24
De Nespa werkt met licht en de Audiodesk met een bijteltje Bas...  ;)
Zo had ik het inderdaad begrepen. Ik kom er wel... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Ter info ende vermaak: ik heb even een apart topic gemaakt voor wat adviezen omtrent de aanschaf van een eerste auto.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Draag mij maar weg (naar Parnassia?), maar nu klinkt het weer lekker puntig met vooral meer diepte. Vroeg in de middag had ik de stroom van de set gehaald en vlak daarna klonk het nog vrij plat. Sinds een uurtje klinkt het een stuk opener, puntiger en is er meer diepte te horen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Ik heb verschillende CD's dubbel waarmee ik het verschil tussen de Nespa en standaard kan laten horen. Tijdens een M&G hebben we een keer een blinde test gedaan, maar dat was erg vermoeiend, dus doen we niet meer.

Je mag een CD meenemen die je goed kent. Dan luisteren we een nummer van die CD, gaat de CD in de Nespa en luisteren we het nummer nogmaals. Tenminste als je dat wil ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op mei 31, 2013, 21:35:12
Draag mij maar weg (naar Parnassia?), maar nu klinkt het weer lekker puntig met vooral meer diepte. Vroeg in de middag had ik de stroom van de set gehaald en vlak daarna klonk het nog vrij plat. Sinds een uurtje klinkt het een stuk opener, puntiger en is er meer diepte te horen.
Ik kan het ook niet verklaren, maar ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Misschien dat we daarover tijdens de M&G even van gedachten kunnen wisselen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op mei 31, 2013, 23:16:57
Ik heb verschillende CD's dubbel waarmee ik het verschil tussen de Nespa en standaard kan laten horen. Tijdens een M&G hebben we een keer een blinde test gedaan, maar dat was erg vermoeiend, dus doen we niet meer.

Je mag een CD meenemen die je goed kent. Dan luisteren we een nummer van die CD, gaat de CD in de Nespa en luisteren we het nummer nogmaals. Tenminste als je dat wil ;)
Blind testen is inderdaad wel vermoeiender als je het niet gewend bent.
Ik zal dan nog eens een cd uitkiezen waar ik het mee aan durf. ;)

Citaat van: HTip op mei 31, 2013, 23:19:40
Ik kan het ook niet verklaren, maar ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Misschien dat we daarover tijdens de M&G even van gedachten kunnen wisselen.
Haha,.genoeg te sparren volgens mij... Is het al bijna zover? Veel plezier morgen trouwens!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Dank je! Als "bijna" bij jou 63 dagen, 11 uur en 23 minuten is, dan heb is het bijna zover ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op mei 31, 2013, 23:37:08
Dank je! Als "bijna" bij jou 63 dagen, 11 uur en 23 minuten is, dan heb is het bijna zover ;D
Als het samenstellen van mijn set ook in 63 dagen was gebeurd, was ik uit mijn stoel gedonderd. Dus ja, voor mij is het bijna. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten