car audio versterker ombouwen?

Gestart door Gaeje, mei 3, 2004, 13:16:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gaeje

hoi,
kan een car audio versterker ingezet worden in een HT omgeving? vb als je gewoon iets vind dat 12 of 14.4 volt maakt ipv 220?

garmtz

Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen, maar of het ook goed klinkt?

Gaeje

gohja... als het een goeie versterker is moet dat toch goed klinken?

garmtz

Ik zou zeggen van wel, maar ik ga ervan uit dat voor auto-speakers toch andere eisen gelden dan voor huiskamer-speakers. Mijn versterker heeft een voedingsspanning van zo'n 90V, hoe doe je dat met een auto-versterker? Omhoogtransformeren? En hoe zit het met de maximale stroom die geleverd kan worden? Waar ga je de versterker mee voeden? Accu?

Gaeje

Citaat van: garmtz op mei  3, 2004, 17:55:11
Ik zou zeggen van wel, maar ik ga ervan uit dat voor auto-speakers toch andere eisen gelden dan voor huiskamer-speakers. Mijn versterker heeft een voedingsspanning van zo'n 90V, hoe doe je dat met een auto-versterker? Omhoogtransformeren? En hoe zit het met de maximale stroom die geleverd kan worden? Waar ga je de versterker mee voeden? Accu?
Moest ik dat allemaal weten dan had ik dit topic toch niet geopend  ;D

FrankB

Citaat van: Gaetan op mei  3, 2004, 18:12:19

Moest ik dat allemaal weten dan had ik dit topic toch niet geopend  ;D

Heheh zo zie je maar: eerst goed nadenken voordat je roept  :P

Maar ben het met Garmt eens, volgens mij haal je met een gemiddeld mediamarkt setje al betere kwaliteit geluid door het verschil aan eisen dat gesteld wordt aan de versterker.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Gaeje

hmmm, oké.
dan maar hopen dat hij verkocht raakt  :)

garmtz

Citaat van: Gaetan op mei  6, 2004, 23:36:37
hmmm, oké.
dan maar hopen dat hij verkocht raakt  :)

Ik denk inderdaad dat verkopen zowel jou als de verkoper meer plezier zou doen... :) 

Gaeje

Citaat van: garmtz op mei  7, 2004, 08:36:48


Ik denk inderdaad dat verkopen zowel jou als de verkoper meer plezier zou doen... :) 

interesse, Garmt?  ;D :)

Gaeje