Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frank2

Dat klopt, maar je moet wel cd ripper van db poweramp hebben. (Anders krijg je ook geen tags) Als je en cd in de pc stopt en je hebt cd ripper aan, zoekt hij even en dan krijg je in tekst alle nrs te zien die op de cd staan.
Anders zie je alleen track 1 enz. en dat is niet handig, ik gebruik dat programma veel, heb 2 icoontjes op de pc, cd ripper en db poweramp, als je de laatste gebruikt zie je dus geen tekst alleen track 1 enz..
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Citaat van: bmateijsen op januari 26, 2013, 14:43:39
Wat is de melding die je krijgt als hij klaar is met rippen? Kopieer eens een deel van het log bestand...
Citaat van: VANZOMERENG op januari 26, 2013, 14:47:20
Bij standaardinstall.van DbPowerAmp hoeft je m.i.z. niks te doen en is AccuteRip een feit..
Als je vervolgens een CD-rip komt er toch achter het nummer (in kolom) de tekst
Accurate of AcuteredRip of iets dergelijks.
Soms helpt het om 1 nummer die niet "bit-perfect" geript is, nog een aantal pogingen te wagen.

Kan me niet 100% herinneren (al een tijdje terug dat ik deze gebruikt heb) maar anders verschijnt achter het nummer
(in het rood) NotAccurate of iets dergelijks...


Ik zal vandaag eens een cd rippen en zien wat er gebeurt. Het logbericht plaats ik hier dan. Bedankt voor de hulp!

Citaat van: frank2 op januari 26, 2013, 16:20:27
Dat klopt, maar je moet wel cd ripper van db poweramp hebben. (Anders krijg je ook geen tags) Als je en cd in de pc stopt en je hebt cd ripper aan, zoekt hij even en dan krijg je in tekst alle nrs te zien die op de cd staan.
Anders zie je alleen track 1 enz. en dat is niet handig, ik gebruik dat programma veel, heb 2 icoontjes op de pc, cd ripper en db poweramp, als je de laatste gebruikt zie je dus geen tekst alleen track 1 enz..
Goed dat je het zegt, voor hetzelfde geldt gebruik ik de verkeerde inderdaad. Maar ik gebruik de ripper en krijg ook de juiste nummers en album art. Daar geen problemen dus!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Ik heb op HDD ook Kraftwerk het live concert in 24/96. Aks je hier bent kun je 'm wel horen.
Neem een HDD mee, als je hier komt, kun je wat muziek kopieren, heb iets van 500 GB aan muziek, iets van 300 albums...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Citaat van: frank2 op januari 27, 2013, 11:30:29
Ik heb op HDD ook Kraftwerk het live concert in 24/96. Aks je hier bent kun je 'm wel horen.
Neem een HDD mee, als je hier komt, kun je wat muziek kopieren, heb iets van 500 GB aan muziek, iets van 300 albums...

Daar doet Bas niet aan... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani


Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani


Maro

.....maar als je er eentje had zou ie daar werken...... Mijn broer zit in een flitsauto.... :police:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Citaat van: frank2 op januari 27, 2013, 11:30:29
Ik heb op HDD ook Kraftwerk het live concert in 24/96. Aks je hier bent kun je 'm wel horen.
Neem een HDD mee, als je hier komt, kun je wat muziek kopieren, heb iets van 500 GB aan muziek, iets van 300 albums...
Ik ben benieuwd! Echt heel jammer dat het gisteren niet doorging. Als ik nu naar die slush puppy van buiten kijk...

Citaat van: Maro op januari 27, 2013, 11:31:15
Daar doet Bas niet aan... :D
De spijker op zijn kop! ;D :thumbs-up:

Citaat van: twani op januari 27, 2013, 11:54:56
Werkgever van broer.
Dat is verdomd dichtbij de waarheid... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Maro op januari 27, 2013, 12:23:33
.....maar als je er eentje had zou ie daar werken...... Mijn broer zit in een flitsauto.... :police:
Nee, dat is lekker volk! Kon ie geen baan vinden? :laugh:

Maro

Weet wel waar ze (gaan) staan...ieder nadeel heb z'n voordeel. Verder negeer ik hem natuurlijk.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

weust

Of je houd je gewoon aan de snelheid ;-)
Snap dat het voor sommigen erg moeilijk is om dat te doen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Maro

Citaat van: weust op januari 27, 2013, 14:05:00
Of je houd je gewoon aan de snelheid ;-)
Snap dat het voor sommigen erg moeilijk is om dat te doen.

Kan ik erg goed hoor, rij >75000km per jaar en misschien 1 bon voor een paar km te hard...ben (behalve het DLen  ;)) een brave burger..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

YamahaRXV

Citaat van: weust op januari 27, 2013, 14:05:00
Of je houd je gewoon aan de snelheid ;-)
Snap dat het voor sommigen erg moeilijk is om dat te doen.

Inderdaad......daarom dus een Stinger DSI met radar en laser alarmering in mijn auto  :angel:
Lang leve de high tech elektronica  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: weust op januari 27, 2013, 14:05:00
Of je houd je gewoon aan de snelheid ;-)
Snap dat het voor sommigen erg moeilijk is om dat te doen.
Wat een burgerlijk gelul, als ik wil knallen in de auto doe ik dat. Probleem is dat de meeste mensen niet weten wat ze doen en waar ze het moeten doen. Zoals Jan al roept, leve de fa Stinger.....
De overheid verteld me straks ook nog dat ik alleen andijvie en sla mag eten.

Ik houd graag de regie over mijn eigen leven. ;D

weust

Noem hoe je het wil, ik vind mensen die zich perse niet aan de regels en wetten willen houden kansloos.
Koop dan lekker een booreiland in de ocean en sticht je eigen land.
Eigen regels, etc.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op januari 26, 2013, 14:12:14
Ik word hier inmiddels wel een beetje schijtziek van om eerlijk te zijn.

Inmiddels heb ik al zo'n 50 cd's geprobeerd en nog steeds krijg ik niet de melding dat hij Accuraterip configureert. Wel geeft hij onderaan de lijst van nummers (als ik een cd in de lade heb) dat deze te vinden is in Accuraterip. Ook staat er bij de instellingen van Secure: 'Pass 1: Acurraterip verified'. En staat er een offset bij de instellingen van de cd-speler.

Heeft hij het nu wel of niet geconfigureerd!? :turn:

Net m'n eerste twee cd's geript met dBpoweramp en dat gaat goed na het rippen wordt bij rip status "Accurate" aangegeven..... Of bedoel je dit niet.

Wat me wel op viel is dat bij meer info een volume aanpassing wordt doorgevoerd.... is dit van invloed op de kwaliteit van de rip vraag ik me dan af? (DSP effects).
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: twani op januari 27, 2013, 16:11:22
Wat een burgerlijk gelul, als ik wil knallen in de auto doe ik dat. Probleem is dat de meeste mensen niet weten wat ze doen en waar ze het moeten doen. Zoals Jan al roept, leve de fa Stinger.....
De overheid verteld me straks ook nog dat ik alleen andijvie en sla mag eten.

Ik houd graag de regie over mijn eigen leven. ;D
Het verschil is echter dat je met (te hoge) snelheden ook de regie van anderen in de hand hebt. Je kunt nog zo goed rijden, met onverwacht gedrag van een ander kan jouw te hoge snelheid fataal zijn. Natuurlijk zijn er situaties dat de kans kleiner is ('s nachts, rustig op de weg), maar dan nog vind ik dat je een onnodig risico neemt waarbij je jezelf vooral overschat. Een risico dat je niet op een ander (de overheid, medeweggebruikers) kan afschuiven. Ga dan scheuren op een traject als Zandvoort.

Citaat van: Martin!!! op januari 27, 2013, 18:40:21
Net m'n eerste twee cd's geript met dBpoweramp en dat gaat goed na het rippen wordt bij rip status "Accurate" aangegeven..... Of bedoel je dit niet.

Wat me wel op viel is dat bij meer info een volume aanpassing wordt doorgevoerd.... is dit van invloed op de kwaliteit van de rip vraag ik me dan af? (DSP effects).
Vandaag vooral zaak gemaakt van wat sollicitaties, dus ik heb geen tijd genomen om een cd te rippen. Zo spoedig mogelijk dus.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RubenV.

Citaat van: weust op januari 27, 2013, 17:25:48
Noem hoe je het wil, ik vind mensen die zich perse niet aan de regels en wetten willen houden kansloos.
Koop dan lekker een booreiland in de ocean en sticht je eigen land.
Eigen regels, etc.

Sealand  :D



The Principality of Sealand is an unrecognised entity, located on HM Fort Roughs, a former World War II Maunsell Sea Fort in the North Sea 13 kilometres (7 nmi) off the coast of Suffolk, England, United Kingdom.

Since 1967 the facility has been occupied by family and associates of Paddy Roy Bates, who claim that it is an independent sovereign state.[6] Bates seized it from a group of pirate radio broadcasters in 1967 with the intention of setting up his own station at the site.[9] He established Sealand as a nation in 1975 with the writing of a constitution and establishment of other national symbols. Bates moved to mainland Essex when he became elderly, naming his son Michael regent. Bates died in 2012 at the age of 91.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Leuk "optrekje" ;D.   Ik ben toch een beetje een "einzelgänger", moet goed komen dus :P

RubenV.

Citaat van: twani op januari 29, 2013, 22:48:38
Leuk "optrekje" ;D.   Ik ben toch een beetje een "einzelgänger", moet goed komen dus :P

Wel een hoop werk om een stukje te kunnen gaan rijden  :P
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

weust

Speedboat. Ligt er aan hoeveel zee je er omheen gekocht hebt natuurlijk.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

YamahaRXV

Citaat van: RubenV. op januari 29, 2013, 22:43:41
Sealand  :D



The Principality of Sealand is an unrecognised entity, located on HM Fort Roughs, a former World War II Maunsell Sea Fort in the North Sea 13 kilometres (7 nmi) off the coast of Suffolk, England, United Kingdom.

Since 1967 the facility has been occupied by family and associates of Paddy Roy Bates, who claim that it is an independent sovereign state.[6] Bates seized it from a group of pirate radio broadcasters in 1967 with the intention of setting up his own station at the site.[9] He established Sealand as a nation in 1975 with the writing of a constitution and establishment of other national symbols. Bates moved to mainland Essex when he became elderly, naming his son Michael regent. Bates died in 2012 at the age of 91.


Nah, dat is maar een pruts platformpje  :(

Dit lijkt er al meer op, als je een beetje bewegingsvrijheid wil hebben....... :headbanging:
De Scarabeo 6 van de italiaanse firma Saipem (Agip)

Ik heb hier begin vorig jaar nog een mooie klus aan gehad als technisch projectleider voor een stukje refit van dit bizar grote platform.
De Thialf van Heerema is trouwens nog net even wat groter  ;)


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

De "H" van hifi staat er alvast. Kan je je luidsprekers lekker vrij opstellen en geen akoestiekproblemen. Even keihard Frank Sinatra's 'Beyond The Sea' opzetten. Alleen een M&G organiseren wordt een hele onderneming denk ik. :lookaround:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman



Wat speelt dit f*cking goed... Net alsof er een organisch, levend wezen in mijn woonkamer zweeft. Ik blijf verrast worden. :mellow:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten