Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Martin!!!

Ben hier (zoals te doen gebruikelijk) met grote belangstelling aan het meelezen.

Zelf overweeg ik ook om via dBpoweramp te gaan rippen, maar is/was het niet zo dat binnen dit ripprogramma allerlei instellingen omgezet moeten worden om e.e.a. optimaal te krijgen?
mainly British stuff

garmtz


Martin!!!

mainly British stuff

Cyreg

Ben nono op dig. muziek gebied (behalve met CD's ;), maar dat is harde software!)

Ben draadje ah volgen, maar heb toch wat prangende vragen in het algemeen  :o
- worden CD's geript om 'n betere geluidskwaliteit te krijgen vanaf de HD...
- of....is het gewoon gebruiksgemak...
- of....is het toch vooral spielerei en hobby?

Probeer wel in 'n ander eigen draadje wat inzichten te verwerven......maar
...blijf zelf wel gewoon lekker CD's en LP's draaien  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

bmateijsen

Citaat van: Cyreg op januari  8, 2013, 16:39:25
Ben nono op dig. muziek gebied (behalve met CD's ;), maar dat is harde software!)

Ben draadje ah volgen, maar heb toch wat prangende vragen in het algemeen  :o
- worden CD's geript om 'n betere geluidskwaliteit te krijgen vanaf de HD...

Cd's worden realtime gelezen en fouten gecorrigeerd. Dat geeft dus dat een CD zelfs in een paar sessies achter elkaar andere resultaten kan opleveren. 1 keer goed geript met een vergelijking naar AkurateRip, zorgt dat het muziekstuk altijd identiek wordt weergegeven. De geluidskwaliteit is van de betere streamers, beter dan van een CD-speler.

Citaat- of....is het gewoon gebruiksgemak...

Ook... inclusief de mogelijkheid om studio master materiaal in 24-bit te kunnen afspelen ;)

Citaat- of....is het toch vooral spielerei en hobby?

Voor mij niet... maar ik heb een redelijke cd collectie die nog steeds groeit en zou nu niet eer zonder kunnen ;D

CitaatProbeer wel in 'n ander eigen draadje wat inzichten te verwerven......maar
...blijf zelf wel gewoon lekker CD's en LP's draaien  :D

Dat kan natuurlijk altijd.... ;)

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op januari  8, 2013, 16:28:02
Lees hoe je de instellingen moet zetten hier:

http://www.dbpoweramp.com/cd-ripper-setup-guide.htm
Dank je! Aardig hetzelfde als bij EAC zo te zien.

Citaat van: Cyreg op januari  8, 2013, 16:39:25
Ben nono op dig. muziek gebied (behalve met CD's ;), maar dat is harde software!)

Ben draadje ah volgen, maar heb toch wat prangende vragen in het algemeen  :o
- worden CD's geript om 'n betere geluidskwaliteit te krijgen vanaf de HD...
- of....is het gewoon gebruiksgemak...
- of....is het toch vooral spielerei en hobby?

Probeer wel in 'n ander eigen draadje wat inzichten te verwerven......maar
...blijf zelf wel gewoon lekker CD's en LP's draaien  :D
Stel gerust je vragen hier hoor! In elk topic waar men bezig gaat met streaming komt dit onderwerp wel een keer aan bod.

Ook ik zal een enkele keer nog wel een cd draaien, de fysieke handeling blijft toch iets speciaals. Een platenspeler is zeker een mogelijkheid in de toekomst wat dat betreft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op januari  8, 2013, 17:04:51
Ga je toch in twee formaten rippen Bas?
Nou, ik bedoelde Exact Audio Copy. Dat is een ander, gratis conversieprogramma.
En ja, het is een flinke stok die ik in het hoenderhok flikker, maar ik ben nog steeds benieuwd of ik verschil
tussen WAV en flac hoor. Ook al weet ik dat het bitcorrect is, et cetera.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op januari  8, 2013, 17:10:11
Nou, ik bedoelde Exact Audio Copy. Dat is een ander, gratis conversieprogramma.
En ja, het is een flinke stok die ik in het hoenderhok flikker, maar ik ben nog steeds benieuwd of ik verschil
tussen WAV en flac hoor. Ook al weet ik dat het bitcorrect is, et cetera.

Ik heb het nog nergens gelezen maar zeg nooit nooit.

Bij de betaal versie (38 dollar) van dBpoweramp wordt wel alle metadata meteen toegevoegd dat vond ik dan wel weer intressant.....
mainly British stuff

bmateijsen

Inderdaad.. met een PC koop DBPoweramp... Veel makkelijker ivm Metadata! Met een MAC, download gratis XLD ;D

Martin!!!

Citaat van: bmateijsen op januari  8, 2013, 17:22:23
Inderdaad.. met een PC koop DBPoweramp... Veel makkelijker ivm Metadata! Met een MAC, download gratis XLD ;D

Ik heb een Toshiba lap top (2 jaar oud) dus zal de dBpoweramp moeten kopen dan. Ik neem aan dat het het CD stationnetje dit toch gewoon probleemloos zal inlezen allemaal of....... ???
mainly British stuff

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Martin!!!

mainly British stuff

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

bmateijsen

Citaat van: Martin!!! op januari  8, 2013, 17:32:23
Ik heb een Toshiba lap top (2 jaar oud) dus zal de dBpoweramp moeten kopen dan. Ik neem aan dat het het CD stationnetje dit toch gewoon probleemloos zal inlezen allemaal of....... ???

Ja hoor, zorg wel dat je een offset reading doet voor de drive!


weust

Voor Mac gebruik ik nu een tijd PhileAudio (staat in de AppStore).
Kunt hier ook naar meerdere formaten encoden, en verschillende locaties.
En kost niks.

Zelf encode ik, na het rippen, alles naar m4a (voor in iTunes) en FLAC.
MetaData haalt ie uit iTunes of via en andere database.

Die databases zijn trouwens vaak ook echt slecht.
Da database op zich niet zo, maar wel de mensen die de informatie er in zetten.
Kom je in de TrackName ineens de Artist+TrackName tegen, en bij Artist de AlbumName.
Grmbl!!!! Kun je eerst alles zitten aanpassen.
F*cking prutsers! Doe dan geen moeite met uploaden!!!
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Martin!!!

mainly British stuff

Deleted member

Citaat van: weust op januari  8, 2013, 18:13:32
Die databases zijn trouwens vaak ook echt slecht.
Da database op zich niet zo, maar wel de mensen die de informatie er in zetten.
Kom je in de TrackName ineens de Artist+TrackName tegen, en bij Artist de AlbumName.
Grmbl!!!! Kun je eerst alles zitten aanpassen.
F*cking prutsers! Doe dan geen moeite met uploaden!!!

Snap je frustratie en daar hebben we dan MP3Tag weer voor om de onjuiste tags aan te passen!  ;) (werkt ook voor FLAC etc.)

http://www.mp3tag.de/en/

Eddye

Citaat van: Antoine op januari  8, 2013, 18:15:56
Snap je frustratie en daar hebben we dan MP3Tag weer voor om de onjuiste tags aan te passen!  ;) (werkt ook voor FLAC etc.)

http://www.mp3tag.de/en/

Maar dat werkt dan weer niet op OSX....

Citaat van: weust op januari  8, 2013, 18:13:32
Voor Mac gebruik ik nu een tijd PhileAudio (staat in de AppStore).
Kunt hier ook naar meerdere formaten encoden, en verschillende locaties.
En kost niks.

Zelf encode ik, na het rippen, alles naar m4a (voor in iTunes) en FLAC.
MetaData haalt ie uit iTunes of via en andere database.



@weust: Kan je met die aparte Mac mini en dat programma dat je straks misschien gaat gebruiken oof FLAC draaien?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

bmateijsen

Citaat van: Eddye op januari  8, 2013, 18:18:18
Maar dat werkt dan weer niet op OSX....

Daar kan je dan Media Rage voor gebruiken!

CitaatKan je met die aparte Mac mini en dat programma dat je straks misschien gaat gebruiken oof FLAC draaien?

Zee

Citaat van: Bas Akkerman op januari  8, 2013, 15:56:00
Misschien ook wel een beetje zonde van de ruimte inderdaad. Meer het idee dat het op de pc het veiligst staat. Weet ook niet waarom.
Het gaat me ook meer om verschillende kopieen te hebben, ook nog op de pc is dan wel een beetje onzin. Wordt dan NAS + 2x USB HDD waarvan er ééntje elders komt te liggen.

Zoals je allicht weet gebruik ik een twee NAS doosjes:  eentje staat bij mij thuis en wordt gebruikt om de muziek van te streamen, de ander staat 100km verop in het land.  Beide NAS doosjes synchroniseren dagelijks zodat er altijd een kopie off-site is.
Je zou ook kunnen overwegen je NAS te laten synchroniseren met Google Drive of een andere cloud storage oplossing.  Op deze manier heb je dan ook altijd een off-site kopie zonder dat je er omkijken naar hebt.

Aanvulling:  je kunt ook nog overwegen helemaal geen NAS te gebruiken maar alles alleen in de cloud op te slaan.  Mits je voldoende internet bandbreedte hebt is dit eigenlijk ideaal want je hoeft niet het beheer over de NAS te doen (ja, ook zo'n ding heeft soms wat beheer nodig).   Ik weet niet of er ook clouddiensten zijn die ook een mediaserver draaien zodat je die niet meer zelf hoeft te laten draaien op een lokale PC (of bijvoorbeeld op een virtual machine in de (Amazon) cloud).


- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Eddye

Citaat van: bmateijsen op januari  8, 2013, 18:22:19
Daar kan je dan Media Rage voor gebruiken!

Die laatste vraag is voor weust... zal het even aanpassen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Ga ik later op antwoorden. Probeer al tien minuten naar huis te vertrekken, en zit nu al op de foon te antwoorden hier...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

weust

Wat betreft het achteraf de ID tag aanpassen: waarom zou ik dat willen doen terwijl ik dat voor het rippen al goed kan invullen?
Die databases worden er namelijk niet beter op in die paar minuten.

Flac via de Mac Mini kan door gebruik te maken van een programma als Audirvana Plus.
Er zijn ook andere programma's die hetzelfde kunnen.
In weze zit het om iTunes heen, en maakt ie voor de flac bestanden (die iTunes niet kan afspelen) een proxy bestand aan. Die bestand word in iTunes in de bibliotheek geplaatst, en word dan afgevangen voor het programma, die het daadwerkelijk afspeelt.

En doordat ik dan via mijn iPad de gedeelde iTunes bibliotheek van de Mac Mini benader, kan ik dan een nummer af spelen. In principe druk je op afstand dan de afspeel knop in van iTunes, waardoor het programma om iTunes heen het bestand afspeelt, en het (straks in mijn geval) richting de USB poort stuurt.
Daarna pakt de DAC het op, etc etc.

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4