Het grote OSX topic

Gestart door VlisChris, juni 12, 2011, 11:46:02

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Citaat van: Softpower op juli 22, 2011, 14:29:59
Qnap 3.4.4 build 0715 firmware is uit.

Timemachine werkt nog niet maar shares e.d. Weer benaderbaar...

Had ik gisteren ook al gemeld in dit zelfde topic... ;)

Softpower

Citaat van: garmtz op juli 22, 2011, 15:15:39
Had ik gisteren ook al gemeld in dit zelfde topic... ;)

Ok my bad... Ik had m toen Nog niet gevonden....
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Nosoforos

Ik heb trouwens nu een aantal maal een kernel panic gehad... Ik denk dat het zal liggen aan een van de systemprefs die ik heb geïnstalleerd (zoals 'Secrets') die nog niet goed werken met Lion en natuurlijk wel met je systeem klooien. Ik haal er maar even een paar weg tot er updates voor zijn.

VlisChris

Mocht ik upgraden, waar moet ik rekening mee houden?
Zowieso alle programma's opnieuw installeren enz, maar moeten mijn instellingen/voorkeuren ook opnieuw ingesteld worden, of worden die overgenomen ofzo?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

garmtz

Je hoeft niets opnieuw te installeren of in te stellen als het goed is, ALLEEN het OS wordt geupgrade! Welkom bij Apple! ;)

VlisChris

Haha, na anderhalf jaar denk ik duidelijk nog te Windows :)
Bedankt voor de info. Eens kijken of ik ga upgraden of niet.
Wat iemand anders al schreef: alleen al vanwege de speciale tekens zou ik bijna gaan upgraden.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

garmtz

Citaat van: Christiaan S op juli 22, 2011, 16:46:33
Haha, na anderhalf jaar denk ik duidelijk nog te Windows :)
Bedankt voor de info. Eens kijken of ik ga upgraden of niet.
Wat iemand anders al schreef: alleen al vanwege de speciale tekens zou ik bijna gaan upgraden.

Zou wel een backup maken van tevoren, maar dat is meer voor de absolute zekerheid. Gebruik CloneCopy, Time Machine of gewoon Schijfhulpprogramma.

GH

Citaat van: Christiaan S op juli 22, 2011, 16:46:33
Haha, na anderhalf jaar denk ik duidelijk nog te Windows :)

Beetje onzin natuurlijk. Bij een updrade van Windows is er ook niets opnieuw te installeren.....

VlisChris

Citaat van: garmtz op juli 22, 2011, 16:51:40
Zou wel een backup maken van tevoren, maar dat is meer voor de absolute zekerheid. Gebruik CloneCopy, Time Machine of gewoon Schijfhulpprogramma.

Inderdaad wel een goede.
Binnenkort even nieuwe externe HD kopen. Moet voor mijn extra backup toch nog een nieuwe schijf hebben.

Citaat van: GH op juli 22, 2011, 17:01:33
Beetje onzin natuurlijk. Bij een updrade van Windows is er ook niets opnieuw te installeren.....

OK.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Audiofiel

Citaat van: GH op juli 22, 2011, 17:01:33
Beetje onzin natuurlijk. Bij een updrade van Windows is er ook niets opnieuw te installeren.....

Heet dat een updrade bij Windows? Vandaar dat zoveel mensen ruzie krijgen met dat systeem... :hehe:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

J.A.F._Doorhof

Tot nu toe heb ik bij ELKE windows update problemen gehad en alles opnieuw moeten installeren en software die niet werkte.
Bij Mac tot NU TOE geen problemen gehad, behalve een kaart die niet werkte bij SL, maar die werkte gelukkig binnen een paar dagen en bij Lion werkte alles wel vlekkeloos.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 23, 2011, 08:38:22
Tot nu toe heb ik bij ELKE windows update problemen gehad en alles opnieuw moeten installeren en software die niet werkte.
Bij Mac tot NU TOE geen problemen gehad, behalve een kaart die niet werkte bij SL, maar die werkte gelukkig binnen een paar dagen en bij Lion werkte alles wel vlekkeloos.



Het is wel zo dat ik persoonlijk wel aanraad om de 2 jaar de machine(s) helemaal leeg te maken. Ook osx slipt dicht om het zo maar te zeggen. Dit is niet alleen de schuld van de machines maar vooral van ons de gebruikers :). Dan verlies je (nog) wel wat settings maar ik vermoed dat we over de komende jaren gaan zien dat veel van de settings een gedeelte van iCloud gaan worden en dus bij een reinstall ook meekomen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Draai eigenlijk nu al 3 jaar met mijn eerste installatie en loopt nog net zo snel als een gloednieuwe machine uit de doos.
Dus daar ben ik het niet mee eens.

Mijn laptop waar ik eigenlijk alleen maar de calibraties op doe word duidelijk trager na een half jaar tot een jaar, een verse installatie is dan ineens weer snel, wat apart is aangezien ik verder niets met het ding doe :D

Met windows 7 is dit iets verbeterd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 23, 2011, 09:11:59
Draai eigenlijk nu al 3 jaar met mijn eerste installatie en loopt nog net zo snel als een gloednieuwe machine uit de doos.
Dus daar ben ik het niet mee eens.

Mijn laptop waar ik eigenlijk alleen maar de calibraties op doe word duidelijk trager na een half jaar tot een jaar, een verse installatie is dan ineens weer snel, wat apart is aangezien ik verder niets met het ding doe :D

Met windows 7 is dit iets verbeterd.


Misschien had ik iets voorzichtiger moeten zijn met mijn claims :), Dit is eigenlijk wat ik al jaren doe met OSX maar ik ben misschien niet een doorsnee gebruiker en misschien dat het effect minder is. Als developer mishandel ik de machines misschien wat meer met crappy software installs. Ook kan het goed zijn dat dit (nog) beter wordt met Lion helemaal als je straks vooral de Appstore gebruikt gezien dat software nog verder wordt afgeschermd doormiddel van sandboxing.

Maar zelfs dan het (soms) opnieuw starten houd ook in dat je zelf opruimt en dat geeft meestal wel veel meer diskruimte simpelweg omdat je dingen niet overzet wat met SSD's nu altijd fijn is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Ik zit in verschillende beta programma's (soms zelfs Alpha) en moet eerlijk zeggen als ik de software verwijder of update dat de problemen altijd weg zijn, is zonder twijfel een grote vooruitgang tov van windows waar het me verschillende keren een in de soep gelopen windows koste.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 23, 2011, 09:39:27
Ik zit in verschillende beta programma's (soms zelfs Alpha) en moet eerlijk zeggen als ik de software verwijder of update dat de problemen altijd weg zijn, is zonder twijfel een grote vooruitgang tov van windows waar het me verschillende keren een in de soep gelopen windows koste.

Misschien heb je gelijk, Dit zijn gewoontes die we over jaren aanleren. Ik zit te wachten op een nieuwe macbook air (i7) en daar start ik toch weer opnieuw denk ik.

Laten we zeggen dat we weten dat het op OSX beter is dan met windows. Ook upgraden is vind ik minder een gedoe Lion vraagt je nog maar _heel_ weinig tijdens de install ik mis bijna al die stapjes die je vroeger bij windows had :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Xstream

#91
OSX "vervuilt" veel minder inderdaad. Waar windows nog allerlei instelling en data in je .reg wegstopt en regelmatig blijft hangen, daar is het bij OSX gewoon op 1 locatie, dus gewoon in prullebak slepen, of als je helemaal zeker wilt zijn App Killer app gebruiken ofzo, want soms zijn er nog wel wat koppelingen met data / settings verspreid (al hebben die geen invloed op "een registry" zoals bij Windows. Die neemt zo'n app dan ook mee.

Maar ook OSX vervuilt. Ik merk 't toch na 2 a 3 jaar als ik een format doe dat ik pas merk hoeveel sneller die weer is.
Het is ook wel een sluip dingetje. Je went meer aan de snelheid, als dat 't nog net zo snel is.
Maar bij windows, al is 't bij 7 minder geworden, gaat de vervuiling aanzienlijk sneller.

Overigens, dat upgraden bij Apple altijd soepel gaat is natuurlijk bullshit. Zijn we nu Snow Leopard al vergeten? Dat was een drama, zeker voor mij. Allerlei software, waaronder Adobe progs, werkte ineens niet meer na updaten. Oops, ja sorry, hadden ze even niet aan gedacht om die te ondersteunen, en nog tal van driver issues en bug(jes), al hebben ze dat inmiddels wel opgelost uiteraard. Nu lees ik her en der, ook al geld dat niet voor iedereen, dat mensen toch weer wat kleine problemen hebben na updaten Lion. Dus eigenlijk kun je 't beste formatteren en een fresh install doen, als je 't gewoon meteen goed wilt.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Nosoforos

Nou het upgraden ging hier in principe soepel (alle programma's settings etc) Maarrr: ik heb nu om de haverklap een kernel panic. Ik weet niet waar het aan ligt alleen, dus ook niet wat ik er aan moet doen. Ik heb nu in ieder geval maar de add-ons die ik in de systemprefs had staan weggehaald, die lijken mij het meest waarschijnlijk de boosdoeners te zijn.

danielo

Citaat van: Xstream op juli 23, 2011, 12:20:28
OSX "vervuilt" veel minder inderdaad. Waar windows nog allerlei instelling en data in je .reg wegstopt en regelmatig blijft hangen, daar is het bij OSX gewoon op 1 locatie, dus gewoon in prullebak slepen, of als je helemaal zeker wilt zijn App Killer app gebruiken ofzo, want soms zijn er nog wel wat koppelingen met data / settings verspreid (al hebben die geen invloed op "een registry" zoals bij Windows. Die neemt zo'n app dan ook mee.

Maar ook OSX vervuilt. Ik merk 't toch na 2 a 3 jaar als ik een format doe dat ik pas merk hoeveel sneller die weer is.
Het is ook wel een sluip dingetje. Je went meer aan de snelheid, als dat 't nog net zo snel is.
Maar bij windows, al is 't bij 7 minder geworden, gaat de vervuiling aanzienlijk sneller.

Overigens, dat upgraden bij Apple altijd soepel gaat is natuurlijk bullshit. Zijn we nu Snow Leopard al vergeten? Dat was een drama, zeker voor mij. Allerlei software, waaronder Adobe progs, werkte ineens niet meer na updaten. Oops, ja sorry, hadden ze even niet aan gedacht om die te ondersteunen, en nog tal van driver issues en bug(jes), al hebben ze dat inmiddels wel opgelost uiteraard. Nu lees ik her en der, ook al geld dat niet voor iedereen, dat mensen toch weer wat kleine problemen hebben na updaten Lion. Dus eigenlijk kun je 't beste formatteren en een fresh install doen, als je 't gewoon meteen goed wilt.

Sorry ik maak een verschil tussen de OS upgrade zelf en de programma's die er wel/niet klaar voor zijn. Het is zeker zo dat ook bij Lion er problemen zijn en we zullen over verloop van tijd problemen mogen verwachten hierin. Er zijn 2 vormen : Programma's die niet goed werken en programma's die nog niet op de 'lion' manier werken. Onder de kap zitten flink wat aanpassingen als versies, autosave,fullscreen, sandboxing verder gaan waar je was waar alle apps zich over tijd in moeten vinden.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

Voorzichtig lijkt het er op dat ik de schuldige heb gevonden: een mediaplayer die ik gewoon tussen al mijn andere apps had staan, op de een of andere manier veroorzaakte het .kext bestand hiervan dus telkens een kernel panic. Het lukte bijvoorbeeld alsmaar niet om de nieuwe stemmen van Lion te downloaden, maar dat is nu wel gelukt (Nederlandse stemmen en Vlaamse stem)

VlisChris

Hm, maar eens kijken waar mijn creditcard ligt.
Had gehoopt dat die al gekoppeld was aan mijn ID, maar dat is toch niet zo.
Jammer. Anders was ik zo gaan upgraden.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

CoSo

Hier ook Lion geïnstalleerd en het werkt vlekkeloos, alleen een beta firmware op mijn Synology moeten zetten.

Softpower

Citaat van: CoSo op juli 23, 2011, 18:01:21
Hier ook Lion geïnstalleerd en het werkt vlekkeloos, alleen een beta firmware op mijn Synology moeten zetten.

Die beta is goed ;) werkt bij mij als een zonnetje...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

CoSo

Kom er alleen net achter dat AutoCad niet meer werkt.

Xstream

#99
Citaat van: danielo op juli 23, 2011, 13:02:37
Sorry ik maak een verschil tussen de OS upgrade zelf en de programma's die er wel/niet klaar voor zijn. Het is zeker zo dat ook bij Lion er problemen zijn en we zullen over verloop van tijd problemen mogen verwachten hierin. Er zijn 2 vormen : Programma's die niet goed werken en programma's die nog niet op de 'lion' manier werken. Onder de kap zitten flink wat aanpassingen als versies, autosave,fullscreen, sandboxing verder gaan waar je was waar alle apps zich over tijd in moeten vinden.

Daniel.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Mac heeft altijd een rep heeft gehad voor design e.d. Adobe is gewoon een basis pakket waar vrijwel elke MAC gebruiker mee werkt. Ik vond 't echt een tegenvaller dat MAC dat niet even testte alvorens het te releasen. Overigens waren er meerdere problemen, ook met het OS waar verschillende leaks in zaten. En dan nog, zoiets heb ik niet op Windows meegemaakt (mbt Adobe, wel leaks ;)). Al moet ik toegeven dat Vista en XP in 't begin ook niet bepaald lekker verliepen. W7 is eigenlijk de eerste die soepel verliep.
Toegegeven, Snow was de eerste waar problemen mee ontstonden, verder gaat 't tot op heden altijd goed. Al lees ik nu weer verschillende vreemde berichten m.b.t. Snow -> Lion update, dus ik ga pas upgraden als ik de boel leeg kan gooien voor een fresh install.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub