Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

beetle99

Citaat van: Bama op mei  5, 2017, 11:55:27
achterzijde is ook gewoon te druk qua belettering.

Zie je niet als hij tegen de muur staat Ton  :D
Vind zelf het design van de Kii weer minder, denk dat ik daar na een tijdje op uitgekeken ben. De D&D oogt wat strakker van de voorkant, de baffle is veel mooier.
D&D logo is inderdaad te prominent aanwezig, en het (nog) niet kunnen kiezen voor andere uitvoeringen is een groot minpunt. Dat heeft Kii beter voor elkaar.

gr,
Stefan

chansig

Ik vind de baffle ook mooier van de Dutch & Dutch. Achterkant boeit me eerlijk gezegd niet zo. Het logo voor had voor mij ook niet gehoeven. Of inderdaad wat kleiner. Qua kleuren heb ik geen idee wat de mogelijkheden zijn. Kast van de Dutch & Dutch vind ik qua afwerking erg mooi.

De vorm van de kast, van de Kii, vind ik dan weer mooier. De Kii is meer een High end speaker qua uiterlijk. De Dutch & Dutch is ook wat groter. Qua klank vind ik het lastig beoordelen...zal je ze echt naast elkaar moeten horen en waken dat de een niet harder klinkt dan de ander.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

#4752
Citaat van: chansig op mei  4, 2017, 18:19:44Martijn was erg tevreden met het uiteindelijke resultaat van de respons van de tweeter. Bijna compleet vlak. Gaat wel tijd en kunde inzitten. Maar analoog erg lastig om op deze manier voor elkaar te krijgen. Misschien wel helemaal niet..maar daar laat ik me niet over uit.

Ik ken wel een aantal speakers met een analoge crossover die kaarsrecht zijn. Dat zijn dan wel actieve analoge crossovers (met passieve analoge crossovers is het inderdaad wel een stuk lastiger).

Het grootste voordeel van digitale (en dus actieve) crossovers t.o.v. analoge actieve crossovers is volgens mij dat het enorm flexibel is (in tegenstelling tot statische analoge actieve crossovers). Denk bv. aan het gemak waarmee je filtersettings kun taanpassen en implementeren in bestaande systemen, zoals hier bij jou gebeurd is zo te zien :)

Digitaal is zeker wel de toekomst als je het mij vraagt. Hoe meer je in het digitale domein doet hoe flexibeler de oplossing wordt, is mijn mening.
Gr. Martijn

djoeri

Ah kijk nog even tweaken voor Munchen, ben benieuwd hoe ze daar klinken. Ik hoop dat ze een kamer hebben ipv stand op de beursvloer, zodat ze echt kunnen demonstreren.

Gr Djoeri


Contour

Ik ben benieuwd of de Niam streamer van Huub de Sonos weg zal blazen...

chansig

Zit geen volume control op dus helaas...niet kunnen proberen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour


chansig

Binnenkort neem ik de SONOS mee naar Huub.

De lamp has left the building. Huub op bezoek gehad. Gewapend met lamp en tegels. Tsja....doet het nu wel wat of niet. Mijn idee was van niet. Maar nu hij weg is denk ik van wel.  ;D

Het zit hem dan weer in de warmte van de stem...daar lijkt iets te gebeuren. In ieder geval daar is het waar ik denk iets te horen. Op deze manier in ieder geval niet overtuigend genoeg om te zeggen A) ik ervaar verschil en B) dus ga ik er 1 aanschaffen. Als er al wat verandert dan is het meer anders dan beter.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#4758
Hoorde Huub wel duidelijk verschil bij jou door de toevoeging van lamp en de tegels?

chansig

Niet overtuigend genoeg.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Dus wellicht toch inbeelding?  ??? ??? ???

chansig

Weet ik niet. Huub gaf op het einde aan (bij het opruimen) dat hij Fink en Eva Cassidy het gevoel had er meer bij betrokken te raken. Daarvoor had hij dat minder. Huub kon niet duidelijk aangeven of dit tegels/lamp invloed was of dat hij inmiddels aan het geluid van de set gewend was geraakt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Bedankt Hans, intressant!

Gr. Walter

HuubF

#4763
Moest eerst even naar huis rijden... bij zo'n bezoekje moet je met je oordeel altijd een beetje voorzichtig zijn. Het zijn maar een paar uurtjes, normaal doe je nog eens een extra check. Bovendien vind ik Hans erg aardig en wil ik zijn setje niet afbranden.

We hebben 2 luistersessies gehad met een pauze ertussen. De eerste was met lamp, de tweede ook met tegels onder de speakers. De tegels lagen tijdens de pauze (een leuke discussie met koffie) al onder de speakers.

Laat ik het zo brengen: voor de pause klonken de speakers voor mij hetzelfde als een paar maanden geleden. Dus wat magertjes in stemmen en instrumenten. Zoals ik het in de pause als een bejaarde audiophiel probeerde te omschrijven: ze betrekken je niet in de muziek, geen autoriteit. Dit leidde tot gefronste wenkbrauwen maar ja, zo ervoer ik het nou eenmaal.

Na de pause was dat allemaal niet meer geldig. Het geluid vond ik intens en compleet. Nog maar een klein spoortje van dat frissige waar ik zo'n hekel aan heb. Stemmen waren erg mooi, muziek had urgentie.

Dit is mijn oordeel. Misschien zijn het topspeakers die je pas halverwege de 2e luistersessie gaat waarderen. Misschien doen de tegels en lamp toch iets uiterst belangrijks. Misschien beide.

Ik zal in ieder geval nooit meer laten doorschemeren dat de D&D's niet mijn smaak zijn.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Hallo Hans,

Hoorde jij net als Huub dit grote verschil tussen de eerste en tweede luistersessie?

Groetjes Walter

chansig

 Ik meende pas iets te horen toen ik later zonder tegel en lamp ging luisteren. Maar ik werd niet meer of minder betrokken bij de muziek dan met of zonder tegel/lamp.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Ik ben bij dit soort sessies altijd een beetje heftiger dan Hans.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op mei  6, 2017, 17:24:04
Bovendien vind ik Hans erg aardig en wil ik zijn setje niet afbranden.



:D

Ik ben niet mijn set hoor...dus laat je niet tegenhouden. Ondanks dat ik vanmiddag aangaf dat ik niet kon vatten wat je mist in een set als die van mij.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op mei  6, 2017, 18:44:40
... Ondanks dat ik vanmiddag aangaf dat ik niet kon vatten wat je mist in een set als die van mij...

Dat was in de pause. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Kan het nog steeds niet vatten...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

Hebben we ook een plaatje van die lamp ?

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op mei  6, 2017, 19:01:51
Kan het nog steeds niet vatten...

Gr. Hans

Het is niet zo heel moeilijk.

Huub is zeer in z'n nopjes met de Guru's.

Die klinken nogal (radicaal) anders dan de D&D monitoren. 

Resultaat is dat Huub het niet fijn vindt klinken.

Soort van één en één is twéé.

chansig

Dan heb ik moeite om me hierin te verplaatsen....ws omdat ik mijn eigen beleving beter snap dan die van Huub.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Volgende keer zou ik het luisterbezoek wanneer mogelijk veel langer maken, ik heb het gevoel dat een langere luistersessie jullie zou helpen elkaars standpunten en de verschillen in weergave van beide sets beter te onderkennen...  :colgate:

Maar wel cool dat jullie hier op het forum soms hard tegen hard gaan, maar dan toch gewoon lekker samen gaan luisteren, leuk ook van dat cadeau van Huub voor je dochter.